Gå til innhold

Kamptråd: LSK - Stabæk, søndag 26.4 kl. 18:00


d*u*b
 Del

Anbefalte innlegg


 

Jeg synes tv2 har blitt mye bedre når Davy ikke er i studio. Hun nye kvinnelige programlederen gjør en god figur.

Stabæksupporteren Helene Husvik?

Ja det var det hun het.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Deilig hvor mye TV 2 sitt panel skrøt av oss, fremfor at de skulle legge all fokuset på hvilken marerittstart Runar Kristinsson har hatt som LSK- trener. Forresten, var det ikke Kristinsson som hadde den grusomme taklingen på IA Olsen i sin tid som gjorde at den omtale Wimbeldon- avtalen gikk i vasken?

 

Nei. Det var Heidar Helguson

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Jeg synes tv2 har blitt mye bedre når Davy ikke er i studio. Hun nye kvinnelige programlederen gjør en god figur.

Stabæksupporteren Helene Husvik?

 

for ikke glemme Ivar Hoff som ser ut til å like Stabæk dere enn på lenge ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke meningen å jinxe noe. Men nå har vi holdt nullen i to kamper på rad. Det har hørt med til sjeldenhetene de siste årene.

Skjedde vel sist i 2009. 2/8 holdt man nullen hjemme mot Aalesund. 15/8 holdt man nullen borte mot Tromsø. Tidligere den sesongen holdt man også nullen i tre kamper på rad (Tromsø hjemme, Vålerenga borte, Start hjemme).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Ikke meningen å jinxe noe. Men nå har vi holdt nullen i to kamper på rad. Det har hørt med til sjeldenhetene de siste årene.

Skjedde vel sist i 2009. 2/8 holdt man nullen hjemme mot Aalesund. 15/8 holdt man nullen borte mot Tromsø. Tidligere den sesongen holdt man også nullen i tre kamper på rad (Tromsø hjemme, Vålerenga borte, Start hjemme).

Tar vi med cupkampen mot Runar snakker vi tre kamper på rad.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Ikke meningen å jinxe noe. Men nå har vi holdt nullen i to kamper på rad. Det har hørt med til sjeldenhetene de siste årene.

Skjedde vel sist i 2009. 2/8 holdt man nullen hjemme mot Aalesund. 15/8 holdt man nullen borte mot Tromsø. Tidligere den sesongen holdt man også nullen i tre kamper på rad (Tromsø hjemme, Vålerenga borte, Start hjemme).

Tar vi med cupkampen mot Runar snakker vi tre kamper på rad.

 

Jepp, og isåfall må vi lenger tilbake i tid. Slapp nemlig inn mål mot Eidsvold Turn i cupen, og den var mellom kampene mot Vålerenga og Start.

2008: 24/9 Molde 3-0 i cupen, 29/9 Molde 4-0 i serien og 4/10 Hamarkameratene 3-0 i serien. Alle disse kampene gikk på Nadderud.

 

Holdt nullen i fire seriekamper på rad tidligere den sesongen, og i tillegg en cupkamp. Fem kamper på rad totalt.

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Som noen andre kommenterte på Twitter: Dette var en stilstudie i dårlig politiarbeid.

 

Politiet sender hjem 15 Stabækfans pga èn røykbombe... Blir ikke mange på tribunene om dette fortsetter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Mange vestfronten på stadion, skjedde ikke noe med de? Noen på tog. Ikke legg alt dette på vestfronten

 

Jeg la det heller ikke på vestfronten, det gjorde dere selv, ref. Facebook "vestfronten 1363" sitat: "Romerike politiet viser seg fra sin beste side igjen. Takk for oss Lillestrøm!"

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Ikke noen vakker fotballkamp, men solid gjennomført og godt organisert i 2.omgang.

 

Koste meg i sola utover i omgangen der jeg satt midt blandt stadig mer frustrerte lsk supportere :)

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Mange vestfronten på stadion, skjedde ikke noe med de? Noen på tog. Ikke legg alt dette på vestfronten

Jeg la det heller ikke på vestfronten, det gjorde dere selv, ref. Facebook "vestfronten 1363" sitat: "Romerike politiet viser seg fra sin beste side igjen. Takk for oss Lillestrøm!"
Ok, det er greit. Noen av oss var der ja. Sammen med flere. Og det slum skriver er helt riktig btw
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

Kvalmt å se Pellegrino gå opp i trynet til Meling på den måten. Hører ikke hjemme i Tippeligaen!

Seriøst? Skjønner godt at han ble forbanna etter den. Ganske stygg takling.

Tydelig at fyren har litt temperament da:

 

http://www.vg.no/sport/fotball/lillestroem/lsk-reserve-slettet-syrlig-twitter-melding/a/23441770/

Like greit han ikke havnet hos oss

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er jo rimelig uprofesjonelt å gå ut på Twitter, men jeg ville også blitt rimelig irritert om jeg ble benket kamp etter kamp til fordel for en spiss som ikke scorer mål.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Som noen andre kommenterte på Twitter: Dette var en stilstudie i dårlig politiarbeid.

 

Politiet sender hjem 15 Stabækfans pga èn røykbombe... Blir ikke mange på tribunene om dette fortsetter.

Det virker veldig fornuftig for meg, som Bjornh over sier. Gitt at politiet hadde godt grunnlag for å tro at det var én av de 15 og de [15] valgte å ikke forklare seg nærmere er det godt politiarbeid å ta alle navn og sende dem hjem. Hva skulle de gjort annerledes i dine øyne?

 

Siden det virker som du har innsikt i situasjonen, kan du prøve å forklare en gammel grinebiter hvorfor man setter av en røykbombe på en togstasjon? Jeg ser ingen tenkelige positive utfall, bare negative konsekvenser.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Som noen andre kommenterte på Twitter: Dette var en stilstudie i dårlig politiarbeid.

 

Politiet sender hjem 15 Stabækfans pga èn røykbombe... Blir ikke mange på tribunene om dette fortsetter.

 

Tja, er røykbomber på stasjoner en forutsetning for å dra på kamp? Når man gjør noe som en gruppe, og synderen(e) verken står fram frivillig eller blir utlevert av de andre så er det ikke helt unaturlig at man blir straffet som en gruppe. Jeg forutsetter nå at det faktisk var en av dem som utløste røykbomben, antar det er riktig siden ingen her inne har sagt noe annet.

 

 

Det var ingen spørsmål fra politiets side om røykbomben på stasjonen. Alle ble avkrevd legitimasjon. Så fikk man gå noen meter til før de bestemte seg for å ransake alle sammen. Da de var ferdige med det ble det gitt beskjed om at samtlige var bortvist fra Lillestrøm til klokken 0800 i dag.

 

Denne røykbomben var aldri noe tema og er kun brukt i media som unnskyldning for bortvisningen i ettertid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Som noen andre kommenterte på Twitter: Dette var en stilstudie i dårlig politiarbeid.

 

Politiet sender hjem 15 Stabækfans pga èn røykbombe... Blir ikke mange på tribunene om dette fortsetter.

 

Tja, er røykbomber på stasjoner en forutsetning for å dra på kamp? Når man gjør noe som en gruppe, og synderen(e) verken står fram frivillig eller blir utlevert av de andre så er det ikke helt unaturlig at man blir straffet som en gruppe. Jeg forutsetter nå at det faktisk var en av dem som utløste røykbomben, antar det er riktig siden ingen her inne har sagt noe annet.

 

 

Det var ingen spørsmål fra politiets side om røykbomben på stasjonen. Alle ble avkrevd legitimasjon. Så fikk man gå noen meter til før de bestemte seg for å ransake alle sammen. Da de var ferdige med det ble det gitt beskjed om at samtlige var bortvist fra Lillestrøm til klokken 0800 i dag.

 

Denne røykbomben var aldri noe tema og er kun brukt i media som unnskyldning for bortvisningen i ettertid.

 

 

Hva skjedde i de fem minuttene før dette? Det er åpenbart mer som skjedde her, selv om det du sa (formodentlig) isolert sett stemmer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Som noen andre kommenterte på Twitter: Dette var en stilstudie i dårlig politiarbeid.

 

Politiet sender hjem 15 Stabækfans pga èn røykbombe... Blir ikke mange på tribunene om dette fortsetter.

Det virker veldig fornuftig for meg, som Bjornh over sier. Gitt at politiet hadde godt grunnlag for å tro at det var én av de 15 og de [15] valgte å ikke forklare seg nærmere er det godt politiarbeid å ta alle navn og sende dem hjem. Hva skulle de gjort annerledes i dine øyne?

 

Siden det virker som du har innsikt i situasjonen, kan du prøve å forklare en gammel grinebiter hvorfor man setter av en røykbombe på en togstasjon? Jeg ser ingen tenkelige positive utfall, bare negative konsekvenser.

 

 

Jeg var ikke tilstede og har ikke noe særlig innsikt i situasjonen.

 

Her velger politiet å straffe kollektivt, ser du ingen problemer med å sende hjem 14 personer som ikke fyrte av en røykbombe? Det virker som om du mener de 14 andre skulle sladre på han ene. Da har du misforstått, slik gjør man ikke i et supportermiljø.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det skjedde ingenting bortsett fra at det ble sunget. Det stod en politibil utenfor stasjonen. I det de 15-20 personene begynte å gå fra stasjonen mot stadion kom det 2-4 politibiler til og ca 100 meter fra stasjonen stoppet de hele gruppen. Sangene opphørte og alle gjorde som de fikk beskjed om og tok frem legitimasjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Hva skjedde i de fem minuttene før dette? Det er åpenbart mer som skjedde her, selv om det du sa (formodentlig) isolert sett stemmer.

 

 

Nei, det er ikke åpenbart.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her velger politiet å straffe kollektivt, ser du ingen problemer med å sende hjem 14 personer som ikke fyrte av en røykbombe? Det virker som om du mener de 14 andre skulle sladre på han ene. Da har du misforstått, slik gjør man ikke i et supportermiljø.

Send hjem en for røykbombe og 14 for å hindre politiets arbeid da.

 

Det er ikke fritt frem for å gjøre som man vil fordi man står midt i en gruppe. Det der med en-for-alle-og-alle-for-en går begge veier. Jeg sier ikke at man nødvendigvis skulle ha sladret, men da må man være stor nok til å skjønne at det blir konsekvenser.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Send hjem en for røykbombe og 14 for å hindre politiets arbeid da.

Det er ikke fritt frem for å gjøre som man vil fordi man står midt i en gruppe. Det der med en-for-alle-og-alle-for-en går begge veier. Jeg sier ikke at man nødvendigvis skulle ha sladret, men da må man være stor nok til å skjønne at det blir konsekvenser.

 

 

Hindrer man politiets arbeid når man nekter å sladre på sine venner?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Hva skjedde i de fem minuttene før dette? Det er åpenbart mer som skjedde her, selv om det du sa (formodentlig) isolert sett stemmer.

 

 

Nei, det er ikke åpenbart.

 

 

Hendelsesforløpet Mortimer beskriver starter i det de [15] blir avkrevd legitimasjon. De har åpenbart gjort noe i minuttene før dette. Hva dette 'noe' er er oppe til diskusjon. Skal man redegjøre for situasjonen så kan man ikke starte midt i. Jeg vet ikke en gang utifra Mortimers historie når bomben ble satt av. Mens de sang? Før de kom til stasjon? Mens de var der?

 

For alt jeg vet (men sannsynligvis ikke) sang de 'Å røykbombe, å røykbombe, å herregud så jævlig fett' til melodien av Oh When The Saints i det politiet stoppet dem, og det er i tråd med Mortimers historie. Det skjedde mer enn 'vi sang. de kom. vi måtte gå'. Ikke nødvendigvis noe galt, men noe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Send hjem en for røykbombe og 14 for å hindre politiets arbeid da.

Det er ikke fritt frem for å gjøre som man vil fordi man står midt i en gruppe. Det der med en-for-alle-og-alle-for-en går begge veier. Jeg sier ikke at man nødvendigvis skulle ha sladret, men da må man være stor nok til å skjønne at det blir konsekvenser.

 

 

Hindrer man politiets arbeid når man nekter å sladre på sine venner?

 

 

Jeg aner ikke hvordan det juridiske er. Mener du det er fritt frem så lenge det gjøres i gruppe?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg var heller ikke der, men jeg mener også at det er dårlig håndtert av politiet. slik jeg ser det kan de:

 

A: Ikke vise bort en gruppe pga en røykbombe (kollekt avstraffing osv)

B: Vise bort gruppen pga frykt for bråk

 

Problemet er jo at de bruker argument A for å bruke hjemmelen de har i punkt B

Endret av Hanse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Jeg aner ikke hvordan det juridiske er. Mener du det er fritt frem så lenge det gjøres i gruppe?

 

 

Kjenner heller ikke til det juridiske. Jeg blir bare svært overrasket over at du skriver det er fornuftig av politiet å sende hjem 15 Stabæksupportere fordi èn mann fyrte av en røykbombe og ingen ville tyste på denne ene personen. I mine øyne er det dårlig politiarbeid, som jeg opprinnelig skrev. Ingen av dem er bråkmakere, ingen av dem dro til Lillestrøm for å sloss. Alle 15 tok toget til Lillestrøm for å se kampen på Åråsen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er du helt ur eller????????

 

Man kan ikke drive med fellesavstraffelse fordi en person har gjort noe og som de ikke vet hvem er.

 

 

20 man gikk av toget i Lillestrøm og sang. Det ble dratt av en røykbombe av en person mens alle var i bevegelse. I det man kom ut av stasjonen ventet en politibil og det kom enten 3 eller 4 til. Alle ble splittet og avkrevd legitimasjon. Deretter ransaket. Det ble ikke funnet noe pyroteknisk på noen av disse personene og politiet med en jævel i spissen velger og vise bort samtlige selvom alle hadde gjort som de ville og det var relativ god stemning før folk ble bortvist.

 

 

Og med sang så mener jeg samme sanger som det ellers blir sunget av stabæk supportere. Er ikke andre sanger som blir sunget.

Endret av Daigo nr 10
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: LSK - Stabæk, søndag 26.4 kl. 18:00
×
×
  • Opprett ny...