Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Bodø/Glimt, søndag klokken 18:00


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


Orker ikke lage en fancy kamptråd, men jeg hadde en formening om at Bodø/Glimt aldri vant kamper som ble spilt på gress. Kastet derfor bort 15 minutter av mitt liv på å finne ut at dette ikke stemte. De har faktisk helt ok statistikk, med tanke på at det kun er bortekamper.

 

2013:

Sandefjord - Bodø/Glimt 2-1

Bryne - Bodø/Glimt 4-0

Vard Haugesund - Bodø/Glimt 2-2

Haugesund - Bodø/Glimt 1-1 (6-4 etter straffespark)

Follo - Bodø/Glimt 0-1

Hødd - Bodø/Glimt 2-1

Fredrikstad - Bodø/Gimt 2-1

Stabæk - Bodø/Glimt 1-1

 

2014:

Vålerenga - Bodø/Glimt 3-1

Stabæk - Bodø/Glimt 2-1

Brann - Bodø/Glimt 1-2

Viking - Bodø/Glimt 2-3

Sandnes Ulf - Bodø/Glimt 1-0

Haugesund - Bodø/Glimt 1-2

Rosenborg - Bodø/Glimt 3-1

Lillestrøm Bodø/Glimt 4-1

 

2015

Sandefjord - Bodø/Glimt 3-1

Lillestrøm - Bodø/Glimt 3-0

 

4 seiere - 3 uavgjort - 11 tap.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Glimt har vist seg et utrolig ustabilt lag i år. Stort sett ganske dårlig, men har glimtet til (pling for ordspill).

 

Etter fadesen mot Tromsdalen, et lag som spiller på samme nivå som Stabæk 2, kommer de til å gi alt for å bevise at de er på eliteserienivå. Det vil oppføre seg som skadeskutte dyr.

 

Nøkkelen vår må være full skjerping fra kampstart, og holde på ballen. Klarer vi det, har vi en god mulig til å bedre målforskjellen vår ytterligere.

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den siste seriekampen var altså svært misvisende. Forn spilte så dårlig i mål at V Hansen uttalte til media at han vurderer å bruke en junior i mål neste gang, og alle klubbens kanaler skriker etter ny keeper... Londak hadde også en meget god dag på jobb i det andre buret. Trond Olsen er imidlertid naturligvis meget fornøyd med å ha fått i gang målkontoen igjen. I motsetning til Bohinen har Halvorsen innsett at laget må spille mer direkte for å ha en mulighet. Det betyr å ta alle overgangene man får, og liten risiko med mange innlegg mot etablert forsvar framfor å risikere å få brudd i mot ved å prøve å tråkle seg gjennom sentralt.

Tror vi vinner stort, men at Glimt kan skape såpass mye uro med høy fart på kontringer, mange innlegg og smarte spisser at nullen sprekker.

5-2 er mitt hete tips.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er jo opplagt en risiko for å undervurdere Glimt slik de har prestert i det siste (unntatt mot Mjøndalen). Er det imidlertid en ting (av mange) jeg tror Bob er god på, så er det å få spillerne til å prestere maksimalt og å ikke ta lett på oppgaven.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bob virker ikke som typen som glemmer så lett, så han er nok garantist for at vi ikke går på smellen som vi gikk på i samme periode i fjor ... også er jo vi en helt annen sits nå enn da med Mande på plass og ikke flere spillere på vei ut : )

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Albert????

 

Hyggelig å ha deg tilbake på fårumet.

 

(Men du må fortsatt gå, da!)

 

Tror forresten at vi vinner 1-0 etter sen scoring av Næss.

Sier som jeg alltid gjør:

Båtnes må gå!!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sterkt å slå tilbake sist helg, denne kampen blir en ny test på stabiliteten til laget. Kreves mye å henge med i toppen når RBK slår både Stabæk og VIF på bortebane, antagelig de vanskeligste kampene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den vanskeligste kampen for RBK blir nok på Røkkeløkka. Fantastisk sterkt av oss å ta ett poeng (og nesten tre) der.

 

Det begynner virkelig å stinke ligagull av RBK nå. Med den borteformen Molde viser nå, taper de nok på Lerkendal om tre uker, og da er det fritt fram for "trønderne".

 

Jeg betrakter oss fortsatt som en god outsider til medalje.

 

Og gleder meg til i morra...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva har Dennis Iliohan, Pablo Fontanello og Skjønsberg til felles?

 

De har alle scoret sitt eneste seriemål mot Glimt.

 

Så på dagens lag har vi Meling, Gorozia og el- Ghanassy som enda ikke har scoret et seriemål. Så en av de tre må trå til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva har Dennis Iliohan, Pablo Fontanello og Skjønsberg til felles?

 

De har alle scoret sitt eneste seriemål mot Glimt.

 

Så på dagens lag har vi Meling, Gorozia og el- Ghanassy som enda ikke har scoret et seriemål. Så en av de tre må trå til.

... Men håper inderlig det ikke blir det eneste målet de skårer for Stabæk...
Lenke til innlegg
Del på andre sider


En sånn tabbe har ligget i luften. Han virker litt vel nonchalant så nå må det være FULL skjerping. Eneste positive er at han blir ikke solgt fortsetter han på den måten

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Bodø/Glimt, søndag klokken 18:00
×
×
  • Opprett ny...