Gå til innhold

Kamptråd: Brann - Stabæk


Slum
 Del

Anbefalte innlegg

12 215

Få ting er bedre å oppleve live enn borteseier på Brann Stadion 16. mai. Turtråd med link til påmelding her (restplasser tilgjengelig!)

 

 

Hoveddommer: Svein Oddvar Moen

Assistentdommer 1: Kim Tomas Haglund

Assistentdommer 2: Frank Andås

4. dommer: Sivert Ø. Amland

Dommerveileder: Terje Hauge

Kampdelegat: Martin Laakso

Turnering: Tippeligaen

Kampnummer: 99120001082

TV-kanal: TV 2 Sport Premium 5

Pub: Onkel Blaa

 

Hva skal vi si om laget?

 

Mot Viking startet følgende:

 

Løven

Granli - Næss - Messi - Birger

Cole - Issah

Asante - Ohi - Moussa

Kassi

 

Agon er tilbake på mandag, håper derfor på følgende lag.

 

Løven

Granli - Næss - Messi - Birger

Cole - Issah

Asante - Kassi - Moussa

Zlatan

 

 

Dette blir vår 19. kamp på mot Brann på Brann Stadion. Fasit ni tap, fem uavgjort og fire seire. Målforskjell 46 - 24. Ingen andre bortebaner har Stabæk sluppet inn flere mål, ser vi bort i fra Ullevaal og deres fem hjemmelag.

 

 

06.04.2014 Tippeligaen Runde 2

Brann Stadion

1 - 2

 

30.06.2012 Tippeligaen Runde 13

2 - 1

 

03.07.2011 Tippeligaen Runde 15

2 - 1

 

18.07.2010 Tippeligaen Runde 17

2 - 2

 

22.03.2009 Tippeligaen Runde 2

1 - 1

 

19.10.2008 Tippeligaen Runde 24

1 - 2

 

22.07.2007 Tippeligaen Runde 14

3 - 0

 

07.05.2006 Tippeligaen Runde 6

2 - 2

 

13.09.2004 Tippeligaen Runde 20

1 - 2

 

15.06.2003 Tippeligaen Runde 10

3 - 3

 

09.05.2002 Tippeligaen Runde 6

4 - 1

 

24.05.2001 Tippeligaen Runde 9

8 - 1

 

17.09.2000 Tippeligaen Runde 23

2 - 2

 

13.10.1999 Tippeligaen Runde 24

2 - 3

 

09.07.1998 Tippeligaen Runde 12

2 - 0

 

02.07.1997 Tippeligaen Runde 13

5 - 1

 

17.06.1996 Tippeligaen Runde 1

4 - 0

 

02.09.1995 Tippeligaen Runde 20

 

 

2014:

 

2008:

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er selvfølgelig artig om vi klarer å ødelegge 17-mai i Bergen, men dette er ikke lenger en kamp vi må vinne. De to neste seriekampene er sekspoengere, men denne er for bonus å betrakte. Det hadde vært fint om vi kunne klare å heve borteformen vår en smule, men poeng er altså ingen nødvendighet her. Jeg vil bare se en rimelig 4-4-2-formasjon på mandag...

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Såklart det ikke er livsavgjørende å vinne denne kampen, men vi gjør det mye lettere for oss selv hvis vi gjør det. Uvanlig defensiv innstilling fra deg, geirti ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er selvfølgelig artig om vi klarer å ødelegge 17-mai i Bergen, men dette er ikke lenger en kamp vi må vinne. De to neste seriekampene er sekspoengere, men denne er for bonus å betrakte. Det hadde vært fint om vi kunne klare å heve borteformen vår en smule, men poeng er altså ingen nødvendighet her. Jeg vil bare se en rimelig 4-4-2-formasjon på mandag...

Ingen nødvendighet???!! SELVFØLGELIG er 3 poeng i Bergen en nødvendighet?? Vi er et bunnlag pr. i dag og hvis laget har din innstilling blir vi liggende i bånn!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Problemet vårt er at vi er fullt ut kapable til å tape mot Start, Tromsø og Aalesund og. Da er vi pent nødt til å ta poeng mot de som ligger langt over oss på tabellen.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Få ting er bedre å oppleve live enn borteseier på Brann Stadion 16. mai. Turtråd med link til påmelding her (restplasser tilgjengelig!)

 

 

Hoveddommer: Svein Oddvar Moen

Assistentdommer 1: Kim Tomas Haglund

Assistentdommer 2: Frank Andås

4. dommer: Sivert Ø. Amland

Dommerveileder: Terje Hauge

Kampdelegat: Martin Laakso

Turnering: Tippeligaen

Kampnummer: 99120001082

TV-kanal: TV 2 Sport Premium 5

Pub: Onkel Blaa

 

Hva skal vi si om laget?

 

Mot Viking startet følgende:

 

Løven

Granli - Næss - Messi - Birger

Cole - Issah

Asante - Ohi - Moussa

Kassi

 

Agon er tilbake på mandag, håper derfor på følgende lag.

 

Løven

Granli - Næss - Messi - Birger

Cole - Issah

Asante - Kassi - Moussa

Zlatan

 

 

Dette blir vår 19. kamp på mot Brann på Brann Stadion. Fasit ni tap, fem uavgjort og fire seire. Målforskjell 46 - 24. Ingen andre bortebaner har Stabæk sluppet inn flere mål, ser vi bort i fra Ullevaal og deres fem hjemmelag.

 

 

06.04.2014 Tippeligaen Runde 2

Brann Stadion

1 - 2

 

30.06.2012 Tippeligaen Runde 13

2 - 1

 

03.07.2011 Tippeligaen Runde 15

2 - 1

 

18.07.2010 Tippeligaen Runde 17

2 - 2

 

22.03.2009 Tippeligaen Runde 2

1 - 1

 

19.10.2008 Tippeligaen Runde 24

1 - 2

 

22.07.2007 Tippeligaen Runde 14

3 - 0

 

07.05.2006 Tippeligaen Runde 6

2 - 2

 

13.09.2004 Tippeligaen Runde 20

1 - 2

 

15.06.2003 Tippeligaen Runde 10

3 - 3

 

09.05.2002 Tippeligaen Runde 6

4 - 1

 

24.05.2001 Tippeligaen Runde 9

8 - 1

 

17.09.2000 Tippeligaen Runde 23

2 - 2

 

13.10.1999 Tippeligaen Runde 24

2 - 3

 

09.07.1998 Tippeligaen Runde 12

2 - 0

 

02.07.1997 Tippeligaen Runde 13

5 - 1

 

17.06.1996 Tippeligaen Runde 1

4 - 0

 

02.09.1995 Tippeligaen Runde 20

 

 

2014:

 

2008:

 

 

Takk for nydelig oppsummering!

Men vi spilte i 4-4-2 mot Viking med Ohi og Kassi på topp. Håper for guds skyld vi fortsetter i samme formasjon. Litt luksusproblem (!!!) å ta ut laget, men tipper han kjører Asante - Cole - Kassi - Njie på midten og Agon - Ohi på topp. Backrekka forblir identisk som sist, selv om Granli ikke var verdensklasse så synes jeg han er et hestehode foran Race (foreløpig).

Haugstad er det vel bare å gi opp å få se på backen - synes vi kan slippe han på lån eller free transfer så fort som mulig. Begynner å bli pinlig med 89. minutt-innhoppene, og må være j*vlig demotiverende for han når til og med juniorene nå går foran han i køen.

Håper Billy har vett til å kaste innpå Eghan dersom den sentrale midtbanen (forhåpentligvis ikke) skulle slite. Dette er ikke en kamp for å matche ungdommer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Altså, hva er det som skal bli så mye bedre med Haugstad på backen, egentlig?

 

(Men at vi kan kjøre bytter litt tidligere i kampen er jeg enig i)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser at jeg kan ha formulert meg litt uheldig over her, la meg prøve igjen:

1. Selvfølgelig trenger vi tre poeng i Bergen. Selvfølgelig er det en nødvendighet for å komme vekk fra nedrykksplassen

2. Selvfølgelig kan vi klare å tape avgi mange poeng i kampene mot Tromsø på Nadderud, Start på Sør Arena og Sogndal på Nadderud (første kamp etter EM-pausen). Selvfølgelig vil det være galskap å automatisk forvente 9 poeng fra disse kampene. Endog seks poeng, som vi desperat behøver, er høyst usikkert.

3. Men, et Brann som virker å være ganske bra i dytten, eneste hjemmelaget uten baklengs (jada, Rosenborg hadde også null baklengs på hjemmebane før vi dro til Lerkendal). På den andre banehalvdel Stabæk, i den borteformen vi har vært i år. Dette er den av de neste 4 seriekampene hvor vi bør ha lavest forventninger til poeng. Samtidig er det den eneste av de samme 4 kampene mot en motstander vi må innse at vi ikke kommer til å kjempe om tabellplasseringer med. Altså overhodet ingen sekspoenger. Derfor, av hensyn til min egen mentale helse, legger jeg ikke forventningene mine høyere enn til et ettmålstap med anstendig spill fra vår side, og sparer de store kravene til de tre seriekampene som følger etter Brannkampen.

4. Jeg forventer selvfølgelig en mer offensiv innstilling fra laget. "En kamp av gangen" er vel blant topp tre av fotballklisjeer, men den er riktig, det eneste de kan gjøre noe med på mandag, er resultatet i den kampen. De bør dra til Bergen med mål om å ta poeng, ellers kan prestasjon bli riktig dårlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg liker ordtaket "Never change a winning team".

Det ligger en god dose fornuft i det ordtaket, så jeg håper vi ikke gjør noen endringer fra forrige kamp.

 

Dessuten tror jeg Agon kan bli litt sulten/skjerpet av å starte på benken, og det er deilig å ha en ordentlig joker på benken for en gangs skyld.

 

3p i Bergen, så er vi garantert over streken!

Heia Stabæk?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg håper på poeng i Bergen, men mest av alt på at vi kan spille en god kamp på bortebane. Memethi inn, Ohi ut. Helt enig i at Kassi står bak det meste som skapes.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig Smart, Ohi hadde en svak dag sist så jeg bytter gjerne han med Agon. Tror Ohi kan bli litt sulten/ skjerpet av å starte på benken. Og det er deilig å kunne ha en mulig joker på benken som kan endre kampen om nødvendig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mente ikke å sette Kassi ned på DM, men som sagt som en av to sentrale i 4-4-2. Evt Cole som DM og Luc som OM.

 

Skal vi ha to spisser så er vel Ohi en naturlig makker til Agon mtp ulike spillertyper og fysikk, skjønner ikke hvorfor Ohi skal ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingen grunn til å ta Ohi ut. Jeg vil gjerne se følgende:

Mande

Granli - Skjønsberg - Næss - Meling

Asante - Issah - Grossman - Moussa

Ohi - Kassi

 

Agon inn på slutten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingen grunn til å ta Ohi ut. Jeg vil gjerne se følgende:

Mande

Granli - Skjønsberg - Næss - Meling

Asante - Issah - Grossman - Moussa

Ohi - Kassi

 

Agon inn på slutten.

Var ikke Kassi bedre mot Viking etter han ble trukket ned fra spissplassen og tilbake i en offensiv midtbanerolle?

Han har også begynt å ta så mye defensivt ansvar og står for så mye gjenvinning at jeg mener vi trenger å ha han på midten. (Ganske utrolig at spilleren som ga hjerteinfarkt som DM i fjor har hatt sånn utvikling - STBs suverent beste så langt!)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kommentatoren på tv (skiri?) mente kassi var en av de beste OM i TL! Han hadde ett voldsomt blikk, jobbet hjem, var farlig og delaktig i alt vi gjorde!

 

Gleder meg foresten til Nije får en vinter med Birkemo i styrkerommet, får han mer muskler på kroppen blir han til å ta meget store steg, lovende morsom spiller!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Ingen grunn til å ta Ohi ut. Jeg vil gjerne se følgende:

Mande

Granli - Skjønsberg - Næss - Meling

Asante - Issah - Grossman - Moussa

Ohi - Kassi

 

Agon inn på slutten.

Var ikke Kassi bedre mot Viking etter han ble trukket ned fra spissplassen og tilbake i en offensiv midtbanerolle?

Han har også begynt å ta så mye defensivt ansvar og står for så mye gjenvinning at jeg mener vi trenger å ha han på midten. (Ganske utrolig at spilleren som ga hjerteinfarkt som DM i fjor har hatt sånn utvikling - STBs suverent beste så langt!)

 

Spilte han egentlig ikke offensiv midtbane hele kampen? Enig i at det er der han er best. 4-2-3-1 med Mehmeti på topp og Luc i SOM. 1-3 på Stadion

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Takk for nydelig oppsummering!

Men vi spilte i 4-4-2 mot Viking med Ohi og Kassi på topp. Håper for guds skyld vi fortsetter i samme formasjon. Litt luksusproblem (!!!) å ta ut laget, men tipper han kjører Asante - Cole - Kassi - Njie på midten og Agon - Ohi på topp. Backrekka forblir identisk som sist, selv om Granli ikke var verdensklasse så synes jeg han er et hestehode foran Race (foreløpig).

Haugstad er det vel bare å gi opp å få se på backen - synes vi kan slippe han på lån eller free transfer så fort som mulig. Begynner å bli pinlig med 89. minutt-innhoppene, og må være j*vlig demotiverende for han når til og med juniorene nå går foran han i køen.

Håper Billy har vett til å kaste innpå Eghan dersom den sentrale midtbanen (forhåpentligvis ikke) skulle slite. Dette er ikke en kamp for å matche ungdommer

 

Jeg tror og håper også på den lagoppstillingen. Agon jobber alltid som en helt der oppe, og med en stor, sterk og ballsikker mann som Ohi blir angrepet komplett.

 

Høyreback er relativt åpent, og det er kanskje greit å ikke starte med Haugstad, men gi ham en halv time mot slutten så han virkelig får muligheten til å vise seg fram!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ohi ut - Agon inn

 

Agon

Moussa-Luc-Asante

 

Du mener seriøst at vi skal tilbake til det som ikke funka de seks første kampene? Ikke meningen å være krass, men Agon aleine på topp er jo tydeligvis helt feil for han. Selv om ikke alle her er like imponert over Ohi så må i det minste Ålen ha en makker dersom han skal kunne få vise seg fra sin beste side. Og nei, det MÅ ikke være Ohi - vi kan gjerne prøve Kassi der en runde til, eller gamble med Asante for å få enda mer trøkk på bakrom og trekke fokuset til den ene stopperen vekk fra Agon. Grunnen til at jeg, og flere, vil ha Ohi, er at han er stor og sterk og binder opp en eller begge stoppere slik at Agon får mer plass i feltet og mer rom å løpe i.

 

Edit: han spilte ikke den første kampen, poenget er bare at det krever en Dio-type som har både fart, muskler, teknikk og hodestyrke for å mestre formasjoner med en ensom spiss.

Endret av ShermanCostello
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er ny her, men har følgt Stabæk kamper iår. Har vært trener, men forestår ikke begaistringen for denne Agon. Hvorfor skal trainer Billy rote med et lag som vandt sist for å få plass til en spiller som ligger på bunden av VGs spillerbørsen ? NEVER CHANGE A WINNING TEAM !

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes kanskje vi diskuterer litt smalt her med bare den og den spiller ut eller inn. Mot Viking i annen omgang spilte vi litt som under BB. Vi sto høyt og tett og fikk kontroll på midtbanen. Birger var banens beste spiller fordi han ble brukt til det han kan og leverte i fjor: Komme på løp og mest mulig hindre innlegg fra kant. Mot Rosenborg manglet vi helt form og Birger blødde for drakta over hele banen i en vanvittig innsats, men etterlot seg også svære rom. Borte har vi inntil nå valgt en feilaktig taktikk med å ligge strukket ut forholdsvis lavt med en spiss. Det mestrer ikke gutta våre i det hele tatt: Vi får svære avstander og balltap. Diskusjonen om en eller to spisser er grei, men viktigere er det hvordan spissen ligger. Jeg vet ikke om det er Billy eller Agons valg, men han har ligget med for stor avstand. Bakover har vi nesten samme laget som i fjor og enten må Billy terpe inn en defensiv taktikk som holder, ellers må vi spille som i fjor. Å stå forholdsvis høyt har sine åpenbare farer og mot Viking holdt vi på å rote det til og få mål imot. Likevel mener jeg at det er det gutta er best på og som kanskje kan gi oss noen sårt tiltrengte seire borte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fy fader. Det her har blitt en ufattelig vanskelig diskusjon. Rart at det er så stort spenn i hva vi tolker er problemet.

Jeg er blitt litt delt mellom mange her. Uenig i at Agon plasserer seg dårlig. Som Vivian sier blir det ofte for stort mellomrom mellom Agon og resten av laget, men vi skårer ihvertfall ingen mål ved å plassere eneste spiss dypt i banen.. Særlig ikke Agon (hadde det vært Veigar kanskje).

Mellomrommet mellom Agon og midtbanen er jeg enig i at ofte blir for stor - og det er kanskje en skikkelig boksåpner som har vært den store mangelen? Evt kan det være at forsvarsrekken står for lavt - det skaper problemer for Issah/Kassi/Cole som får et ekstra stort rom å være ryddegutter i, og tilsvarende vanskelig å komme høyt nok til å slå boksåpnerpasninger. Synes vi ofte spiller oss mye ut mot kanten og det er gjerne et direkte resultat av boksåpnerne ikke kommer høyt nok i banen - det er lettere å slå langt mot kant enn gjennom midt. Det blir helt feil at Agon og Ohi skal slå innlegg - de skal ALLTID være i boks når ballen er på dødlinja.

Vi slipper inn flest mål, men vi skårer ikke færrest. Jeg tror mye har vært grunnet tap av av ballen på midtbanen på grunn av det Vivian også sier - for stor strekk i laget. Det nytter ikke å ha Tippeligaens kanskje mest sammensveisede stopperduo og en av de beste keeperne hvis vi skal fortsette å spille med en så utrygg midtbane.

JEG tror at en løsning vil være å få hele laget høyere i banen, både for flere mål og også for færre baklengsmål. La spissen sette pressnivået høyt, fyll på med midtbane og forsvar, kutte ut støttepasninger helt bak til keeper og la Mande få de sjansene han er best på å redde - en mot en. Da vil spillet i bakre ledd være flyttet til 40-50 meter fra mål, ikke 5-20-30 meter som vi gjør nå.

Endret av s-simen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette eksemplifiseres veldig godt ved at Mande under BB var sweeper alla Neuer men det har vi ikke sett i år fordi vi ligger så dypt med backfireren

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Rent fysisk ja, så her må det smartness til

Birger lar ikke anatomien sette agendaen. Det har han vist gang etter gang. Tror det blir en tøff fight for Braathen å håndtere

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Brann - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...