Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Start - Årets viktigste kamp!!!


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Ja da er vi der plutselig. Siste serierunde, seier mot elendige Start er alt som betyr noe. B/G og Tromsø er på skuddhold og har vanskeligere motstand enn oss i neste med RBK i Trondheim og Odd i Tromsø. LSK kan tas om de taper med litt mål samtidig som vi vinner stort, men det er litt mer far fetched.

 

Klarer vi dette??

Hvordan skal vi få gutta til å spille litt fotball og slå Start? Hva kan vi gjøre nå i innspurten?

 

Sklir vi inn på et bananskall til TL 2017?

Endret av knutta
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her går det ikke an å håpe på kvalitet eller dominans, her må vi gjøre som i 2013 og håpe på flaksen, rett og slett.

 

Dersom vi slår Start, blir det vel fort kvalikk på oss, så da må vi jo vise kvalitet mot antatt langt dårligere motstand.

 

Vi har en fæl måned foran oss, men jeg skal nå faen meg på stadion på søndag uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk (28)p, som er på direkte nedrykk, møter laget under som allerede har rykket ned - men er også elendige hjemme. Bodø/Glimt (30p), som ligger på kvalikplassen, møter RBK på Lerkendal og levnes små sjanser til å ta poeng. Tromsø (31p), på plassen over kvalik, møter sølvjagende Odd hjemme der sistnevnte slo Haugesund, Rosenborg og Sogndal i løpet av de siste 3 kampene.

 

Direkte nedrykk eller sikker plass for Stabæk avgjøres av hjemmekamp mot sesongens dårligste og med hjelp fra sesongens 2 beste.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kommer på stadion neste søndag uansett resultat. Dette blir en viktig dag og kamp for overlevelse. Jeg skal miste stemmen om det så må til for å hjelpe gutta for Tippeligaen 2017.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk (28)p, som er på direkte nedrykk, møter laget under som allerede har rykket ned - men er også elendige hjemme. Bodø/Glimt (30p), som ligger på kvalikplassen, møter RBK på Lerkendal og levnes små sjanser til å ta poeng. Tromsø (31p), på plassen over kvalik, møter sølvjagende Odd hjemme der sistnevnte slo Haugesund, Rosenborg og Sogndal i løpet av de siste 3 kampene.

 

Direkte nedrykk eller sikker plass for Stabæk avgjøres av hjemmekamp mot sesongens dårligste og med hjelp fra sesongens 2 beste.

Å kalle det en presis og konsis oppsummering er en understatement
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bør vi satse på å vinne mye her, eller kun konsentrere oss om tre poeng?

For vinner vi mye kan vi klare å passere Lillestrøm hvis de taper(mye), og hvis Glimt klarer ett poeng mot RBK. Å vinne mye er irrelevant i forhold til Tromsø.

 

Et annet spørsmål: Har vi noensinne vært innblandet i nedrykkstriden uten å rykke ned?

Endret av veigarP
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bør vi satse på å vinne mye her, eller kun konsentrere oss om tre poeng?

 

For vinner vi mye kan vi klare å passere Lillestrøm hvis de taper(mye), og hvis Glimt klarer ett poeng mot RBK. Å vinne mye er irrelevant i forhold til Tromsø.

 

Et annet spørsmål: Har vi noensinne vært innblandet i nedrykkstriden uten å rykke ned?

Etter å sett kampen i dag tror jeg det viktigste er å kun konsentrere seg om tre poeng.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan vi flytte kampen til Kristiansand? Liker bedre borte-Stabæk enn hjemme-Stabæk i år...

 

Seier bør holde, men vi er ikke gode på å skåre mål... Og jeg som trodde Halloween var i morgen og ikke neste søndag...

 

Så vidt jeg kan se ingen karakter på noen av lagene

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Bør vi satse på å vinne mye her, eller kun konsentrere oss om tre poeng?

 

For vinner vi mye kan vi klare å passere Lillestrøm hvis de taper(mye), og hvis Glimt klarer ett poeng mot RBK. Å vinne mye er irrelevant i forhold til Tromsø.

 

Et annet spørsmål: Har vi noensinne vært innblandet i nedrykkstriden uten å rykke ned?

Etter å sett kampen i dag tror jeg det viktigste er å kun konsentrere seg om tre poeng.
Betingelsene er veldig enkle og tydelige; Bare seier er godt nok. Også er vi naturligvis avhengig av hjelp, og det er langt fra urimelig å tro at vi kommer til å få det. Når det gjelder det betimelige spørsmålet om vi har vært involvert i nedrykksstriden i Tippeligaen,og ikke rykket ned, så er vel svaret på det nei, såvidt jeg kan huske. Det sier vel kanskje mest om hvor ung klubb vi er i toppsammenheng, men også noe om hvor bra vi tross alt har verdt på disse 21 årene siden vi rykket opp til Tippeligaen/Eliteserien for første gang
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det som gjør meg skeptisk er at Start har en bedre formkurve enn oss de siste kampene, de har 2-1-2 mot vår 1-1-3. De har vært overraskende friske også. Det vi leverer gjør det derimot mer fristende å stikke en penn i øyet enn å se på.

 

Jeg håper så inderlig dette går, men jeg er så nervøs at jeg kommer til å være kvalm en hel uke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Bør vi satse på å vinne mye her, eller kun konsentrere oss om tre poeng?

 

For vinner vi mye kan vi klare å passere Lillestrøm hvis de taper(mye), og hvis Glimt klarer ett poeng mot RBK. Å vinne mye er irrelevant i forhold til Tromsø.

 

Et annet spørsmål: Har vi noensinne vært innblandet i nedrykkstriden uten å rykke ned?

Etter å sett kampen i dag tror jeg det viktigste er å kun konsentrere seg om tre poeng.
Betingelsene er veldig enkle og tydelige; Bare seier er godt nok. Også er vi naturligvis avhengig av hjelp, og det er langt fra urimelig å tro at vi kommer til å få det. Når det gjelder det betimelige spørsmålet om vi har vært involvert i nedrykksstriden i Tippeligaen,og ikke rykket ned, så er vel svaret på det nei, såvidt jeg kan huske. Det sier vel kanskje mest om hvor ung klubb vi er i toppsammenheng, men også noe om hvor bra vi tross alt har verdt på disse 21 årene siden vi rykket opp til Tippeligaen/Eliteserien for første gang

 

 

Såvidt jeg kan huske er vår dårligste plassering (bortsett fra nedrykkene i 2004 og 2012) to niendeplasser - i 1995 og 2014. Jeg er nesten sikker på at vi blir nummer 13 hvis vi slår Start. Men jeg er langt fra sikker på at vi gjør det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Keita og Alanzinho inn. Ikke faen om vi skal lede 1-0 og slippe inn 1-1 i det 89 minutt. Jeg forventer ikke annet enn at gutta prøver å score i 90 min. Vi skal ha 3 poeng og prøve å gjøre målforskjellen best mulig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Keita og Alanzinho inn. Ikke faen om vi skal lede 1-0 og slippe inn 1-1 i det 89 minutt. Jeg forventer ikke annet enn at gutta prøver å score i 90 min. Vi skal ha 3 poeng og prøve å gjøre målforskjellen best mulig.

Dersom vi leder 1-0 og det er 5 minutter igjen (RBK leder mot Bodø) dæven det kommer til å bli MEGET nervepirrende
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alle mann til Nadderud neste søndag. Her skal det støttes opp i den viktigste kampen i TL16. En drittsesong skal rundes av og kan ende med Tippeligaspill neste år eller ikke. Vi skal støtte gutta i fulle 90 til overlevelse. Så kan de på banen blø for overlevelse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Styret; det er vel ikke spørsmål om ikke-medlemmer kan komme på stålfeltet? Skal sørge for å få med meg så mange som mulig og ALLE skal bidra!

Endret av Peter
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mot Start må vi ha en klar strategi for hvordan vi skal vinne. Synes Toni har vært litt uheldig med sine valg. Moldes første mål kom i en periode med stort Moldepress hvor vi likevel ga bort masse bakrom. Mot Start må vi være nøyaktige og smarte. Hvis vi leder når det står igjen 10-15 minutter, må vi ikke igjen sette innpå Agon som ikke har en defensiv fiber i hele kroppen sin.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Laget vi slo AAFK med hjemme?

*Løven (som gir oss noen hjerteinfarkt sammen med noen gode redninger

*Jeppe-Nilsson-Messi Hanche

*Grossman-Kassi (som begge scoret sist)

*Alanzinho, Keita, Njie (som rullerer posisjoner)

*Agon Mehmeti (lalalalalala, hadde vært typisk om han ble matchvinner mot Start og reddet oss)

 

Innbyttere da som alle gjorde gode innhopp: Granli, Gorozia og Ohi.

Synes Granlis navn kan byttes ut med Pedersen da forsåvidt, men avhenger jo av kampbildet. Og vi vet Ohi er god når han kommer på og øser ut krefter de siste minuttene!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Start - Årets viktigste kamp!!!
×
×
  • Opprett ny...