Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Rosenborg


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Veldig god start på kampen. Ekstase på 2-0!

At det til tider slenges kommentarer mot dommere, motspillere og trenere er innafor. Men vær så snill hold deg for god til å slenge kommentarer mot egne spillere! Kanskje dette var spesielt i dag siden det var en del nye på feltet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synd at Moen og småfeil ødelegger kampen. Vi må tenke på det positive. Score 2 mål mot gullfavorittene, Dio scorer mye om dagen. Og før sesongen sa vi at we need a spiss, og det har vi fått i Dio. I tillegg så kjemper forsvaret knallhardt en periode, men så blir det småfeil som avgjør. Synd, men vi får kjempe på i neste kampene og vise at vi kan komme tilbake.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Litt OT så må jeg si at det provoserer meg mer og mer at det selges billetter til bortesupportere på Hovis. Bra med inntekter men jeg er rimelig sikker på at det var mange Blaa fra Asker og Bærum som gjerne skulle hatt disse billettene i stedet for.

Fikk skyllebøtte fra en barnefamilie fra Trondheim som var sjokkert over hvor mye vi ropte og klaget på dommeren. (Finnes det noe sted i Norge med flere medgangssupportere og klaging enn Lerkendal?)

 

Nei faen heller, nå tar jeg med meg faren min over til SS permanent. Gidder ikke legge bånd på meg selv fordi vi ikke klarer å være tøffe nok til å henvise alle bortesupportere til de to store feltene de er tildelt. Tomme plasser var det der også.

 

Nadderud SKAL primært handle om Blaa FØLELSER. Punktum

 

 

 

Er redd dette er noe vi må tåle all den tid vi er så skrapa blakke som nå, vi kan vel ikke ta oss råd til å sjanse på at disse billettene ikke blir solgt. Skyld heller på de Blaa som ikke kjøper billetter tidligere

Lenke til innlegg
Del på andre sider


OT men noe jeg legger merke til når jeg ser kampene på Tv.

Først vil jeg gi kudos til SS idag for meget bra ramme gjennom kampen, spesielt i første omgang.
Jeg skjønner det var mye nye på feltet og det hørte man når det ble litt mer "avanserte" sanger.

Men jeg undres hvorfor skal vi synge "hvem er denne klubben som ingen penger har" isedenen for "bakom skyene er himmelen alltid blaa" eller liknende.

Ihvertfall for meg er den førstnevnte sangen en negativt ladet sang, vi må bli flinkere til å bruke sanger som piffer opp spillerne på banen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det blir helt feil fokus hvis man legger skylden på dommeren i dag, vi hadde en hel omgang hvor vi kunne snudd kampen igjen, men vi blir kjempet ihjel av Rosenborg, stort sett ved hjelp av muskler og fysikk, og delvis med noen stygge situasjoner, da særlig Helland-Granli. Dessverre er også siste baklengsmål utrolig unødvendig og kun vår egen skyld, Issah er sløv og spiller med alt for stort risiko, det går greit mot Sandefjord men ikke mot Rosenborg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det blir helt feil fokus hvis man legger skylden på dommeren i dag, vi hadde en hel omgang hvor vi kunne snudd kampen igjen, men vi blir kjempet ihjel av Rosenborg, stort sett ved hjelp av muskler og fysikk, og delvis med noen stygge situasjoner, da særlig Helland-Granli. Dessverre er også siste baklengsmål utrolig unødvendig og kun vår egen skyld, Issah er sløv og spiller med alt for stort risiko, det går greit mot Sandefjord men ikke mot Rosenborg.

 

Det er riktig det du sier at vi hadde mye tid til å avgjøre på selv og at vi blir kjempet litt i stykker av kyniske og hardtjobbende trønderbarter, men det var moen som snudde kampen for de og det skal vi selvsagt fokusere på også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

Litt OT så må jeg si at det provoserer meg mer og mer at det selges billetter til bortesupportere på Hovis. Bra med inntekter men jeg er rimelig sikker på at det var mange Blaa fra Asker og Bærum som gjerne skulle hatt disse billettene i stedet for.

Fikk skyllebøtte fra en barnefamilie fra Trondheim som var sjokkert over hvor mye vi ropte og klaget på dommeren. (Finnes det noe sted i Norge med flere medgangssupportere og klaging enn Lerkendal?)

 

Nei faen heller, nå tar jeg med meg faren min over til SS permanent. Gidder ikke legge bånd på meg selv fordi vi ikke klarer å være tøffe nok til å henvise alle bortesupportere til de to store feltene de er tildelt. Tomme plasser var det der også.

 

Nadderud SKAL primært handle om Blaa FØLELSER. Punktum

 

 

Er redd dette er noe vi må tåle all den tid vi er så skrapa blakke som nå, vi kan vel ikke ta oss råd til å sjanse på at disse billettene ikke blir solgt. Skyld heller på de Blaa som ikke kjøper billetter tidligere
I semi-en mot Molde i fjor, tror jeg det var, ble det først åpnet for billettsalg kun ved oppmøte, før det ble åpnet for nettsalg. Det er jo en måte å løse det på i slike kamper.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor er det ingen som sier noe om Roseborgs ekstermt fysiske spilltstill med dytting og holding? Jeg tror Diomande har et større internasjonalt potensiale enn Søderlund, for han vil få mange frispark i mot!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi taper denne kampen pga en elendig dommer. Ferdig!

 

Straffen er selvsagt avgjørende for kampforløpet. Skaper masse frustrasjon hos oss, noe vi selvsagt helst bør unngå. I tillegg får RBK spille grisespillet sitt ustraffet hele veien. Jeg er flau på Svein Oddvar Moens vegne.

 

Det er bare å sette alt man eier og har på at RBK vinner serien. Med sånn dømming i hver kamp kommer de til å vinne resten av kampene. Et skikkelig gufs fra slutten av 90-/starten av 2000-tallet dette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor er det ingen som sier noe om Roseborgs ekstermt fysiske spilltstill med dytting og holding? Jeg tror Diomande har et større internasjonalt potensiale enn Søderlund, for han vil få mange frispark i mot!

Søderlund kommer til å få så mye skjulte dirty tricks mot seg at han fort mister hode og ikke klarer å spille!

 

Litt det vi så de første 30 i første omgang, han var usynlig fordi Morten ga han små stikk hele tiden! Internationalt hadde det vært flere og verre!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har Moen selv kommentert straffen noe sted? Det er en så hinsides elendig vurdering, og vitner om en grunnleggende mangel på fotballforståelse. Han ødelegger fotballkamper ute i Europa, og han ødelegger kamper i Tippeligaen. Gang på gang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har Moen selv kommentert straffen noe sted? Det er en så hinsides elendig vurdering, og vitner om en grunnleggende mangel på fotballforståelse. Han ødelegger fotballkamper ute i Europa, og han ødelegger kamper i Tippeligaen. Gang på gang.

 

Vi får kose oss litt med sitatet fra alltid så underholdende Napoli-eier De Laurentiis:

 

"Jeg så Nicola Rizzoli i Champions League i går, mens vi får Moen. Hvem er han? Har du noen gang hørt om ham? Er han viktig? Er han engang kvalifisert?"

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det hadde vært jævla deilig å kunne skylde kun på dommern, men det kan vi ikke. Vi taper fordi vi er elendige i andre omgang, fordi vi ikke får noen som helst effekt av at en bart blir utvist, og fordi Rosenborg er rimelig effektive. Vi skal kunne klare å reise oss etter elendig dømming imot.

 

Men når det kommer til straffen: hva sier det at Moen ikke gir Granli kort for handsen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det hadde vært jævla deilig å kunne skylde kun på dommern, men det kan vi ikke. Vi taper fordi vi er elendige i andre omgang, fordi vi ikke får noen som helst effekt av at en bart blir utvist, og fordi Rosenborg er rimelig effektive. Vi skal kunne klare å reise oss etter elendig dømming imot.

 

Men når det kommer til straffen: hva sier det at Moen ikke gir Granli kort for handsen?

Du har rett. Lite konstruktivt- men akk så fristende. Straffen kommer etter at RBK har tatt over initiativet i kampen. Jeg følte det var et spørsmål om tid på det tidspunktet. Men hadde vært greit om det var et realt mål som gjorde det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fyfaen jeg gleder meg til RBK - STB.

 

Jeg hater absolutt alt med det laget. Så jævla ekle supportere og. Imponerende å klage på at rbk ble bortdømt.

Endret av s-simen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter å ha sovet en natt er jeg fortsatt irritert på straffen. Enig i at Roseborg hadde overtatt litt, men det skjer i løpet av en kamp, hadde vi ridd det av til pause hadde det sett annerledes ut. De får et straffespark som gir dem en ekstra dytt. Men moro med fullt Nadderud og at vi i de tjuefem første er gode!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt enig med Ace her. Feilaktig idømt straffe som snur kampen i RBKs favør. Greit nok at de hadde kommet noe mer med i kampen, men synes egentlig vi hadde brukbar kontroll frem til straffen. Men også jævlig irriterende at de slipper unna med så mye dytting og holding, Moen var virkelig dårlig i går.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det som slår meg er at vi mangler rutine og vinnerkultur i laget. Man kan klage på Rosenborgspillerne for at de er grisete og ufyselige, men de gjør det som må til for å vinne en slik avgjørende kamp. Minner forsåvidt litt om 2007, da vi også var helt ferske som gullutfordrer

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Rosenborg
×
×
  • Opprett ny...