Gå til innhold

Lagoppstilling 2016


smurfeblaa
 Del

Anbefalte innlegg


Nå som det skjer så mye spennende i forbindelse med sesongoppkjøringen, tenker jeg at det er interessant å holde seg oppdatert på vår antatt beste førsteellever til enhver tid, samt diskutere hvem som bør være førstevalg, posisjoner, formasjoner, backup på div. plasser osv.

Kan sikkert være interessant utover i sesongen også. Alltid mye meninger rundt dette.

 

Jeg er nok ikke helt oppdatert på spillertroppen, og heller ikke kontrakt-status på en del av de som i dag spilte mot Follo, men her er mitt beste forslag pt, med 2.valg i parentes:

 

Formasjon 4 - 4 - 2:

Sayouba

(Singh)

Granli Skjønsberg Næss Meling

(Alex.Hansen) (Jeppe Moe) () (Race)

Asante Issah Kassi Njie

(Haugstad) (Gorioza) (Bohinen) (Dahle)

Ekblom Ohi

(Pedersen)

 

Lagdeler:

Forsvaret: Førstevalgene er jo bra, men ellers tynt. Næss og Meling kan fort forsvinne. Trenger ny midtstopper/back.

Midtbane: Her trenger vi mer rutine og trygghet sentralt. Ellers kan Asante fort forsvinne.

Angrep: På topp trenger vi "som vanlig" en rutinert, notorisk målskårer. Ellers gøy at Ohi har fått en god start...

 

Kjør debatt!

 

PS: Mulig det finnes en lignende tråd bortgjemt ett eller annet sted, men etter et kjapt søk fant jeg ingen.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sayouba

Granli Næss Skjønsberg meling

Asante Issah grossman nije

Ohi

Kassi

 

Takk for input fra alle over. Grossman må med, ellers er jeg generelt usikker på hvilke posisjoner enkelte av ung-gutta er tiltenkt/passer best i.

 

Når det gjelder Kassi, er jo han en potet, og fikk vel prøve seg litt på topp under BB. Nå tenker jeg primært på å sette opp laget iht hvor spillerne sannsynligvis vil starte/konkurrere om plassen når laget er mer komplett ved sesongstart. Dvs foretrukket posisjon. Ikke minst for å se hvor vi trenger nye inn pt.

 

Tipper Kassi kommer til å bli brukt på kant, og som backup på midten. Så får tiden vise om det blir han eller Njie som foretrekkes på kant.

Nå hadde sikkert Haugstad, Kassi eller Gorioza blitt foretrukket på spissplass ved siden av eller bak Ohi, hvis vi skulle stilt vårt beste lag pr i dag. Men siden Ekblom er "definert" som spiss beholder jeg han der. Dahle er vel også en mer off. midt/hengende spiss-type, enn kant, så har flyttet han opp.

 

Da ser min oppdaterte oppstilling slik ut:

 

Sayouba

(Singh)

Granli Skjønsberg Næss Meling

(Espung) (Jeppe Moe) (Hanche-Olsen) (Race)

Asante Issah Grossman Kassi

(Haugstad) (Gorioza) (Bohinen) (Njie)

Ekblom Ohi

(Dahle) (Pedersen)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tviler på at det er mulig å si etter årets første treningskamp, der poenget var å teste nåværende form på spillerne og se hva spillere på prøve/juniorspillere har å by på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor spilte Kassi mot Follo?

 

De kampene han spilte spiss i fjor må han ha hatt scoringsfrekvens blant de aller høyeste i serien. Han skapte mye på å finne seg små rom og å komme først på innlegg. Det lille jeg har sett av Ohi tilsier at han kommer til å binde opp stopperne ganske bra, og skape desto mer plass til Kassi.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes Kassis største potensial er når han offensivt har kommet litt bakfra, og sliter hvis han blir for hardt pakka sammen. Men målteften hans er det ingenting å si på, så for å vinne mest mulig kamper bør helt klart en taktikk være å sette opp Kassi i flest mulig scoringssituasjoner. Uten at jeg hverken har sett Ohi eller Ndjie i blå drakt ville jeg våget meg til å tro dette ville vært vår beste ellever akkurat nå:

 

Sayouba

 

Granli Næss Skjønsberg Meling

 

Grossman

 

Assante Issah Ndjie

 

Kassi

 

Ohi

 

Føler det er litt feil å putte Ndjie på uten å ha sett han, men siden folk over her virker å ha tiltro satser jeg på at han har noe å fare med. Hvis han ikke fungerer er det et alternativ at Kassi tar venstre, og Gorozia den hengende spissrollen. Synes Gorozia er for veik foran mål og defensivt, men mannen har overblikk og pasningsfot hvertfall. Hører også rykter om at Ohi er best hvis han er en litt mer hengende spiss/offensiv midtbane. Hvis så er er tilfelle ville jeg satsa på en 50/50 kombinasjon på topp med Kassi og Ohi hvor de varierer hvem som går i duell, bakrom og vica versa.

 

Grossman ble dårlig ifjor ideet vi fikk Annan, og vil nok bli god hvis han går tilbake for å ta det defensive ansvaret. Issah kan da godt være litt høyere i banen da vi kanskje ikke vil lide like mye av høyrisikospillet hans. Og mannen har jo også en del spennende offensive ferdigheter som jeg tror vi har sett for lite av.

 

I god gammel Stabæk ånd tipper jeg vi ikke får flere spisser før seriestart, men sikkert en til to sentrale midtbanespillere hvor en av dem har bundesliga erfaring eller noe. Men en våt blaa drøm hadde vært at Diomande ble lånt tilbake til oss for å spille seg i form til høsten, og at Somen Tchoyi og Alanzinho bestemte seg for å avslutte karrieren som legends hos oss :)

 

Edit: hele oppstillingen så litt rar ut på mobil etter at jeg skrev på PC, men asante er selvfølgelig høyrekant og ndjie motsatt

Endret av Andreas
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

På tide å hente frem denne tråden igjen, selv om det ikke har skjedd så mange endringer i spillertroppen. Hvordan ser det ut nå rett før seriestart?

Dette er ikke et forslag til oppstilling til kampen i morgen (tas i kamptråden), men mer for å se hvilken dekning vi har på hver plass (forutsatt at alle er friske).

Har laget en oppstilling i 4-2-3-1, med backup(s) på hver plass:

 

Sayouba

(Singh)

Granli Messi Næssi Meling

(Espung) (Hanche-Olsen) (Moe/Race)

Issah Grossman

(Østvold/Bohinen/Bensick)

Asante Eghan

(Haugstad) (Njie/Dahle)

Kassi

(Gorioza)

Ohi

(Mehnert/Ekblom/Pedersen)

 

Spillere som Kassi er vanskelig å plassere, han kan jo brukes over alt fra midtbanen og oppover. Så det er sikkert mange meninger om hvor han bør bli brukt. Uansett greit å ha en potet i troppen.

Regner med at Granli går inn som stopper før Hanche-Olsen... Er det andre av ung-gutta som er et alternativ på stopperplass?

 

Kom gjerne med innspill. Er fortsatt litt rusten på de yngre spillerne, og hvor de passer best.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På treningen så det ut som

 

Mande

Granli Morten Nico Race

Asante Issah Kassi Giorgi

Ohi Mehnert/Menhert(?)

Da er vel dette fort elleveren vår imorgen ... Godt at vi ihvertfall har Birger på benken ... Noen som har sett Eghan på trening? Litt urovekkende at han ikke går rett innpå dette ikke altfor sterke Stabæklaget kjenner jeg .... Skal uansett bli spennende å se Mehnert imorgen ... Åhh for faen ... Skal bli jævlig godt endelig å komme igang igjen!
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kassi har vel litt mer å gjøre ute på kanten enn Georgi? Har vel spilt der til tider før, og har mer rykk og slikt. Og merkelig å sette Race over Moe etter kvaliteten som Jeppe viste i oppkjøringen..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kassi har vel litt mer å gjøre ute på kanten enn Georgi? Har vel spilt der til tider før, og har mer rykk og slikt. Og merkelig å sette Race over Moe etter kvaliteten som Jeppe viste i oppkjøringen..

Du så ikke generalprøven skjønner jeg....
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Kassi har vel litt mer å gjøre ute på kanten enn Georgi? Har vel spilt der til tider før, og har mer rykk og slikt. Og merkelig å sette Race over Moe etter kvaliteten som Jeppe viste i oppkjøringen..

Du så ikke generalprøven skjønner jeg....
Gidder du utdype? Var Jeppe svak eller refererer du til Kassi/Giorgi
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har ikke sett noe annet av han, så han kan sikkert holde nivået, men den matchen var han heeeelt håpløs. Tipper det ødela mye for at han ikke ble tatt ut i startelleveren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har ikke sett noe annet av han, så han kan sikkert holde nivået, men den matchen var han heeeelt håpløs. Tipper det ødela mye for at han ikke ble tatt ut i startelleveren.

Nei, så dessverre ikke den kampen, baserte meg på at han flere ganger har stått frem som en av relativt få positive aspektene ved sesongoppkjøringen. For håpe det bare var en ekstremt dårlig kamp, som han kan komme seg videre fra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han har på ingen måte vært håpløs i de treningskampene jeg har sett. Tror vi skal la han debutere i en obligatorisk kamp før vi knekker han, Torres.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Lagoppstilling 2016
×
×
  • Opprett ny...