Jump to content
Sign in to follow this  
Forza Stabæk

Emil Bohinen

Recommended Posts

Ja, alle er helt ute og kjører for tiden. Sannheten er at vi egentlig nesten leder ES. Men, ikke si det til noen.

Altså, Emil Bohinen er i ferd med å bli en utsøkt midtbanespiller. For meg holder han høyere nivå, enn hva Trondsen og Stengel gjorde i Stabæk. De var kanskje et år yngre enn hva Emil er nå, men allikevel. Jeg synes han tar steg for hver kamp, og adder dimensjoner til spillet sitt. Han er åpenbart i form, og når han i går stepper opp for å ta frispark, så er det for meg et tegn på at han vokser i hodet også. Folk etterlyser mer fremdrift, jeg tipper at vi mot slutten av sesongen vil se en Emil Bohinen som spiller på fullt register. I går så en tydelig at Skytte er med å løfte Emil, med forsøk på veggspill, og mer risikofylt pasningspill (som stort sett lykkes). Jeg liker også at han er oppofrende defensivt, og takler så det lukter svidd i blant. 

Hadde vi hatt litt tryggere backer, så er det nesten så en skulle håpet vi spilte 4312, med Emil, Lumanza og Skytte bak Kassi. 

På 5.8.2019 den 11.53 skrev superblaa:

De var kanskje et år yngre enn hva Emil er nå, men allikevel

Det var vel hovedsaklig i en divisjon lavere også (hvor de spilte sammen i hvertfall)

Syns Bohinen har virket veldig sikker i de senere kampene, får bare håpe han blir litt i Stabæk, man kan da ikke drive å produsere fotball spillere for alle andre hele tiden, artigere om man kan etablere seg som ett topp 5 lag, være med å kjempe om gull framfor overlevelse og dermed bli ett attraktivt lag for spillerene også, være med å kjempe om Europa spill, det vil vel gi mer mynt i kassen også. Syns man kan begynne å gå for målet om å bli ett etablert topplag nå, framfor å være en fotballskole som alltid må selge. Men det står vel på penga :(

Hvis vi skal selge alt vi har av egenproduserte talenter og bli sittende igjen med innlånte dansker så ender vi fort opp med null interesse rundt klubben vår. Vi har vel fort solgt for over 100 mnok de siste 3 årene så på et eller annet tidspunkt må vel gammel moro økonomisk være over. Kanskje klubben skal kommunisere litt tydelig rundt dette. Ser dessverre også ut som emisjonen lar vente på seg, hva er grunnen til det?

De beste forsvinner jo alltid, er derfor klubben fremover, forhåpentligvis, putter penger i kontrakter + utleie, for enda flere fra akademiet. 

Husk at klubben er ganske åpen på at vi er en selgende klubb for øyeblikket, ihvertfall har vi vært det de siste årene, er ikke rart unggutta forventer å bli solgt. 

On the flip side:

Jo bedre lag, jo bedre forutsetninger for å kjempe om titler, jo større konkurranse om plassene, jo mindre spilletid for talenter, med den type tålmodighet som har vært mulig de siste sesongene. 

Blir ihvertfall ikke kjedelig fremover :)

Bedre at vi selger egenproduserte spillere enn at vi selger klubben for å sikre sunn drift.

Banens desidert beste i dag spør du meg, målet var bare prikken over i'en, han er overalt og vinner baller.

Vår sentrale midtbane kan settes sammen av følgende spillere:

Bohinen

Lumanza

Kassi

Skytte

Vetlesen

Hvem skal ut? Herregud for et deilig luksusproblem!!

1 minutt siden skrev geirti:

Bohinen

Lumanza

Kassi

Skytte

Vetlesen

I tillegg så er Askildsen på vei tilbake

16 minutter siden skrev geirti:

Bohinen

Lumanza

Kassi

Skytte

Vetlesen

Vetlesen- Skytte-Lumanza- Bohinen
                           Kassi 
                          Junker