Gå til innhold

Tredjedrakt 2016


msp
 Del

Anbefalte innlegg


Det er ingen signaler om at det skal skapes noen presedens, det var helt sokket fra eget bryst. Hvordan praksisen blir fremover aner jeg ikke.

 

Og p7, en hel-lyseblå bortedrakt hadde vært kult!

Endret av msp
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

tredjedrakt.JPG

 

Fant denne på Wikipedia (sanns. fra 2012). Noen som kan gjette hvilket lag som hadde dette som tredjedrakt?

(forøvrig påfallende lik alternativ B...)

Enga, var det ikke?
Stemmer, men jeg hadde aldri gjettet det, i hvert fall ikke uten logo.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det må da være lov å diskutere hva vi synes om de draktene som er lagt frem. Hva var forventningen? At alle skulle stemme uten å kommentere?

 

Når det gjelder inkluderingen er det som du sier selvfølgelig vanskelig å lytte til alle. Samtidig er det derfor også viktig å være tydelig på hva som har skjedd, slik noen har vært flinke til, fremfor å kritisere de som lurer på prosedyrene.

 

Det kunne feks vært enkelt for klubben å på forhånd legge frem kriteriene for hva de ville akseptere. Slik det ble gjort ble det lagt frem noen kriterier, men ikke alle.

 

Det kunne også vært lurt, slik man ser de fleste reklamekampanjer gjør, å la flere alternativer være presentert. Som det er nå er det fire forslag som tre supportere (om jeg forsto det riktig) har valgt ut som er kandidatene. De har selvfølgelig gjort en vanskelig jobb med å presentere de "riktige" alternativene, men som diskusjonen viser er det veldig mye personlig smak på dette området.

 

Jeg tror ingen som stiller spørsmål om dette forventer at noe skal endres i det pågående valget, men kanskje er klubben så åpen at de gjør et tilsvarende stunt en annen gang, og da er det mye lærdom å ta med seg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det må da være lov å diskutere hva vi synes om de draktene som er lagt frem. Hva var forventningen? At alle skulle stemme uten å kommentere?

 

Selvfølgelig. Dette er et åpent forum for alle og underbygger det jeg mener om inkludering av supportere. Men det må fortsatt være lov å kritisere hva som er en god diskusjon. Jeg ser ikke hensikten ved at man bruker denne tråden til å hyle ut om hva som burde vært gjort. I mine øyne er det svært lite konstruktivt. Eventuelt så får noen starte en evalueringstråd hvor man diskuterer prosedyren i dette valget og hva man eventuelt kan gjøre annerledes neste gang. Å komme med kommentarer som "her har man bommet på utvelgelsen av kandidater" ser jeg på ingen måte som hensiktsmessig for å finne ut hvilken drakt vi i fellesskap skal bli enige om.

Endret av vestallstar
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg forstår de som klager veldig godt. Det er uten tvil mye som kunne vært gjort bedre.

 

For min egen del tenker jeg imidlertid at det er sinnsykt kult at dette i det hele tatt blir gjort. Alternativet er jo tross alt at klubben gjør som alle tidligere år og bestemmer dette helt selv.

 

Husk at det ligger mye arbeid bak og at dette er et godt initiativ fra klubben/styret.

 

Det er ingen garanti for at vi får denne muligheten igjen, men om vi skulle få det har det kommet mange gode forslag her til ting man kan vurdere å gjøre (litt) annerledes neste gang. Om styret og klubben har tid, lyst og ressurser til det vil man helt sikkert kunne få en enda bedre prosess da.

 

I denne omgang har jeg lyst til å rette en stor takk til alle som har jobbet med dette, og sørget for at vi supporterene i år får lov til å være med å bestemme hvordan tredjedrakten skal se ut. Ikke bare får vi lov til å komme med forslag, vi får også lov til å stemme og til slutt er det vi som faktisk avgjør hvilken drakt det blir. Det synes jeg er veldig kult!

Endret av Jan Fredrik
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ved neste anledning får vi håpe at klubben selv velger tredjevalget.

 

(...) Likevel velger en stor del av forumsupporterne å vente til først etter at alternativene har kommet frem til å sitte på sin høye hest for og fremme sine påstander, selvfølgelig i god forumsånd.

 

Er det unaturlig at man snakker om en ny drakt når alternativene blir presentert? Og hvem er denne store delen av forumsupportere som ventet til først etter at alternativene hadde kommet? Man må kunne si sin mening, og det er vanskelig å mene noe om drakter man ennå ikke har sett. Selvsagt diskuterer man det etter at man har sett alternativene. Det er vel snarere du som sitter på en særskilt høy hest...

 

Jeg ser ikke hensikten ved at man bruker denne tråden til å hyle ut om hva som burde vært gjort. I mine øyne er det svært lite konstruktivt.

 

Hensikten kan f.eks. være å få tilbakemeldinger som man kan ta med seg til en eventuell neste gang hvis man synes de er gode. Det burde kanskje vært lagt opp til litt mer av det i forkant, men sånn ble det ikke denne gangen. bergo og msp klarer da også å ta innspill for det det er uten å ta det som kritikk og reagere på en helt merkelig måte, som visse andre gjør.

 

Jeg er i hvert fall enig i det første du skriver: Neste gang er det kanskje best om klubben i det minste er mottaker av bidragene og velger ut alternativene man kan stemme på. (Det kan kanskje gjøres som en slags adventskalender?) Når man ser hvor utrolig lavt enkelte synker over noe så ufarlig som at ikke alle fant en favoritt blant de fire draktene, er det iallfall åpenbart at akkurat de ikke er skikket på noen som helst måte. Man kan jo lure på hvorfor det treffer enkelte så ekstremt hardt at man mener noe om draktene de kom frem til. Hadde det ikke vært for at flere av de involverte opptrer som normale folk hadde jeg ærlig talt fått mine mistanker om hele opplegget, så merkelig som enkelte av dere responderer på litt prat om drakter.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er første gang vi får lov til å gjøre noe som dette, så at ikke alt er perfekt må vi sikkert innse. Det er imidlertid slik at prosessen er forsøk lagt opp på en best mulig måte for å oppnå et best mulig resultat, og det ser ut som om vi skal få en bra tredjedrakt.

 

At ikke alle er fornøyde er naturlig og synd, men det er ting som forhåpentligvis kan forandre seg hvis vi får en ny anledning i fremtiden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Ved neste anledning får vi håpe at klubben selv velger tredjevalget.

 

(...) Likevel velger en stor del av forumsupporterne å vente til først etter at alternativene har kommet frem til å sitte på sin høye hest for og fremme sine påstander, selvfølgelig i god forumsånd.

 

Er det unaturlig at man snakker om en ny drakt når alternativene blir presentert? Og hvem er denne store delen av forumsupportere som ventet til først etter at alternativene hadde kommet? Man må kunne si sin mening, og det er vanskelig å mene noe om drakter man ennå ikke har sett. Selvsagt diskuterer man det etter at man har sett alternativene. Det er vel snarere du som sitter på en særskilt høy hest...

 

Jeg ser ikke hensikten ved at man bruker denne tråden til å hyle ut om hva som burde vært gjort. I mine øyne er det svært lite konstruktivt.

 

 

 

Jeg er i hvert fall enig i det første du skriver: Neste gang er det kanskje best om klubben i det minste er mottaker av bidragene og velger ut alternativene man kan stemme på. (Det kan kanskje gjøres som en slags adventskalender?)

 

 

Jepp. Selv håper jeg klubben henter inn ekstern hjelp fra hLide Hlåve for å sortere de innsendte bidragene. Det vil nok sørge for en ryddig prosess.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde det ikke vært for at flere av de involverte opptrer som normale folk hadde jeg ærlig talt fått mine mistanker om hele opplegget, så merkelig som enkelte av dere responderer på litt prat om drakter.

 

Mistanker om hva da? Jeg tviler på at noen her har den helt store egeninteressen av om det blir den ene eller andre varianten.

 

Ang. det å la klubben velge. De har forhåpentligvis mer enn nok med spillerlogistikk, spons, osv før kommende sesong. At $$ da tar det må vel være helt fair.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Største problemet er jo at vi ikke har en skikkelig andredrakt. slik jeg ser det burde det vært to alternativer. enten en variant av den gamle lyseblå drakten eller en variant med innslag av den alla argentinaversjonen i avataren til Perfect 7

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Utfordringen med tre av de fire forslagene for min del er at det er nærmest umulig å gjette hvilket lag det tilhører. Det er ikke noe STB over dem - de er bare annerledes enn første- og andredrakten og har en sterk farge.

 

Man kan være uenig i at grønn burde være grunnfargen, men jeg synes det blir veldig rart å ikke ta med stripene i tredjedrakten - de er det viktigste kjennemerket vi har og noe som skiller oss ut i Norge!

 

Har andredrakten noen gang hatt striper? Og er det lett å gjette seg til at det er Stabæk sin drakt hvis du fjerner logoen?

 

 

Vel, jeg vet ikke hva det har med saken å gjøre. Jeg er personlig av den oppfatning at andredrakten tydeligere burde inkorporert striper også (grått/hvitt f.eks.). Det handler om å skape en helhetlig branding. Det er jo ingenting som er bedre om at man umiddelbart skjønner at det er en STB-drakt, uavhengig om det er første, andre eller tredjedrakten?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ved neste anledning får vi håpe at klubben selv velger tredjevalget.

 

Over 1000 medlemmer har hatt et fritt valg om å lage den drakten de selv ønsker å se sine blaa helter løpe rundt i i noen kamper. Et godt valg fra klubben for å inkludere sine supportere. Likevel velger en stor del av forumsupporterne å vente til først etter at alternativene har kommet frem til å sitte på sin høye hest for og fremme sine påstander, selvfølgelig i god forumsånd.

 

De fire alternativene er nå de dere kan velge mellom. Prioritere nå hvilken dere vil se spillerne løpe rundt i fremfor å diskutere prosedyrer og hva som burde vært gjort. En ikke-diskusjon som ikke fører noe sted.

 

Skal vi ikke bare legge ned hele diskusjonsforumet og istedenfor lage en poll med Kahoot?

 

I en tid der det ikke er så mye som skjer på STB fronten er det fantastisk at man har en sak som skaper diskusjon. Jeg kan ikke svare for andre, men det at man kommer med innspill til hva man liker av drakter etc er jo på ingen måte ment som kritikk til utvalg eller prosess, mer at det er spennende å diskutere og noe som faktisk bidrar til å bygge entusiasme og interesse for draktene. Dette er en kulturbygger, og viktig for fremtiden. Ingenting hadde vært bedre enn om denne prosessen bidrar til at supporterne får være enda mer delaktige i fremtiden (Hvem vet, om noen år kanskje vi får diskutere andredrakten eller til og med førstedraken / totalpakken som P7 la opp til).

 

Det ble samtidig i innledning til denne tråden oppfordret til å ikke dele alt med en gang, og da er det også naturlig at diskusjonene lar vente på seg. Det er naturlig at diskusjonen kommer når alternativene kommer, og det å forvente noe annet er misforstått. Men det er langt derfra til direkte kritikk av det ene eller det andre...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Hadde det vært opp til meg å designe draktsettet til klubben, ville jeg laget en ny bortedrakt i tillegg og forsøkt å få til en litt bedre sammenheng mellom alle tre draktsettene der stripene går igjen i alle tre og helst fargene også, iallfall i noen grad.

 

Støtter P7s forslag om at det bør arbeides for at det er en felles form/stilart mellom de tre draktsettene. Litt sent nå, men noe å tenke på ved neste korsvei.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her må du gjerne utdype? Har de ikke gult/rødt fra før av?

 

Det er mer den latterlige styrken på fargene, som får det til å se ut som en kamp mellom ketchup og sennep, eventuelt mellom to grupper Teletubbier...men siden du spør:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/File:St_louis_rams_uniforms12.png og https://en.wikipedia.org/wiki/File:Tampa_Bay_Buccaneers_uniforms_2014.png er vanlige draktsett for disse to lagene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Tredjedrakt 2016
×
×
  • Opprett ny...