Gå til innhold

Norgesmesterskapet 2015


EspenKS
 Del

Anbefalte innlegg


Ikke noe Næss på benken en gang? Noen som har noe info om hvordan det går med han?

Bob nevnte før Mjøndalen at man bare var forsiktige med hodeskaden. Regnet med at han var klar til Enga matchen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Grusomme første 20 minutter, men etterfulgt av en god periode nå. Tror fort vi kan score flere enn to målene vi har til nå.

 

Granli har hatt en del skumle involveringer defensivt. Meling har blitt utfordret noen ganger på sin side men har kommet seg bra ut av det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det bare for meg at streamen er helt håpløs? Målte akkurat linjen min til 15mbps som burde være mer enn nok, men streamen hakker som bare det og gjør det helt umulig å følge med ordentlig...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Diomande synes jeg har vært vår beste, sammen med Sayouba som har hatt to kjemperedninger. Dio fikk ikke akkurat de beste arbeidsforholdene de første 20 minuttene men han gjorde det beste ut av det av. Spesielt etter at vi tok over styringen i kampen er jeg imponert over hvor bevegelig han er. I tillegg får jo Asante mer og mer rom ute på kanten. Det har foreløpig kun resultert i sjanse til nå. Kommer nok flere i andre omgang.

 

Grossman bra på midtbanen. Litt av noen pasninger han kan varte opp med. Det samme med Issah. Meling ble bare bedre og bedre utover omgangen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det bare for meg at streamen er helt håpløs? Målte akkurat linjen min til 15mbps som burde være mer enn nok, men streamen hakker som bare det og gjør det helt umulig å følge med ordentlig...

Helt fin her, dog mye større linje
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det bare for meg at streamen er helt håpløs? Målte akkurat linjen min til 15mbps som burde være mer enn nok, men streamen hakker som bare det og gjør det helt umulig å følge med ordentlig...

Streamen er helt topp for meg, her i Stavanger. Eneste å pirke på er "score tavla" til Budstikka, som har gjort at noen hoder er borte på andre siden av banen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det bare for meg at streamen er helt håpløs? Målte akkurat linjen min til 15mbps som burde være mer enn nok, men streamen hakker som bare det og gjør det helt umulig å følge med ordentlig...

Ganske håpløst her med Chrome. Det hopper i tid og er mye pauser. Har 50/10-linje. Kanskje jeg må ha sånn linje som vikingen - blaa har, men Get mente det var overkill

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Der var det slutt. Hadde før andre omgang fryktet at et tidlig KFUM- mål ville gi dem blod på tann og det ville bli en lang omgang. Istedenfor er det vi som går opp til 3-0, men etter det så roet ting seg ned. KFUM fikk sin redusering, de hadde også en veldig stor sjanse rett etter de fikk reduseringen sin. Heldigvis ble det ikke noe stor sluttspurt fra hjemmelaget.

 

Spillevurderinger:

 

Sayouba- 7

Tross for at han ikke har kjempe mye å gjøre kampen sett under ett, så har han to strålende redninger i første omgang som kommer i et såpass viktig tidspunkt av kampen at jeg gir han en syver.

 

Meling- 6

 

Blir utfordret en del i starten av første omgang, kommer seg bra ut av det. Mer med offensivt utover første omgangen. Ikke like synlig i andre omgang, men har noen fine offensive initiativ.

 

Skjønsberg- 6

 

Hadde bra kontroll sett under ett, men noen ganger så glipper det.

 

Jalasto- 6

 

Har ikke like stor kontroll som Skjønsberg men kommer ok ut i fra det.

 

Granli- 6

 

En grusom førsteomgang der han har flere skumle involveringer vi heldigvis ikke blir straffet for. Scorer i starten av andre omgang og er etter det veldig offensiv. Har noen fine kombinasjonsspill men er ikke alltid det blir stort ut av det.

 

Grossman- 7

 

Når vi fører kampen er det amerikaneren som styrer midtbanen med flere flotte pasninger. Ble byttet ut tidlig i andre omgang.

 

Issah- 7

 

I likhet med Grossman dominerer han til tider. Er veldig arbeidsom og viser at pasningsspillet begynner å sitte.

 

Gorozia- 7

 

Scoring og assists trekker opp, hadde egentlig forventet mer av Gorozia. Ikke like dominerende som de to andre midtbanespillerne.

 

Asante- 5

 

Kanskje vår mest anonyme de første tjue minuttene, men får etter det mer og mer rom. Resulterer i en stor sjanse han misbruker. Har i andre omgang et kjemperaid der el- Ghanassy ikke er nok frempå. Blir byttet ut rett etter det.

 

Diomande- 8

 

Scoring og assists. Veldig bra som oppspillspunkt og bevegelig. Uforståelig at han ble byttet ut ved pause når jeg helst hadde sett at Kassi heller skulle vært byttet ut.

 

Kassi- 5

 

Blandet drops fra Kassi. Mye bra og mye slurv. Hadde som nevnt helst sett at det var han som ble tatt av ved pause.

 

el- Ghanassy- 6

 

Viser at han har et stykke igjen til toppformen. Ikke så mye involvert som jeg hadde håpet. Viser noen flotte dragninger og pasninger.

 

Haugstad- 6

 

Ok innhopp. Alene med keeper en gang og bommer. Ellers noen fine løp og er greit med hjemover.

 

Ekblom- 6

 

Kommer til to muligheter. Taper ellers ganske mange dueller. Viser at han har et godt stykke å gå på med hva han gjør utenfor 16- meteren og feilvent.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En noe kald affære, blir godt å varme seg litt nå hehe.

 

Grei kamp.

 

Jeg syns Dio er altfor mye ute på kanten, han slo litt for mange innlegg i første omgang i min mening. Jeg vil ha han mer foran boksen. Forøvrig jobber han som en helt, og det er meget imponerede. Liker også hvordan han kjefter opp Asante - virket som Asante trengte det i starten av kampen.

 

Å spille med rotasjon på hvem som er anker syns jeg er smart plan av Bob, det ser i hvert fall ut til å fungere greit ovenfor slik motstand vi møtte i dag. Ser noen her mener Grossman var god i dag, jeg syns kanskje dette var hans dårligste kamp etter serien startet - en god del slappe pasninger.

 

Forøvrig har jeg hjertet i halsen med Ville og Morten bak. All kred til de for solid innsats, men noen vanvittige pasningsføtter har de ikke.

 

Kassi derimot er "vanvittig" god med ballen, men overblikket hans er ikke veldig imponerende dessverre. Det var mange muligheter for han å spille igjennom andre i dag.

 

Synd Emil ikke scorte alene mot keeper, syns han beveger seg bra og viser god innsats. Håper han får flere muligheter i TL, spesielt når Dio er dødens sliten som han var på slutten mot Mjøndalen.

Endret av Mihawk
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Diomande- 8

 

Uforståelig at han ble byttet ut ved pause når jeg helst hadde sett at Kassi heller skulle vært byttet ut.

 

 

Det skjønner jeg godt, fyren jobber ekstremt hardt og vi leder med en del mål. Helt greit å spare Dio til Enga da.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er vi dårlige eller slapper vi av i dag? God blanding?

 

Sikkert en blanding, i tillegg til at KFUM tross alt er et brukbart lag som helt sikkert blir mer motivert av å møte Tippeliga-motstand enn våre spillere blir av å spille mot et andredivisjonslag. KFUM har vel i hvert fall 3-4 spillere som på et tidspunk i karrieren har hatt Tippeliga-potensial. I tillegg til Aase og Sortevik, var Jonkvik en ordentlig spennende spiller for noen år siden og ble faktisk signert av Sarpsborg, men lyktes ikke helt der. Christoffer Dahl er heller ikke veldig langt fra Tippeliga-kvalitet, men bestemte seg faktisk for ikke å satse på en profkarriere kort tid etter at han fikk kontrakt med Hønefoss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bør vel kunne bli et av følgende lag: Arendal, Elverum, Fyllingsdalen, Gjøvik/Lyn, Kongsvinger, Kvik Halden, Notodden, Senja, Tromsdalen, Træff, Varegg eller Vindbjart. Elverum, Træff og Varegg spiller først i morgen, og kan således ryke ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Både i 09 og 04, så kan godt være man synes det er på tide med et møte igjen. Droppet Grorud siden vi møtte laget i fjor, og også i 01. Gjøvik/Lyn møtte vi i 99, mens Kongsvinger har man møtt i cupen i 93 og 98. Træff møtte vi i cupen i 00. Tror dog ikke vi får noen sjanse til revansje. Føler vel at Træff ryker i morgen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Norgesmesterskapet 2015
×
×
  • Opprett ny...