Gå til innhold

Europa League 2016


Hanse
 Del

Anbefalte innlegg


A total of 104 teams are expected to play in the first qualifying round.

 

Finland HJK Coeff. 10.980

Belarus Dinamo Minsk Coeff. TBD

Sweden AIK Coeff. TBD

Kazakhstan Aktobe Coeff. TBD

Norway Strømsgodset Coeff. TBD

Sweden IFK Göteborg Coeff. TBD

Iceland KR Coeff. 5.750

Republic of Ireland Shamrock Rovers Coeff. 4.590

Republic of Ireland St Patrick's Athletic Coeff. 4.590

Estonia Levadia Tallinn Coeff. 3.850

Estonia Nõmme Kalju Coeff. 3.850

Norway Stabæk Coeff. TBD

Iceland Breiðablik Coeff. 3.750

Latvia Skonto Coeff. 3.575

Kazakhstan Ordabasy Coeff. TBD

Faroe Islands HB Coeff. 3.225

Faroe Islands Víkingur Gøta Coeff. 2.725

Finland RoPS Coeff. 1.980

Iceland Valur Coeff. 1.750

Finland IFK Mariehamn Coeff. 1.730

Faroe Islands NSÍ Runavík Coeff. 1.475

Lithuania Trakai Coeff. 1.425

Republic of Ireland Cork City Coeff. 1.340

Austria Third-placed team of 201516 Austrian Football Bundesliga

Croatia Third-placed team of 201516 Croatian First Football League

Cyprus Runners-up of 201516 Cypriot First Division

Cyprus Third-placed team of 201516 Cypriot First Division

Poland Runners-up of 201516 Ekstraklasa

Poland Third-placed team of 201516 Ekstraklasa

Israel Runners-up of 201516 Israeli Premier League

Israel Third-placed team of 201516 Israeli Premier League

Belarus Third-placed team of 2015 Belarusian Premier League

Denmark Runners-up of 201516 Danish Superliga

Denmark Third-placed team of 201516 Danish Superliga

Scotland Runners-up of 201516 Scottish Premiership

Scotland Third-placed team of 201516 Scottish Premiership

Sweden Winners of 201516 Svenska Cupen

Bulgaria Winners of 201516 Bulgarian Cup

Bulgaria Runners-up of 201516 A Group

Bulgaria Third-placed team of 201516 A Group

Norway Winners of 2015 Norwegian Football Cup

Serbia Winners of 201516 Serbian Cup

Serbia Runners-up of 201516 Serbian SuperLiga

Serbia Third-placed team of 201516 Serbian SuperLiga

Slovenia Winners of 201516 Slovenian Football Cup

Slovenia Runners-up of 201516 Slovenian PrvaLiga

Slovenia Third-placed team of 201516 Slovenian PrvaLiga

Azerbaijan Winners of 201516 Azerbaijan Cup

Azerbaijan Runners-up of 201516 Azerbaijan Premier League

Azerbaijan Third-placed team of 201516 Azerbaijan Premier League

Slovakia Winners of 201516 Slovak Cup

Slovakia Runners-up of 201516 Slovak First Football League

Slovakia Third-placed team of 201516 Slovak First Football League

Hungary Winners of 201516 Magyar Kupa

Hungary Runners-up of 201516 Nemzeti Bajnokság I

Hungary Third-placed team of 201516 Nemzeti Bajnokság I

Kazakhstan Winners of 2015 Kazakhstan Cup or runners-up of 2015 Kazakhstan Premier League

Moldova Winners of 201516 Moldovan Cup

Moldova Runners-up of 201516 Moldovan National Division

Moldova Third-placed team of 201516 Moldovan National Division

Georgia (country) Winners of 201516 Georgian Cup

Georgia (country) Runners-up of 201516 Umaglesi Liga

Georgia (country) Third-placed team of 201516 Umaglesi Liga

Bosnia and Herzegovina Winners of 201516 Bosnia and Herzegovina Football Cup

Bosnia and Herzegovina Runners-up of 201516 Premier League of Bosnia and Herzegovina

Bosnia and Herzegovina Third-placed team of 201516 Premier League of Bosnia and Herzegovina

Liechtenstein Winners of 201516 Liechtenstein Cup

Republic of Macedonia Winners of 201516 Macedonian Football Cup

Republic of Macedonia Runners-up of 201516 Macedonian First Football League

Republic of Macedonia Third-placed team of 201516 Macedonian First Football League

Montenegro Winners of 201516 Montenegrin Cup

Montenegro Runners-up of 201516 Montenegrin First League

Montenegro Third-placed team of 201516 Montenegrin First League

Albania Winners of 201516 Albanian Cup

Albania Runners-up of 201516 Albanian Superliga

Albania Third-placed team of 201516 Albanian Superliga

Luxembourg Winners of 201516 Luxembourg Cup

Luxembourg Runners-up of 201516 Luxembourg National Division

Luxembourg Third-placed team of 201516 Luxembourg National Division

Northern Ireland Winners of 201516 Irish Cup

Northern Ireland Runners-up of 201516 NIFL Premiership

Northern Ireland Winners of 201516 NIFL Premiership Europa League play-offs

Lithuania Winners of 201516 Lithuanian Football Cup

Lithuania Third-placed team of 2015 A Lyga

Latvia Winners of 201516 Latvian Football Cup

Latvia Runners-up or third-placed team of 2015 Latvian Higher League

Malta Winners of 201516 Maltese FA Trophy

Malta Runners-up of 201516 Maltese Premier League

Malta Third-placed team of 201516 Maltese Premier League

Estonia Winners of 201516 Estonian Cup

Wales Winners of 201516 Welsh Cup

Wales Runners-up of 201516 Welsh Premier League

Wales Winners of 201516 Welsh Premier League Europa League play-offs

Armenia Winners of 201516 Armenian Cup

Armenia Runners-up of 201516 Armenian Premier League

Armenia Third-placed team of 201516 Armenian Premier League

Andorra Winners of 2016 Copa Constitució

Andorra Runners-up of 201516 Primera Divisió

San Marino Winners of 201516 Coppa Titano

San Marino Runners-up of 201516 Campionato Sammarinese di Calcio

Gibraltar Winners of 2016 Rock Cup

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser ut som man vil bli seedet i 1. kvalikrunden (Odd ble ikke det i år). Sterk norsk innsats i år, samt at man fortsatt har poengene man tok mot et lag fra Finland gjør at jeg føler meg trygg på det. Personlig er vel Gibraltar, Færøyene og San Marino dit jeg helst kunne tenkt meg. En tur østover hadde heller ikke vært å forakte, men kan fort føre til at man må gjøre unna mye papirarbeide på forhand (med en tur til Hviterussland i minne). Dessuten ikke nødvendigvis de billigste flybilletter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser ut som man vil bli seedet i 1. kvalikrunden (Odd ble ikke det i år). Sterk norsk innsats i år, samt at man fortsatt har poengene man tok mot et lag fra Finland gjør at jeg føler meg trygg på det. Personlig er vel Gibraltar, Færøyene og San Marino dit jeg helst kunne tenkt meg. En tur østover hadde heller ikke vært å forakte, men kan fort føre til at man må gjøre unna mye papirarbeide på forhand (med en tur til Hviterussland i minne). Dessuten ikke nødvendigvis de billigste flybilletter.

 

Blir ikke de første rundene trukket med hensyn til geografien?

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser ut som man vil bli seedet i 1. kvalikrunden (Odd ble ikke det i år). Sterk norsk innsats i år, samt at man fortsatt har poengene man tok mot et lag fra Finland gjør at jeg føler meg trygg på det. Personlig er vel Gibraltar, Færøyene og San Marino dit jeg helst kunne tenkt meg. En tur østover hadde heller ikke vært å forakte, men kan fort føre til at man må gjøre unna mye papirarbeide på forhand (med en tur til Hviterussland i minne). Dessuten ikke nødvendigvis de billigste flybilletter.

Da har du rett. Jeg reiser f.e. til Borisov i slutten av November for å se Bayer Leverkusens Champions League kamp der, og papirarbeide for å få et visum er bare stressende og kjedelig. En kamp i Belgia eller Nederland hadde vært gøy på Europa League kvalik neste år. Da hadde jeg ikke en så langt vei for å støtte STB live på stadion.

Men en kamp på Færøyne hadde også vært fett. Jeg er bare så stolt hvordan gutta presentere i år og og gleder meg at Stabæk skal til Europa neste år, uansett hvilken lag vi møter på...

Endret av LEVERKUSEN
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Ser ut som man vil bli seedet i 1. kvalikrunden (Odd ble ikke det i år). Sterk norsk innsats i år, samt at man fortsatt har poengene man tok mot et lag fra Finland gjør at jeg føler meg trygg på det. Personlig er vel Gibraltar, Færøyene og San Marino dit jeg helst kunne tenkt meg. En tur østover hadde heller ikke vært å forakte, men kan fort føre til at man må gjøre unna mye papirarbeide på forhand (med en tur til Hviterussland i minne). Dessuten ikke nødvendigvis de billigste flybilletter.

 

Blir ikke de første rundene trukket med hensyn til geografien?

 

Odd var i Moldova, Strømsgodset i Albania, mens Rosenborg fikk en tur til Færøyene. Virker ikke som det er tatt hensyn til geografien for de to førstnevnte i hvertfall. Ser man på de øvrige kvalikkampene i 1. runde i år er det lite som tyder på at det ble tatt geografiske hensyn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Trekkes kampene eller blir de satt opp

Trekkes, men lagene blir satt opp i grupper på forhand med like mange seedete og useedete lag (mener det er et system på dette oppsettet også basert på ranking samt at det ikke vil være seedet og useedet lag fra samme nasjon i disse gruppene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er datoer for alle kvalifiseringsrundene kjent ennå?

 

Det vanlige er at de tre første kvalikrundene kommer hver torsdag i 6 uker på rad før det er et par ukers opphold mellom tredje og fjerde runde (playoff)

 

Skal jeg tippe så blir det 2 datoer tilbake fra følgende oppsett:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/2015%E2%80%9316_UEFA_Europa_League

Endret av Hanse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er datoer for alle kvalifiseringsrundene kjent ennå?

 

Ja, du finner dem i Hovedterminliten for 2016.

 

1. kval.: 30. juni/7. juli

2. kval.: 14. juli/21. juli

3. kval.: 28. juli/4. august

Playoff: 14. august/21. august

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da er vi endelig i Europa igjen. Tipper første runde spilles 30.6 og 7.7. Vi er allerede en fin gjeng som har bestilt oss interrailbillett for alle soner! Faen meg på tide at Europa lærer bokstaven Æ igjen

Stusser litt over at du mener første runde spilles samtidig som EM går av stabelen. Kan det virkelig stemme?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Da er vi endelig i Europa igjen. Tipper første runde spilles 30.6 og 7.7. Vi er allerede en fin gjeng som har bestilt oss interrailbillett for alle soner! Faen meg på tide at Europa lærer bokstaven Æ igjen

Stusser litt over at du mener første runde spilles samtidig som EM går av stabelen. Kan det virkelig stemme?

 

 

Kan vel ikke stemme med 30.6 og 7.7 nei. Blir sikkert et par runder før EM og resten etter 10.7.

  • 10. juni 2016: Åpningskamp i EM 2016
  • 10. juli 2016: Finalen i EM 2016
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Da er vi endelig i Europa igjen. Tipper første runde spilles 30.6 og 7.7. Vi er allerede en fin gjeng som har bestilt oss interrailbillett for alle soner! Faen meg på tide at Europa lærer bokstaven Æ igjen

Stusser litt over at du mener første runde spilles samtidig som EM går av stabelen. Kan det virkelig stemme?

 

 

Kan vel ikke stemme med 30.6 og 7.7 nei. Blir sikkert et par runder før EM og resten etter 10.7.

  • 10. juni 2016: Åpningskamp i EM 2016
  • 10. juli 2016: Finalen i EM 2016

 

 

Jeg kan med 99% sikkerhet garantere at de første rundene ikke blir før EM.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


EL 2014: 1 runde 3.7

VM finalen 2014: 13.7

 

Det blir selvsagt ikke spilt noe før EM, men det finnes muligens en risk for at det blir flyttet en uke senere. Med tanke på at EM er utvidet i 2016 så er det mer naturlig å sammenligne datoer med 2014 enn 2012.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det skal jo spilles to tippeligarunder mens em pågår (to siste helgene), så det er vel ikke utenkelig at det blir ecup-runder også. Tror terminlisten stemmer i så henseende. Eneste unntaket må vel være om et av de involverte lagene fortsatt harmed spillere i em.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skulle Rosenborg vinne Cupen vil 2. plass i ligaen komme inn i Europa-ligaens andre kvalifiseringsrunde. 3. plass i ligaen går inn i første runde.

Skulle S08 vinne Cupen går de rett inn i andre runde, mens 2. og 3. plass i ligaen går inn i første runde.

 

Redistribution rules

A Europa League place is vacated when a team qualifies for both the Champions League and the Europa League, or qualifies for the Europa League by more than one method. When a place is vacated, it is redistributed within the national association by the following rules (regulations Articles 3.03 and 3.04):[4]

  • When the domestic cup winners (considered as the "highest-placed" qualifier within the national association with the latest starting round) also qualify for the Champions League, their Europa League place is vacated. As a result, the highest-placed team in the league which have not yet qualified for European competitions qualify for the Europa League, with the Europa League qualifiers which finish above them in the league moved up one "place".
  • When the domestic cup winners also qualify for the Europa League through league position, their place through the league position is vacated. As a result, the highest-placed team in the league which have not yet qualified for European competitions qualify for the Europa League, with the Europa League qualifiers which finish above them in the league moved up one "place" if possible.
  • For associations where a Europa League place is reserved for the League Cup winners, they always qualify for the Europa League as the "lowest-placed" qualifier. If the League Cup winners have already qualified for European competitions through other methods, this reserved Europa League place is taken by the highest-placed team in the league which have not yet qualified for European competitions.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så vidt jeg kan forstå vil 2. plassen i Tippeligaen komme inn i 2. kvalifiseringsrunde, mens 3. og 4. plassen kommer inn i 1. kvalifiseringsrunde, forutsatt at Rosenborg vinner cupen. Sarpsborg 08 tar plassen i 2. kvalifiseringsrunde dersom de vinner cupen.

 

Da betyr sølvkampen plutselig enda litt mer.

 

Kilde: Wikipedia

 

Edit: Skulle ikke fortalt dette til Slum før jeg postet.

Endret av bergo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Europa League 2016
×
×
  • Opprett ny...