Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Molde


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Sted: Nadderud
Vær: Delvis skyet, 5 grader

 

Siste ti oppgjør:

27.09.2015 Tippeligaen Runde 25 Nadderud Stadion H 1 - 0 16.05.2015 Tippeligaen Runde 9 Aker Stadion B 3 - 3 24.09.2014 NM Cup Semifinale Nadderud Stadion H 0 - 1 10.08.2014 Tippeligaen Runde 19 Aker Stadion B 2 - 2 13.04.2014 Tippeligaen Runde 3 Nadderud Stadion H 0 - 2 30.09.2012 Tippeligaen Runde 24 Aker Stadion B 3 - 4 12.05.2012 Tippeligaen Runde 8 Nadderud Stadion H 0 - 5 21.10.2011 Tippeligaen Runde 27 Telenor Arena H 1 - 1 17.04.2011 Tippeligaen Runde 4 Aker Stadion B 2 - 3 07.11.2010 Tippeligaen Runde 30 Aker Stadion B

0 - 1

 

Som vises her er Molde tradisjonelt ingen drømmemotstander for oss, men jeg mener vi har gode muligheter i denne. De imponerte overhodet ikke mot Tromsø.

 

Reklame fra undertegnede: http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/supporter/Syv-grunner-til-paskeferie-i-Barum-711184_1.snd

 

Lagoppstilling:
Løven

Granli/Davey? - Skjønsberg - Næss/Davey? - Race/Moe

Issah - Kassi/Næss?

Asante - Gorozia/Kassi? - Ohi

Mehmeti

 

De stilte slik mot Tromsø sist:

Horvath

Toivio - Gabrielsen - Forren - Flo

Moström - Aursnes - Hestad - Elyonoussi

Gudjohnsen

Gulbrandsen

 

Men Solskjær er som kjent svært glad i å rullere. Det er ikke helt usannsynlig at Singh kommer inn på midten for Hestad, blant annet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror Billy gjør minimale endringer på lag-oppstillingen fra Aalesund-kampen.

 

Tipper Davey kommer inn for Granli, Meling for Race og Mehmeti for Mehnert. Tror ikke Davey blir kastet inn på def. midt eller som stopper, men at han får prøve seg på h.back, (selv om Granli ikke har gjort seg bort).

Litt usikker på om Gorioza er det beste valget på venstre kant, men han bidrar med balanse på midten, så Asante på motsatt kan ha en friere rolle.

Tror Ohi får beholde off. midtbane/hengende spiss-rollen. Han var bra der mot Aalesund.

 

Tipper vi stiller følgende lag:

 

Løven

Davey - Skjønsberg - Næss - Meling

Issah - Kassi

Asante - Ohi - Gorioza

Mehmeti

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vil gjerne se

 

Sayouba

Granli - MMS - Næss - Meling

Issah - Davey

Asante - Kassi - Ohi

Mehmeti

 

Mest fordi Kassi er en mye større offensiv ressurs enn defensivt, og at han har ytret ønske mange ganger om å spille sentralt framfor kant. Vil gjerne se hva Ohi kan få til på kant også - potensielt samarbeid med han og Meling. Da får vi også to ulike kantroller å spille på, samt at han åpenbart er målfarlig og kan skjære inn og skape ting på egen hånd mot etablert. Gorozia er jeg fortsatt ikke imponert nok over til at jeg mener han fortjener å starte, men han er en naturlig backup til Kassi og jeg ser dem som nesten 50/50. Vedr Davey så mener jeg det er relevant å se fra starten om han kan fylle rollen han tydeligvis er hentet inn for å bekle.

Granli synes jeg vi bør satse 100% på på høyreback, det er make or break om han skal ta Tippeliga-nivået ordentlig denne sesongen, og da mener jeg han bør få tilliten en god stund som fast startende og få roen til å potensielt lykkes. Dersom han ikke tar et nytt steg denne sesongen så bør han vel slippes videre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vil gjerne se

 

Sayouba

Granli - MMS - Næss - Meling

Issah - Davey

Asante - Kassi - Ohi

Mehmeti

 

Jeg vil gjerne se Eghan fra start også jeg. Kan ikke skjønne annet enn at han er god nok til å få plass i 11'ern. Ut med Issah eller Granli...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Jeg vil gjerne se

 

Sayouba

Granli - MMS - Næss - Meling

Issah - Davey

Asante - Kassi - Ohi

Mehmeti

 

Jeg vil gjerne se Eghan fra start også jeg. Kan ikke skjønne annet enn at han er god nok til å få plass i 11'ern. Ut med Issah eller Granli...

 

 

Glemte han helt. Da prøver jeg heller

Sayouba

Granli - MMS - Næss - Meling

Issah - Davey

Asante - Eghan - Ohi

Mehmeti

 

Kassi, Gorozia og Haugstad kommer inn i andre og lager et helvetes trøkk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

Jeg vil gjerne se

 

Sayouba

Granli - MMS - Næss - Meling

Issah - Davey

Asante - Kassi - Ohi

Mehmeti

Jeg vil gjerne se Eghan fra start også jeg. Kan ikke skjønne annet enn at han er god nok til å få plass i 11'ern. Ut med Issah eller Granli...

Glemte han helt. Da prøver jeg heller

Sayouba

Granli - MMS - Næss - Meling

Issah - Davey

Asante - Eghan - Ohi

Mehmeti

 

Kassi, Gorozia og Haugstad kommer inn i andre og lager et helvetes trøkk.

Kassi er vanskelig å komme utenom startelleveren pt i mine øyne, men enig at det hadde vært spennende å se Eghan. Det må bli på bekostning av Asante, som hadde en svak forestilling mot Aafk
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Jeg vil gjerne se

 

Sayouba

Granli - MMS - Næss - Meling

Issah - Davey

Asante - Kassi - Ohi

Mehmeti

Jeg vil gjerne se Eghan fra start også jeg. Kan ikke skjønne annet enn at han er god nok til å få plass i 11'ern. Ut med Issah eller Granli...

Glemte han helt. Da prøver jeg heller

Sayouba

Granli - MMS - Næss - Meling

Issah - Davey

Asante - Eghan - Ohi

Mehmeti

 

Kassi, Gorozia og Haugstad kommer inn i andre og lager et helvetes trøkk.

Kassi er vanskelig å komme utenom startelleveren pt i mine øyne, men enig at det hadde vært spennende å se Eghan. Det må bli på bekostning av Asante, som hadde en svak forestilling mot Aafk

 

 

Vi kommer til å bli liggende mye dypt og få mange kontringsmuligheter mot Molde, da er jo Asante i sitt ess, det er jo heller mot etablert og ballen i beina han sliter. Skulle vi havne under og måtte stange mot parkert buss så er jeg mer tilbøyelig til å bytte han ute.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Dommer: Svein Oddvar Moen

 

We're fucked!

 

Lurer på om det finnes no statistikk på Svein Oddvar Moen + Stabækkamper.

Bør vurdere å tape på walkover, unngå karantener og se frem mot neste kamp

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Svein Oddvar Moen er vel den beste dommeren vi har om vi regner poeng. Han var ihvertfall det, da Rich førte statistikk over slikt.

Det må han ha fått med seg på et tidspunkt, for i senere tid har det vært mye begredelige tap under hans kampledelse.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Svein Oddvar Moen er vel den beste dommeren vi har om vi regner poeng. Han var ihvertfall det, da Rich førte statistikk over slikt.

Det må han ha fått med seg på et tidspunkt, for i senere tid har det vært mye begredelige tap under hans kampledelse.
RBK tapet på Nadderud ifjor still hurts ... Når Svein Oddvar valgte å hjelpe RBK på stillingen 2 0 ved å gi dem en gratis straffe, en dommeravgjørelse som skulle vise seg å bli skjebnesvanger da dette var vendepunktet som sikret dem gull ifjor
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Svein Oddvar Moen er vel den beste dommeren vi har om vi regner poeng. Han var ihvertfall det, da Rich førte statistikk over slikt.

Det må han ha fått med seg på et tidspunkt, for i senere tid har det vært mye begredelige tap under hans kampledelse.
RBK tapet på Nadderud ifjor still hurts ... Når Svein Oddvar valgte å hjelpe RBK på stillingen 2 0 ved å gi dem en gratis straffe, en dommeravgjørelse som skulle vise seg å bli skjebnesvanger da dette var vendepunktet som sikret dem gull ifjor

 

 

Problemet er at Ringo har statistikk, dere har anekdotisk bevisføring. Hvis Moen gir oss en billig straffe som avgjør kampen på søndag, kommer den sannsynligvis til å bli glemt på noen måneder, mens tapet mot Rosenborg blir sittende i hukommelsen til evig tid :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

Svein Oddvar Moen er vel den beste dommeren vi har om vi regner poeng. Han var ihvertfall det, da Rich førte statistikk over slikt.

Det må han ha fått med seg på et tidspunkt, for i senere tid har det vært mye begredelige tap under hans kampledelse.
RBK tapet på Nadderud ifjor still hurts ... Når Svein Oddvar valgte å hjelpe RBK på stillingen 2 0 ved å gi dem en gratis straffe, en dommeravgjørelse som skulle vise seg å bli skjebnesvanger da dette var vendepunktet som sikret dem gull ifjor

Problemet er at Ringo har statistikk, dere har anekdotisk bevisføring. Hvis Moen gir oss en billig straffe som avgjør kampen på søndag, kommer den sannsynligvis til å bli glemt på noen måneder, mens tapet mot Rosenborg blir sittende i hukommelsen til evig tid :)

Ringo refererer til gammel statistikk. Vi forteller om selvopplevde, traumatiske opplevelser ;)
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

 

Jeg vil gjerne se

 

Sayouba

Granli - MMS - Næss - Meling

Issah - Davey

Asante - Kassi - Ohi

Mehmeti

Jeg vil gjerne se Eghan fra start også jeg. Kan ikke skjønne annet enn at han er god nok til å få plass i 11'ern. Ut med Issah eller Granli...

Glemte han helt. Da prøver jeg heller

Sayouba

Granli - MMS - Næss - Meling

Issah - Davey

Asante - Eghan - Ohi

Mehmeti

 

Kassi, Gorozia og Haugstad kommer inn i andre og lager et helvetes trøkk.

Kassi er vanskelig å komme utenom startelleveren pt i mine øyne, men enig at det hadde vært spennende å se Eghan. Det må bli på bekostning av Asante, som hadde en svak forestilling mot Aafk

Vi kommer til å bli liggende mye dypt og få mange kontringsmuligheter mot Molde, da er jo Asante i sitt ess, det er jo heller mot etablert og ballen i beina han sliter. Skulle vi havne under og måtte stange mot parkert buss så er jeg mer tilbøyelig til å bytte han ute.

Kjennes utrolig bra og kunne diskutere sånne luksusproblemer. Ser og har stor forståelse for argumentet ditt, og det kan meget vel være at du har rett. Men ønsker å ha ballvinner og ballsikkeregenskapene han viste mot Aafk på banen (og målteften hans fra høsten 2015), mot et så godt lag som Molde. Da blir det; Løven Davey, Næss, Messi, Meling Issah, Kassi Asante, Ohi, Eghan Mehmeti. (Med forbehold om endringer om det kommer enda flere kloke, inspirerende innspill fra forumet som man ta inn i helhetsvurderingen ; ) ... Og bare tenk om vi skulle fått Adu i tillegg ...
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser på VGD at flere Molde-supportere er redde for underlaget på Nadderud. Greit at det er 2016, men klarer du ikke spille fotball på en litt humpete og gul matte har du ingenting i Tippeligaen å gjøre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper bare Molde-spillerne tenker det samme som sine supportere...

 

 

..og at våre spillere ikke tenker det samme som oss (ref.: Svein-Oddvar-sytinga over her)

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vedr startoppstillingen; håper de nye må vise seg fram på trening, og eventuelt komme inn i kraft av hva de viser der. De bør ikke gå foran våre eksisterende, og da særlig ikke de unge, bare i kraft av et større navn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror Billy gjør minimale endringer på lag-oppstillingen fra Aalesund-kampen.

 

Tipper Davey kommer inn for Granli, Meling for Race og Mehmeti for Mehnert. Tror ikke Davey blir kastet inn på def. midt eller som stopper, men at han får prøve seg på h.back, (selv om Granli ikke har gjort seg bort).

Litt usikker på om Gorioza er det beste valget på venstre kant, men han bidrar med balanse på midten, så Asante på motsatt kan ha en friere rolle.

Tror Ohi får beholde off. midtbane/hengende spiss-rollen. Han var bra der mot Aalesund.

 

Tipper vi stiller følgende lag:

 

Løven

Davey - Skjønsberg - Næss - Meling

Issah - Kassi

Asante - Ohi - Gorioza

Mehmeti

 

tviler sterkt på at Davey kommer til å spille back

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ledige plasser igjen:
Nedre hovis (uten Jr Support): 415 (107+108 er utsolgt)
Jr Support: 168
Øvre hovis: 333
Stabæktribunen (uten SS): 369

NB: Fikk ikke se tallene på 202, 203 og 300 av en eller annen grunn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var det litt manglende oppmøte du tenkte på da du skrev "Forrige sesong var det ikke rent sjelden at Stabæk-spillerne følte de var bortimot på hjemmebane." i Supporterbloggen din?

Endret av arni
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var det litt manglende oppmøte du tenkte på da du skrev "Forrige sesong var det ikke rent sjelden at Stabæk-spillerne følte de var bortimot på hjemmebane." i Supporterbloggen din?

 

Haha, nei, selv om den setningen burde vært bedre. :) Tvert imot, det var opptil flere anledninger der vi tribuneslitere var gode nok på bortebane til at spillerne kunne føle seg hjemme.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Molde
×
×
  • Opprett ny...