Gå til innhold

Mjøndalen vs Stabæk - lørdag 3. oktober klokken 18:00


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


 

Lenge siden jeg har hørt "jeg er faen meg så flott, når jeg kler meg opp i blaatt..", "jeg er en klysete pappagutt, heia Stabæk" og for å ikke glemme "hvem er denne klubben som ingen penger har"

De to første ble sunget i går.
da trekker jeg det tilbake :)
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Lenge siden jeg har hørt "jeg er faen meg så flott, når jeg kler meg opp i blaatt..", "jeg er en klysete pappagutt, heia Stabæk" og for å ikke glemme "hvem er denne klubben som ingen penger har"

De to første ble sunget i går.

 

Og etter å ha solgt Dio ryktes det at vi også har litt penger!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Får vi høre: "vi er de Blaa og mørkeblaa" etter pausen? Er jo lekestue både på tribunen og banen! Bare å få igang vårt beste rop igjen også nå så er kvelden fullkommen

Å kalle dette vårt "beste rop" er rett og slett et hån. Kort oppsummert: Blaa, mørkeblaa, nå, stå, gå, blaa. Sånn, nå håper jeg vi er ferdig med den sangen for en stund.

 

 

Dette var en sang vi skrev på en overnattingstur til Bergen i 2007 tror jeg. Det gikk i så mange nødrim at jeg måtte kompensere med Faenmeg så flott senere. Ulempen sånn sangmessig er at den er ganske slitsom å synge med så mange like, lange vokaler. Det blir sjelden max trykk, og for å få klinka til ordentlig på en slik sang bør man ha både tromme og en stor klack som klarer å holde takten.

 

Forøvrig synes jeg Bergo gjør jobben som sangpoliti like godt som han dikter nye sanger på rappen, så bortetur med sete i nærheten av Simen anbefales på det varmeste.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg må si meg enig med Bergo, sangen har en tekst som er langt under pari, i tillegg til at den fungerer ganske dårlig på tribunen. Sangen har potensiale, men min erfaring er at det rett og slett ikke blir noe kult når vi bruker den.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal ikke hevde at teksten, og alt "ååååå" har høy litterær verdi, men jeg synes det er en sang som er bra når vi vil holde på lenge. Der har vi ikke særlig mange sanger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Snakk om selvkritikk da, det er jo ikke Mozart vi driver med her. Rimene holder i massevis til fotballsang og den er likt og savnet av mange på hovis. Håper dere synger den igjen og gir det et ordentlig forsøk, for i min erfaring er den veldig bra til å lage god stemning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så lenge man har sanger på "shalalalalala", "lalalalalalala" og "forza allez allez" blir det litt sært å klage på teksten i andre sanger. Det viktigste er vel hvilke man klarer å synge med litt trykk, og holde tempoet sånn noenlunne nede der det skal være.

 

At det kanskje blir i overkant mye "ååå" i horto magico-varianten skyldes jo at man kjørte samme rim hele veien i stedet for å dele i to. Et kjapt forslag til hvordan man kan endre den:

 

Trykket ne'
Til spott og spe
Men vi blir sterkere enn noen gang av det

Reis deg nå!
Opp og stå!
For bakom skyene er him'len alltid blå

 

Følger man en sånn mal og deler opp i to så blir det nok mindre påfallende. Så får det heller være at det ikke akkurat kvalifiserer som høykulturell lyrikk.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mjøndalen vs Stabæk - lørdag 3. oktober klokken 18:00
×
×
  • Opprett ny...