Gå til innhold

Europa League 2016


Hanse
 Del

Anbefalte innlegg


Så vidt jeg kan forstå vil 2. plassen i Tippeligaen komme inn i 2. kvalifiseringsrunde, mens 3. og 4. plassen kommer inn i 1. kvalifiseringsrunde, forutsatt at Rosenborg vinner cupen. Sarpsborg 08 tar plassen i 2. kvalifiseringsrunde dersom de vinner cupen.

 

Da betyr sølvkampen plutselig enda litt mer.

 

Kilde: Wikipedia

 

Edit: Skulle ikke fortalt dette til Slum før jeg postet.

?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har et spørsmal: Er dere virkelig sikker at Stabæk starter i andre kvalifiseringsrunde dersom det blir sølvet neste uke?

Fordi jeg tror den informasjonen på den engelske Wikipedia siden er ikke riktig.

 

Ifølge denne siden starter cupvinneren fra Sverige (no. 24 på Uefas "Country Coefficient List), Bulgaria (No. 25) og Norge (No. 26) i andre kvalifiserungsrunde, men jeg tror det er feil og at disse 3 lagene må starte allerede i første kvalifiseringrunde.

 

Såvidt jeg har forstått det starter 104 lag i første kvalifiserungsrunde. Da blir det 52 vinnere som går videre i andre kvalifiseringsrunde.

I den andre kvalifiseringsrunden blir det 66 lag. 52 vinnere fra den første kvalifiserungsrunden + et lag fra Belgia (No. 10), Sveits (No. 11), Tyrkia (No. 12), Hellas (No. 13), Tsjekkia (No. 14), Romania (No. 15), Østerrike (No. 16), Kroatia (No. 17) + cupvinneren fra Kypros (No. 18), Polen (No. 19), Israel (No. 20), Hviterussland (No. 21), Danmark (No. 22) og Skottland (No. 23).

 

Så, det er ikke nok plass for cupvinnere fra Bulgaria, Sverige og Norge i den andre kvalifiseringsrunden, slik at disse tre lag/landene må starte allerede i første kvalifiseringsrunden.

P.S. Jeg håper at jeg har forklart det forståelig nok, fordi norsk er ikke mitt morsmål. men jeg lærer det og forsøker å bli bedre.

Endret av LEVERKUSEN
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor har du det fra at det starter 104 lag i første kvalifiseringsrunde? I følge nevnte Wikipedia-side er det kun 98 lag som starter der. Det er selvfølgelig mulig at det er feil, men det står også svart på hvitt:

 

Norway (NOR): The runners-up of the 2015 Tippeligaen (Strømsgodset or Stabæk) will enter the second qualifying round instead of the first qualifying round if Rosenborg win the 2015 Norwegian Football Cup.

 

Det ser ut til at UEFA har endret "access listen" til 2016/2017-utgaven av Europa League.

Endret av bergo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har et spørsmal: Er dere virkelig sikker at Stabæk starter i andre kvalifiseringsrunde dersom det blir sølvet neste uke?

Fordi jeg tror den informasjonen på den engelske Wikipedia siden er ikke riktig.

 

 

Foreløpig er Wiki vår eneste kilde:

^ Norway (NOR): The runners-up of the 2015 Tippeligaen (Strømsgodset or Stabæk) will enter the second qualifying round instead of the first qualifying round if Rosenborg win the 2015 Norwegian Football Cup.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor har du det fra at det starter 104 lag i første kvalifiseringsrunde? I følge nevnte Wikipedia-side er det kun 98 lag som starter der. Det er selvfølgelig mulig at det er feil, men det står også svart på hvitt:

 

Norway (NOR): The runners-up of the 2015 Tippeligaen (Strømsgodset or Stabæk) will enter the second qualifying round instead of the first qualifying round if Rosenborg win the 2015 Norwegian Football Cup.

 

Det ser ut til at UEFA har endret "access listen" til 2016/2017-utgaven av Europa League.

 

Jeg har det fra den tyske Wikipedia-siden. Men selvfølgelig må det heller ikke stemme. (https://de.wikipedia.org/wiki/UEFA_Europa_League_2016/17)

 

I år (sesongen 2015/16) har det vært 102 lag som deltok i første kvalifiseringsrunden.

Men som du har sagt ser det ut at UEFA har endret "access listen" til 2016/2017-utgaven.

Det ser også ut at fra 2016/17 sensongen blir slutt at tre lag deltok i første kvalifiseringsrunden som "Winner av fairply-prisen", fordi den mangler både på den engelske og tyske siden...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Tusen Takk! :) Da blit det ekstra gøy og spennende at jeg har bestilt flybillett opp til Bodø på søndag.

Og jeg beklager for forstyrrelsen jeg har lagt her.

Den tyske Wikipedia siden er feil og den engelske er riktig.

Grunnet er at i år har det vært 102 lag i første kvalifiseringsrunden. Neste år kan det bare bli 99 lag fordi det er ikke lenger plass for de 3 fairplay-lagene.

Og det betyr at cupvinnere fra Bulgaria, Sverige og Norge "rykker opp" fra runde en til to og "bare" 98 lag starter i første kvalifiserungsrunde.

 

P.S. På grunn av de sterke resultatene fra Molde i årets Europa-League har Norge klatret fra plass no. 26 til 24. Og Danmark på plass no. 23 er bare noen få poeng foran.

Så det betyr at Norges cupvinner også de neste årene vil automatisk starte i den andre kvalifiserungsrunden.

http://www.uefa.com/memberassociations/uefarankings/country/

Endret av LEVERKUSEN
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vel, om man kommer inn i 2. kvalikrunde er det bare å glemme tur til Gibraltar eller San Marino. Man vil vel dessuten bli useedet. Stabæk har 3,800, mens det denne sesongen trengtes 6,100 for å bli seedet. I 1. kvalikrunde trengte man 3,450 for å være seedet. Molde skaffer vel muligens litt poeng til, men ikke så mye at det vil endre på seedingsstatus.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest Nr14

Kjenner jeg blir enda mer irritert over innsatsen i AFK kampen når vi selv kunne avgjort sølvkampen og gått rett til andre kvalikrunde i EL.

Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ærlig talt, hvis vi er bekymret for å bli slått ut i 1. kvalifiseringsrunde, mot et Maltesisk lag eller tilsvarende, da har vi ikke mye å se fram imot i EL neste år. Jeg håper vi kommer inn i 1. runde, så vi får et par kamper hvor man får oppleve et overlegent Stabæk feie over luxemburgske* Dudelange, andorriske* Lusitanos eller san marinske* Fiorita

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ærlig talt, hvis vi er bekymret for å bli slått ut i 1. kvalifiseringsrunde, mot et Maltesisk lag eller tilsvarende, da har vi ikke mye å se fram imot i EL neste år. Jeg håper vi kommer inn i 1. runde, så vi får et par kamper hvor man får oppleve et overlegent Stabæk feie over luxemburgske* Dudelange, andorriske* Lusitanos eller san marinske* Fiorita

Støtter dine betraktninger med en klar forutsetning. En betydelig bredere stall enn i år. Alle kamper tærer på spesielt mot slutten av sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Første og andre runde trekkes 20.6 med kampdatoer 30.6, 7.7, 14.7 og 21.7

 

Som forventet trekning 10 dager før første kamp i 1. kvalikrunde, det var det også i 2015.

 

Stabæk har per nå 4,000 i koeffisient. Hvis Molde vinner en av kampene (eller spiller to uavgjort) mot Sevilla vil koeffisienten øke med 0,1, hvis Molde får en uavgjort øker den med 0,05. Som tidligere nevnt måtte man ha 3,450 for å bli seedet i 1. kvalikrunde i 2015/16.

Endret av fred.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg drar opp denne tråden igjen, da jeg begynner så smått å planlegge sommerferien. Jeg leser i tråden at "Datoene for de er klare: Første og andre runde trekkes 20.6 med kampdatoer 30.6, 7.7, 14.7 og 21.7". Vi er seedet i første runde, betyr det at vi starter borte og avslutter hjemme? Jeg ser at ODD og RBK startet borte, mens Godset startet hjemme i første kvalikkrunde i år. Tilfeldig hvem som starter hjemme selv om du er seedet eller var ikke Godset seedet i år og dermed måtte starte hjemme?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Første og andre runde trekkes 20.6 med kampdatoer 30.6, 7.7, 14.7 og 21.7

Som forventet trekning 10 dager før første kamp i 1. kvalikrunde, det var det også i 2015.

 

Stabæk har per nå 4,000 i koeffisient. Hvis Molde vinner en av kampene (eller spiller to uavgjort) mot Sevilla vil koeffisienten øke med 0,1, hvis Molde får en uavgjort øker den med 0,05. Som tidligere nevnt måtte man ha 3,450 for å bli seedet i 1. kvalikrunde i 2015/16.

Så da er vi oppe i 4,100?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Helt sikkert en riktig vurdering ut fra forutsetningene, men da antar jeg at man verken kalkulerer med særlige billettinntekter eller at man snubler seg videre til gruppespillet. Uansett synd at kamparenaen ligger halvannen time unna.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Europa League 2016
×
×
  • Opprett ny...