Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Tromsø


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Nullstillingstid

Dato: lørdag 21. mai

Tidspunkt: 15:30

Sted: Nadderud stadion

Vær: Delvis skyet, 14 grader

 

Den første av to sekspoengskamper før sommerferien kommer allerede lørdag.

 

Karantener og skader:

- For Stabæk er Birger Meling ute med tre gule kort. I tillegg er Nicolai Næss usikker?

- For Tromsø er Magnar Ødegaard og Kent-Are Antonsen ute med tre gule.

 

Laget jeg vil se:

Mande

Haugstad - Skjønsberg - Næss - Granli

Asante - Issah - Grossman - Moussa

Ohi - Kassi

 

Ja, jeg vil benke Agon.

 

Laget jeg frykter vi får se:

Mande

Haugstad - Skjønsberg - Næss - Granli

Issah - Grossman

Asante - Kassi - Moussa

Mehmeti

 

Tromsøs lag mot Bodø/Glimt:

Kongshavn

Ødegaard - Gjesdal - Wangberg - Antonsen

Andersen - Johansen - Landu-Landu - Sigurdarson

Moussa - Espejord

 

Ødegaard og Antonsen vil som sagt måtte erstattes. Trolig vil Hans Norbye komme inn på en av backene. For Tromsø er det farligste angrepsvåpenet spissen Sofien Moussa, men laget sliter voldsomt med å score mål. Målforskjellen er 6-17 etter 11 kamper. Bakover er de derimot relativt tette, med unntak av en ordentlig wtf-kamp mot Aalesund.

 

Tror ikke vi kan forvente særlig mange tilskuere på hovis til denne kampen, men dersom du pleier å være på ståfeltet skal du ha en jævlig god unnskyldning for ikke å møte opp.

 

Småoptimistisk tips:

2-1

Stabæk-Moussa '31

Tromsø-Moussa '82

Kassi '90

Endret av kkh94
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvilken av Stabækspillerne tenker du at scorer selvmål?

 

2-1 og tre stabækspillere i målprotokollen...

 

 

Edit: For øvrig tror jeg faktisk vi vinner med mer enn ett mål.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvilken av Stabækspillerne tenker du at scorer selvmål?

 

2-1 og tre stabækspillere i målprotokollen...

 

Vi har en spiller som heter Moussa til fornavn. Tromsø har en spiller som heter Moussa til etternavn. Som nevnt tidligere i innlegget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det er flere plasser som er vriene til lagsoppstillingen neste kamp.

 

For meg er følgende gitt:

 

Sayouba

HB - Næss - Skjønsberg - VB

Asante - SM1 - SM2 - Njie

Spiss - Mehmeti

 

Haugstad, Granli, Moe, Race, vi har mange unge kandidater til backplassene. Jeg vet ikke helt hvilke to av disse vi bør velge.

På sentral midtbane har vi også flere aktuelle (forsøk på rangert rekkefølge): Kassi, Grossman, Issah, Gorozia

Som spissmakker til Mehmeti ser jeg for meg to kandidater: Kassi og Ohi. Ohi føles kanskje som det naturlige valget, men jeg kunne tenkt meg en litt annen type spiller, gjerne en mer kvikk og teknisk spiller. Kassi virker som en relativt naturlig målscorer, men kanskje Njie også kunne vært en kandidat her? Hvem skulle i så fall tatt vingplassen hans? Haugstad, kanskje?

 

To vidt forskjellige mulige 4-4-2-oppstillinger:

 

Tradisjonell:

Haugstad/Race-Næss-Skjønsberg-Granli

Asante-Kassi-Grossman-Njie

Ohi-Mehmeti

 

Litt mer eksperimentell:

Granli-Næss-Skjønsberg-Race

Haugstad-Kassi-Grossman-Asante

Njie-Mehmeti

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han gjorde en god figur. Flere gode dueller med ballen på bakken. Trodde først han var "skyld" i målet gjennom å tape duellen med Hjelpe-Nilsen (eller hva det var), men ser i kampreferatet at Sayouba tar Moe i stedet for ball eller motstander. Er ikke lett å vinne en duell om ballen når en løve kaster seg over deg...

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så ikke kampen i dag pga reise, men har hørt at Jeppe var bra. Han bør være selvskreven i Melings fravær.

Helt klart, Jeppe inn på venstreback, eventuelt som stopper dersom Nico ikke rekker pga skade

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 706

 

fyR, det der er useriøst. Jeg er venstreback, ikke høyreback.

 

Stiller du som trener?[/

 

Nei, jeg tar kun straffer.

 

#mobilproblemer

Endret av fyR
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så spennende da å komme på dette laget. Har ikke spilt på guttelag siden jeg var mygg. Kjenner ikke til hvor gode denne gjengen er, men håper at gutta i hvert fall kanskje ser ut som Ronaldo og Torres ?

Endret av Vivian
Lenke til innlegg
Del på andre sider


He he. Tar det som et tegn på at det er plukket opp at jeg er rask og ballsikker, eventuelt et tegn på at jeg har begynt å skrive litt mange meldinger på forumet......

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vet det er ufint av meg å dra opp igjen denne tråden allerede nå, såpass lenge før kampen. Beklager også for at jeg bryter inn i den viktige debatten rundt dette alternative laget.

 

Men...

 

Jeg har nesten en sånn cupfinale-feeling foran denne kampen. Sjeldent viktig med seier i morgen. Veldig spent på hvordan Tromsø legger sin taktikk, da jeg ikke kan skjønne at de vil komme for å forsvare seg til poeng i et oppgjør de også er helt avhengige av seier. Det er også et par andre "innbyrdesoppgjør" i bunnstriden, så her kan vi fort bli hektet litt av om resultatene i de andre kampene ikke spiller på lag med oss.

 

Er Næss klar?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er nok mange som føler det sånn, og man skal ikke være særlig flink til å lese fotballtabeller for å skjønne hvorfor. Med seier er vi sannsynligvis over streken, med tap er Tromsø (et lag vi SKAL ha bak oss) seks poeng foran.

 

edit: med seier i morgen kan vi som dårligst ligge på 14. plass etter denne runden.

Endret av kkh94
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor er Tromsø avhengig av seier?

Vel, de har i løpet av de siste fem kampene spilt mot middels- og svak motstand, og har ikke vunnet på de tre siste kampene. Totalt 4 poeng mot variabel/svakere motstand i løpet av de siste fem kampene er ikke godt nok for dem. De også må ta poeng mot andre bunnlag for at dette skal gå for dem. Eksempelvis, med et tap mot oss vil de være under streken. Grei gulrot for å gå for seier spør du meg.

Endret av d*u*b
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tromsø sliter på gressbaner og har uttalt at de ikke har fått trent på gress i det siste. Vi bør greie dette. Dødball og lange kast er Tromsø bra på. Mot Brann ga vi bort et par unødvendige dødballer i farlig posisjon - det må vi ikke gjøre i morgen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Laget imorgen ut i fra dagens trening:

 

Sayouba

Granli-Messi-Nico-Jeppe

Asante-Grossman-Issah-Moussa

Kassi-Agon

 

Kassi enten SOM/S

Endret av Peter
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det gjelder å finne ut hvem på Tromsø som aldri har scoret før, eventuelt om de har en spiss som ikke har scoret på xx-antall kamper. Disse spillerne må vi forsøke å ta ut. Det kommer sikkert ikke til å lykkes, for av oss skal ALLTID ALLE få! UANSETT!

Jeg stiller på stadion med to pils i magen, og en god dose lykkepiller på lommen :wacko:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Laget imorgen ut i fra dagens trening:

 

Sayouba

Granli-Messi-Nico-Jeppe

Asante-Grossman-Issah-Moussa

Kassi-Agon

 

Kassi enten SOM/S

Fortsatt lyslugg på vb. Det blir spennende å se ham der, og forhåpentligvis et Stabæk med to spisser som bøtter inn mål. Kanske Cole kan prikke inn noen pene målgivende til to arbeidsvillige spisser og to raske kanter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Laget imorgen ut i fra dagens trening:

 

Sayouba

Granli-Messi-Nico-Jeppe

Asante-Grossman-Issah-Moussa

Kassi-Agon

 

Kassi enten SOM/S

Fortsatt lyslugg på vb. Det blir spennende å se ham der, og forhåpentligvis et Stabæk med to spisser som bøtter inn mål. Kanske Cole kan prikke inn noen pene målgivende til to arbeidsvillige spisser og to raske kanter.

 

Støtter hele laget, men ville ha benket Agon. Han har riktignok hatt noen øyeblikk i cupen, men i TL har han ikke levert. Hvis dette lage er riktig, får vi se han som spiss mot ett av de aller svakeste motstanderne vi møter i år og kanskje det kan gå bedre enn før.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Laget imorgen ut i fra dagens trening:

 

Sayouba

Granli-Messi-Nico-Jeppe

Asante-Grossman-Issah-Moussa

Kassi-Agon

 

Kassi enten SOM/S

Fortsatt lyslugg på vb. Det blir spennende å se ham der, og forhåpentligvis et Stabæk med to spisser som bøtter inn mål. Kanske Cole kan prikke inn noen pene målgivende til to arbeidsvillige spisser og to raske kanter.

Støtter hele laget, men ville ha benket Agon. Han har riktignok hatt noen øyeblikk i cupen, men i TL har han ikke levert. Hvis dette lage er riktig, får vi se han som spiss mot ett av de aller svakeste motstanderne vi møter i år og kanskje det kan gå bedre enn før.
Har satset noen kroner på at vi får høre "Tunn som en ..." idag
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Tromsø
×
×
  • Opprett ny...