Jump to content
Sign in to follow this  
Offside

Jeppe Arctander Moe

Recommended Posts

Jeppe var elendig siste 20 min på søndag,  det er vel alle enige om.

Men jeg synes som andre at han får mye tyn og er litt undervurdert hos mange på forumet. Når det spørres om prestasjoner i 2019 så husk at han har vært ute med skade i en halv sesong og har vel bare spilt 3-4 kamper? 

Som lag hadde vi sikkert hatt godt av konkurranse på venstrebacken, men jeg synes Jeppe skal få litt tid til å spille seg i kampform etter et så langt skadeavbrekk dør folk avfeier han helt.

selv om han er litt ujevn med innlegsfoten så er det betraktelig mye bedre å ha en innleggsvillig venstrefot der ute enn Hanche som må stoppe opp, snu og spille en pasning bakover med høyre. 

Angående når Jeppe sist slo et godt innlegg så hadde han flere nydelige målgivende i fjorårssesongen.

2018-sesongen: Han tok samtlige cornere, de aller fleste frispark og mulighet for spillende assists så synes jeg 5 var i det minste laget...

48 minutter siden skrev geirti:

Men har han det i 2019?

I 2019 har han vært skadet mesteparten av sesongen og har nettopp begynt å spille kamper igjen. Det er mer relevant å se på 2018.

Når det hevdes at fem assist er for lite for en back mener jeg vi snakker om urealistiske forventninger. Det er ikke riktig som det påstås over at han tar alt av cornere og frispark (men han tar en del av de). Vi har uansett hvem som slår dødballene vært relativt hjelpeløse i duellene foran mål. Kan dog tenkes at det endres med de nye gutta vi har fått inn.

Fem assist for en back er meget bra, og blant de aller beste i ligaen. Det var faktisk flest av samtlige Stabækspillere i fjor. Jeppe har definitivt sine svakheter, men folk har en lei tendens til å glemme at han også bidrar i betydelig grad.

Cornere og frispark har vi flere som kan legge, det er venstrefoten i spill langs venstresiden som er viktig i laget vårt. 

Geirti spør om sist han hadde en godt innlegg. Husker dere assisten mot Enga hjemme i fjor. Det er mer en langpasning enn innlegg, men en helt nydelig langpasning fra backposisjon som slås best med en venstrefot.

sjekk: https://www.stb.guru/matches/1809/stabaek/valerenga/eliteserien/2018

36 minutter siden skrev M-A-N:

selv om han er litt ujevn med innlegsfoten så er det betraktelig mye bedre å ha en innleggsvillig venstrefot der ute enn Hanche som må stoppe opp, snu og spille en pasning bakover med høyre. 

Jeg trodde det først jeg og, men når Stabæk er så dårlige til å forsvare seg kan man ikke ha Jeppe på banen. Hanche er helt krise offensivt, men kan hvertfall forsvare seg. Slik som Jeppe har fremstått i lang tid nå (husk at utenom de målgivende på tampen av fjorårssesongen, var han ganske krise), er det bedre å sikre defensiv stabilitet med Hanche på venstre og Ronald på høyre. 
Vi er nede i sumpa , og da må vi opptre kynisk bakover. Stabæk er veldig heldige (i forhold til mange av lagene rundt oss) som har så mange kreative midtbanespillere som ikke er avhengige av at backene kommer opp og rundt. 
Selvfølgelig er det mer "sexy" at Jeppe spiller på venstrebacken enn Hanche, men vi må stikke fingeren i jorda. Vi må nok ett år krige for å holde plassen og da må vi faktisk sende utpå de spillerne som kan forsvare Stabæk sitt mål på en best mulig måte. 

Jeg skal erkjenne at han kun har spilt 5 kamper siden han kom tilbake fra skade, og dette er vel det eneste han har spilt i hele år? (ifølge stb.guru har han ikke spilt i hele år, men det er vel å overdrive skadeproblemet). Men faktum er at han ikke har noen målgivende i år. Samtidig er han altså på vei tilbake fra skade, er kanskje fortsatt en smule kamprusten (men det burde begynne å sitte snart - han har vært tilbake i nesten to måender), og viktigst av alt, som Ace poengterer over, han spiler jo langt tilbake på banen. en forsvarsspillers viktigste oppgave er jo ikke å skape mål, men å hindre mål. Og her er vi ved hovedpoenget; Jeppe er for dårlig defensivt. Grunnen til at jeg drar inn hans offensive kvaliteter når jeg primært er misfornøyd med hans defensive er at det kan være greit å spille med en defensivt svakere back (enn f.eks. Hanche), dersom han har store bidrag offensivt. Men det har ikke Jeppe lenger. Derfor vil jeg si at totalpakka ikke holder i år, og egentlig ikke gjorde det i fjor heller. Hvis han hadde vært like god som Hanche defensivt, så hadde selvfølgelig 5 assist på en sesong holdt i massevis for å forsvare en fast plass på laget. Men så mye som han sliter med å stoppe motstandere 1-mot-1, så heller jeg mot at jeg heller vil ha Hanche på venstre back, til tross for at det svekker høyresiden vår. Men aller mest vil jeg ha inn en ny venstrebeint forsvarsspiller.

1 minutt siden skrev Hushovd:

Vi er nede i sumpa , og da må vi opptre kynisk bakover.

Hvis du ser på målforskjellen er hovedproblemet vårt at vi scorer for lite, ikke at vi slipper inn for mye. Jeppe er ikke mye dårligere enn Hernandez defensivt. Han har hatt noen stygge balltap der han gjør dårligere risikovurderinger og det må han rette opp i. Jeppe på venstre gjør at vi også kan bruke Hanche til høyre der han er mye bedre.

9 minutter siden skrev Hushovd:

Selvfølgelig er det mer "sexy" at Jeppe spiller på venstrebacken enn Hanche, men vi må stikke fingeren i jorda. Vi må nok ett år krige for å holde plassen og da må vi faktisk sende utpå de spillerne som kan forsvare Stabæk sitt mål på en best mulig måte. 

Ja, det er en avveining med laget vi har nå, men Jeppe trenger nok noen kamper for å komme tilbake i slag etter skaden.

Jeg er uenig i at han har vært altfor svak defensivt tidligere sesonger, med unntak av enkelte kamper med flere «hjerneblødninger».

han har vært litt rusten nå, og sist kamp såpass krise i andre omgang at det ikke vil overraske meg om Janne vurderer «safety first» med Hanche som du skisserer. Jeg håper Jeppe får litt mer tid da han har viktige kvaliteter for laget.

5 minutter siden skrev Ace:

Jeppe er ikke mye dårligere enn Hernandez defensivt.

Der er jeg uenig. Synes Ronald har blitt mye bedre defensivt i år. Imponert over hvor mye han vinner i luften tross sin høyde. Ingenting hadde gledet meg mer om Jeppe hadde funnet storformen, men har vi råd til å vente to måneder på den? 

Hvorfor har vi aldri hentet inn konkurranse på venstrebacken etter Meling ble solgt? Kirk ble hentet fordi Jeppe ble skadet, ikke for å gi konkurranse. Det er nå konkurranse eller har vært på de aller fleste posisjoner fom 17 sesongen til nå 19. Han må levere i høst og ikke hvise stangnering eller så må han vurderes utlån eller omskolering for 20 sesongen...kanskje nestemann fra akademiet kan få litt tillitt neste år istedet ? Vogt feks...

Akkurat nå skrev Hushovd:

om Jeppe hadde funnet storformen

Ja, Jeppe er fortsatt rusten etter langvarig skade, så pr. i dag er han bak Hernandez defensivt. Fra tidligere synes jeg ikke det har vært stor forskjell. Min innvending mot Jeppe går som sagt primært på risikovurdering og det er typisk noe som blir bedre med matchtrening.

Venstrebacker med god venstrefot er mangelvare både i norsk og internasjonal fotball. Vi bør ta oss tid til å la Jeppe komme tilbake i normalt slag. Enig i mye geirti skriver over, bortsett fra at totalpakka i fjor ikke var bra nok. Han skriver at han helst vil ha inn en ny venstrebent back, og da er spørsmålet fra hvor? De finnes jo nesten ikke.

Sønnen til Jesper Jansson var venstrebent og ble begynt drillet inn som venstreback fra 4års alder. Bør være moden snart. 

1 minutt siden skrev ErikErik:

Sønnen til Jesper Jansson var venstrebent og ble begynt drillet inn som venstreback fra 4års alder. Bør være moden snart. 

Hvor gammel er han?

At det klages på de siste 20 minuttene av kampen kan jeg forstå.  Haugesund kom alt for lett gjennom på den kanten.  Når det er sagt, så sammenfaller vel dette omtrent med at Herman ble byttet inn og skjøvet ut på venstre kant i stedet for Kassi.   Slik jeg oppfattet det så var ikke problemer bare Jeppe, men at det også ble litt for lite bistand defensivt av HG.  Hvis HG skal inn så mener jeg det ikke bør være på kanten, han er vel spiss.

19 minutter siden skrev Latmann:

Hvis HG skal inn så mener jeg det ikke bør være på kanten, han er vel spiss.

Grunnet hjernedøde taktiske valg av IA og Garborg så ble Hammy byttet inn for Braaten, Hammy skulle være spiss. Men så så man med engang at det ble krise på topp. Så derfor ble Hammy byttet på venste kant og Kassi opp i tiern...

Selvfølgelig skulle det ha vært Rusike som skulle ha bli byttet for Braaten, og så Kassi eventuelt opp...

Tviler på JJ hadde gjort et så katastrofalt valg, så vi slipper nok å oppleve det igjen..

Hadde vi ledet 2-0 i denne kampen eller mer så er det helt greit å bytte Hammy inn...

Jeppe er ikke god nok. Beklager. Han er for treg, har for høyt tyngdepunkt og er alltid feilplassert defensivt. Samtidig har han for dårlig nærteknikk og fotballforståelse til å orientere seg raskt nok med ballen i beina. Dette gjør at han ofte mister ballen i farlige posisjoner. Offensivt klarer han sjelden og benytte sitt gode tilslag til noe konstruktivt. Han kommer så og si aldri rundt på overlapp eller høyt nok i banen til å få slått innlegg, og når han gjør det så er det for upresist. 

Jeppe er sikkert en fin fyr og lokal og alt det der, men han er ikke god nok. 

Angående ‘vært ute med skade osv...’

man må da for helvete kunne slå presise innlegg og cornere selvom man er i rusten kampform???

1 time siden skrev nichb:

Grunnet hjernedøde taktiske valg av IA og Garborg så ble Hammy byttet inn for Braaten, Hammy skulle være spiss. Men så så man med engang at det ble krise på topp. Så derfor ble Hammy byttet på venste kant og Kassi opp i tiern...

Selvfølgelig skulle det ha vært Rusike som skulle ha bli byttet for Braaten, og så Kassi eventuelt opp...

Tviler på JJ hadde gjort et så katastrofalt valg, så vi slipper nok å oppleve det igjen..

Hadde vi ledet 2-0 i denne kampen eller mer så er det helt greit å bytte Hammy inn...

Rart du ikke er trener si. 😂

2 timer siden skrev Latmann:

At det klages på de siste 20 minuttene av kampen kan jeg forstå.  Haugesund kom alt for lett gjennom på den kanten.  Når det er sagt, så sammenfaller vel dette omtrent med at Herman ble byttet inn og skjøvet ut på venstre kant i stedet for Kassi.   Slik jeg oppfattet det så var ikke problemer bare Jeppe, men at det også ble litt for lite bistand defensivt av HG.  Hvis HG skal inn så mener jeg det ikke bør være på kanten, han er vel spiss.

Ikke HG sin feil at JM er helt hjelpeløs 1 mot 1. 

5 timer siden skrev geirti:

Er det ikke en myte at Jeppe fortsatt slår gode innlegg? Han har definitivt gjort det tidligere. Men har han det i 2019? Når slo han sist et skikkelig godt innlegg?

2017

6 timer siden skrev geirti:

Er det ikke en myte at Jeppe fortsatt slår gode innlegg? Han har definitivt gjort det tidligere. Men har han det i 2019? Når slo han sist et skikkelig godt innlegg?

Når skrev du sist et skikkelig godt innlegg?

(Beklager, måtte bare 😄 Sikkert ikke så lenge siden...)

1 time siden skrev Blanzinho:

Ikke HG sin feil at JM er helt hjelpeløs 1 mot 1. 

Men det er kanskje hans jobb å jobbe såpass defensivt at han eller en midtbanespiller kan gå i sikring?

backer skal helst ikke bli overlatt alene 1 mot 1 eller 1 mot 2 motspillere som ofte Stabæks backer blir. 

Ps her klandrer jeg trenerne og kampledelsen, ikke HG som generelt har gjort et veldig godt inntrykk når han har fått sjansen.

Hovedproblemet er ikke innleggene, de kommer med kamptrening. Problemet er at han rundes hele tiden 1 vs 1, og det blir masse farlige innlegg fra kant. Dette ser motspillerne og vrir alt spill over på denne siden. Vi er nødt til å endre dette for å berge plassen, og da er ett bytte nå lurt.

19 timer siden skrev geirti:

Jeg har, som mange andre, kritisert Jeppes backspill den siste tiden. Nylig spurte jeg når han sist la et godt innlegg. Nå er svaret enkelt: I dag. Blant annet til reduseringen og til Amankwahs feite sjanse helt i starten av kampen. Det var sikkert flere også. Jeg synes også han står opp bedre defensivt enn på lenge. Flere veldig gode taklinger, hvor han på lov vis feier unna både mann og ball og stopper farlige angrep. Jeg kan ikke huske sist han spilte så bra som i dag, dette er soleklart årsbeste av ham. Og det når trøkket er som verst. Godt å ha deg tilbake i slag, Jeppe!

Jeg tror et samarbeid mellom han og Toutouh vil hjelpe han. Ser ut som Toutouh er en ving som liker å spille opp andre, og gå innover selv. Han kan sette opp Jeppe til gode innleggssituasjoner slik som i går.