Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Rosenborg


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Det som slår meg er at vi mangler rutine og vinnerkultur i laget.

Uenig, har du glemt Molde-Stabæk allerede? Lov å være skuffa, men hold deg saklig i det minste. Vi er på andreplass(!) med en sprudlende miks av unge og erfarne. Ikke snakk om manglende vinnerkultur da.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi er bare ikke rutinerte nok til å unngå å bli straffet mot de aller beste. Det er ingen krise. Ja, det ble avslørt noen svakheter, men for det første er det vel ingen overraskelse at det finnes svakheter i et loppis-lag, for det andre er det svakheter motstanderen må være ganske god for å utnytte.

 

Glem heller ikke at vi skal skapte masse i går.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Det som slår meg er at vi mangler rutine og vinnerkultur i laget.

Uenig, har du glemt Molde-Stabæk allerede? Lov å være skuffa, men hold deg saklig i det minste. Vi er på andreplass(!) med en sprudlende miks av unge og erfarne. Ikke snakk om manglende vinnerkultur da.
Vi leder mot både RBK og Molde, men ender opp med totalt 1 poeng på de to kampene, samtidig som vi slipper inn 6 mål. Jeg er enig i at vi har prestert glimrende og at laget er utrolig spennende, men jeg synes de to siste kampene viser at vi mangler litt kynisme
Lenke til innlegg
Del på andre sider


OK, vi slapp inn seks, det er ikke bra, men vi har scoret 2,5 mål i snitt mot de to forventet suverene topplagene. Det er jævlig bra!

 

At Moen får RBK inn i kampen igjen kan det ikke være noen tvil om. Hadde vi hatt 2-0 til pause er jeg sikker på at vi hadde tatt hjem dette.

Av de tre målene vi slapp inn vil jeg peke på tre som jeg synes ikke gjør jobben sin:

2-1: Moen. Helt skandale, selvfølgelig.

2-2: Skjønsberg raser forbi den eneste han trenger å dekke opp, Søderlund, for å komme til et rom hvor det ikke er noen motstandere. Stort sett hele kampen igjennom var han tett oppi Søderlund, og vant de aller fleste duellene. Hadde han fulgt han også her, hadde det neppe blitt mål.

2-3: Næss, gjør omtrent som Morten på 2-2. Ser Søderlund, men velger heller å dekke et tomrom og lar ham stå alene på bakerste.

 

Forskjellen på RBK og mange andre lag, er at det holder ikke for midtstoppere å si at de tok ut mannen sin 9 av 10 ganger. Der Haugesund, Sandefjord, Vålerenga, Mjøndalen osv. blåser ballen utafor, setter Svendsen/Kamara/Søderlund ballen i mål. Akkurat som Dio og Asante hadde gjort.

 

Har nå tro på god poengfangst i de resterende kampene før sesongen er halvspilt. Tipper at vi har 30 poeng halvveis.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dommer igjen største bidragsyter til poengtap. Men det verste er vel at Haugesund kampen var betydelig verre. Da var det jo masse feilaktige avgjørende situasjoner.

Dessverre må vi nok venne oss til dette, kvaliteten på Norske dommere er for lav.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dommer igjen største bidragsyter til poengtap. Men det verste er vel at Haugesund kampen var betydelig verre. Da var det jo masse feilaktige avgjørende situasjoner.

Dessverre må vi nok venne oss til dette, kvaliteten på Norske dommere er for lav.

 

Jeg er ikke helt enig dette. Største bidragsyter er at vi faller sammen etter 25 minutter og inviterer RBK inn i kampen. På dette tidspunktet leder vi 2-0, en ledelse vi helt klart skal forvalte på bedre måter. Straffen skulle aldri vært dømt og gir selvfølgelig RBK nytt giv og skal naturligvis ha sin del av æren til RBKs opphenting. Hvorfor vi faller helt sammen så tidlig i kampen er derimot langt mer interessant enn et feildømt straffespark.

Endret av ChrisX
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Utrolig skuffet over at Assante aldri fikk ballen. Var jo helt usynlig i går...

 

Det desidert svakeste leddet til RBK er Dorsin, så uforståelig for meg at ikke Assante ble satt opp mer i løpsdueller på deres venstrekant. hadde vært som å rappe drops fra en baby

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Dommer igjen største bidragsyter til poengtap. Men det verste er vel at Haugesund kampen var betydelig verre. Da var det jo masse feilaktige avgjørende situasjoner.

Dessverre må vi nok venne oss til dette, kvaliteten på Norske dommere er for lav.

 

Jeg er ikke helt enig dette. Største bidragsyter er at vi faller sammen etter 25 minutter og inviterer RBK inn i kampen. På dette tidspunktet leder vi 2-0, en ledelse vi helt klart skal forvalte på bedre måter. Straffen skulle aldri vært dømt og gir selvfølgelig RBK nytt giv og skal naturligvis ha sin del av æren til RBKs opphenting. Hvorfor vi faller helt sammen så tidlig i kampen er derimot langt mer interessant enn et feildømt straffespark.

 

Den feildømte straffen og RBKs nye giv etter denne henger jo direkte sammen med at gutta knekker sammen. Det er selvsagt opp til gutta å ri av en slik storm, men når du får noe sånt i trynet er det fort gjort å ha en dårlig periode.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Dommer igjen største bidragsyter til poengtap. Men det verste er vel at Haugesund kampen var betydelig verre. Da var det jo masse feilaktige avgjørende situasjoner.

Dessverre må vi nok venne oss til dette, kvaliteten på Norske dommere er for lav.

 

Jeg er ikke helt enig dette. Største bidragsyter er at vi faller sammen etter 25 minutter og inviterer RBK inn i kampen. På dette tidspunktet leder vi 2-0, en ledelse vi helt klart skal forvalte på bedre måter. Straffen skulle aldri vært dømt og gir selvfølgelig RBK nytt giv og skal naturligvis ha sin del av æren til RBKs opphenting. Hvorfor vi faller helt sammen så tidlig i kampen er derimot langt mer interessant enn et feildømt straffespark.

 

Den feildømte straffen og RBKs nye giv etter denne henger jo direkte sammen med at gutta knekker sammen. Det er selvsagt opp til gutta å ri av en slik storm, men når du får noe sånt i trynet er det fort gjort å ha en dårlig periode.

 

RBK fikk straffe i 39. minutt. Da hadde vi allrede vært ganske dårlige i 10-15 min. Straffen forsterker helt klart vår dårlige trend ytterligere, men det er ikke den som utløser vårt dålige spill

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Utrolig skuffet over at Assante aldri fikk ballen. Var jo helt usynlig i går...

 

Det desidert svakeste leddet til RBK er Dorsin, så uforståelig for meg at ikke Assante ble satt opp mer i løpsdueller på deres venstrekant. hadde vært som å rappe drops fra en baby

Selv om Dorsin er treig, er hann svær og smart. Han plasserte seg godt.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her klarer man ikke å vinke offside, som rett etterpå fører til corner og straffe.

Det bildet sier vel ikke så mye. Strekene som er lagt på er ikke vinkelrett på sidelinja. Sammenlign med de to hvite strekene på løpebanen. Og det viser ikke om ballen slås akkurat når bildet er tatt. Men for all del, det er godt mulig at det er offside.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Her klarer man ikke å vinke offside, som rett etterpå fører til corner og straffe.

Det bildet sier vel ikke så mye. Strekene som er lagt på er ikke vinkelrett på sidelinja. Sammenlign med de to hvite strekene på løpebanen. Og det viser ikke om ballen slås akkurat når bildet er tatt. Men for all del, det er godt mulig at det er offside.

Strekene på løpebanen tror jeg faktisk er buet. Se den rød streken ift 16 meters linjen. Det ser ganske rett ut

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå skal jeg ikke begi meg innpå spørsmål om Moen og tvilsomme avgjørelser i denne kampen, men etter å ha ansett ham som en av våre beste dommere begynner jeg virkelig å tvile. Virker som om han har et litt selsomt markeringsbehov.

 

Både her hjemme og i Europa.

 

Og det er ikke bra. Bare en liten personlig observasjon for egen del.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå skal jeg ikke begi meg innpå spørsmål om Moen og tvilsomme avgjørelser i denne kampen, men etter å ha ansett ham som en av våre beste dommere begynner jeg virkelig å tvile. Virker som om han har et litt selsomt markeringsbehov.

 

Både her hjemme og i Europa.

 

Og det er ikke bra. Bare en liten personlig observasjon for egen del.

 

Har lest en del på RBKWeb etter kampen, og de er fullstendig enige med oss om at Svein Oddvar Moen er en kødd :) Mange av dem mener også straffen i det minste er veldig streng, men reagerer mest på inkonsekvensen når det gjelder filming: Helland fikk sitt andre gule, mens El-Ghanassy slapp helt unna med et direkte pinlig filmingsforsøk (tror han norske dommere er svaksynte alle sammen?). I mine øyne er det ihvertfall åpenbart at SOM bør få en kraftig advarsel fra forbundet, og et par kamper på sidelinjen. At en dommeravgjørelse forandrer et kampbilde er greit, men dommere bør ikke aktivt se etter måter de kan påvirke kampbildet på. De skal se etter brudd på spillets regler.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingen i NFF eller dommer utvalget stiller spørsmål med Moen. Han dømmer jo internasjonale kamper og greier. Han må jo være skikkelig god.

Er han oppnevnt av FIFA? ?
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Det er greit å være misfornøyd med dommeren i en kamp, men så er det greit å bli ferdig med det og gå videre også. Moen er normalt en bra dommer for oss.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Rosenborg
×
×
  • Opprett ny...