Jump to content
Sign in to follow this  
Forza Stabæk

Emil Bohinen

Recommended Posts

Jeg håper da han inderlig mentalt ønsker og er sulten på å nå enda høyere! 

Sheffield Utd er vel litt mye kick and run. 

Hadde håpet han skulle gå til Brighton som står for en litt mer sjarmerende fotball som passer Bohinen bedre. 

Noe de ihvertfall har mye av i PL er penger. Og hvis spillerne våre først skal selges er det jo en god bonus å få fett betalt! Når det er sagt håper jeg Emil blir et år til, han tok store steg denne sesongen.

31 minutter siden skrev yiddo:

Noe de ihvertfall har mye av i PL er penger. Og hvis spillerne våre først skal selges er det jo en god bonus å få fett betalt! Når det er sagt håper jeg Emil blir et år til, han tok store steg denne sesongen.

Tja. Får vi ikke forlenget kontrakten nå, så må vi vel nesten selge. Kan ikke risikere ny bosman-situasjon og nå er jo Bohinen «heit på markedet». Vet jo ikke hvordan det vil være senere (Ref missen med å vente med å selge spillere til etter u20VM).

Får vi et ordentlig bud så er det en no-brainer å selge nå. Lumanza og Vetlesen var en av Norges beste sentrale midtbaner for et par siden, og Askildsen imponerte stort i høst. Og er det ikke på sentral midt Kassi helst skulle fått sjansen til å etablere seg fast? Det er viktigere å beholde Hanche og Hernandez (og egentlig Ola) enn Bohinen mtp balanse i troppen. Kommer det 20 mill inn som "bonus" er det vel mulig å trylle frem en spiller eller to som egentlig er utenfor budsjett også.

5 minutter siden skrev odd:

Det er viktigere å beholde Hanche og Hernandez 

Vi har a dekning på Hernandez også, Mats Solheim...

https://www.thestar.co.uk/sport/football/sheffield-united/latest-blades-news/sheffield-united-take-son-ex-premier-league-star-trial-dad-says-probably-something-will-happen-january-transfer-window-1342686

Lars added: “He is not a big boy, quite thin. He moves well, is quick on the ball, has a good understanding of the game. He has a good left foot, his passing range is good.

“He can also drive past people with the ball at his feet. Defensively he has improved a lot over the last 12 months, which has been maybe the most important part of his game to develop.

“His contract expires in a year. I think in the January window probably something will happen. It’s no disaster if it doesn’t happen, but he wants to move on.

44 minutter siden skrev nichb:

Vi har a dekning på Hernandez også, Mats Solheim...

Absolutt. Men pr nå er han backupen vår på alle de fire plassene bak. Vil si det er noe tynnere enn på den sentrale midtbanen.

Bohinen er en jeg veldig gjerne hatt sett og ønsket med videre i en stortid i Stabæk, men greit om dem tjener godt på det, bedre å selge og tjene bra enn å riskerer sånn som med Ola nå. Jeg er bare redd laget skal svekkes såpass mye så dem ikke vil klare å kjempe i topp 5 i 2020. Men etterhvert må det vel begynne å bli bra nok økonomi til å beholde spillere og samtidig klare å spille for Europa spill sånn at Stabæk blir mer attraktivt å bli værende i. Heldigvis kommer en etterlengtet stadion som sikkert vil bidra en del også.  Men kjenner litt på det om både IA, Bohinen, Ola, Skytte, Junker, Rusike alle de forsvinner, samtidig som andre legger opp. Da mister man mange gode folk med stort potensialle som hadde hjulpet Stabæk til å kjeme i topp 5. Heldigvis er det mange andre som har tatt steg og banker på døra.. Spesielt Askildsen og Oliver syns jeg har hevet seg masse, sammen med forsvaret som helhet etter Amankwah kom inn.

Emil Bohinen: – Har en god dialog med Sheffield United • Budstikka

www.budstikka.no

– Jeg er her i Sheffield for å bli kjent med klubben. Samtidig så ønsker de å bli kjent med meg. Jeg trives kjempegodt, forteller Emil Bohinen til Budstikka.

Den 20 år gamle Stabæk-spilleren har hatt en strålende høst i eliteserien, og har av mange blitt sett på som en av de beste unge spillerne i eliteserien. Det har også utenlandske klubber merket seg.

Denne uken trener han med den engelske Premier League-klubben Sheffield United. Laget fra stålbyen har overrasket stort denne sesongen, etter opprykket i fjor. Nå ligger «The Blades» på en syvendeplass i Premier League.

Helt sikker på at Bohinen lykkes i Premier League

Stabæk-spiller trener med Premier League-klubb

Bohinen reddet poeng for Norge

Hyller Jönsson – Stabæk spilte uavgjort i kaoskamp

– Høyt nivå

– Det er et vanvittig høyt nivå her borte. Jeg trener med A-laget, og de er veldig smarte fotballspillere. Du må alltid være fokusert på treningene og være forberedt når du får ballen. Ellers smeller det, smiler Bohinen.

– Har det smelt?

– Ikke ennå. Jeg har klart meg, smiler han.

I et intervju med Budstikka tidligere i høst uttalte han at Premier League lå et lite hakk for høyt for ham. 

–Jeg kommer ikke til å reise til en klubb der jeg er langt unna å spille. For eksempel er Premier League uaktuelt nå. Jeg reiser ikke dit for å spille U21-fotball, sa Bohinen den gangen.

Nå har han tatt en ny runde med seg selv.

– Jeg var nok litt kjapp på avtrekkeren der. Jeg skal ikke utelukke noe i fotballen. Alt kan skje i denne idretten, sier han.

– Tror du at du kommer til å reise hjem til jul med et kontraktsforslag fra Sheffield United?

– Det kan jeg ikke kommentere, sier Bohinen.

– Kan det være aktuelt for deg å signere med Sheffield United, for så å bli leid ut til en annen klubb?

Kødder ikke med julen

–Det kan jeg ikke kommentere. Nå skal begge partene bli kjent med hverandre, så får vi ta det derfra.

– Nå skal jeg gjøre så godt jeg kan i dette treningsoppholdet, så er det hjem til norsk jul. Du kødder ikke med julen, smiler Bohinen.

– Skulle det bli kontrakt i Premier League, kan du vel se langt etter norsk jul i fremtiden?

– Det er et godt poeng! Fotballen blir viktigere enn julen da, ler Bohinen.

Flere klubber

Det er Stein Hoff som er agenten til Emil Bohinen. Han er i Sheffield for å bistå den unge Stabæk-spilleren.

– Vi er her for å bli kjent. Det er også flere andre klubber i Premier League som har vist interesse for Emil, etter en sterkt sesong i eliteserien. Det er også flere klubber i Europa som har vist interesse, sier Hoff.

– Hva blir prisen på Bohinen?

– Det er opp til de som ønsker å hente ham og hva Stabæk forventer og ønsker. Markedet bestemmer, sier Hoff.

Han sier at spilletid er det viktigste for Bohinen. 

– Derfor er det viktig å se hva slag planer hans nye klubb eventuelt har for ham, sier Hoff.

– Reiser dere hjem med et kontraktstilbud nå?

–Det aner jeg ikke. Det kommer vel hvis begge parter ønsker det, sier Hoff som sier at de har en god dialog med Stabæk. 

Hyggelig for Emil

– Interessen rundt ham har nærmest eksplodert etter at han begynte å spille fast og har vært kanskje Norges beste midtbanespiller på U21-landslaget, sier sportslig leder i Stabæk Fotball, Inge André Olsen.

Olsen sier han er 100 prosent sikker på at Emil Bohinen kommer til å lykkes i Premier League.

– Så får tiden vise om det blir nå eller senere. Jeg er ganske trygg på at det ikke tar lang tid før han med den riktige matchingen er klar for dette nivået, sier Olsen.

Salg nå, en måned i Sheffield for å se om han er klar for premier league og tilbakelån fra februar til juli hvis de føler han ikke er helt klar for A-laget deres? 

Kan virke som en agent med beina på jorden og forståelse av at det et er tre parter utenom ham selv som skal bli fornøyde. Håper førsteinntrykket er korrekt, og at Bohinen forlenger dersom han ikke går nå.

Stabæk-ledere til England

Emil Bohinen trener med den engelske Premier League-klubben Sheffield United.

Emil Bohinen trener med den engelske Premier League-klubben Sheffield United.
Tor Bjørnar Holmlund

To sentrale Stabæk-ledere reiste onsdag til England. Årsaken er trolig Emil Bohinen (20).

Både sportslig leder Inge André Olsen og daglig leder i klubben, Jon Tunold, reiste onsdag morgen til England. At Emil Bohinen, Stabæks heteste salgsobjekt er på et treningsopphold i Premier League-klubben Sheffield United, gjør ikke saken mindre interessant.

– Det er altfor tidlig å si hva som kommer til å skje med Emil Bohinen. Det er mange klubber som er interessert i ham. Det er ikke mulig å konkludere med noe nå, sier Tunold.

Tirsdag sa Emil Bohinen til Budstikka at han var i Sheffield United for å «bli kjent med klubben».

Han har en kontrakt med Stabæk som går ut etter 2020-sesongen.

– Vi er her for å bli kjent. Det er også flere andre klubber i Premier League som har vist interesse for Emil, etter en sterkt sesong i eliteserien. Det er også flere klubber i Europa som har vist interesse, sa Emil Bohinens agent, Stein Hoff.

Skal han først dra er det veldig gledelig med flere engelske klubber som er interessert i Januar vinduet!

Hvis det realiserer seg, hvor mye kan man forvente?

Må bli mer enn 10 mill, kommer garantert å være enkelte klausuler også, får en sum når debutert i PL, en ny når har spilt så så mange kamper...

10-20mil + klausuler bør være realistisk..

Edit: Men, Sheffield U kaster ikke bare penger unødig ut heller. Har vel ikke kjøpt nesten en eneste spiller fom opprykket heller...tror samtlige andre lag i PL hadde betalt mer... 

9 minutter siden skrev Mikkel:

Vel vel... Brukte vel ca 350mill på 2 spillere i starten av august. Mcburnie og mousset

I underkant av 400 helt nøyaktig på samtlige spillere,  fortsatt en lav sum i forhold til mange lag, (Aston Villa har kjøpt spillere for 1,5 milliarder..) de har rykket opp og mottat tv og kommersieller rettigheter som er på 1,7 milliarder...

De har heller ikke hatt noen bomkjøp...bruker pengene klokt...

Med flere engelske lag interessert mener jeg vi kan håpe på opp mot 30 mill. Under 20 er skuffende. Mitt inntrykk er at det betyr lite at spilleren har relativt kort tid igjen av kontrakten.

3 timer siden skrev Ace:

Med flere engelske lag interessert mener jeg vi kan håpe på opp mot 30 mill. Under 20 er skuffende. Mitt inntrykk er at det betyr lite at spilleren har relativt kort tid igjen av kontrakten.

Jeg har heller ikke inntrykk av at det spiller så stor rolle om det er igjen ett, to eller tre år av kontrakten. Hvis klubben vil ha ham nå, og særlig dersom det er flere klubber som er interessert, må de jo punge ut, uavhengig av kontraktslengde. 

12 minutter siden skrev magrrei:

Stabæk om Bohinen-overgang: – Dialog med flere klubber

Emil Bohinen (20) er fortsatt Stabæks heteste salgsobjekt. Klubben ønsker å forlenge kontrakten hvis han ikke blir solgt nå. 

Tor Bjørnar Holmlund

03. januar 2020, kl 15:20

Før jul var Emil Bohinen i England og trente med den engelske Premier League-klubben Sheffield United. 1. januar åpnet det internasjonale overgangsvinduet i en rekke europeiske land – blant annet England.

Helt sikker på at Bohinen lykkes i Premier League

Emil Bohinen: – Har en god dialog med Sheffield United

IA Olsen gir seg: – Disse kvalitetene må erstatteren ha

Disse lagene møter Stabæk i vinter – stikker til Malta

– Det er Emil Bohinen som er vårt heteste salgsobjekt nå, sier daglig leder i Stabæk Fotball, Jon Tunold.

Han var selv i England før jul, sammen med avtroppende sportslig leder, Inge André Olsen. Der besøkte de flere klubber, blant annet Sheffield United og Championship-klubben Leeds.

Forventer bud

– Det er stor interesse rundt ham. Jeg ønsker ikke å kommentere navn på noen klubber ut over dem som er nevnt, men det er flere som følger Bohinen. Både engelske og fra andre europeiske klubber, sier Tunold.

Stabæks daglige leder sier at han forventer at det kommer inn konkrete bud på 20-åringen før overgangsvinduet stenger i løpet av januar.

– Men det er alltid en stor usikkerhet i fotballen. Man vet alltid noe sikkert før det er helt avgjort, sier Stabæk-lederen.

– Så dere håper på en budkrig om Emil Bohinen nå?

– Hehe. Vi må jo se hva som er rett for ham og hva som er rett for klubben. Han har kontrakt med Stabæk ut 2020, og hvis ikke det blir noe salg denne gangen, håper vi at det er muligheter for å forlenge avtalen med Emil Bohinen, sier Jon Tunold.

Vel viten om at Emil Bohinen kan gå gratis etter denne sesongen.

Emil Bohinen er Stabæks heteste salgsobjekt, og har brukt ferien på å besøke aktuelle klubber. Han tar ikke lett på sin neste kontrakt.

09. januar 2020, kl 10:28

Onsdag var han tilbake på Nadderud, og deltok på Stabæks første trening for sesongen. Hvor lenge den talentfulle midtbanespilleren blir, er likevel usikkert. Med ett år igjen av kontrakten, kan det bli aktuelt med et klubbskifte. 

Daglig leder Jon Tunold og avtroppende sportslig leder, Inge André Olsen, reiste før jul til England – hvor de besøkte flere klubber, blant annet Premier League-klubben Sheffield United og Championship-klubben Leeds. 

– Jeg har vært en tur innom Sheffield, noe som ble en god erfaring å ta med seg videre i karrieren, sier Bohinen etter onsdagens trening. 

Taus om Leeds

Budstikka er kjent med at Bohinen selv også besøkte Leeds, uten at 20-åringen ønsker å kommentere dette. Selv forteller han at turene er viktige, når han skal ta valget om veien videre. 

– Jeg reiser for å være sikker på det neste valget jeg tar. Muligens det viktigste steget jeg tar i karrieren. Jeg er glad for at Stabæk har vært samarbeidsvillige, og latt meg reise rundt for å bli kjent med de eventuelle klubbene, sier Bohinen. 

En rekke europeiske klubber fulgte Bohinen tett gjennom høstsesongen, og selv om interessen er stor, utelukker han ikke å forlenge med Stabæk. 

– Det nærmer seg en avgjørelse. Først og fremst må klubbene bli enige, så får vi se hva det ender med. Samtidig er det aktuelt å forlenge avtalen min med Stabæk, for her har jeg en god arena for videre utvikling, sier Bohinen.

Forventer bud

Forrige uke uttalte Stabæk at de forventer konkrete bud på 20-åringen før overgangsvinduet stenger i løpet av januar.

– Det er stor interesse rundt ham. Jeg ønsker ikke å kommentere navn på noen klubber ut over dem som er nevnt, men det er flere som følger Bohinen. Både engelske og fra andre europeiske klubber, uttalte daglig leder Jon Tunold til Budstikka.

Sheffield har vel nettopp fått inn grinebiteren Jack Rodwell, så muligens er veien til en start 11'r for Emil være noe lengere ved et evt bytte nå.. 

1 time siden skrev d*u*b:

Fin fyr han Emil. Reflektert, tydeligvis. 

Time will tell... Dette er vel akkurat det samme Ola sa på denne tiden av kontrakten?