Gå til innhold

Gammel blaa aargang - female edition


BelgiskBlaa
 Del

Anbefalte innlegg


1 time siden, Bendel skrev:

Utrolig kult for Ada og norsk kvinnefotball. Hva er egentlig greia med at hun ikke vil være på landslaget?

Startet vel som en pause fordi hun manglet motivasjon, hvor hun også rettet kritikk mot hvordan ting ble gjort.

Og etter det har det vel egentlig vært en gigantisk såpeopera, som nå har toppet seg med at hun ikke var god nok for årets norske lag. Det er mye rart man kan mene, men akkurat det viser vel at det er en god del, om man skal være pen i ordbruken, bitre idioter der ute.

Uten at jeg vet om hvordan dialogen og stemningen er, så klarer jeg ikke forstå at det ikke finnes en måte å få verdens beste fotballspiller til å fungere på landslaget.

Endret av BelgiskBlaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


15 timer siden, BelgiskBlaa skrev:

Startet vel som en pause fordi hun manglet motivasjon, hvor hun også rettet kritikk mot hvordan ting ble gjort.

Og etter det har det vel egentlig vært en gigantisk såpeopera, som nå har toppet seg med at hun ikke var god nok for årets norske lag. Det er mye rart man kan mene, men akkurat det viser vel at det er en god del, om man skal være pen i ordbruken, bitre idioter der ute.

Uten at jeg vet om hvordan dialogen og stemningen er, så klarer jeg ikke forstå at det ikke finnes en måte å få verdens beste fotballspiller til å fungere på landslaget.

Veldig snodig sak. Når du er så individuelt god som Ada er, er det kanskje vanskelig å inrette seg i en gruppedynamikk som fotball tross alt er. Man skal få 11 spillere til å fungere sammen, her er visst det vanskelig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gøy å høre Dagsnytt Atten idag diskutere Gullballvinneren vår, med et panel bestående av følgende treer; Øyvind Eide (tidligere Stabæk trener), Lise Klaveness (tidligere Stabækspiller) og Leif Welhaven (tidligere Stabækspiller). Blir en fin fjær i hatten når Lise får Ada tilbake på landslaget igjen. Snakk om rett dame på rett sted!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden, BelgiskBlaa skrev:

Jeg tror vi har sett Ada på landslaget for siste gang.

 

Fryktelig synd, og faen meg helt sinnsykt hvordan man har klart å drite bort muligheten når verdens beste spiller har norsk pass.

Hun er fortsatt så ung at jeg er uenig. Sjögren kommer ikke til å sitte evig, og får du han vekk samtidig som at Klaveness får noen år på seg til å ordne litt ting i NFF så tror jeg hun kan komme tilbake. Om det så tar 5-6 år så vil ikke Ada være mer enn 28-29.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Er  mye usikkerhet omkring Andrea Wilmann. Signerte kontrakt med Arna Bjørnar, og det er fortsatt det eneste som er offisielt. Har hørt at kontrakten skal være terminert, og at hun skulle til Røa. Denne helgen sies det at hun skal til Kolbotn. Kolbotn trener ville ikke uttale seg om det. Hun har også hatt samme agent som Herlovsen. Ryktene sier også at hun har brutt med han. Kan virke som det er mye rot her, og er muligens grunnen til at ingen vil si noe offisielt. For alt jeg vet kan jo Arna Bjørnar mene at ingen kontrakt er terminert. Så plutselig er det tre klubber som mener hun er deres. 

Kjedelig for en spiller som hadde en bra fjorårssesong. Skulle kanskje blitt i Stabæk? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og da skal visstnok alt om terminert kontrakt bare være ondsinnede rykter. Wilmann skal ha bekreftet at hun spiller for Arna Bjørnar ut 2019. Så kan man lure på hvordan terminergsryktene oppsto, og ikke minst både linkingen til Kolbotn og Røa.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Antar hun får bedre lønnsbetingelser, går til en liga som bør passe henne bra. Nivået er nok en del svakere enn i Tyskland, og det er 30 serierunder mot 22 i Tyskland. I praksis bare to lag som kjemper om tittelen (egentlig det samme i Tyskland), men mulig å rote seg bort ved å spille uavgjort mot svakere lag samt tape mot bunnlaget Huelva! Hjelper ikke å slå serielederne to ganger da.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
  • 3 uker senere...

1 time siden skrev gwestlund:

 

Veldig gøy så ligger det vel i kortene at kanskje ikke Ada havner i samme klubben. 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev nichb:

Drypper det fortsatt penger på oss?

Ingenting i det hele tatt. Er ikke en slik regel internasjonalt på kvinnesiden. Det fikk vi bittert erfare da Ada og Andrine forlot klubben.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev sexxes:

Ingenting i det hele tatt. Er ikke en slik regel internasjonalt på kvinnesiden. Det fikk vi bittert erfare da Ada og Andrine forlot klubben.

Så det er takka for å utvikle talenter i kvinnefotballen ?

trist...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Sannsynligvis større sjanse for spilletid, men bør vel helst ikke bli skadet. Da er man ikke mye verdt i Italia. Det kan vel blant annet en annen tidligere Stabæk-spiller bekrefte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Cathrine Dekkerhus signert ny kontrakt med LSK kvinner! Gikk vel til dem i fjor uten at hun spilte. Fikk to innhopp på tilsammen ti minutter før oss i 2017, og også store deler av 2016-sesongen mistet hun. Skal bli spennende å se om det fungerer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Gammel blaa aargang - female edition
×
×
  • Opprett ny...