Gå til innhold

Tippeligaen 2015 - hvordan skal det gå?


Anders C
 Del

Anbefalte innlegg


Fagermo om returoppgjøret etter kampen i går:

- Jeg kommer til å stille delvis med et B-lag. Vi har en viktig kamp mot Stabæk borte etterpå. Vi måtte ha vunnet 3-1 her for at vi ikke skulle spart spillere.

 

De ledet 3-1 frem til idioten Fagermo sto på stadion og applauderte sine egne spillere i to minutter inn i garderoben.

Endret av Kongen23
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fagermo om returoppgjøret etter kampen i går:

- Jeg kommer til å stille delvis med et B-lag. Vi har en viktig kamp mot Stabæk borte etterpå. Vi måtte ha vunnet 3-1 her for at vi ikke skulle spart spillere.

 

De ledet 3-1 frem til idioten Fagermo sto på stadion og applauderte sine egne spillere i to minutter inn i garderoben.

Glad det der ikke er vår trener...
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Fagermo om returoppgjøret etter kampen i går:

- Jeg kommer til å stille delvis med et B-lag. Vi har en viktig kamp mot Stabæk borte etterpå. Vi måtte ha vunnet 3-1 her for at vi ikke skulle spart spillere.

 

De ledet 3-1 frem til idioten Fagermo sto på stadion og applauderte sine egne spillere i to minutter inn i garderoben.

Glad det der ikke er vår trener...

Man kan si mye om Fagermo, men han er utvilsomt en god trener. Han passer uansett overhodet ikke i Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han gjorde det greit i både Pors, Notodden og Strømsgodset ut fra forutsetningene. Faktisk har han vært med på å skape fremgang i alle klubbene han har trent.

 

Litt stor i kjeften og spissformulert, men jeg ser ikke helt hvordan det ikke passer inn i Stabæk. Ikke dermed sagt at jeg håper han blir vår neste trener; jeg ønsker heller at vi ser utenfor landets grenser, som normalt, og fortsetter å være en klubb som tenker annerledes og bringer friskt blod og nye impulser inn i norsk fotball.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi står foran to kamper hvor det skal være fullt mulig å ta seks poeng. Sandefjord borte i dag, og Odd hjemme neste kamp. Sistnevnt kan se ut som en tøff kamp, Odd hadde en imponerende start mot overlegen motstand i midtuka, og har 10 mål på de to siste bortekampene, men det er mot to lag som er ganske ute av det, Mjøndalen og Start. De er effektive mot dårlige lag (som Godset var i Tromsø), men har ikke vunnet mot anstendig motstand borte siden ranet i serieåpningen mot Molde. Tilsvarende var det en stund et ran på gang mot Dortmund, som til slutt hadde fire stolpeskudd i tillegg til de fire målene. Odd gikk også fullstendig opp i liminga utover i andre omgang.

 

Med seks poeng på disse kampene, kan det være interessant å se hvordan vi ligger an mtp sølvet. Tåler vi en dårlig periode uten å miste det?

 

Sølvvinnerene de siste årene har i gjennomsnitt hatt 58 poeng. De to billigste har gått for 53 og 56 poeng, mens de mest poengkrevende har vært på 61 og 62 poeng. 60 poeng vil si to poeng i snitt, eller 40 poeng etter 20 kamper. Både Viking og Vålerenga ligger klart bak dette med hhv. 37 og 36 poeng. Vi trenger 6 seire (og en uavgjort) for å nå 60 poeng. Det bør hvertfall holde. Med mindre Viking og VIF virkelig finner formen (7 eller helst 8 seire på de siste 10), så kan det virke som vi klarer oss med fem seire på de neste 10 kampene. Det virker altså som vi kan tåle fire-fem tap og fortsatt dra hjem sølvet.

 

PS For å utfordre Rosenborg, tror jeg vi må vinne de resterende 10 kampene, ergo fokuserer jeg på sølvet inntil videre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi står foran to kamper hvor det skal være fullt mulig å ta seks poeng. Sandefjord borte i dag, og Odd hjemme neste kamp. Sistnevnt kan se ut som en tøff kamp, Odd hadde en imponerende start mot overlegen motstand i midtuka, og har 10 mål på de to siste bortekampene, men det er mot to lag som er ganske ute av det, Mjøndalen og Start. De er effektive mot dårlige lag (som Godset var i Tromsø), men har ikke vunnet mot anstendig motstand borte siden ranet i serieåpningen mot Molde. Tilsvarende var det en stund et ran på gang mot Dortmund, som til slutt hadde fire stolpeskudd i tillegg til de fire målene. Odd gikk også fullstendig opp i liminga utover i andre omgang.

 

Med seks poeng på disse kampene, kan det være interessant å se hvordan vi ligger an mtp sølvet. Tåler vi en dårlig periode uten å miste det?

 

Sølvvinnerene de siste årene har i gjennomsnitt hatt 58 poeng. De to billigste har gått for 53 og 56 poeng, mens de mest poengkrevende har vært på 61 og 62 poeng. 60 poeng vil si to poeng i snitt, eller 40 poeng etter 20 kamper. Både Viking og Vålerenga ligger klart bak dette med hhv. 37 og 36 poeng. Vi trenger 6 seire (og en uavgjort) for å nå 60 poeng. Det bør hvertfall holde. Med mindre Viking og VIF virkelig finner formen (7 eller helst 8 seire på de siste 10), så kan det virke som vi klarer oss med fem seire på de neste 10 kampene. Det virker altså som vi kan tåle fire-fem tap og fortsatt dra hjem sølvet.

 

PS For å utfordre Rosenborg, tror jeg vi må vinne de resterende 10 kampene, ergo fokuserer jeg på sølvet inntil videre.

Tenk så annerledes alt kunne sett ut om ikke Svein Oddvar Moen hadde fått drypp på Nadderud i vår. Endret av Anders C
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Til alle (inkludert meg selv) som mener det går litt tråere nå enn tidligere i sesongen:

 

 

 

Vi har hittil spilt femten seriekamper.

 

Første fem seriekamper: 3 seire, 1 uavgjort, 1 tap, +3 i målforskj., 10 poeng

Neste fem seriekamper: 3 - 1 - 1, +6, 10 poeng

Siste fem seriekamper: 3 - 1 - 1, +0, 10 poeng

 

Målforskjellen avslører at det har gått en smule tråere, men poengfangsten er altså den samme!

Neste fem 3-2-0 11 poeng.

Startet neste femmer med en tre poenger. ☺

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir spennende å se hvordan RBK takler å få presset på seg med at vi presterte i dag. Mjøndalen bør være lett match, men har forsterket klokt i sommer og med EL til uka blir det spennende å se om de klarer å nullstille seg. Mot et Mjøndalen som kjemper for overlevelse og som har alt å vinne i denne kampen håper jeg det blir spennende

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så vidt jeg kan telle er dette femtee gang denne sesongen av et lag leder med 2-0 i en seriekamp Stabæk spiller, hvorpå det andre laget utlikner. Det er faktisk femte gang i løpet av de siste 13 kampene. Det er en helt sinnsyk statistikk. To av gangene er det vi som har ligget under (Molde og LSK), mens tre ganger har vi gitt fra oss en 2-0 ledelse (RBK. SIF og Sandefjord). Vi har riktignok kommet ut av disse kampene med til sammen 10 poeng (3-1-1), men jeg skulle ønske vi hadde vært litt bedre til å passe på en ledelse.

 

 

Det skal nevnes at vi i løpet av sesongen har ledet 2-0 seks ganger uten å gi fra oss ledelsen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så vidt jeg kan telle er dette femtee gang denne sesongen av et lag leder med 2-0 i en seriekamp Stabæk spiller, hvorpå det andre laget utlikner. Det er faktisk femte gang i løpet av de siste 13 kampene. Det er en helt sinnsyk statistikk. To av gangene er det vi som har ligget under (Molde og LSK), mens tre ganger har vi gitt fra oss en 2-0 ledelse (RBK. SIF og Sandefjord). Vi har riktignok kommet ut av disse kampene med til sammen 10 poeng (3-1-1), men jeg skulle ønske vi hadde vært litt bedre til å passe på en ledelse.

 

 

Det skal nevnes at vi i løpet av sesongen har ledet 2-0 seks ganger uten å gi fra oss ledelsen...

I 3-1-1 rekken så irriterer de to poengtapene ennå. Tapet mot RBK kommer jo som et direkte resultat av den berømte bortdømmingen til Moen som forærer RBK en feilaktig dømt straffe som inviterer dem inn i kampen igjen. Kampen mot Molde burde vi drept på 2-3 (Dio har blant annet en i nikk i stanga). Det som imponerte igår er hvordan vi går rett i strupen på Sandefjord når de utligner, og med litt flyt får de to scoringene som dreper kampen. Blir en spennende neste helg mot Odd. Kan godt tenke meg at BB er revansjelysten her ... Han har tross alt aldri slått Fagermos mannskap, og står med tre strake tap
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Odd vs Viking

Enga vs Molde

4 lag som alle jager medalje.

Er vel 2 U resultater vi bør håpe på her?

Vi får størst avstand nedover med Odd- og Molde-seiere, men da blir det også flere lag som for alvor øyner medaljer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper i hvert fall på noen U, og mange kort.

 

Molde er vel per definisjon koblet av om de ikke vinner.

 

Viking har både flere poeng, bedre målforskjell og bedre flyt enn VIF for tiden. Om både de og RbK avgir poeng så vil jeg si at det har vært en meget vellykket runde for vår del!

 

Jeg vil forøvrig ikke gråte om Start klare å stjele med seg ett poeng eller tre fra gamle gress! Godset er fortsatt en utfordrer å regne med!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Egentlig tror jeg gullet er tapt, men likevel tok jeg meg tid til å se på de sju motstanderne både vi og Rosenborg skal møte i løpet av høsten.

 

Mjøndalen: ganske likt. Skal være tre poeng for begge lag, om enn det ikke blir vakkert. Men in Craig we trust i kveld :)
Tromsø: liten fordel oss, vi har dem hjemme, Rosenborg har dem borte.
Molde: stor fordel oss. Molde kommer til å mobilisere helt ekstremt inn mot Rosenborg-kampen, som er det halmstrået som kan redde sesongen deres.
Aalesund: liten fordel oss, av samme grunn som Tromsø-kampen.
Viking: stor fordel dem. Vi sliter tradisjonelt noe voldsomt i Stavanger, mens Rosenborg har dem på Lerkendal.
Start: liten fordel oss. Start er et lag i oppløsning, men er kanskje en anelse vanskeligere å møte i Kristiansand enn på Nadderud...
Bodø/Glimt: liten fordel dem, av samme grunn som Tromsø- og Aalesund-kampene.

 

Kampen på Lerkendal er naturligvis fordel dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Egentlig tror jeg gullet er tapt, men likevel tok jeg meg tid til å se på de sju motstanderne både vi og Rosenborg skal møte i løpet av høsten.

 

Mjøndalen: ganske likt. Skal være tre poeng for begge lag, om enn det ikke blir vakkert. Men in Craig we trust i kveld :)

Tromsø: liten fordel oss, vi har dem hjemme, Rosenborg har dem borte.

Molde: stor fordel oss. Molde kommer til å mobilisere helt ekstremt inn mot Rosenborg-kampen, som er det halmstrået som kan redde sesongen deres.

Aalesund: liten fordel oss, av samme grunn som Tromsø-kampen.

Viking: stor fordel dem. Vi sliter tradisjonelt noe voldsomt i Stavanger, mens Rosenborg har dem på Lerkendal.

Start: liten fordel oss. Start er et lag i oppløsning, men er kanskje en anelse vanskeligere å møte i Kristiansand enn på Nadderud...

Bodø/Glimt: liten fordel dem, av samme grunn som Tromsø- og Aalesund-kampene.

 

Kampen på Lerkendal er naturligvis fordel dem.

Bra analyse ... Nå som RBK så godt som er klare for Europa gruppespill så bare minner jeg om at det første Malmø gjør etter kampen mot Celtic er å tape mot ordinære Häcken Endret av Offside
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tenker at ikke bare Molde, men også AaFK, B/G og TIL synes det er spesielt å møte RBK (får av og til følelsen av at det ikke bare er Midt-Norges store lag, men førstelaget til de fleste nord for Dovre), og dermed kommer til å yte litt ekstra mot.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tenker at ikke bare Molde, men også AaFK, B/G og TIL synes det er spesielt å møte RBK (får av og til følelsen av at det ikke bare er Midt-Norges store lag, men førstelaget til de fleste nord for Dovre), og dermed kommer til å yte litt ekstra mot.

 

Klart de gjør. Men Molde er helt ekstreme på det feltet. Roar Strand fortalte fra det året han var i Molde at flere av spillerne slo i benkene i garderoben og ropte at de skulle ut og drepe dem. Sånn stemning får du neppe i Bodø...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


X-faktoren her er jo hvor mye det enkelte laget mobiliserer. Mjøndalen yter garantert mye i kveld, om de er i en situasjon der de har en luke ned til nedrykk når de treffer oss gir det oss en fordel. TIL har 2. Kamp etter trenerskiftet og 1. Hjemmekamp. De mobiliserer garantert enormt, og RBK har når de møter TIL spilt 2 kamper i uken 3-4 uker... Tror nok at RBK avgir litt poeng, få håpe det blir før de sikrer ligsgullet

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 poeng ned til 3. plassen - 9 runder igjen. Der ser lyst ut for sølv nå, kanskje til og med gull om RBK og taper og vi holder stilen. Begynner vi derimot å rote det til så er det ett tett kobbel som kommer bak. Godset og Molde har henholdsvis en og to kamper mindre spilt, og har heng på resten nå...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Tippeligaen 2015 - hvordan skal det gå?
×
×
  • Opprett ny...