Jump to content
Sign in to follow this  
Forza Stabæk

Emil Bohinen

Recommended Posts

Nimes trenger forsterkninger - de ligger tredjesist. Problemet er at de ikke hadde mye penger før coronanedstengingen og at de sikkert har enda mindre nå. Kan ikke se at de blar opp stort for Emil - og da selger vi vel ikke... ?

Hva er mye penger i fransk målestokk da?

Han skal jo selges.

Bohinen koster litt å lønne, og han får vel fort en lojalitetsbonus for hvert vindu han ikke blir solgt også kan jeg tenke meg.

Vi har vel demonstrert gjennom Brynhildsen sagaen at vi ikke selger til det markedet verdsetter en  spiller til om vi ikke er tilfreds med markedsverdien. Men når det er sagt, er prisen her noe i nærheten av det beløpet vi kan tenke oss, så tror jeg det er smart å selge!

44 minutter siden skrev @ringo:

Hva er mye penger i fransk målestokk da?

Han skal jo selges.

Bohinen koster litt å lønne, og han får vel fort en lojalitetsbonus for hvert vindu han ikke blir solgt også kan jeg tenke meg.

Vi har vel demonstrert gjennom Brynhildsen sagaen at vi ikke selger til det markedet verdsetter en  spiller til om vi ikke er tilfreds med markedsverdien. Men når det er sagt, er prisen her noe i nærheten av det beløpet vi kan tenke oss, så tror jeg det er smart å selge!

Sjekket med min kontakt der nede (sportjournalist i nabobyen Montpelier) og han mente at Nimes neppe ville legge mer enn 1 mill EUR på bordet for en spiller som ikke spiller fast på A-landslaget til Norge.    

Nimes er et dårlig valg for Bo, fare for etter 12amper at han da spiller i Lig2. Håper virkelig han har høyere ambisjoner enn det... 

Ref IAO er Emil den høyest lønnede vi har (herlig å høre luften fjerte seg ut av Joachim Jonssons ballong da han sa det), så ja, billig er han ikke, selges skal han og ikke for å undervurdere Nimes, men det var snakk om PL forrige gang. Da kan jeg ikke se for meg at dette er hva Emil er mest gira på.

7 timer siden skrev @ringo:

Men når det er sagt, er prisen her noe i nærheten av det beløpet vi kan tenke oss, så tror jeg det er smart å selge!

Det er vel også planen. Jeg tror det er smart å vente litt til Corona-usikkerheten har lagt seg litt mer. Da er det nok flere som kan åpne lommeboka enn i dag. Hvis det stemmer som skrevet over her at Nimes antakelig kan betale rundt 1m euro er det uansett ikke verdt å bruke tid på dette. Bo bør ikke selges for under 20 mill, og helst nærmere 30.

Nimes er litt desperate på grunn av tabellsituasjonen, så det er ikke umulig at de legger mer enn 1 mill EUR på bordet. Nimes er en veldig trivelig by med godt klima så det må sikkert være et mye bedre arbeidsted enn fks. Molde. Daniel Braaten spilte 4-5 sesonger for Toulouse som ikke ligger så langt unna Nimes og han hadde en fin tid i fransk fotball. .MEN vi må vel ikke selge billig så håper vi venter ut en god pris til coronasituasjonen blir mer avklart.

5 minutter siden skrev JeanClaude:

Nimes er litt desperate på grunn av tabellsituasjonen, så det er ikke umulig at de legger mer enn 1 mill EUR på bordet. Nimes er en veldig trivelig by med godt klima så det må sikkert være et mye bedre arbeidsted enn fks. Molde. Daniel Braaten spilte 4-5 sesonger for Toulouse som ikke ligger så langt unna Nimes og han hadde en fin tid i fransk fotball. .MEN vi må vel ikke selge billig så håper vi venter ut en god pris til coronasituasjonen blir mer avklart.

Er det ingen som har fått med seg at den franske serien er avsluttet?

Det vi selger han til er en liga i fullstendig kaos med søksmål fra lagene som har rykket ned. 

De pengene kan vi nok se langt etter. Blir nok rundlurt der. 

IKKE SELG !!

8 timer siden skrev FranckTheBank:

Det vi selger han til er en liga i fullstendig kaos med søksmål fra lagene som har rykket ned. 

IKKE SELG !!

Det er både riktig at serien ble stoppet og at det blir søksmål omkring den avgjørelsen. Som du selv sier så er det kaos og mye kan endres hvis nedrykksklubbene får medhold i at serien må sluttføres. Jeg er enig med deg om at Bo ikke bør gå til fransk fotball nå. 

På 30.5.2020 den 22.55 skrev FranckTheBank:

IKKE SELG !!

På 31.5.2020 den 7.56 skrev Bolivar:

Det er både riktig at serien ble stoppet og at det blir søksmål omkring den avgjørelsen. Som du selv sier så er det kaos og mye kan endres hvis nedrykksklubbene får medhold i at serien må sluttføres. Jeg er enig med deg om at Bo ikke bør gå til fransk fotball nå. 

Det er korrekt av deg å påpeke at det er riktig av Franck å si at serien ble stoppet og at det blir søksmål. Som du sier så sier Franck at det er kaos og mye kan endres her. Jeg er enig med deg som er enig med Franck i at Bo ikke bør gå dit nå. Håper noen er enig med meg.

1 time siden skrev blaamann:

Det er korrekt av deg å påpeke at det er riktig av Franck å si at serien ble stoppet og at det blir søksmål. Som du sier så sier Franck at det er kaos og mye kan endres her. Jeg er enig med deg som er enig med Franck i at Bo ikke bør gå dit nå. Håper noen er enig med meg.

Ble kjent nå at de franske lagene som rykket ned fikk medhold i sitt søksmål. 

Hvilke ringvirkninger vil et salg av Bohinen ha for oss nå?
Mest positive pga pengene, eller mest negative pga tapet av en etablert storspiller?

Positivt. Penger inn. Nytt godt eksempel på talentklubben. Kassi eller Vetlesen rykker opp til å starte og nye unggutter følger etter. 

Tenker at vi har en så pass god midtbane at et salg nå må være bra. 

Vi kan kanskje hente hjem Mix som erstatter eventuelt? 

8 minutter siden skrev Marius:

Vi kan kanskje hente hjem Mix som erstatter eventuelt? 

Ja, hvor i verden er han nå? 

10 timer siden skrev odd:

Positivt. Penger inn. Nytt godt eksempel på talentklubben. Kassi eller Vetlesen rykker opp til å starte og nye unggutter følger etter. 

Spørs om Lumanza vil holde 90 min over en lang periode, og om Kassi vil holde seg skadefri. 

Virket litt skuffende uinteressert idag. Du ser det er kvalitet så fort han gidder, men det skjedde dessverre altfor sjelden idag. En spiller som kan styre en midtbane når han er på, men kan også bli overraskende grå mot en medioker motstander

Fikk dere ikke med dere alle ballene han løpte opp hjemover? Var stor i dag sammen med lumanza. Synd resten av laget slet offensivt

1 minutt siden skrev Mikkel:

Fikk dere ikke med dere alle ballene han løpte opp hjemover? Var stor i dag sammen med lumanza. Synd resten av laget slet offensivt

Det er noe av det fantastiske med fotball at stor og grå kan være synonymer