Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Røa, lørdag 23. April kl.17:00


gwestlund
 Del

Anbefalte innlegg


Vi er ubeseiret i årets toppserie, så det satser vi på at fortsetter. Når vi møter røa, så forventer vi som vanlig et kampbilde der de legger seg bakpå og satser på kontringer. Gunny's brukket nese gjør at det er usikkert om hun spiller.

http://m.stabak.no/news/id/5horpdakc5ck1vwo60o40t3kp

Hvis du mot formodning ikke får mulighet til å ta turen til Nadderud, kan det nevnes at kampen går på NRK1. Men som alltid, fotball sees best på stadion

Endret av gwestlund
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vil oppfordre alle som kan til å stille opp på Nadderud på lørdag, og selvfølgelig generelt på kampene fremover.

Det føles som om supporterkulturen rundt damelaget trenger en liten restart, for det har vært en lengre periode nå med generelt dårlig støtte til laget. Periodevise unntak finnes, men tendensen er ikke til å ta feil av.

Jeg oppfatter fortsatt SFK som et lag som både vil og kan kjempe i toppen av norsk kvinnefotball, men det er klart at konkurranse fra økonomisk dopete lag, en rekke langvarige skader på sentrale spillere og - om man skal være helt ærlig - generelt trøbbel med å holde kvaliteten på eget spill stabilt god gjør det hele nokså utfordrende.

Som aktiv syngende supporter for gutta siden 1996 og damelaget siden 2009 har jeg stor tro på at god støtte fra tribunen har stor betydning for spillerne som skal prestere på banen. Jeg tror naturligvis ikke at vi kan påvirke pasningskvalitet og avslutningsferdigheter, men det handler om å bidra til entusiasme, selvtillit og vinnervilje. Noen vil kanskje si at dette i stor grad burde ligge der i hver enkelt spiller allerede uavhengig av støtten fra tribunen, og det er selvsagt riktig. Men det gjelder jo motstanderne også. Vi skal bidra til at våre spillere ønsker å vinne enda mer enn det motstanderne gjør. At våre spillere ønsker å løpe enda mer enn det motstanderne gjør. At de føler at de har mer å spille for. At de føler en ekstra tilhørighet og stolthet ved å spille for klubben.

Her føler jeg det er mye som er blitt borte de siste sesongene. Det er selvfølgelig lov å være kritisk også fra tribunen. Skulle bare mangle. Men når støtten nesten er borte og alt som er igjen er kritikk så klarer jeg ikke å se hvordan det skal hjelpe spillerne på banen. Og jo færre vi er på tribunen, desto vanskeligere er det å holde støtten i gang når negativiteten tar over. Videre frykter jeg at det bidrar til en forsterket negativ effekt ved at en del supportere som kan bidra til å støtte laget mister interessen for å komme til stadion og supporterfeltet fordi det oppfattes som at her skal man ikke støtte laget.

For all del - supporterkulturen er ikke død. Vi støtter fortsatt laget, men ikke på langt nær like bra som tidligere. Og når negativiteten sprer seg på tribunen så betyr det i hvert fall at vi bryr oss. Vi er fortsatt engasjerte. Mitt ønske er bare at vi klarer å styre mer av dette engasjementet over til støtte for laget. Litt bevissthet bare. Kanskje kan trenden snus.

Jeg vil tro at det er flere supportere der ute enn meg som liker følelsen av å bidra og være med på å bygge noe positivt, skape opplevelser og samhold. Og kanskje resultater.

Beklager et litt langt innlegg...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt bekymringsfullt at det kun var 15 på trening i går, og fire av de som startet sist manglet (Gunnhildur Yrsa Jonsdottir, Ingrid Hjelmseth, Pernille Velta og Trine Rønning). Så ikke ut som man spilte inn noen ellever heller, så regner med at noen av dem er med i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke bare ubeseiret, vi har faktisk full pott!

 

Dersom vi skulle klare tre poeng i gymsalen på lørdag, så begynner dette faktisk å se ut som noe vi har savnet en stund. Resultatmessig, altså.

For toppserien 2012 lærte oss at det ikke alltid er om å gjøre å være det beste laget, det holder å vinne flest kamper...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Også flott at man holder trenden med en kjapp scoring på starten av en omgang, og ikke minst flotte scoringer.

 

En ting jeg har merket meg nå som jeg også fører målgivende er at etter de første fire serierundene har ikke våre to kantspillere (Ida og Mina) vært direkte involvert i noen av scoringene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Røa, lørdag 23. April kl.17:00
×
×
  • Opprett ny...