Jump to content
Sign in to follow this  
Forza Stabæk

Emil Bohinen

Recommended Posts

På tide (igjen) å snakke litt om Emil Bohinen! Bra fysikk, fin pasningsfot, god på dødballer og høy arbeidskapasitet. I mine øyne årets gjennombrudd og vårt heteste salgsobjekt. Vi fikk en pen sum for Børkeeiet og jeg mener Bohinen er på et høyere nivå nå enn Tobbe var da vi solgte han til Brøndby. Syntes faktisk det har vært mye positivt i årets sesong, til tross for at vi ligger på 10 plass. Hvis vi klarer å beholde gutta gjennom vinteren tror jeg neste sesong kan bli virkelig spennende! 

Emil er knallgod! Har kun to mangler, det alder (les muskler) og erfaring fort vil fikse begge; manglende overblikk og duellkraft!

Enig i at han er største talentet på lenge, håper dog at Ola og Hugo vil ta skritt igjen og gi ham større konkurranse om å være største talentet. Er som det veldig positiv med tanke på neste sesong, selv noen danske knekter kan bli savnet.

Ja, nå må vi se etter en ny straffeskytter igjen. Selv på 2-0 klarer han ikke å holde hodet kaldt. Ellers er han en kvalitetsspiller som vi neppe beholder særlig mye lengre 

Veldig rutinert av Maric, ta et gult kort for å få Emil ut av balanse. Urutinert av Emil å falle for det.

Alle brenner en straffe i ny og ne. Stemmer for å gi Emil sjansen neste gang også, jeg - bruk og kast av straffeskyttere er neppe en pedagogisk korrekt oppskrift.

Kan han vinne årets unge spiller?

Vet at Evjen nok ligger foran, men han kan vel vinne årets spiller. Kan han da også vinne årets unge spiller, eller er det fritt fram for Emil? (Med forbehold om å ha glemt noen andre unge)

Sesongen under ett er det ikke helt urimelig at Wolff Eikrem tar årets spiller? 

Hvordan er det til vanlig, årets spiller vinner vel også kategori for midtbane e.l. også?

Våt drøm. Blitt bunnsolid og kommer bare til å øke toppnivå. Tenk om vi har han, sammy og lumanza med i 2020 på midten..

Objektivt sett: Ja. Spesielt Evjen og Berg har tross alt vært nøkkelspillere på laget som trolig tar sølv. Det har de vært gjennom hele sesongen. Bjørkan er jeg mer usikker på, men han har også spilt fast og vært god. Bohinen har hatt en god høst, men som resten av laget var jo ikke pre-Jönsson-tiden så mye å skryte av. Siden prisen er for alle årets kamper, ikke bare de siste 15 virker det greit.

24 minutter siden skrev odd:

pre-Jönsson-tiden

Berg kan faktisk ligne litt på Voldemort, så en He-Who-Must-Not-Be-Named innstilling er helt innafor!

Men en PL-klubb som kjøper skal vi vel kunne passere 20 mill i salgssum. Vi kan jo drømme om 30 da.

SportFotballStabæk Fotball

Demper Premier League-rykter

Emil Bohinen er en av de mest ettertraktede spillerne i Stabæk. 

FOTO: KNUT BJERKE

Lars Bohinen (50) er den nærmeste rådgiveren til sønnen og Stabæk-spiller Emil Bohinen (20). Han demper Premier League-ryktene.

Tor Bjørnar Holmlund

27. november 2019, kl 13:00

Stabæk-spilleren Emil Bohinen har vært en av de beste spillerne i klubben denne sesongen. Han figurerer høyt på spillerbørsene til de fleste avisene, og Budstikka rangerer Bohinen som Stabæks nest beste spiller denne sesongen, etter keeper Marcus Sandberg.

Tirsdag spekulerte det renommerte engelske nettstedet Sky Sports at Emil Bohinen var ønsket av Premier League-klubben Brighton Hove Albion.

– Det blir bare spekulasjoner, og noe jeg ikke kan si så mye om. Rett og slett fordi det bare er spekulasjoner. Hverken Emil eller jeg bruker mye krefter på det, sier Lars Bohinen.

Bohinen reddet poeng for Norge

Nærmeste rådgiver

Lars Bohinen er nå trener for Aalesund, og tok klubben opp i eliteserien fra 1. divisjon denne sesongen. Tidligere har han vært trener i Asker og Sandefjord. Han har også vært sportsdirektør i Vålerenga og Stabæk, samt spiller i en rekke klubber i Norge og utlandet. 

Han legger ikke skjul på at han og sønnen har nær kontakt, også når det gjelder Emils fremtid som fotballspiller. Selv om det er Henrik Hoff som er agenten til Emil.

– Jeg er hans nærmeste rådgiver, og vi snakker selvfølgelig mye om dette. Jeg har vært i utlandet selv som spiller, og vært sportsdirektør. Jeg kjenner bransjen godt. Og jeg tenker kun på hva som er best for Emil, og ingen ting annet, sier Bohinen senior.

Lars Bohinen følger karrieren til sønnen Emil Bohinen tett. 

FOTO: TOR BJØRNAR HOLMLUND

Spilletid

Da Budstikka pratet med Emil Bohinen fredag, var han ganske klar på at han ikke kom til å la seg blende av tilbud fra storklubbene i England.

Råder helten til å bli i Stabæk

– Jeg kommer ikke til å reise til en klubb der jeg er langt unna å spille. For eksempel er Premier League uaktuelt nå. Jeg reiser ikke dit for å spille U21-fotball, sa Emil Bohinen.

Jeg vil gjerne ut i en mellomstor europeisk klubb – i første omgang. Jeg vil ta et valg der jeg er sikker på at jeg vil bli satset på. En liga som i Nederland eller Østerrike, eller noen lignende vil være et fint valg. Det viktigste er at jeg får en fin utviklingsarena, sa Emil Bohinen.

Der får han full støtte fra faren, som selv spilte i tre Premier League-klubber.

– Jeg er enig i betraktningen at spilletid er prioritet én. Og han skal selvfølgelig ikke spille U21-fotball i England. Men man skal selvfølgelig være forsiktig med å utelukke noen ligaer. Det er litt avhengig av klubben og hva slags planer de eventuelt har for ham, sier pappa Bohinen.

Emil Bohinen har ett år igjen av kontrakten med Stabæk.

Engelske klubber har penger. Men noe så usexy som Sheffield United, da.

Emil Bohinen (20) tilbringer uken i England for å bli bedre kjent med Premier League-overraskelsen Sheffield United (7. plass). Stabæks midtbanespiller skal etter planen være der til fredag for å gjøre seg kjent med den nyopprykkede klubben, bekrefter spillerens agent Stein Hoff overfor VG.

Nettstedet The Athletic omtalte nyheten først.

Hoff hevder de er der for å finne ut om kjemien stemmer, men at det ikke dreier seg om et tradisjonelt prøvespill.

– Klubben kjenner godt til Emil og har kartlagt ham over lengre tid.

Bohinen leverte fire mål og fem målgivende for Stabæk i Eliteserien 2019.

Kan være en smart springbrett-klubb å gå for det, de har a overrasket så langt og kommer til å holde plassen og blir PL neste sesong også. Og sjangs for spilletid i PL er det også kontra å gå til en større klubb. Sheffield Utd har også god økonomi, de har brukt veldig lite av alle de flere hundre millionene de fikk ved opprykket på spillerkjøp.

Usexy eller sexy klubb har nada å si, regner med han ser på det som et mulig springbrett videre til en enda større klubb.(og igjen enda mer i videresalg% til oss)