Jump to content
Offside

Jeppe Arctander Moe

Recommended Posts

3 minutter siden skrev Flexi Knut:

STVV er Sint-Truiden i belgisk toppdivisjon?

Jepp, ligger på en 6 plass i Jupiler Pro League.

Bra, Jeppe!

Gøy å se at han dropper profftilbud for å bli i Stabæk. Ekte blaatt hjerte?

Sykt kult at vi får med Jeppe Moe på 2 nye år. Måtte 2019 bli gjennombruddsessongen. 

1 time siden skrev Ace:

Bra, Jeppe!

Gøy å se at han dropper profftilbud for å bli i Stabæk. Ekte blaatt hjerte?

Ekte blaatt hjerte! Potensiell klubblegende?

Det var vist skjult bak budstikka+ abonnement, så da gjør vi det slik istedenfor:

Her er Jeppe Arctander Moe tilbake i trening

Artikkeltags

TILBAKE: Jeppe Arctander Moe var på treningsfeltet fredag, men stadig skadet.

TILBAKE: Jeppe Arctander Moe var på treningsfeltet fredag, men stadig skadet. Foto: SIMEN SOLUM WAAGSETHER

Publisert:27. april 2019, kl. 10:59

En strekk i låret har satt Jeppe Arctander Moe (23) på sidelinjen denne sesongen. Stadig er det usikkert når venstrebacken er tilbake i spill.

DEL
  •  
  • For etter et innlegg på treningsfeltet like før seriestarten mot Lillestrøm stakk det i låret. Strekken var av det vonde slaget, og siden har han måttet holde seg unna treningsfeltet.

Fredag var Jeppe Arctander Moe omsider tilbake i fotballsko ute på kunstgressbanen på Nadderud, men under nøye overvåkning av klubbens fysioterapeut Erik Moen. Langs sidelinjen ble det litt lette spark på ballen, og mye løpetrening, mens lagkameratene gjorde seg klare til helgens kamp mot Bodø/Glimt.

– Det var deilig å ta på seg fotballskoene igjen, sa en lettet Jeppe Moe, som begynner å bli mektig lei av å gå skadet.

– Det som er viktig er at jeg venter til alt er bra. Starter jeg for tidlig kan jeg forverre det, og få et enda lengre skadeopphold, sier Arctander Moe.

I januar signerte styreleder Espen Moes sønn en ny kontrakt med klubben, som binder han til Nadderud de neste to sesongene. Arctander Moe spilte 29 kamper fra start i fjor for klubben, men har ikke spilt et eneste eliteserieminutt så langt i 2019.

Hør vår Stabæk-podkast:

• Hør alle episodene av «En Skaal paa Blaa» her

Lei skaden

Til nå i karrieren har han stort sett vært skånet for de store skadene, men har for alvor fått kjenne på hvor fort ting snur.

Etter en lang oppkjøring, var det et tungt slag å miste serieåpningen.

– Timingen er forferdelig, rett før seriestart. Med disse skadene er det individuelt hvor lang tid det tar, og jeg vil ikke ta noen sjanser selv om det er kjedelig å se kamper fra sidelinjen, sier forsvarsspilleren.

Heller ikke fysioterapeut Moen vil gjette på noen returdato, og ber 23-åringen smøre seg med tålmodighet.

– Vi har ingen returdato vi jobber mot. Han begynner å jobbe på treningsfeltet fremover nå, så får vi se hvor stor progresjon han har de kommende dagene og ukene, forteller Moen.

LES OGSÅ: Stabæk-kamper flyttes grunnet VM

Flere ute av spill

Dermed går også helgens kamp mot Bodø/Glimt uten backen, som får selskap av Luc Kassi (leddbåndsskade i kneet) og Matthew Rusike (benbrudd) på skadelisten. I tillegg er Vadim Demidov ute grunnet det røde kortet mot Haugesund.

LES OGSÅ: Uvisst når Kassi er tilbake for Stabæk

Jeppe er rett og slett ikke god nok, sliter med å komme på positive ferdigheter ved han, tenkte alltid at innleggene hans var det som reddet han, men det er ikke tilfelle nå lenger. Han ser ofte stressa ut med ball, noe som fører til at han enten spiller på et touch eller skyter ballen vekk (eller tar «innlegg»). Synes selv Hanche bør spille på venstrebacken neste kamp, med Amankwah som midtstopper, inntil vi finner en ny back.

Ikke i nærheten i dag. Konstant feilplassert, noe som gjør at enten Demidov eller Bohinen må dekke rom og etterlater seg andre rom. Begge målene i dag kom fra kant, Jeppe er rett og slett ikke god nok. 

Jeppe trenger hvertfall litt konkurranse på den plassen, gjerne av en annen med et godt venstrebein. Se bare hva som skjedde med Keeper-Jon da "mr. brassespark" kom til byen for å ta plassen fra ham. Han hevet seg og beholdt plassen. Kanskje noe lignende vil skje med Jeppe? Men vi kan hvertfall ikke fortsette med han som eneste gode alternativ (jeg beetrakter høyrebeinte Hanche som en nødløsning. Han er høyreback/midtstopper.

9 minutter siden skrev nichb:

Lite troverdig fra denne sportsjournalisten vel? Jeppe altså...

meeeeeeling.JPG

Synd hvis det stemmer at Birger skal til MLS. 

26 minutter siden skrev nichb:

Lite troverdig fra denne sportsjournalisten vel? Jeppe altså...

meeeeeeling.JPG

Er det BB som henter Birger til LAFC?

29 minutter siden skrev enda en jævla islending:

Han er altfor ung til å pensjonere seg nå.

Hvis det var jeg som spilte for Rosenborg hadde jeg vært desperat etter å komme meg vekk.

Enig med Offside. Hvis det er hold i Birger-ryktet er det nok Bob som er interessert. Når det gjelder Jeppe tror jeg ikke vi er veldig ivrige på å sende han til Trondheim. Venstrebacker med en presis venstrefot finnes det ikke mange av.

Han skrur en imponerende ballbane, men presis er vel litt å ta i ?

Hvis Rbk vil kjøpe Jeppe, er det bare å selge.

5 minutter siden skrev Ace:

Jeppe har definitivt en venstrefot som er meget presis i ES-sammenheng. I fjor spilte han på et av de svakeste lagene i serien, men var likevel den backen med fjerde flest assist (kun Birger, Hedenstad og Stølås foran).

Jeg mener Jeppe er kraftig undervurdert her på forumet. Det er en grunn til at alle trenere de siste årene har hatt Jeppe som et klart førstevalg.

Enig

Vi må være ærlige nok til å si at verken 2018 eller 2019 har vært Jeppes beste år. Hjørnesparkene hans er alt annet enn presise, og forsvarsspillet hans er hasardiøst. Med den foten håper jeg selvfølgelig han finner formen igjen, men hvor lenge kan man lete mens man er i startelleveren?

BB trenger vel en ny venstreback etter at Zlatan ga El-Munir en stygg hodeskade i lokalderbyet 

5 timer siden skrev Offside:

BB trenger vel en ny venstreback etter at Zlatan ga El-Munir en stygg hodeskade i lokalderbyet 

De har allerede hentet 3 venstrebacker til denne sesongen El-Munir, Jordan Harvey og Nicholas Hamalainen. Skulle tro han hadde vært mer aktuell for dem hvis det var før de hentet alle disse denne sesongen.

På 3.8.2019 den 10.51 skrev Ace:

Jeppe har definitivt en venstrefot som er meget presis i ES-sammenheng. I fjor spilte han på et av de svakeste lagene i serien, men var likevel den backen med fjerde flest assist (kun Birger, Hedenstad og Stølås foran).

Jeg mener Jeppe er kraftig undervurdert her på forumet. Det er en grunn til at alle trenere de siste årene har hatt Jeppe som et klart førstevalg.

Uenig. Hva slags konkurranse har han egentlig hatt de siste sesongene? Jeg skjønner at IA ikke har hentet spillere i Jeppe sin posisjon siden det har vært enormt mye viktigere hull å tette. Tenk hvis han hadde hentet en ny venstreback før stopper og midtbanespiller de siste årene...
Jeppe har lenge hatt carte blanche og har ikke hatt den utviklingen som vi hadde håpet på. Se på Granli, han ble bare bedre og bedre.
Ja, Jeppe har en veldig god fot , men hvor god er han når ikke den leverer? Jeppe passer ikke inn i 4-4-2 pga hans lite imponerende defensive egenskaper. Ofte feil posisjonert og han slipper til veldig mange innlegg fra sin side. Til tider fremstår han dessverre som en kjegle når motstanderne trykker imot. 
Han hadde dog vært spennende som vingback i 3-5-2. 
Jeg har ingenting imot Jeppe som person, men jeg ser ikke helt hvorfor han skal starte lenger. 

Vi har i det hele tatt et mannskap som kunne passet godt i en 5-3-2, men det spørs vel om det blir aktuelt å eksperimentere med ny formasjon nå. Men med både Ronald og Jeppe høyere i banen, kunne vi definitivt fått til mange flere innlegg. 

lineup.png.64f88c9c2cacb722032617adb32657a7.png

21 minutter siden skrev Flexi Knut:

Vi har i det hele tatt et mannskap som kunne passet godt i en 5-3-2, men det spørs vel om det blir aktuelt å eksperimentere med ny formasjon nå. Men med både Ronald og Jeppe høyere i banen, kunne vi definitivt fått til mange flere innlegg. 

lineup.png.64f88c9c2cacb722032617adb32657a7.png

Sant ... begynner å bli bra konkurranse på laget , særlig sentralt, når du har spillere som Skytte og Vetlesen på benken.

Er det ikke en myte at Jeppe fortsatt slår gode innlegg? Han har definitivt gjort det tidligere. Men har han det i 2019? Når slo han sist et skikkelig godt innlegg?