Gå til innhold

Generalprøve Mjøndalen - Stabæk 5. mars


ÅsmundJ
 Del

Anbefalte innlegg


Mulig jeg husker feil, men vi hadde da fått inn de siste spillerne våre til generalprøven i fjor?

 

Det er grenser for hva vi skal kunne forvente av EVENTUELT nye spillere som ikke får en eneste treningskamp før de EVENTUELT starter mot Aafk.

 

Nå har vi jævlig dårlig tid, rett og slett.

 

Som flere har sagt: vi er avhengig av at IA får innertier hvert eneste overgangsvindu. Kan dette være vinduet hvor han får litt stang ut?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mulig jeg husker feil, men vi hadde da fått inn de siste spillerne våre til generalprøven i fjor?

 

Det er grenser for hva vi skal kunne forvente av EVENTUELT nye spillere som ikke får en eneste treningskamp før de EVENTUELT starter mot Aafk.

 

Nå har vi jævlig dårlig tid, rett og slett.

 

Som flere har sagt: vi er avhengig av at IA får innertier hvert eneste overgangsvindu. Kan dette være vinduet hvor han får litt stang ut?

Han fra Twente er ikke foreløpig en innertier. La oss håpe han spiller seg i form utover våren
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Slapp av folkens.. Bare fordi vi er shit i treningskamper så skal det bety at denne sesongen blir katastrofe? IAO fikser inn noen bra inn rett før matchen mot Aalesund. Stabæk pleier ikke å gjøre det så bra i pre-season uansett, men vi leverer når det virkelig gjelder!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mulig jeg husker feil, men vi hadde da fått inn de siste spillerne våre til generalprøven i fjor?

 

Det er grenser for hva vi skal kunne forvente av EVENTUELT nye spillere som ikke får en eneste treningskamp før de EVENTUELT starter mot Aafk.

 

Nå har vi jævlig dårlig tid, rett og slett.

 

Som flere har sagt: vi er avhengig av at IA får innertier hvert eneste overgangsvindu. Kan dette være vinduet hvor han får litt stang ut?

Ja, vi hadde de nye spillerne på plass til generalprøven mot MIF. Ser at Dio spilte 80 min av den kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er bra du har trua, Peter, men nå klarer jeg ikke være rolig lenger. Og verst av alt, det tviler jeg på at gutta er også. Så mange tap gjør ikke akkurat underverker med selvtilliten. Nå behøver vi to helt latterlig gode signeringer neste uke, en på sentral midt og en spiss. Med latterlig gode, mener jeg ikke bare to spillere som i utgangspunktet er førsteellever-materiale, men som i tillegg legger seg på et høyt nivå fra dag en i klubben.

 

Det blir enten en ny "mot alle odds"-sesong, eller en skikkelig dårlig sesong. Skal tyngdekraften innhente oss i år og dra oss skikkelig ned på bakken også i serien?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det som gjør meg urolig er at jeg ikke ser noe plan i spillet. Begynner å tvile på vår skotske trener dessverre. Den beste kampen vi har spilt i år var mot Enga, hvor det gled sånn halvgreitt selv om vi tapt. Dette var mye, mye svakere...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For 2 sesonger siden hadde vi en trener som slet med 2. laget til Start og tapte 7 strake matcher i ligaen med et lag som var minst like planløst som det her. Likevel ble han av det store flertallet her idolisert og nærmest omtalt som guds gave til fotballen, gi nå Billy litt tid også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For 2 sesonger siden hadde vi en trener som slet med 2. laget til Start og tapte 7 strake matcher i ligaen med et lag som var minst like planløst som det her. Likevel ble han av det store flertallet her idolisert og nærmest omtalt som guds gave til fotballen, gi nå Billy litt tid også.

Du har vel ikke glemt generalprøven før sesongen 2014? Stikkord er Abrahallen mot Rosenborg?

 

Billys kommentar etter generalprøven igår: Vi skal jobbe med fasong og organisering, og dermed prøve å skape mer flyt i spillet, sier McKinley.

 

Ikke all verdens offensivt det etter 2 mnd arbeid?

 

How I wish, How I wish you were here mr.Bradley :)

Endret av arni
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har ikke tapt ett poeng ennå, og her inne begynner folk allerede å frykte bunnstriden og nedrykk. La oss iallefall få unnagjort en del kamper før vi svartmaler. Gi Billy og gutta en sjanse, støtt laget,alltid uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest Nr14

Tror nok at vi ikke skal undervurdere BB sine motivator egenskaper overfor en relativt tynn men god tropp han hadde første sesongen men som fikk avgjørende påfyll med Hoseth. Min største bekymring med Billy er det at han ikke har erfaring fra hovedansvar og hvis starten blir tøff spørs det hvordan gruppen reagerer. Synes jeg ser en fallende tendens i IA sine signeringer så langt siden Dio. Har vi valgt en strategi hvor vi er altfor avhengig av en person og signeringer i siste liten. Det er jo ikke sikkert alle trenere er like gode å skru sammen et nytt lag på kort tid som BB var.

Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider


For 2 sesonger siden hadde vi en trener som slet med 2. laget til Start og tapte 7 strake matcher i ligaen med et lag som var minst like planløst som det her. Likevel ble han av det store flertallet her idolisert og nærmest omtalt som guds gave til fotballen, gi nå Billy litt tid også.

Dette er et vennlig ment spørsmål; så du kampen i går?

 

Jeg mener det er en stor forskjell på Bob og Billy, fordi man faktisk kunne se hva Bob ønsket å få til med laget. Det er greit at det kunne se skikkelig dumt ut med f.eks. ekstremt høyt press når de ikke fikk det til, men du så i alle fall hva de forsøkte å gjøre. Det har jeg overhodet ikke sett etter at Billy kom. Du kan veldig mye mer om dette enn meg, så opplysninger meg gjerne.

 

Billy har uttalt at han ikke ønsker å gjøre noen store endringer fra hvordan laget spilte i fjor. Nei vel, men hvordan var det? Det ser ut som vi har tatt med oss at upresset forsvarsspiller spiller til presset midtbanespiller og skaper vanskelige situasjoner for oss selv. Resten har jeg ikke lagt merke til at vi har tatt med oss. Nå er Assante vendt mot eget mål og på egen banehalvdel når han mottar ballen. Da hjelper det ikke at vi lar de unge gutta lukte på nivået. Dette lukter dessverre skjemaet for nedrykk.

 

Mjøndalen så forresten skikkelig bra ut i går og burde ha vunnet med to-tre mål til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For 2 sesonger siden hadde vi en trener som slet med 2. laget til Start og tapte 7 strake matcher i ligaen med et lag som var minst like planløst som det her. Likevel ble han av det store flertallet her idolisert og nærmest omtalt som guds gave til fotballen, gi nå Billy litt tid også.

 

Kanskje det hadde vært best om vi alle skrev et innlegg der vi slakter Bob, det må føles litt kjipt å måtte være alene om det hele tiden.

 

I disse VM-tider for skiskyting er det lett å tenke hvordan disse utøverne trener seg totalt ned i kjellern utenfor sesong, for så å slippe opp treningsmengden for å få overskudd til å prestere. Jeg fikk inntrykk av at vi etter opprykket skrudde opp treningsmengdene, og at vi sleit med fysisk å få til det vi prøvde. Da sesongen kom var fysikken på plass og resultatene kom. Vi kan håpe at Billy har kjørt dem like hardt, men vi burde ha sett mer tegn på en plan.

 

(At vi før den perioden med 7 kamper uten seier (ikke strake tap) lå på 3. plass kan ha hjulpet for å unngå kritikk. At vi selv etter den lå på 10. plass kan ha hjulpet. Spesielt siden alle tippe oss rett ned. )

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

For 2 sesonger siden hadde vi en trener som slet med 2. laget til Start og tapte 7 strake matcher i ligaen med et lag som var minst like planløst som det her. Likevel ble han av det store flertallet her idolisert og nærmest omtalt som guds gave til fotballen, gi nå Billy litt tid også.

 

Kanskje det hadde vært best om vi alle skrev et innlegg der vi slakter Bob, det må føles litt kjipt å måtte være alene om det hele tiden.

 

Ja, utrolig å ikke kunne gi ære og kreditt til hva Bob fikk til. Nå ser vi hvordan det går med en ny trener som mangler hovedtrener-erfaring, hadde ingen mottrekk mot Vegard Hansens taktikk!

Endret av arni
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enten vi er for eller mot Billy, eller for eller mot Bob, har vi kanskje litt overdreven tro på treneren her? Haugesund hadde lenge relativ suksess med en hovedtrener som hadde som hovedstrategi: "det er bare å kjøre på!"

 

Ikke engang Pep Guardiola hadde klart å føre den stallen vi nå har til seriegull. Det er den triste sannhet. Vi sitter og håper at IA skal redde oss nok engang (det var nok enklere med spillermagneten Bradley enn det er nå). så får vi se hva han eventuelt klarer å trylle fram.

 

Når stenger overgangsvinduet? 31. mars?

 

Og når er det neste åpent? 1. til 31. august?

 

Det må kunne gå an å si at man frykter en veldig tøff sesong uten å bli beskyldt for at man ønsker trenerens avskjed.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og selvsagt støtter vi laget selv om vi er bekymret. Synes kanskje at det legges litt stor vekt på hvor viktig det er med en god start. Nok av eksempler på lag som har kommet godt i gang og rykket ned. Så om vi får inn litt kvalitetet og de trenger litt tid på å spille seg inn, så er de mange kamper igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Billy har de spillerne han har, og må legge opp spillet etter lagets styrker og svakheter. Det er der JEG ikke ser noen sammenheng. Bob har ikke noe med dette å gjøre, annet enn at vi neppe kan spille på samme måten som da vi hadde Dio, Keita og elgen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen andre enn meg som har noen formeninger om denne Thioune? Synes han klarte seg bra , og hadde flere gode involveringer. Men vet ikke om det er den type spiller vi trenger.

Om Østvold er ute med Akillesen, kan vel fort det ta en stund eller? Hvem skal spille sentralt med Issah da? Dahle?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest Nr14

 

 

Noen andre enn meg som har noen formeninger om denne Thioune? Synes han klarte seg bra , og hadde flere gode involveringer. Men vet ikke om det er den type spiller vi trenger.

Om Østvold er ute med Akillesen, kan vel fort det ta en stund eller? Hvem skal spille sentralt med Issah da? Dahle?
Hva har skjedd med Østvold Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mehnert har vel ikke proffkontrakt og kan dermed ikke spille mer enn tre seriekamper før han må ha det. Antar at man kanskje er nødt til å ta en avgjørelse snart og at man dermed ønsker å se mest mulig av han på dette nivået

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Generalprøve Mjøndalen - Stabæk 5. mars
×
×
  • Opprett ny...