Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Molde


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


 

Molde var drit dårlig frem til de flyttet Gudjonsen ned, da tok de over matchen.

Vår defensive midtbane klarte ikke ta han ut og da fikk han bedre tid til å spille opp kantene. Usikker Davy har riktig posisjon. Vi får også mye unødig balltap med Issah.
Davey spiller i riktig posisjon. Issah hadde ikke mange balltap synes jeg, hvertfall ikke den første timen. Etter utligningen datt de fleste spillerne flere hakk, dessverre.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Svein Oddvar Moen er en irriterende dommer gjør utrolig mye ut av seg i all situasjonerr. Og uten at det spiller noen rolle, må det være lov å vise til handsen han dømmer på Granli og den han ikke dømmer på Forren.

Han har en ekkel/kvalm arroganse når han dømmer.. Synes han er blant de bedre i Norge, men måten han opptrer på trekker han nedover igjen.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Svein Oddvar Moen dømte da en god kamp i går? Straffesituasjonen ble gått gjennom på Fotball Xtra, og der var de helt tydelige på at den nøyaktige situasjonen (det er jo ikke første gang en forsvarer sklir inn sånn) var diskutert før sesongen, og det er bestemt at det ikke skal dømmes hands på dem.

 

Asante forundrer meg. Burde ikke en hver trener de siste 10 årene ha oppfordret han til å søke bakrom? Å bruke farten? Likevel skal han ned og møte. Har vi noen gang sett han utfordre fra stillestående? Synes det går i støttepasninger hele tiden.

 

Birger var best i går, med Sayouba på en klar andreplass!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

10 tap på rad styrker ikke troen på at Billy er rett mann. Dette blir en blytung sesong dessverre.

Jeg synes vi spiller godt i 50 minutter, og er ikke bekymret.
90 min må til

Jepp, og alle balltapene. De var det mange av i kveld.

 

Husker tilbake til 2014-sesongen, det første året til Bob. Da tok det mange serierunder før vi klarte å gjennomføre 90 gode minutter.

 

Men en vesentlig forskjell er at da var vi serieleder med seks poeng etter de to første rundene.

Så man kunne jo snakket om det mentale, men i 2014 vant vi jo bare en av de neste fem. Så en god periode før det gikk skikklig på trynet da vi kom i keeeperkrise.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mulig jeg treffer feil på ballen nå.. Jeg så kampen på tv, det gjør at man litt enklere ser når folk er feilplasserte, slurver med løp hjem evt. fremover etc.

Men kan noen forklare meg hvorfor i guds navn Asante blir spilt opp feilvendt? Det er helt hjelpesløst hvor lite han får til feilvendt. Hvorfor slikker han ikke krittet og lager rom for de tekniske i midten? INGEN pasninger mellom stopper og back for å tre igjennom fordi han ikke engang utfordrer på farta... Gorozia burde spilt i går, og som kampen ble er Asante lite brukelig synes nå jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis det er sånn at de er blitt enige om at det ikke skal dømems straffe på slike situasjoner skulle jeg likt å vite hvorfor i allverden de har blitt enige om det?

Endret av smart
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Molde var drit dårlig frem til de flyttet Gudjonsen ned, da tok de over matchen.

Sjukt hvor stor forskjell det ble. Molde hadde 0 intensitet på midten i første, i andre tok en gammel mann helt fullstendig over midten. Akkurat det var ikke noe kjempegreier av våre gutter

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes Kassi gjør en veldig god figur i den hengende spissrollen. Mehmeti jobber like hardt som Diomande, og det gir angrepet en sårt tiltrengt pondus. Så får vi bare håpe målene kommer etterhvert også. Davey ga også en ekstra dimensjon til midtbanen som vi ikke hadde mot Aalesund. Vinner baller, spiller enkelt og fremover, bra driv. Synes det er et mysterium at han ikke er i boksen på offensive cornere så svær som han er.

Venstresiden fungerte veldig bra, men høyresiden var til tider begredelig. Vi bruker ikke Asante slik han bør, og Granli stod på hæla omtrent hele kampen. Her må det tas grep i taktikkendring. Mulig Haugstad også burde få sjansen til å starte før Granli. Eventuelt få inn en ny høyreback før overgangsvinduet stenger.

Lufta går så jævlig ut av laget på 1-1. Virker som gutta sliter litt mentalt etter så mange tap. Det eneste som hjelper da er å brette opp erma, krige som faen og bytt ut dem som ikke blør for drakta. For en gangs skyld virker det som om vi har grei konkurranse på en del plasser, så la Gorozia, Østvold, Eghan og Haugstad få sjansen før 78 minutt når halvparten av gutta har labba rundt i et kvarter uten tro på egne ferdigheter eller lag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis det er sånn at de er blitt enige om at det ikke skal dømems straffe på slike situasjoner skulle jeg likt å vite hvorfor i allverden de har blitt enige om det?

 

Det er vel ikke så vanskelig å følge resonnementet?

 

Hands skal dømmes når spilleren stopper ballen med hånda, ikke når ballen treffer en hånd.

 

At ballen kommer så fort at han uansett ikke rekker å gjøre noe er klart i denne situasjonen. Så har man altså sagt at "naturlig posisjon" skal vektes sterkere enn om det bidrar til at han gjør seg større. Det er vanskelig å argumentere mot at måten Forren har hånda på når han sklir inn er naturlig. (Ingen kommer inn i en sklitakling med hendene ned langs siden..)

 

Akkurat denne situasjonen er så klassisk at det faktisk burde være ganske lett for dommerne å bli enige om en konsekvent linje. Så får vi se om de klarer å holde den gjennom sesongen.

 

Men når vi snakker om dommere.. Skulle Moi hatt gult kort da han hentet ballen i nettet etter 1-1? Eller skulle det bare gjelde dersom en av våre også hadde prøvd å ta den?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Men når vi snakker om dommere.. Skulle Moi hatt gult kort da han hentet ballen i nettet etter 1-1? Eller skulle det bare gjelde dersom en av våre også hadde prøvd å ta den?

 

 

Såvidt jeg har skjønt er regelen at dersom det oppstår "krangel" om ballen i målet, det vil si at dersom både angripende og forsvarende lag prøver å få fatt i ballen, så skal angripende spiller ha kort uansett. Så ja, dersom en av våre hadde kommet etter Moi hadde han fått gult. Ser du logikken i dette? Ikke jeg heller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


De har vel laget den regelen for at krangelen ikke skal komme, så han skulle vel hatt det uansett??

 

Nope. Regelen er at hvis krangelen oppstår, skal angripende spiller ha kort. Helt hårreisende.

 

Edit: kilde http://www.fotball.no/Utdanning-og-kompetanse/Dommer/Toppdommer/2016/Presisering-av-Ball-i-mal/

Endret av kkh94
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes for øvrig det var kult å se at Kassi turte å forsøke litt flere langskudd enn tidligere. Han har jo egentlig en meget god fot, dunket inn flere susere for andrelaget i fjor.

Vi har manglet gode distanseskyttere i flere år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Molde
×
×
  • Opprett ny...