Gå til innhold

Kamptråd: Odd-Stabæk


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Odds Ballklubb-Stabæk Fotball
12. april kl 18:00
Skagerak Arena
Overskyet, 10 grader
Dommer: IKKE Ken Henry Johnsen

 

Vi spilte en glimrende og en dårlig omgang i første serierunde, mens Odd tok en meget sterk borteseier mot Molde. Siden Odd kom seg opp i Tippeligaen i 1999, har vi hatt et imponerende godt tak på dem i Skien: 6 seire, 2 uavgjorte og 5 tap. Den bortestatistikken har vi ikke mot mange klubber. Odd er av til dels forståelige årsaker genierklært i fotball-Norge, etter en meget sterk sesong i fjor der de tapte sølvmedaljen på målstreken. Genierklæringen blir nok ikke mindre av at de slo seriemesterne i kveld. Jeg er av den oppfatning at selv om Odd utvilsomt er et veldig godt lag, så overpresterte de i fjor og i går kveld. Vi har muligheter til poeng. Optimistisk resultattips: 1-1.

 

Vi kan stille slik:
Sayouba
Jalasto – Skjønsberg – Næss – Meling
Issah – Grossman
Asante – Gorozia – Kassi
Diomande

Tipper egentlig ikke at det blir noen forandringer. Eneste som skjer blir vel i så fall på benken, da det belgiske fotballforbundet ikke lenger har påskeferie og da burde el-Ghanassy bli spilleklar. Kanskje kommer Ekblom tilbake fra småskaden sin også?

 

De stilte slik mot Molde:
Rossbach
Ruud – Eriksen – Hagen – Grøgaard
Samuelsen – Oldrup Jensen – Nordkvelle
Halvorsen – Occean – Bentley

Det er jo en viss mulighet for at de starter med Frode Johnsen på topp, men uansett om han er helt absurd god ift alder mistenker jeg at de velger å benytte ham som supersub. Legg forresten merke til at denne startoppstillingen hos Odd holder en snittalder på litt over 27, selv om alle vet at Odd er supermegahyperultradyktige på talentutvikling. Dessuten er alle (inkl. Occean, Bentley og Jone Samuelsen) lokale, i motsetning til store fæle stygge Molde. Alle. (/rant)

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Jeg så ikke kampen i går, så den skal jeg ikke uttale meg om, men jeg tror kanskje du undervurderer prestasjonen til Odd i fjor. De har vært på riktig vei i flere sesonger og har evnet å holde opp dampen til tross for at de har avgitt spillere underveis. Det er sterkt! Etterhvert har de også kunne begynne å fylle på med gode spillere også. Så du har rett i at alt ikke er hjemmegjort slik Fagermo hevder, men i oppstillingen over er det 5 lokale gutter og 3 til som har hatt sitt gjennombrudd iført Odd drakt.

 

Litt fun fact angående Occean. Det var Bob som først oppdaget ham, han ønsker å signere Occean til New York, men MLS somlet. I mellomtiden spilte de en treningskamp mot Odd. Odd fant ut at Occean var uten kontrakt og snappet han opp rett under nesa på Bob og MLS.

 

Jeg synes Odd virker veldig solide. De har kontinuitet og er trygge i måten de ønsker å spille på, hvilket hjelper på når spillere må erstattes. De har topp tippeligaspillere i alle ledd og gjør få feil i spillet, en vrien, men selvsagt ikke umulig motstander.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes som sagt prestasjonen til Odd i fjor var veldig sterk, og er klar over at de har vært på vei i flere sesonger. Sammen med Rosenborg og Molde har de vel hatt den høyeste snittplasseringen siden opprykket i 2008, f. eks (4-5-5-10-7). Poenget mitt er at jeg tror de nådde toppen, og vel så det, i fjor. Jeg ser ikke for meg at Odd kan ta gull, f. eks. Spillestilen er veldig solid, og Fagermo er såpass dyktig at han nesten ikke gjør feilkjøp, enig der. Men jeg står på at fjoråret var en anelse overprestasjon. Etter 2012-sesongen så jeg for meg at Godset kunne gå et steg lenger. Det gjør jeg ikke med Odd her.

 

Ranten angående alderen/lokaltilhørigheten i Odds tropp gikk, som du også skjønte, på at Fagermo er utrolig dyktig til propaganda. Det er en god jobb han har gjort med å få inn lokale spillere, men man kan nesten få inntrykk av at det er 8-9 unge telemarkinger på banen til enhver tid.

 

I år som i fjor tror jeg vi har et toppnivå som gjør at vi er i stand til å slå alle på en god dag (og tilsvarende et bunnivå der vi plutselig kan ryke ut i 1. runde av cupen). Det er derfor jeg er optimist. Jeg så heller ikke kampen i går, men etter hva jeg har sett og lest i media, så spilte de opp mot sitt absolutte toppnivå. Det er vel ikke urimelig å forvente at de slipper seg litt ned mot oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter 2012-sesongen så jeg for meg at Godset kunne gå et steg lenger. Det gjør jeg ikke med Odd her.

 

Jeg tror du har rett i det. Dessuten skal vi ikke glemme at et lag som Vålerenga under Rekdal har gjort veldig mye riktig med tanke på å bygge lag og stall. Odd vil få tøffere konkurranse i år og de neste sesongene enn de hadde i fjor. At de har potensial til å slåss om gullet med Molde, Rosenborg, Strømsgodset og Vålerenga de neste årene er vel heller tvilsomt. Men sammenlignet med lag som Aalesund og Haugesund, synes jeg det virker mer trolig at Odd faktisk klarer å stabilisere seg som en medaljekandidat og ikke bare nå en topp for å deretter å svinge raskt ned igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mener du at Odd spilte opp mot sitt absolutte toppnivå i går, eller misforstår jeg? Jeg så kampen og at Molde ikke tok tre poeng gikk mest på uflaks og tilfeldigheter, da de var klart best i det meste. Odd kommer tidvis på noen farlige kontringer, mye som en følge av at Molde måtte opp og fram, men bortsett fra det ble jeg ikke alt for skremt i går.

 

Jada, Odd har et bra lag, men med litt tur kan vi fort lure med oss et poeng på søndag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg så kampen igår. Det bar veldig preg over at det var en førsterunde kamp. På både godt og vondt. Første omgang ble preget av begge lag ga hverandre veldig store rom og pasningskvaliteten var svært lav. Andre omgang var det veldig frem og tilbake og langt flere sjanser. Men det kom noen ganger som et resultat av at det ene laget ikke hadde gjort hjemmeleksen sin defensivt. Mange oppsummerer kampen kort med å si at Molde hadde klart flest sjanser men Odd hadde noen (små)farlige kontringer. Mange av Moldes angrep resulterte ofte i svake/eller lettere sagt mangel på avslutninger. Kan kanskje skjønne hvorfor Skullerud blir bekymret over langtidsskadene til Bakenga og Gulbrandsen. Kamara satt ikke en fot riktig igår, men skal sies at han nok er veldig kamprusten. Odd hadde noen gode kontringer men det sviktet når det gjaldt som mest. Skal sies at Nordkvelle hadde to gode muligheter, et skudd rett før pause som gikk rett utenfor og en mulighet i starten av andre omgang der han faktisk bommer på ballen i god scoringsposisjon.

 

Til denne kampen her, Odd kommer med en solid dose selvtillit og vi kan håpe de virkelig undervurderer oss. Nå ble jo den ellers så fantastiske statistikken vi hadde i Skien ødelagt for omtrent ett år siden. Men likevel, vi vant der til og med i 2012!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Norsk Tipping gir pene 7.25 i odds for Stabæk-seier i morgen.

8.30 på unibet og 3.00 for uavgjort eller Stabæk. Verdt å putte noen kroner på!

Hepp,

 

Det er nesten useriøst...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Norsk Tipping gir pene 7.25 i odds for Stabæk-seier i morgen.

8.30 på unibet og 3.00 for uavgjort eller Stabæk. Verdt å putte noen kroner på!
Hepp,

 

Det er nesten useriøst...

 

@ringo

Ja, Odd er ikke såå gode
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Norsk Tipping gir pene 7.25 i odds for Stabæk-seier i morgen.

8.30 på unibet og 3.00 for uavgjort eller Stabæk. Verdt å putte noen kroner på!
Hepp,

 

Det er nesten useriøst...

 

@ringo

Ja, Odd er ikke såå gode

 

5 i odds på uavgjort på Nordicbet (og 8,55 på Stabæk seier) dersom noen føler for å sette litt penger på det resultatet!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

Norsk Tipping gir pene 7.25 i odds for Stabæk-seier i morgen.

8.30 på unibet og 3.00 for uavgjort eller Stabæk. Verdt å putte noen kroner på!
Hepp,

 

Det er nesten useriøst...

 

@ringo

Ja, Odd er ikke såå gode

 

5 i odds på uavgjort på Nordicbet (og 8,55 på Stabæk seier) dersom noen føler for å sette litt penger på det resultatet!

 

 

UB på Nordic eller Bet365 der er ukas beste spill (selv om jeg alltid av prinsipp markerer HUB på kupongen for STB). Ser fort for meg en reprise på Godset-kampen i fjor hvor vi kontrer dem i senk.

 

...OT: akkurat i morgen hadde det vært digg med Fontanello i markering på Johnsen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som vet om gratis stream, etter at Wiziwig blei lagt ned?

Vet ikke om noen spesiell side som sender kamper, men Google funka for meg for å søke opp Haugesundkampen, så regner med at det å finne en stream der ikke er umulig i morgen eller :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Odd-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...