Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Haugesund


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


 

 

 

 

 

Jeg prøver å holde meg for god til personangrep, men hvis du vil ha det:

Jeg blokkerer ikke deg nå på grunn av ett innlegg, men på grunn av at jeg har opplevd deg som ekstremt negativ, vanvittig lite konstruktiv og et kroneksempel på et forum-troll i flere måneder. Og nå gidder jeg ikke mer. Folk som deg er sentrale faktorer i at forum-kulturer dør ut.

 

Fornøyd nå?

 

Må være lov å være misfornøyd når man leverer elendige kamper i over 50 % av årets kamper. Det er ikke trolling. Men av ren nysgjerrighet; Hvordan blokkerer man brukere?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

 

 

Jeg prøver å holde meg for god til personangrep, men hvis du vil ha det:

Jeg blokkerer ikke deg nå på grunn av ett innlegg, men på grunn av at jeg har opplevd deg som ekstremt negativ, vanvittig lite konstruktiv og et kroneksempel på et forum-troll i flere måneder. Og nå gidder jeg ikke mer. Folk som deg er sentrale faktorer i at forum-kulturer dør ut.

 

Fornøyd nå?

 

Må være lov å være misfornøyd når man leverer elendige kamper i over 50 % av årets kamper. Det er ikke trolling. Men av ren nysgjerrighet; Hvordan blokkerer man brukere?

 

 

http://www.stabaek.no/forum/index.php?app=core&module=usercp&tab=core&area=ignoredusers.

 

Du står forøvrig på min blokkert-liste nå. Som eneste bruker. Gratulerer :)

Endret av kkh94
Lenke til innlegg
Del på andre sider


En trist kamp, Haugesund er tette bakover og da vi prøvde å komme fram i midten, var det mur imot. Haugesund spilte oss likevel enda dårligere i Haugesund. Vi har svineheldige som ikke tapte mer enn 0 - 1. Mest av alt virket gutta ukonsentrerte. Sløvt å gi bort corner foran målet. Mange unødvendige balltap. Gang på gang har vi ledige spillere på kantene, men i stedet for å spille dem kjapt igjennom, gikk gutta flere runder tversover på midten til Haugesund var tilbake i balanse. Dessverre er dette laget ikke godt nok for TL. Hvis vi overlever er det fordi vi får tak i nye spillere fort. Det eneste som imponerte meg i dag var STABÆK SUPPORT på supporter tribunen. Dere gjorde en topp innsats som hørtes godt. (Må dessverre sitte på hovedtribunen pga min gamle far)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes ikke Granli var så ille i dag, men Issah var helt elendig. Mande var grei nok, men gir meg som vanlig et lite hjerteinfarkt da han skal begynne å drible langt utenfor 16-metern. Kassi som ensom spiss var en taktisk tabbe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Dødballsutfordringene våre forsvant ikke med Billy dessverre ...

Er du overrasket vi har jo fortsatt dødballguru Jalland på feltet
Sikkert kortsiktig tenkning, men det at vi er så kronisk råtne på dødball gjør meg fristet til å ønske at vi gjør en Aafk; Ut med Jalland og inn med Nanne.
Den støttes 150%
Lenke til innlegg
Del på andre sider


For en utrolig kjedelig og trist fotballkamp. Hvem er det som gidder å være supporter til Haugesund? Gørr kjedelig...

Med fare for å virke negativt, så var det vel mulig for de som var på Nadderud idag å stille seg det samme spørsmålet i forhold til STB. Fullt var det iallefall ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kassi er mye bedre på midtbanen enn som spiss. Vi trenger forsterkninger og først og fremst en som kan skåre mål. Jeg synes også Granli er ok i dag, får noen utrolig vanskelig pasninger fra blant annet Cole I dag spilte vi hverandre dårlige med vanskelige pasninger. Så hører det med at Haugesund er et et ok lag, ligger bra defensivt og løper mye. Vi taper ALLTID borte mot Viking, hvis det kan snu tror jeg fortsatt vi kan klare oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Dødballsutfordringene våre forsvant ikke med Billy dessverre ...

Er du overrasket vi har jo fortsatt dødballguru Jalland på feltet
Sikkert kortsiktig tenkning, men det at vi er så kronisk råtne på dødball gjør meg fristet til å ønske at vi gjør en Aafk; Ut med Jalland og inn med Nanne.
Den støttes 150%

 

Hvordan hadde poengfangsten i år sett ut om man tok vekk alle mål vi har sluppet inn på dødball?

Jeg sitter med en følelse at vi er der vi er, omtrent utelukkende pga def. dødball. Men, ikke alltid det stemmer med virkeligheten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har ventet noen timer med å skrive her inne - for at folk skal få slippe meg når jeg er så forbanna og deppa at jeg nærmest er i VG-debatt-modus. Kanskje noen andre som også kan tenke seg om to ganger før de skriver her inne når det bobler som verst.

 

Jeg synes denne kampen først og fremst viser at vi har null selvtillit på hjemmebane. Så lenge det sto 0-0 var vi vel egentlig det beste laget. Med "egentlig" mener jeg at vi var best fra egen dødlinje og nesten fram til Haugesunds sekstenmeter. Det er ganske mye av banen, det. Men når vi kom nærme målet deres, var det plutselig angrepsfotball à la Billy. Eller Michael Stephens, for den saks skyld. Asante stoppa opp, Issah og til dels også Cole ga fra seg ballen. Alle pasninger var litt for tafatte og litt for upresise. Ingen virket som de ville skyte. Jeg legger mesteparten av dette på det mentale. På om man har trua.

 

Hvordan får man så trua? Det enkleste er selvfølgelig å vinne en hjemmekamp. Helst såpass overbevisende at det er trampeklapp de siste 20 minuttene. Det nest enkleste er å få inn en ny spiller som viser vei og tar ansvar offensivt. Alan kan være en mulighet her, men jeg veit ikke helt. Tør ikke forvente for mye av ham, hvertfall ikke med en gang. Nok et alternativ er at treneren tar en Drillo, og får spillerne til å tro de kan gå på vannet. Det er vrient, når ikke resultatene backer opp praten.

 

Vi har nå tre poeng på de siste 4 kampene, og en del vriene kamper foran oss. Hjemmekampen mot AaFK skal ikke være en av disse. Der må vi ha tre poeng. Der skal vi ha tre poeng. Alt annet er fullstendig nedtur. Det blir enten kampen hvor vi rykker ned, eller kampen hvor vi snur hjemmeformen. Så, hjem fra neste hjemmekamp går jeg enten strålende fornøyd, eller grublende på neste års motstandere i OBOS. Jeg satser på det første.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

For en utrolig kjedelig og trist fotballkamp. Hvem er det som gidder å være supporter til Haugesund? Gørr kjedelig...

Med fare for å virke negativt, så var det vel mulig for de som var på Nadderud idag å stille seg det samme spørsmålet i forhold til STB. Fullt var det iallefall ikke.

Vi prøver iallefall å spille fotball. Haugesund er jo bare kælking..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå må vi virkelig få inn nytt blod, nye krefter og noen som har mer lyst til å blø enn å tape kamper.

 

Men noe positivt skjedde idag!

 

Idag hadde Stabæk Support en stor overhead over mesteparten av feltet. Dette i seg selv er ikke nytt tenker du, men denne gangen var den laget av de yngste blant våre. Altså ingen fra U1912, Inferno eller Vestfronten. Disse gjengene har ikke lagt opp (sies det), men at vi har rekruttering er bra.

 

Så på tross at det som ikke funker, det er stemning og vilje blant Stabæk Support.

 

#Detervisomerstb

 

For bilde: https://www.facebook.com/StabaekSupport/

Det er vel rimelig feil. Hadde det ikke vært for vestfronten og ultras1912 så hadde det nok ikke vært noen Tifo. Men som nevnt fint med tilskudd av yngre krefter andre enn de yngre i vestfronten. Godt jobbet av alle de som var med å jobbe. Meg selv inkludert :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sjekk hvor mange ganger vi har vært i offside i år! I dag var det NULL ganger, noe som er litt lite, tatt i betraktning at det er en situasjon Assante burde vært i hundre ganger før han får laget noen mål. Det er også dette tallet som viser hvor farlig motstanderne synes vi er.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Haugesund hadde gjort leksa. Alltid i overtall når stb forsøkte på kantene. Når spissen mangler ( Luc er ingen spiss ) og kreativiteten sentralt i banen er fraværende er det rimelig enkelt å demme opp for angrepene. Synd Agon mistet dagens kamp. Tror det kunne blitt en anderledes kamp om han kunne bidratt med jag etter ball, duellstyrke og smarte bevegelser på topp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har tre ledige spillere som alle kan ta ut Agdestein før han scorer.

 

Kassi har i utgangsppunktet jobben, men han slipper Haugsund spissen ide ballen går over hodet på dem og bort mot bakre stolpe. Han vender seg om og starter ballwatching, en lystig hobby han forøvrig deler med Granli og Nilsson. De venter alle på at MMS skal vinne duellen, hvilket han gjør. Men Morten er såpass pressa at han klarerer rett i beina på Agdestein, som på det tidspunktet har 3 TRE!!!! måpende stabækspillere rundt seg.... Det går faen meg ikke an!!! Vi må være som hissige klegger på motstanderen inne i målgården, nådeløse og kontante. Nå så jeg ikke om Morten tok seg en "prat" med lagkammeratene etter tabba, men en hissig hårføner som hadde hørtes helt ned til onkel Blaa hadde vært på sin plass der.

 

Vi taper mange dueller, men jeg kjøper ikke at vi er fysisk svakere enn motstanderen, det handler om mentalitet, om noen husker Annan fra gullsesongen - ikke verdens største spiller, men ikke faen om han lot noen slippe forbi seg.

 

Her er det mye å jobbe med fremover!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har tre ledige spillere som alle kan ta ut Agdestein før han scorer.

 

Kassi har i utgangsppunktet jobben, men han slipper Haugsund spissen ide ballen går over hodet på dem og bort mot bakre stolpe. Han vender seg om og starter ballwatching, en lystig hobby han forøvrig deler med Granli og Nilsson. De venter alle på at MMS skal vinne duellen, hvilket han gjør. Men Morten er såpass pressa at han klarerer rett i beina på Agdestein, som på det tidspunktet har 3 TRE!!!! måpende stabækspillere rundt seg.... Det går faen meg ikke an!!! Vi må være som hissige klegger på motstanderen inne i målgården, nådeløse og kontante. Nå så jeg ikke om Morten tok seg en "prat" med lagkammeratene etter tabba, men en hissig hårføner som hadde hørtes helt ned til onkel Blaa hadde vært på sin plass der.

 

Vi taper mange dueller, men jeg kjøper ikke at vi er fysisk svakere enn motstanderen, det handler om mentalitet, om noen husker Annan fra gullsesongen - ikke verdens største spiller, men ikke faen om han lot noen slippe forbi seg.

 

Her er det mye å jobbe med fremover!

Savner Annan jeg.. En 10 ganger bedre versjon enn Issah

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter hvert har jeg begynt å sette pris på at Issah spiller ballen bakover. Joa, det stopper opp angrepsspillet, men hver gang han prøver å spille framover havner den jo i fanget på en motspiller...

 

Jeg lurte faktisk litt på om vi hadde fått en ny Anthony Annan, eller ihvertfall en ny Enoch Adu, da Issah kom. Så feil har jeg sjelden tatt når det kommer til fotball, og det sier ikke rent lite.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Haugesund hadde gjort leksa. Alltid i overtall når stb forsøkte på kantene. Når spissen mangler ( Luc er ingen spiss ) og kreativiteten sentralt i banen er fraværende er det rimelig enkelt å demme opp for angrepene. Synd Agon mistet dagens kamp. Tror det kunne blitt en anderledes kamp om han kunne bidratt med jag etter ball, duellstyrke og smarte bevegelser på topp.

Vi har nå spilt 18 kamper - fleste med Agon på topp og vi ligger og svømmer i nedrykksgjørma. Det vi ikke trenger er mer av det samme. Vi trenger en ny spiss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Haugesund hadde gjort leksa. Alltid i overtall når stb forsøkte på kantene. Når spissen mangler ( Luc er ingen spiss ) og kreativiteten sentralt i banen er fraværende er det rimelig enkelt å demme opp for angrepene. Synd Agon mistet dagens kamp. Tror det kunne blitt en anderledes kamp om han kunne bidratt med jag etter ball, duellstyrke og smarte bevegelser på topp.

Vi har nå spilt 18 kamper - fleste med Agon på topp og vi ligger og svømmer i nedrykksgjørma. Det vi ikke trenger er mer av det samme. Vi trenger en ny spiss.

Eventuelt at vi begynner spille med to spisser? Skulle gjerne sett Ohi og Agon i tospann på topp noen kamper..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Støttes!

 

Det var digg å se Italia kjøre et klassisk spisspar i EM og lykkes med det. Aldri likt den nederlandske tilnærmingen som Spania og Barcelona vel har vært de fremste eksponentene for, med 11 "midtbanespillere" inkludert "spansk" 9'er. De kjeder motstanderen ihjel med pasningspillet sitt :)

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke nødvendigvis at 2 spisser er løsnigen, men tror det handler mer om hvilken støtte man gir spissen. Asante og Njie er kantspillere og Ohi er tja....litt av hvert, men iallefall ikke noen typisk spiss. Så lenge man får inn en mer spisslignende type som kan spille bak agon så tror jeg dagens formasjon kunne fungert godt også.

 

Jeg føler at vi egentlig trenger en forsterkning i hver lagdel og at midtbanespillern helst skal være en skikkelig ledertype og kriger. en som har vært ute en kald vinterdag før.

 

Føler også at vi savnet Agon litt i går. Han legger ned jævlig mye innsats som førsteforsvarer og er i tillegg en skikkelig humørspreder selv om ferdighetene ikke alltid strekker helt til

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Haugesund
×
×
  • Opprett ny...