Gå til innhold

Europa League 2016


Hanse
 Del

Anbefalte innlegg


Overraskende billige flybilletter til landene langt øst. Atskillig dyrere til de i sør (av det jeg fant).

Ja, kan fort bli billigere med f.eks. Balkan enn både Malta, Gibraltar og Færøyene.

 

Vi får jo våre 4-5 alternative lag tidligere samme dag som trekningen, da kan man begynne å se på reisemuligheter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper vi får et av disse seks lag:

 

Europa FC (Gibraltar)

Bala Town FC (Wales)

Cork City (Irland)

Cliftonville FC (Nord-Irland)

Sloboda Tuzla (Bosnia)

Jeunesse Esch (Luxemburg)

 

Gibraltar er bare en 1,5 timers kjøretur fra Malaga, Storbritanna/Irland er alltid deilig, og Luxemburg ville være bare en 2,5 timers kjøretur for meg fra Vest-Tyskland!

Håper i alle fall at alle Stabækfans blir fornøyd og at det blir en kjempefint bortetur for alle og at vi slipper dyre og eksotiske turer til f. eks. Kazhakstan eller Aserbajdsjan...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mest av alt fordi begge lagene ligger helt nordøst i landet. Vanskelig og dyrt å komme seg til. Alle helst vil jeg har baltikum eller de britiske øyer

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Trodde du var flightnørd jeg JF. Google kan iallefall ta seg en bolle for jeg finner reiser med samme kriterier til ned mot halvparten av prisen i det dyreste segmentet via andre søkemotorer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Trodde du var flightnørd jeg JF. Google kan iallefall ta seg en bolle for jeg finner reiser med samme kriterier til ned mot halvparten av prisen i det dyreste segmentet via andre søkemotorer.

Google er god på å finne nærliggende flyplasser, det er hovedårsaken til at jeg valgte deres søkemotor.

 

Er klar over at du kan få billigere billetter til en del av flyvningene, spesielt om man tar med kampanjer, "billettkasting", ungdomsbilletter o.l. Derfor det kun er et innblikk. Å finne aller billigste/beste billett begynner jeg først med når jeg vet hvilken gruppe vi kommer i (og dermed hvilke fire-fem lag vi kan trekkes mot).

 

Prisene er forøvrig ikke delt opp i segmenter, de er t/r. De to ulike prisene er for de to ulike kampdatoene. Bare for å presisere det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er vel en viss fare for at prisene har økt (i hvert fall 30/6) innen vi vet motstander. En annen ting er vel at lagene i Andorra spiller på samme bane, så om lagene får hjemmekamp på samme dato kan vel en av kampene bli spilt på en tirsdag, men mulig man legger inn at det ene starter hjemme og det andre borte (litt det samme som med oss i 2. runde).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er vel en viss fare for at prisene har økt (i hvert fall 30/6) innen vi vet motstander. En annen ting er vel at lagene i Andorra spiller på samme bane, så om lagene får hjemmekamp på samme dato kan vel en av kampene bli spilt på en tirsdag, men mulig man legger inn at det ene starter hjemme og det andre borte (litt det samme som med oss i 2. runde).

Meget mulig.

 

Vi har ikke fått godkjent valg av dato for hjemmekamp i 2. runde forøvrig. Mer trolig at datoen blir flyttet dersom vi trekkes opp når Fredrikstad Stadion er opptatt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Er vel en viss fare for at prisene har økt (i hvert fall 30/6) innen vi vet motstander. En annen ting er vel at lagene i Andorra spiller på samme bane, så om lagene får hjemmekamp på samme dato kan vel en av kampene bli spilt på en tirsdag, men mulig man legger inn at det ene starter hjemme og det andre borte (litt det samme som med oss i 2. runde).

Meget mulig.

 

Vi har ikke fått godkjent valg av dato for hjemmekamp i 2. runde forøvrig. Mer trolig at datoen blir flyttet dersom vi trekkes opp når Fredrikstad Stadion er opptatt.

 

Mao kan det bli tirsdagskamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det allerede bekreftet at Kosovo får delta i årets Europa League?

Så vidt jeg har forstått det har UEFA ikke tatt en definitv avgjørlese om lag fra Kosovo får delta allerede i årets Europa League?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det allerede bekreftet at Kosovo får delta i årets Europa League?

Så vidt jeg har forstått det har UEFA ikke tatt en definitv avgjørlese om lag fra Kosovo får delta allerede i årets Europa League?

Avgjørelsen er tatt.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Er det allerede bekreftet at Kosovo får delta i årets Europa League?

Så vidt jeg har forstått det har UEFA ikke tatt en definitv avgjørlese om lag fra Kosovo får delta allerede i årets Europa League?

Avgjørelsen er tatt.

 

 

Takk. På Wikipedia har jeg funnet bare denne informasjon, derfor visste jeg ikke om avgjørelsen er tatt...

 

  1. ^ Kosovo (KOS): Kosovo became a UEFA member on 3 May 2016.[8] UEFA decided that their domestic cup winners could participate in the 2016–17 UEFA Europa League only if they could meet licensing criteria under article 15 of the UEFA Club Licensing & Financial Fair Play regulations, which will be confirmed following the assessment made by the UEFA administration within the deadline of 31 May 2016.[9] If Kosovo's entry is allowed, the winners of the 2015–16 Kosovar Cup, Prishtina, will enter the first qualifying round, and the domestic cup winners of association 28 (Maribor of Slovenia) will be moved from the second qualifying round to the first qualifying round.[10]
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Er det allerede bekreftet at Kosovo får delta i årets Europa League?

Så vidt jeg har forstått det har UEFA ikke tatt en definitv avgjørlese om lag fra Kosovo får delta allerede i årets Europa League?

Avgjørelsen er tatt.

 

 

Takk. På Wikipedia har jeg funnet bare denne informasjon, derfor visste jeg ikke om avgjørelsen er tatt...

 

  1. ^ Kosovo (KOS): Kosovo became a UEFA member on 3 May 2016.[8] UEFA decided that their domestic cup winners could participate in the 2016–17 UEFA Europa League only if they could meet licensing criteria under article 15 of the UEFA Club Licensing & Financial Fair Play regulations, which will be confirmed following the assessment made by the UEFA administration within the deadline of 31 May 2016.[9] If Kosovo's entry is allowed, the winners of the 2015–16 Kosovar Cup, Prishtina, will enter the first qualifying round, and the domestic cup winners of association 28 (Maribor of Slovenia) will be moved from the second qualifying round to the first qualifying round.[10]

 

Kilde

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Er vel en viss fare for at prisene har økt (i hvert fall 30/6) innen vi vet motstander. En annen ting er vel at lagene i Andorra spiller på samme bane, så om lagene får hjemmekamp på samme dato kan vel en av kampene bli spilt på en tirsdag, men mulig man legger inn at det ene starter hjemme og det andre borte (litt det samme som med oss i 2. runde).

Meget mulig.

 

Vi har ikke fått godkjent valg av dato for hjemmekamp i 2. runde forøvrig. Mer trolig at datoen blir flyttet dersom vi trekkes opp når Fredrikstad Stadion er opptatt.

 

Mao kan det bli tirsdagskamp.

 

Og i såfall blir vel seriekampen mot Lillestrøm utsatt. Torsdag-lørdag/søndag-tirsdag går ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


La oss se litt på 2. kvalikkrunde også, siden trekningen av den skjer samtidig som trekningen av 1. kvalikkrunde.

 

Vi er useedet i andre runde, og det er derfor de seedede lagene vi kan møte (evnt. laget som slo dem ut i 1. kvalikkrunde), med unntak av Strømsgodset (kan ikke møte lag fra samme land).

 

Tar vi utgangspunkt i at alle seedede lag går videre fra 1. kvalikkrunde ender vi opp med følgende mulige motstandere.

 

Racing Genk (Belgia)

NK Maribor (Slovenia)

Maccabi Tel-Aviv * (Israel)

Austria Wien (Østerrike)

Partizan Belgrade (Serbia)

FC Midtjylland * (Danmark)

Maccabi Haifa (Israel)

HJK Helsinki * (Finland)

Hajduk Split (Kroatia)

Dinamo Minsk * (Hviterussland)

Omonia Nicosia * (Kypros)

Grasshoppers Zürich (Sveits)

Neftchi Baku * (Azerbaijan)

AEK Larnaca * (Kypros)

AIK Stockholm * (Sverige)

Slovan Bratislava * (Slovakia)

Videoton Fehérvár * (Ungarn)

FK Aktobe * (Kazakhstan)

Vojvodina Novi Sad * (Serbia)

Shakhtior Saligorsk * (Hviterussland)

Spartak Trnava * (Slovakia)

Brøndby IF * (Danmark)

Osmanlispor (Tyrkia)

Slavia Praha (Tsjekkia)

IFK Göteborg * (Sverige)

DVSC Debrecen * (Ungarn)

Hearts FC * (Skottland)

FK Ventspils * (Latvia)

Admira Wacker * (Østerrike)

BK Häcken (Sverige)

Panionios (Hellas)

Lokomotiva Zagreb * (Kroatia)

 

* Laget startet som seedet lag i 1. kvalikkrunde, og det er derfor en sannsynlighet for at de blir slått ut av det useedede laget.

 

Så lenge de seedede lagene vinner i 1. kvalikkrunde innebærer dette at vi har over 15% sannsynlighet for å møte et skandinavisk lag i evnt. 2. kvalikkrunde. Dette er før man tar geografiske hensyn, og den reelle sannsynligheten er trolig langt høyere. 5 av 8 lag vi kan møte fra vår "region" er skandinaviske, men vi kan også møte lag utenfor vår "region".

 

12 dager igjen til trekningen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alt er jo nå avgjort mtp. seeding og hvilke lag vi kan møte, så da kommer jeg med en "liten" oppdatering.

 

20. Partizani Tirana (Albania)

21. Teuta Durrës (Albania)

 

 

Nå er du ny igjen JF...

 

Seriemesteren i Albania, Skënderbeu Korçë, ble utestengt av UEFA for kampfiksing for 10 dager siden. Dette førte til at Partizani Tirana ble flyttet til CL kvalikk og KF Tirana (som endte på 5. plass) overtok plassen til EL kvalikk. Det betyr at vi kan få et gjensyn med KF Tirana som vi møtte i CL kvalikk i 2009. Var forøvrig en jævlig fet bortetur dit, ihvertfall for oss som hadde badeferie i Dürres før Tirana.

 

Jeg har forøvrig sendt en tweet til både UEFA og EuropaLeague om når seedinggruppene blir publisert før trekningen på mandag.

Endret av fred.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Alt er jo nå avgjort mtp. seeding og hvilke lag vi kan møte, så da kommer jeg med en "liten" oppdatering.

 

20. Partizani Tirana (Albania)

21. Teuta Durrës (Albania)

 

 

Nå er du ny igjen JF...

 

Seriemesteren i Albania, Skënderbeu Korçë, ble utestengt av UEFA for kampfiksing for 10 dager siden. Dette førte til at Partizani Tirana ble flyttet til CL kvalikk og KF Tirana (som endte på 5. plass) overtok plassen til EL kvalikk. Det betyr at vi kan få et gjensyn med KF Tirana som vi møtte i CL kvalikk i 2009. Var forøvrig en jævlig fet bortetur dit, ihvertfall for oss som hadde badeferie i Dürres før Tirana.

 

Jeg har forøvrig sendt en tweet til både UEFA og EuropaLeague om når seedinggruppene blir publisert før trekningen på mandag.

 

Ny? Husk at dette ble publisert 2. juni da, 4 dager før de ble utestengt ;)

 

Er forøvrig enda mer "ny", for har ikke fjernet Kosovo og ryddet opp i endringene det medførte enda heller.

 

Men… det er 4 dager igjen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Oppdatering:

Hvilket land skal vi til?

Nord-Europa:
3 lag fra: Færøyene, Litauen, Wales
2 lag fra: Nord-Irland, Latvia, Finland, Luxembourg
1 lag fra: Island, Irland, Estland

Resten av Europa:
3 lag fra: Montenegro, Malta
2 lag fra: Bosnia, Armenia, Andorra, Georgia, Makedonia, San Marino, Albania
1 lag fra: Azerbaijan, Slovakia, Ungarn, Gibraltar, Kazakhstan, Bulgaria, Moldova, Slovenia

På kartet under er landene lagt inn, jo lysere blåfarge, jo mer sannsynlig er det at vi trekker en motstander fra det landet.

post-1444-0-64674100-1466082363_thumb.png
(Andorra, San Marino, Malta, Gibraltar og Færøyene synes dårlig)

Hvilke lag kan vi møte?

Fra Nord-Europa:

  • RoPS Rovaniemi (Finland)
  • IFK Mariehamn (Finland)
  • Valur Reykjavik (Island)
  • HB Torshavn (Færøyene)
  • Víkingur (Færøyene)
  • NSI Runavik (Færøyene)
  • Suduva Marijampole (Litauen)
  • FK Trakai (Litauen)
  • Atlantas Klaipeda (Litauen)
  • FK Jelgava (Latvia)
  • Spartaks Jurmala (Latvia)
  • Bala Town (Wales)
  • Llandudno FC (Wales)
  • Connah's Quay (Wales)
  • Glenavon (Nord-Irland)
  • Cliftonville (Nord-Irland)
  • Cork City (Irland)
  • Infonet Tallinn (Estland)
  • CS Fola Esch (Luxembourg)
  • Jeunesse d'Esch (Luxembourg)

Resten:

  • Buducnost Podgorica (Montenegro)
  • Rudar Pljevlja (Montenegro)
  • Bokelj Kotor (Montenegro)
  • Kapaz Ganja (Azerbaijan)
  • Birkirkara (Malta)
  • Hibernians FC (Malta)
  • Balzan FC (Malta)
  • Shkendija Tetovo (Makedonia)
  • Sileks Kratovo (Makedonia)
  • MTK Budapest (Ungarn)
  • Spartak Myjava (Slovakia)
  • Nova Gorica (Slovenia)
  • FC Lusitanos (Andorra)
  • UE Santa Coloma (Andorra)
  • Europa FC (Gibraltar)
  • Folgore (San Marino)
  • La Fiorita (San Marino)
  • Samtredia (Georgia)
  • Chikhura Sachkhere (Georgia)
  • KF Tirana (Albania)
  • Teuta Durrës (Albania)
  • Banants Yerevan (Armenia)
  • Shirak Gyumri (Armenia)
  • Sloboda Tuzla (Bosnia)
  • Radnik Bijeljina (Bosnia)
  • Ordabasy Shymkent (Kazakhstan)
  • Zaria Balti (Moldova)
  • Slavia Sofia (Bulgaria)

Hva kommer det til å koste?
Se forrige post, har ikke oppdatert denne. Det kommer når gruppen vår blir klar, trolig mandag morgen.

 

KF Tirana spiller i samme by som Partizani Tirana, så ingen forskjell i fly der.

 

Dere kan se bort ifra "3365/3357 - FC Prishtina (Kosovo) - PRN Pristina" i og med at vi ikke kan møte de lenger.


4 dager igjen til trekningen, som skjer kl. 13.00 mandag, etterfulgt av trekning av andre runde 14.30.

 

Selv skal jeg følge trekningene fra flyplassen i Zürich, rekker dessverre ikke å ta turen ned til Nyon før flyet mitt går videre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Europa League 2016
×
×
  • Opprett ny...