Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Aalesund


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


Vi har ikke helt kommet til det punktet hvor vi snakker om vinn eller forsvinn, men vi er ikke langt unna.

 

Nadderud stadion 21.08.2016 18:00

Dommerveileder: Rune Pedersen (Sprint-Jeløy, SK)

Kampdelegat: Rune Strand (Ridabu IL)

Turnering: Tippeligaen

Kampnummer: 99120001165

Draktfarger: Se draktfarger og kontaktpersoner

 

28 kamper mot AAFK har gitt oss 10 seire, fire uavgjort og 14 tap i følge STB.guru.

 

Birger Meling må sone etter sitt gule kort i Stavanger, mens Kassi er tilbake etter sin soning mot Viking.

Hos AAFK må vår gamle kjenning Frack Boli stå over etter sitt tredje gule mot Molde i forrige serierunde.

 

Minner om Fotballens Festdag 2016.

 

13906856_10153647388276035_5168801139996

 

 

Showkamp, gamle helter, jentecup, tippeligakamp, konsert med Morgan Sulele, Alejandro Fuentes, Robin og Bugge og Served, digg mat, aktiviteter og en fantastisk innmarsj av fotballklubber fra Asker og Bærum.

 

Søndag 21. august er Nadderud Stadion stedet å være!

Dette skjer:
- Kl. 14.00: Finaler i elitecupen for jenter 14 på kunstgresset – vi satser på tidenes publikumsrekord for en jentekamp i Norge!

- Fra 15.00: Grillene er varme, fotball-lek, aktiviteter og konkurranser.

- Kl. 16.00: Tidligere Stabæk-helter- og heltinner spiller showkamp med og mot toppspillere fra VIVIL, Lysaker Transittmottak og ikke minst Gatelaget vårt.

- Kl. 16.30: Konsert med Morgan Sulele, Alejandro Fuentes, Robin og Bugge og Served. Premieutdeling jentecupen.

- Kl. 17.25: Fotballens 17. mai-tog! Samtlige fotballklubber i Asker og Bærum inviteres til innmarsj på Nadderud Stadion rett før avspark i kampen mot Aalesund. Med feiende musikk, drakter i alle farger, unge og gamle i skjønn forening – og forhåpentligvis smekkfulle tribuner som møter hver klubb med jubel, blir dette et vakkert skue.

- Kl. 18.00: Avspark for Tippeligakampen Stabæk – Aalesund.

 

 

https://www.facebook.com/stabakfotball/videos/o.572430746261521/10153647078371035/

 

https://www.facebook.com/stabakfotball/videos/o.572430746261521/10153647330216035/

 

https://www.facebook.com/stabakfotball/videos/o.572430746261521/10153647404911035/

 

 

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synd at Meling er ute til denne kampen, hadde trengt energien hans.. Men ønsker å se noe alla dette fra start:

(Med forbehold om at Alan er signert og Singh er klar :) )

 

Pedersen

Nije-Alanzinho-Asante

Grossman-Kassi

Moe-Nilsson-Messi-HancheOlsen

Singh

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synd at Meling er ute til denne kampen, hadde trengt energien hans.. Men ønsker å se noe alla dette fra start:

(Med forbehold om at Alan er signert og Singh er klar :) )

 

Pedersen

Nije-Alanzinho-Asante

Grossman-Kassi

Moe-Nilsson-Messi-HancheOlsen

Singh

Når ble Kassi DM? Ser det er flere som ønsker han der. I fjor var han en katastrofe de gangene han ble brukt som anker, og mot SIF ga han bort et mål på egen hånd. Greit nok at han har vokst, men han er da til de grader en offensivt anlagt spiller.

Tror heller ikke det er så realistisk (eller smart) at vi bytter ut førstekeeperen eller lar en 17-åring få debuten sin fra start i en så avgjørende kamp. Hadde neste match vært "uviktig" så hadde jeg derimot støttet elleveren din hundre prosent.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Synd at Meling er ute til denne kampen, hadde trengt energien hans.. Men ønsker å se noe alla dette fra start:

(Med forbehold om at Alan er signert og Singh er klar :) )

 

Pedersen

Nije-Alanzinho-Asante

Grossman-Kassi

Moe-Nilsson-Messi-HancheOlsen

Singh

Når ble Kassi DM? Ser det er flere som ønsker han der. I fjor var han en katastrofe de gangene han ble brukt som anker, og mot SIF ga han bort et mål på egen hånd. Greit nok at han har vokst, men han er da til de grader en offensivt anlagt spiller.

Tror heller ikke det er så realistisk (eller smart) at vi bytter ut førstekeeperen eller lar en 17-åring få debuten sin fra start i en så avgjørende kamp. Hadde neste match vært "uviktig" så hadde jeg derimot støttet elleveren din hundre prosent.

 

 

 

Issah har hatt ekstremt mange balltap de siste kampene, samt at han ofte stopper opp og bruker for lang tid med ballen så vi mister muligheten til å kontre, så tror Kassi hadde klart seg vel så bra.

Singh var vel strengt talt førstekeeper da han ble skadet, så vil tro at det er han som står når han blir "frisk".

Greit nok at Pedersen ikke nødvendigvis trenger å starte i en så viktig kamp, men Mehmeti får jo ikke til stort, så har ikke så mye å tape på å prøve med Pedersen fra start.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Issah slik han har spilt i år kan erstattes av en ambolt. Mande og Singh kan nok begge stå, men jeg føler meg litt mer trygg bak med Singh.

 

Jeg tror Pedersen gjør seg bedre som supersub, men da bør han komme inn med litt mer enn fem-ti minutter igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Synd at Meling er ute til denne kampen, hadde trengt energien hans.. Men ønsker å se noe alla dette fra start:

(Med forbehold om at Alan er signert og Singh er klar :) )

 

Pedersen

Nije-Alanzinho-Asante

Grossman-Kassi

Moe-Nilsson-Messi-HancheOlsen

Singh

Når ble Kassi DM? Ser det er flere som ønsker han der. I fjor var han en katastrofe de gangene han ble brukt som anker, og mot SIF ga han bort et mål på egen hånd. Greit nok at han har vokst, men han er da til de grader en offensivt anlagt spiller.

Tror heller ikke det er så realistisk (eller smart) at vi bytter ut førstekeeperen eller lar en 17-åring få debuten sin fra start i en så avgjørende kamp. Hadde neste match vært "uviktig" så hadde jeg derimot støttet elleveren din hundre prosent.

 

 

 

Issah har hatt ekstremt mange balltap de siste kampene, samt at han ofte stopper opp og bruker for lang tid med ballen så vi mister muligheten til å kontre, så tror Kassi hadde klart seg vel så bra.

Singh var vel strengt talt førstekeeper da han ble skadet, så vil tro at det er han som står når han blir "frisk".

Greit nok at Pedersen ikke nødvendigvis trenger å starte i en så viktig kamp, men Mehmeti får jo ikke til stort, så har ikke så mye å tape på å prøve med Pedersen fra start.

 

 

Synes lagoppstillingen ser bra ut egentlig, og Kassi kan jo ha en litt "friere" rolle i den posisjonen, så kan Grossman være den som ligger rett foran den bakre fireren. Da kan Kassi bidrar litt her og der. Uansett bedre det enn Issah som donerer bort sjanser til motstanderne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Greit nok at Singh var solid de to (?) kampene han spilte. Mot den svakeste motstanden i år, minus Godset (som var svake). Jeg vil ikke annet enn å se Singh bli en glimrende keeper. Men jeg synes det er tynt grunnlag for å hive han innpå for TLs beste skuddstopper.

 

Enig i at Issah ikke har vist mye som forsvarer plassen. Jeg synes imidlertid vi burde vurdere en formasjon som ikke gjør to ankere nødvendig (og som åpner opp for to spisser).

 

Hadde de siste kampene fortsatt vært helt planløse så hadde jeg stemt for å kaste om på laget for å prøve noe helt nytt. Med den klare bedringen vi har sett i tempo, bevegelse og vilje så tror jeg det beste er å bygge videre på de relasjonene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tapte i Ålesund på dødball. Med Marcus på plass har vi fått inn hodestyrke, og vi er ikke like åpenbart sårbare lenger på dødballer imot. Offensivt håper jeg å se mer av våre korte, innøvde cornervarianter ... *ironialarm* ... Uansett, for den som vil ta tempen på ståa i Aafk kan Aafks forums diskusjon om Trond Fredriksen stilling forsåvidt anbefales; http://forum.aafk.no/viewtopic.php?f=3&t=22059&start=570

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vålerenga-Bodø/Glimt - Enga bør klare brasene, og det er bra for oss.
Lillestrøm-Haugesund - Haugesund-seier er optimalt. Tipper uavgjort.
Sarpsborg 08-Godset - /care, men tipper en H.
Brann-Rosenborg - /care, men tipper B.
Molde-Odd - /care, men tipper U.
Stabæk-Aalesund - Selvfølgelig trenger vi en H her.
Start-Sogndal - Tror ikke Start får sin første seier her, foråsiresånn.
Tromsø-Viking - En B her hadde vært ideellt. U er også greit.

 

Vår fordel er jo naturligvis at Aalesund også trenger trepoenger her. Med tap ligger de på direkte nedrykk, med uavgjort begynner det å bli luke oppover (for oss begge). Får vi inn første målet, helst relativt tidlig, må Aalesund fram i banen og etterlate seg kontringsrom for oss. Trond Fredriksen virker heller ikke som noe taktisk geni, så at han skal klare å styre denne kampen slik Haugesund gjorde har jeg ikke stor tro på...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå kan han visstnok fått litt hjelp på trenerbenken, en gammel nederlender Anton Joore (61) muligvis inn som assistent (sak bak betalingsmur). Vært trener mange odde steder - trenger ikke å bety noe, kan gi de et løft.

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med en streit 4-4-2 for en gangs skyld?

Vi har ingen murbrekkere tilgjengelig på topp uansett, så like gjerne full force med to raske bakromsspisser, kanter som utfordrer både innover og utover og en blanding av kontroll og kreativitet sentralt. Key blir å ta de overgangene vi får lynraskt i bakrom, samt mange innlegg når vi har bevegelse på vei inn i feltet. To gode skyttere har vi også sentralt som kan avslutte angrepene dersom vi går oss fast mot etablert.

 

Sayouba

Hanche - Nilsson - MMS - Meling

Alan - Kassi (off) - Grossman (def) - Nije

Asante - Mehmeti

 

Får vi flyt i samhandlingen så er det mange lag som skal slite med å henge med der...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med en streit 4-4-2 for en gangs skyld?

Vi har ingen murbrekkere tilgjengelig på topp uansett, så like gjerne full force med to raske bakromsspisser, kanter som utfordrer både innover og utover og en blanding av kontroll og kreativitet sentralt. Key blir å ta de overgangene vi får lynraskt i bakrom, samt mange innlegg når vi har bevegelse på vei inn i feltet. To gode skyttere har vi også sentralt som kan avslutte angrepene dersom vi går oss fast mot etablert.

 

Sayouba

Hanche - Nilsson - MMS - Meling

Alan - Kassi (off) - Grossman (def) - Nije

Asante - Mehmeti

 

Får vi flyt i samhandlingen så er det mange lag som skal slite med å henge med der...

Med to kreative kanter som kan slå innlegg ville jeg vurdert å vrake Asante til fordel for Ohi. Meling soner vel karantene
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Til styret ang. billetter: Kan vi ikke åpne for å ta med en venn som ikke nødvendigvis er medlem til denne kampen? Det er plass på feltet, for å si det sånn.

God ide, dette er også en ting som burde bli gjort på en bortetur, mulighet for å ta med en venn som ikke er medlem. Så kanskje noen får lyst til å bli med mer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er veldig overraskende å se at noen vil fortsatt vil ha Agon på topp. Har sett flere av årets kamper på nytt og han er jo nesten ikke borti ballen - eller lite involvert som avisene skriver. Mot Ålesund må vi ha spiller som er INVOLVERT hele tida - enkelt og greitt !!!!!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Egentlig burde styret latt det være åpent for alle sånn tribunesituasjonen er nå. Det er vel kun Viking som har færre på ståtribunen enn oss..

 

Finnes det noen flere kategorier enn medlemmer og ikke-medlemmer du mener man bør åpne for? halv-medlemmer? de som bare er litt medlemmer?

Endret av Hanse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er veldig overraskende å se at noen vil fortsatt vil ha Agon på topp. Har sett flere av årets kamper på nytt og han er jo nesten ikke borti ballen - eller lite involvert som avisene skriver. Mot Ålesund må vi ha spiller som er INVOLVERT hele tida - enkelt og greitt !!!!!!!

 

Hvem foreslår du?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Egentlig burde styret latt det være åpent for alle sånn tribunesituasjonen er nå. Det er vel kun Viking som har færre på ståtribunen enn oss..

Finnes det noen flere kategorier enn medlemmer og ikke-medlemmer du mener man bør åpne for? halv-medlemmer? de som bare er litt medlemmer?

Hehe, mente selvsagt alle matcher.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Hva med en streit 4-4-2 for en gangs skyld?

Vi har ingen murbrekkere tilgjengelig på topp uansett, så like gjerne full force med to raske bakromsspisser, kanter som utfordrer både innover og utover og en blanding av kontroll og kreativitet sentralt. Key blir å ta de overgangene vi får lynraskt i bakrom, samt mange innlegg når vi har bevegelse på vei inn i feltet. To gode skyttere har vi også sentralt som kan avslutte angrepene dersom vi går oss fast mot etablert.

 

Sayouba

Hanche - Nilsson - MMS - Meling

Alan - Kassi (off) - Grossman (def) - Nije

Asante - Mehmeti

 

Får vi flyt i samhandlingen så er det mange lag som skal slite med å henge med der...

Med to kreative kanter som kan slå innlegg ville jeg vurdert å vrake Asante til fordel for Ohi. Meling soner vel karantene

 

 

Blemme av meg å ta med Meling, du har helt rett.

 

Hadde fysikken og duellkraften til Ohi stemt med kroppsfasongen hans så ville han vært selvskreven på topp. Jeg sliter dessverre litt med å skjønne hva som egentlig ER styrkene hans. Utover at han har vist frem en presis skuddfot de få gangene han har kommet i posisjon.

Som med Mehmeti så er det vel kanskje ikke så lett å se hvor god han er før han faktisk blir spilt god. Spissene våre har hatt svært vanskelige arbeidsforhold i år, uavhengig av individuelle ferdigheter. Dio var ekstraordinær til å skape ting på egenhånd og det er en grunn til at han spiller i Premier League.

Jeg tror vi er best tjent, gitt spillermateriellet vi har for hånden, med å ha raske bakromsspillere på topp og bygge rundt dette, og da knuser Asante Ohi på det ene han er veldig god på - fart.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Aalesund
×
×
  • Opprett ny...