Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Vålerenga


Slum
 Del

Anbefalte innlegg

12 125

Dato: lørdag 9. april 2016 kl. 18:00
Tilskuere: 0
Assistentdommer 1: Kim Tomas Haglund, Navestad IF
Assistentdommer 2: Magnus Lundberg, Ringsaker IF
Kampdelegat: Rune Nordby, Tveita IL
Sikkerhetsdelegat: Geir Isko Ellefsen, Norge - Fotball
Kampnummer: 99120001029
Glem Bodø, jeg gleder meg veldig til lørdag. Tenk å sende hjem Enga etter å ha påføt dem deres fjerde strake tap.
I følge STB.guru blir dette vår 22. hjemmekamp mot Enga.
Ti seiere, åtte uavgjort og tre tap med en målforskjell på 36 - 21.

 

01.08.2015 Tippeligaen Runde 18 Nadderud Stadion H 2 - 0

05.05.2014 Tippeligaen Runde 7 Nadderud Stadion H 0 - 3
22.07.2012 Tippeligaen Runde 16 Nadderud Stadion H 1 - 3

08.04.2011 Tippeligaen Runde 3 Telenor Arena H 1 - 0

20.03.2010 Tippeligaen Runde 2 Telenor Arena H 1 - 1

23.08.2009 Tippeligaen Runde 22 Telenor Arena H 3 - 2

08.03.2009 Norsk Superfinale Finale Telenor Arena H 3 - 1

26.10.2008 Tippeligaen Runde 25 Nadderud Stadion H 6 - 2

29.07.2007 Tippeligaen Runde 15 Nadderud Stadion H 2 - 2

06.06.2006 Tippeligaen Runde 11 Nadderud Stadion H 2 - 2

27.06.2004 Tippeligaen Runde 13 Nadderud Stadion H 2 - 0

01.06.2003 Tippeligaen Runde 9 Nadderud Stadion H 1 - 0

20.04.2002 Tippeligaen Runde 2 Nadderud Stadion H 0 - 0

13.08.2000 Tippeligaen Runde 19 Nadderud Stadion H 4 - 0

29.08.1999 Tippeligaen Runde 21 Nadderud Stadion H 3 - 0

03.05.1998 Tippeligaen Runde 5 Nadderud Stadion H 2 - 0

07.07.1996 Tippeligaen Runde 13 Nadderud Stadion H 0 - 0

22.04.1995 Tippeligaen Runde 1 Nadderud Stadion H 0 - 2

28.08.1973 2. divisjon Runde 13 Nadderud Stadion H 3 - 3

04.06.1972 2. divisjon Runde 5 Nadderud Stadion H 0 - 0

24.06.1971 NM Cup Runde 2 Nadderud Stadion H 0 - 0 *

 

Jeg forventer at Davey mister sin plass til fordel for Eghan og håper derfor på dette laget:

 

Løven

Granli - Messi - Næss - Birger

Eghan - Issah

Asante - Ohi - Kassi

Zlatan

Endret av Slum
La til dommerteamet
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Neppe nødvendig å minne om, men: Mobiliser!

 

Jepp.

 

Ser vi bort i fra kampene på 70-tallet frykter jeg at vi får tidenes dårligste oppmøte i en hjemmekamp mot Enga. Bunnrekorden fra 1996 er på 3890.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette blir kampen ingen har råd til å tape.

 

Håper Njie/Eghan får sjansen fra start i denne kampen, og at Asante blir brukt som supersub mot slitne VIF siste kvarteret hvis nødvendig.

Flytt gjerne opp Melling på venstre ving fra start, og gi Haugstad/Race en start på venstre back. Melling er den kreative kraften som er i laget nå, så opp og frem med han!

 

Enga har ikke scoret hittil i TL, og det skal de ikke få starte med på Nadderud heller! Dette er en glimrende anleding for Nico og Messi til å vise at det fortsatt kan det de viste ifjor. Hold tett bakover! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig ang Asante. Underpresterer. Tar lite initiativ. Blir knuffet vekk i alle situasjoner og virker litt tafatt.

Håper dette:
Løven
Davey- Næss- Messi- Granli
Issah- Gorozia
Kassi- Ohi- Meling
Mehmeti

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Asante virker både tafatt og i tillegg virker det ikke som vi har planer om å spille på en måte som bruker styrkene hans. Da blir han en ekstremt begrenset spiller.

 

Sayouba

Granli - Næss - Skjønsberg - Meling

Issah - Gorozia

Kassi - Eghan - Ohi

Mehmeti

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig med to opp, fint å få prøvd Davey på høyre back og se hvordan han funker der. Daniel G har prestert helt OK så langt men ikke noe mer. Alternativt hadde det vært spennende å la Haugstad få sjansen på høyreback igjen - han har minst like stor løpsstyrke og -vilje som Meling, men usikker på hvor god han er, for å si det litt brutalt.

På venstreback har vi ikke råd til å flytte vekk Meling før stopper-paret stepper opp gamet sitt igjen, og egentlig ikke før det ligger en klasse-LB i backup. (Digresjon når det gjelder stoppere: vi begynner å trenge en ung midtstopper å forsiktig matche inn som erstatter for MMS - slik som Næss bak Høiland i 2004).

Gorozia tror jeg ikke er god eller sterk nok til å bekle en klassisk anker-/ryddegutt-rolle men la han gjerne få prøve. Det avhenger av at Issah som kollega fortsetter den gode ballvinner- og pasningssikkerhets-trenden, så GG får noe friere spillerom.

Kantene er en utfordring, uten Asante på banen står vi egentlig med fire spillere (Ohi, Kassi, Eghan, Nije) som trives best sentralt. Kassi er i hvert fall ikke en kantspiller og bør få fortsette den gode stimen sentralt, samtidig som det er på høy tid å gi Eghan sjansen. Jeg tror ikke vi har råd til å starte uten Asante før vi har sett hvor løps-/overlappsvillig-/-dyktig Davey (evt da Haugstad) faktisk er som høyreback. Dersom det viser seg at han likner på Meling så kan det være spennende med to innover-kanter, og da kan nok Kassi være et alternativ der. Det fordrer nok imidlertid at DMene må ya enda tyngre defensivt ansvar for å dekke rom bakover, og derfor er jeg litt usikker på Gorozia der (Cole, we need you!).

Når det gjelder spiss så synes jeg det kom et godt poeng her i går - kantene (eller spesifikt Asante/Haugstad, men også tildels Meling dersom han skal være kant) får mindre rom soden vi ikke lenger har en tung tanksenter sentralt på topp. (Det gjør at Haugstad heller ikke er en særlig godt egnet innbytter på høyrekanten.) Det er mulig vi sånn sett bør vurdere å bite i det sure eplet og legge om til to spisser (4-4-2 e.l) for å trekke mer av motstanderens defensive fokus innover i banen. Tror Ohi og Mehmeti kunne utfylt hverandre godt og hatt et visst Pallskog-potensiale.

Endret av ShermanCostello
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Asante bør benkes. Taktisk å sette han inn når vi leder og Enga må frem for å angripe og vi kan kontre dem i senk med friske bein i Tippeligaens raskeste spiller

Endret av Peter
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Asante bør benkes. Taktisk å sette han inn når vi leder og Enga må frem for å angripe og vi kan kontre dem i senk med friske bein i Tippeligaens raskeste spiller

Så du vil ha innoverkanter? Hva vi skal spille Arsenalfotball så må balltempoet opp en god del...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Rekdal får nok sparken snart. Så blir han hentet som redningsmann om 2 år igjen.

 

De har da ikke råd til å sparke han, loooooooool.

 

Gjør det nok likevel. Desperate som de er

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Skjønner ikke hvordan de får lov til å hente spiller på spiller jeg...

Foreslår at de henter Martin Andresen, har hørt at han kan bekle mange roller samtidig :-P
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sjelden jeg er nervøs foran seriekamper - tror sist gang nervene satt ordentlig i var før Glimt hjemme i 2013. Men nå kjenner jeg det. Det er rett og slett umulig å vite hva vi skal forvente av denne kampen. Og samtidig kan dette fort ende med å bli avgjørende for hele sesongen. Det blir dårlig med søvn de neste par nettene, gitt...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja, mye nerver nå. Men tror Ingo peker på det riktige:

 

"- Hvor føler du skoen trykker?

- Det er litt som jeg sier: Vi mangler glede, entusiasme, mot, stolthet og fellesskap. Vi må gløde mer. Det er derfor vi driver med dette - fordi det er vår lidenskap og vårt fellesskap, og fordi det er moro."

 

Laget må jobbe fram gløden til lørdag!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ledige seter på Nadderud i skrivende stund:

Hovis øvre: 217
Hovis nedre: 263

Jr Support: 143 (det er vel hele feltet?)
Stabæktribunen sans SS: 351
SS: 284 (har de hatt åpent billettsalg for feltet vårt hele tida? Kan bli en morsom vakt, dette...)

 

Total hovis+Stabæktribunen: 831

 

Avhengig av hvor mange Klanen klarer å mønstre i disse nedgangstider, kan dette bli en godt besøkt match allikevel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Flagget er for lengst hengt opp, og nervene strammes stadig mer. Med andre ord - klar for kamp!

 

Sjelden en kamp i 4. runde betyr så mye for begge lag, og en 1-0 seier hadde vært en vanvittig opptur; Vi vil ha en seier, vi vil for første gang på (minst) 12 kamper ha unngått baklengs, og VIF vil i så fall fortsatt ikke ha fått verken scoringer eller poeng i årets serie. Plent nok for meg til å glemme alt om de tre (11) forrige kampene, og bare se framover!

 

Alltid, uansett!

 

 

Edit: Og i dag synger vi FOR Stabæk i 120 minutter, drit i dommeren og VIF. Vi skal vinne på tribunen også!

Endret av Bjornh
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Vålerenga
×
×
  • Opprett ny...