Gå til innhold

Europa League 2016


Hanse
 Del

Anbefalte innlegg


For Telenor Arena kan man jo ikke bruke.. eller er det Norsk marsvin og hamster forenings venner treff der da?

 

Edit:

Nei til Telenor Arena

Ekeli røper at Stabæk også vurderte andre alternativer enn Fredrikstad stadion.

- Vi vurderte først Telenor Arena, men det ble for dyrt, og ble tidlig forkastet... herlig at Didde&co hjelper til i en sånn situasjon..

Endret av Snæss
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Reagerer på denne:

Eneste forbeholdet som stilles er at vi MÅ spille bortekamp i 1. kamp i 2. kvalifiseringsrunde (14. juli) da Fredrikstad Stadion er opptatt. Dette er avklart med NFF.

 

Avklart med NFF, men er det avklart med UEFA, og hva vil en evt. motstanderklubb si til dette? Det er vel gjerne slik at de fleste foretrekker bortekamp først?

 

Ellers er jo dette langt fra lengste reisevei et norsk lag har hatt til hjemmekamp i Europa. Bodø/Glimt og Molde har begge spilt "hjemme" på Ullevål.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her kommer det til å bli stemning.... Hjemmekamp 10 mil unna. Kan vi håpe på 100 på tribunen midt i ferien?

Kunne vel nesten spilt begge kampene borte så kunne vi solgt hjemmekampen vår til vår motstander siden dette ikke prioriteres i noen særlig grad.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det her er jo faktisk helt latterlig. At fotballverden kan være så firkanta. Hva er det de tror kommer til å skje på Nadderud? At tribunen faller sammen under kamp? At en journalist pisser på seg fordi det ikke er nok doer? Jeg gremmes. Ganske utrolig at Telenor Arena ikke kan gi oss en bedre deal enn Fredrikstad Stadion. Hvor ble det av kjærligheten.

 

Edit: Og ja, jeg vet at det har vært klart lenge at Nadderud er uaktuell. Likevel står jeg for synspunktene over.

Endret av Andreas
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har vanskeligheter for å forstå at Nadderud ikke er god nok, da Europa League-kvalik ble spilt på denne "stadionen" i fjor.

http://www.stadiumsusa.com/images/thumbs/94670935ef04337bfc5a3a7b55b142297990e921.jpg-590x1000.png

Europa League-kval på en bane i USA? Da skjønner jeg godt at republikanerne mener Obama har gjort dem for europeiske.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


:( Her snakker alle lagene i tippeligaen om "gulroten" det er å komme ut i Europa å spille, så ender man hvert år opp med at man nedprioriterer hele greia..... Man kan vel ikke for alvor håpe på at dette er en løsning som vil trekke tilskuere??

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette må da være nok et kjempeargument for hvor feil drevet Telenor Arena er ut i fra forskriftene? Blir spennede å se hva slags arrangement som holdes på Fornebu disse aktuelle dagene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Har vanskeligheter for å forstå at Nadderud ikke er god nok, da Europa League-kvalik ble spilt på denne "stadionen" i fjor.

http://www.stadiumsusa.com/images/thumbs/94670935ef04337bfc5a3a7b55b142297990e921.jpg-590x1000.png

Europa League-kval på en bane i USA? Da skjønner jeg godt at republikanerne mener Obama har gjort dem for europeiske.

 

 

Oops, feil link. Dette er banen jeg snakker om.

A-casa-da-sele%C3%A7%C3%A3o-nacional-na-

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selv om det er utrolig at TA ikke løfter en finger for å bistå. Med tanke på at EL kvalikken går i sommerferien er jeg faktisk overraskende positiv til stadionvalget. Mener å huske at vi har fylt opp bortefeltet der ganske godt i sommermånedene før, og samtidig slitt med å fylle Nadderud på den samme tida. Tenk når hele hyttefolket kun trenger å reise inn til Fredrikstad i stedet for helt til Bærum! Liker at klubben evner å tenke utenfor boksen :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Merker meg forresten at Budstikka har en mer positiv innstilling til Europa-eventyret enn Stabæk. De snakker om å flytte kampene/kamper, mens IAO kun omtaler bortekampen i entall. Bare en liten språklig detalj, men likevel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selv om det er utrolig at TA ikke løfter en finger for å bistå. Med tanke på at EL kvalikken går i sommerferien er jeg faktisk overraskende positiv til stadionvalget. Mener å huske at vi har fylt opp bortefeltet der ganske godt i sommermånedene før, og samtidig slitt med å fylle Nadderud på den samme tida. Tenk når hele hyttefolket kun trenger å reise inn til Fredrikstad i stedet for helt til Bærum! Liker at klubben evner å tenke utenfor boksen :)

Hvorfor kunne den ikke blitt lagt på vestsiden av fjorden, type Sandefjord? Hadde fylt stadion lettere da i sommerferien...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nitrist. Det må da ha vært noen forandringer i reglene, litt uklart hva som gjør at vi ikke lenger kan bruke Nadderud? Tidligere kunne vi spille kvalik på Naddeud, mens fra 1. offisielle runde måtte man spille på en godkjent bane. Er vel heller ikke lenge siden det ble spilt Europacup på Høddvoll?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Merker meg forresten at Budstikka har en mer positiv innstilling til Europa-eventyret enn Stabæk. De snakker om å flytte kampene/kamper, mens IAO kun omtaler bortekampen i entall. Bare en liten språklig detalj, men likevel.

tja. dette er andre runde da så det forutsetter jo at vi kommer dit først

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan blir det hvis vi skulle være så heldig å komme til gruppespillet? Vil en potensiell gullgruve i betydelig grad bli spist opp av baneleie til Ulrichsen? Edit: Rall. Ser nå av pressemeldingen at avtalen med Fredrikstad gjelder Europacupspill i 2016/17 ... Håper med andre ord på mange harryturer i år og neste år

Endret av Offside
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kunne vi ikke lagt EL-kvalliken til Sandefjord eller Kristiansand? Dr det ikke der bærumsfolket bor om sommeren? :-P

 

$$ avdeling Hvaler må da også ha en del medlemmer

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For å prøve å være litt positiv.

Fredrikstad er kanskje et av de få stedene hvor lokale fotballsupportere kan finne på å møte opp i et større antall. Stor fotballgæren supporterkultur sulteforet på store fotballopplevelser i mange år....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det virker som klubben ser EL mer som en forpliktelse enn noe det satses på. Kanskje bortsett fra at vi har trent på å tape mot europeisk motstand hele vinteren. Det har i vertfall ikke fått meg i noen god stemning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nitrist. Det må da ha vært noen forandringer i reglene, litt uklart hva som gjør at vi ikke lenger kan bruke Nadderud? Tidligere kunne vi spille kvalik på Naddeud, mens fra 1. offisielle runde måtte man spille på en godkjent bane. Er vel heller ikke lenge siden det ble spilt Europacup på Høddvoll?

 

Antagelig kunne vi spilt Europacup på Høddvoll nå, da:-P De har jo fått ny og flott stadion i fjor, omtrent på samme størrelse som dagens Nadderud: h%C3%B8ddvoll-ny.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg skjønner ikke hva som mangler med Nadderud kontra andre stadioner som sammenlignes med. Sikkerhet ifht publikumskapasiteten er definitivt på plass, skulle de være misfornøyde med en tribune så er det jo bare å stenge den. Matta bør være mer enn bra nok, flomlys er på plass... Er det virkelig VIP-fasiliteter det står på? Helt latterlig at UEFA skal ødelegge for lokalt engasjement på denne måten.

 

Regner dog med at klubben vil søke andre muligheter dersom man skulle avansere et par runder og møte et lag som garantert vil trekke mer enn 5 000 stk. Så lenge vi tar oss forbi andre runde, som bør være overkommelig, så begynner det jo å bli litt tilsig av attraktive motstandere. Kommer vi til fjerde runde så er det vel minst 50% sjanse for å trekke en publikumsvinner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Europa League 2016
×
×
  • Opprett ny...