Jump to content
Sign in to follow this  
Forza Stabæk

Emil Bohinen

Recommended Posts

3 timer siden skrev Flexi Knut:

Når jeg ser Emil spille, tenker jeg at han kan utvikle seg til å bli en skikkelig defensiv midtbanespiller alá 90-tallet. Kompromissløs i duellene, flink til å vende opp og dra av første pressledd for å sette i gang angrep, jævlig å spille mot, god til å snakke med spillere rundt seg og et skikkelig tungt skuddbein. En spiller som gjør at motstanderens angripere vegrer seg litt mot å sette fart mot en løs ball, fordi de vet at det kommer til å smelle hvis Emil er i nærheten. Håper han kan bli dyrket i den rollen etter hvert.  

Betydelig større potensiale enn Tobbe. La han fortsette på midten med Kassi der har han tatt store steg i år. Han har også fått opp arbeidskapasiteten sin så dette lover bra.

8 timer siden skrev Flexi Knut:

Når jeg ser Emil spille, tenker jeg at han kan utvikle seg til å bli en skikkelig defensiv midtbanespiller alá 90-tallet. Kompromissløs i duellene, flink til å vende opp og dra av første pressledd for å sette i gang angrep, jævlig å spille mot, god til å snakke med spillere rundt seg og et skikkelig tungt skuddbein. En spiller som gjør at motstanderens angripere vegrer seg litt mot å sette fart mot en løs ball, fordi de vet at det kommer til å smelle hvis Emil er i nærheten. Håper han kan bli dyrket i den rollen etter hvert.   

Selvfølgelig er Emil et stort talent som har alle muligheter til å bli skikkelig god (noe jeg har tro på at han blir under JJ). Men er det bare meg som mener at han også kan være alfor nonsjalant, hvor han mister ballen i tilfeller han kunne spilt bedre plasserte spillere. Mener også at han litt for ofte stanser fremdriften ved å "stoppe opp" for å sjekke omgivelsene, dra av en mann for så å spille på tvers?

1 time siden skrev guttensindet:

Selvfølgelig er Emil et stort talent som har alle muligheter til å bli skikkelig god (noe jeg har tro på at han blir under JJ). Men er det bare meg som mener at han også kan være alfor nonsjalant, hvor han mister ballen i tilfeller han kunne spilt bedre plasserte spillere. Mener også at han litt for ofte stanser fremdriften ved å "stoppe opp" for å sjekke omgivelsene, dra av en mann for så å spille på tvers?

Har han ikke dette til felles med de fleste som har kommet opp fra akademiet? Føler det du nevner her, også går igjen hos både Tobbe, Ola og til tider Hugo.

Stor kamp i dag som han kroner med mål!

Virkelig tatt jobben som dirigent. Skulle av og til ønske han orienterte seg litt fortere i stedet for å ta tre touch på tvers før han spiller videre.

Vårt største talent, uten tvil.  I tillegg har han «hodet på rett plass» som man sier.

Kanskje han har hatt godt av å ikke bli kastet rett fra junior til fast plass. Noe å tenke på...

1 minutt siden skrev M-A-N:

Vårt største talent, uten tvil.  I tillegg har han «hodet på rett plass» som man sier.

Kanskje han har hatt godt av å ikke bli kastet rett fra junior til fast plass. Noe å tenke på...

Ja han har i år godt forbi både Hugo, Tobbe og Ola. Er utentvil den med aller størst potensiale. 

Meget bra kamp av en jevnt god spiller som har spilt jevnest godt på midtbane over tid syns jeg. Spennende gutt med stort potensiale som jeg tror har en bra fremtid foran seg.

Kan noen forklare hvorfor han ikke får mulighet på frispark? Har sett han sette fantastiske dødballer for junior og 2. lag. Er det ikke nok trykk i foten, for dette nivået? 

Forøvrig, når han blir raskere i vurderingene, blir han pure class. Det kommer med tiden og flere kamper. 

Så du dødballene han tok i går? Håpløse, alle som en. Stort sett cornere, men det var minst et frispark ute til høyre for sekstenmeteren.

15 timer siden skrev manglerudgutt2507:

Så målet hans mot Sogndal i en treningskamp i fjor(?). Den var det hvert fall nok trøkk og klasse over. 

Forfjor 

20 timer siden skrev geirti:

Så du dødballene han tok i går? Håpløse, alle som en. Stort sett cornere, men det var minst et frispark ute til høyre for sekstenmeteren.

Det kommenterer han også selv i intervju etter kamp.  Hen er vel normalt bedre på dødball enn det han fikk vist frem mot S08.

6 minutter siden skrev Latmann:

Det kommenterer han også selv i intervju etter kamp.  Hen er vel normalt bedre på dødball enn det han fikk vist frem mot S08.

Dette blir fritt etter hukommelsen, men jeg mener det er feil, om vi ser på inneværende sesong. Jeg husker godt frisparket mot Sogndal sommerferien for to år siden, og det viser at han har en god fot, men denne sesongen har jeg gjennomgående vært skuffet over dødballene hans. Dette må det jobbes med, for vi har definitivt ikke mange spillere med gode langskudd og innlegg.

Derfor mitt (kanskje idiotiske, kanskje sparker jeg inn åpne dører) forslag om å opprette en gruppe som øver sammen på straffer, innlegg, dødballer, langskudd. Bohinen hører definitivt med i en slik gruppe. Den eneste skikkelig stabile foten vi har nå tilhører vel Kassi, så kanskje han burde ta straffene også?

57 minutter siden skrev geirti:

Derfor mitt (kanskje idiotiske, kanskje sparker jeg inn åpne dører) forslag om å opprette en gruppe som øver sammen på straffer, innlegg, dødballer, langskudd. Bohinen hører definitivt med i en slik gruppe. Den eneste skikkelig stabile foten vi har nå tilhører vel Kassi, så kanskje han burde ta straffene også?

Kassi fikk da prøve seg fra krittmerket i Tromsøkampen og missa.

Boli hade visst straffetrening på slutten av en av treningene før Sarpkampen også.

Kassi har vist over mange år at han er vår beste avslutter både på trening og i kamp. Vet ikke hvordan straffeegenskapene er bakover på banen, men Kassi bør få en ny mulighet etter millimetermissen sist

Bo bør ta straffer. Ikke noe å diskutere (etter min oppfatning ). 

Reneste og mest stabile tilslaget i troppen. 

Meget solid kamp i 60 min. Vår klart beste utespiller. Har tatt store steg i år.

1 minutt siden skrev Nr14:

Meget solid kamp i 60 min. Vår klart beste utespiller. Har tatt store steg i år.

Sant men så burde han blitt byttet med Lumanza, Vetlesen eller Rusike. Isteden byttet vi Hammy inn for Daniel. Forstå det den som kan. Vi har en lett «spiss» med Ola, og vi (jeg digger at JJ digger Hammy og han store talent), og vi komplimenterer med en enda lettere spiss, det er ikke riktig for ham eller laget å kaste ham inn i en slik kamp, med et slikt kampbilde, mot en så robust motstander

Det var usedvanlig svak coaching. Det blir bra med JJ tilbake en ny assistent inn Kaz ut og IAO bort fra benken og ned i det overtroiske hjørnet.

7 minutter siden skrev Nr14:

Det var usedvanlig svak coaching. Det blir bra med JJ tilbake en ny assistent inn Kaz ut og IAO bort fra benken og ned i det overtroiske hjørnet.

Kaz er borte.