Gå til innhold

Eliteserien 2017 - Hvordan skal det gå?


Anders C
 Del

Anbefalte innlegg


 

 

Er det et krav fra NFF at damekampene må spilles på stadion? De 50-100 tilskuerne hadde jo fint fått plass rundt kunstgressbanen.

Det har ingenting å si, kommunen gidder ikke bruke penger på en gressmatte som veldig snart skal graves opp.

 

 

"Veldig snart skal graves opp" som i Nye Nadderud? Det er jo dessverre mangfoldige år frem i tid.

 

 

Vi kan jo omformulere det til: kommunen gidder ikke bruke penger på en gressmatte som de har vedtatt at skal graves opp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Er det et krav fra NFF at damekampene må spilles på stadion? De 50-100 tilskuerne hadde jo fint fått plass rundt kunstgressbanen.

 

Ja. Det er et krav. Og så håper jeg den diskusjonen er over nå.

 

Ok, da er jo det store spørsmålet hvorfor damekampene ikke spilles på Nadderud den runden herrelaget spiller borte? Da hadde jo gresset fått ca. en uke på å sette seg igjen.

 

 

Det lurer jeg også på, men det er først og fremst et spørsmål for NFF.

 

NFF må ta hensyn til 15 andre herrelag og 11 andre toppserielag samt Tyrvingleker og Vivil leker. Ikke så lett å få til alt da.

Forøvrig hadde vi norges i særklasse beste naturgressbane i desember.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lurer på hvor lenge Arne Erlandsen varer i Lillestrøm ? Hører rykter derfra at de har snakket med Tom Nordli som har en klausul at han kan flytte på seg hvis han får jobb i en Eliteserieklubb.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis kommunen ikke klarer å levere et ordentlig produkt, må de gjøre noe med hvordan de selger det. Her virker det rett og slett som at de har overbooket Nadderud, og da må de ta konsekvensen av det. Enten lager de det produktet de "selger", eller de slutter å selge det. Med varmekabler for full kraft og evt duk over matta gjennom vinteren ville gresset vært bedre. Sannsynligvis ville det kostet masse penger, penger kommunen ikke vil bruke. Da står de igjen med det ander alternativet: slutte å overbooke gresset, for å få ned belastningen.

 

Umiddelbart ser jeg da to muligheter: Beholde damelaget og be herrelaget leie seg inn på Ullevål, eller beholde herrelaget og tilby damene å spille på Kadda.

 

Eller vi kan lukke øynene og si at vi vil at gresset skal bære bra nok. Bare vi vil hardt nok, blir det sikkert sånn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis kommunen ikke klarer å levere et ordentlig produkt, må de gjøre noe med hvordan de selger det. Her virker det rett og slett som at de har overbooket Nadderud, og da må de ta konsekvensen av det. Enten lager de det produktet de "selger", eller de slutter å selge det. Med varmekabler for full kraft og evt duk over matta gjennom vinteren ville gresset vært bedre. Sannsynligvis ville det kostet masse penger, penger kommunen ikke vil bruke. Da står de igjen med det ander alternativet: slutte å overbooke gresset, for å få ned belastningen.

 

Umiddelbart ser jeg da to muligheter: Beholde damelaget og be herrelaget leie seg inn på Ullevål, eller beholde herrelaget og tilby damene å spille på Kadda.

 

Eller vi kan lukke øynene og si at vi vil at gresset skal bære bra nok. Bare vi vil hardt nok, blir det sikkert sånn.

Ikke damelaget sin skyld at herrelaget måtte spille fotball i desember.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Føler at folk kanskje har blitt en smule bortskjemt av kunstgress. Vi skal ikke veldig mange år tilbake før humpete baner til uti juni var normen i Norge.

 

I år har vi en unntakssituasjon som skyldes veldig mange faktorer, deriblant en kjølig vår og at gresset ble brukt lenger enn vanlig i fjor. Det så ikke slik ut i fjor, og kommer sannsynligvis ikke til å gjøre det neste år heller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest Nr14

Jeg er ihvertfall veldig fornøyd at hverken klubbens ledelse, trener eller spillere sutrer over banen. Vi har den vi har, alle gjør helt sikkert sitt beste og selvfølgelig skal damene spille sine kamper der. Alt annet synes jeg blir historieløst. Vi lever i 2017 og sånne nedprioriteringen av damene driver vi ikke med lengeri Norge. Gud som jeg elsker humpete bane i Eliteserien. Alternativet med OBOS spill på strøken gressmatte kjenner jeg at jeg sliter med.

Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er ihvertfall veldig fornøyd at hverken klubbens ledelse, trener eller spillere sutrer over banen. Vi har den vi har, alle gjør helt sikkert sitt beste og selvfølgelig skal damene spille sine kamper der. Alt annet synes jeg blir historieløst. Vi lever i 2016 og sånne nedprioriteringen av damene driver vi ikke med lengeri Norge. Gud som jeg elsker humpete bane i Eliteserien. Alternativet med OBOS spill på strøken gressmatte kjenner jeg at jeg sliter med.

 

Du henger litt etter skjønner jeg for jeg lever i hvertfall i 2017

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selvfølgelig er det ikke damenes feil at det ble kvalikk i fjor. Det ble som det ble. Akkurat det faktisk. Gresset er akkurat som det er, og om det skyldes kamp i desember, manglende varme eller global oppvarming har ikke noe å si. Gresset blir ikke bedre av at "ingen har skylden".

 

Men dette er ganske basic. Har du produkt som holder til x antall kunder, så får du holde deg til x. (Med mindre du er flyselskap, da kan du overbooke litt.) Som jeg skrev i forrige innlegg: hvis man vil være veldig politisk korrekt kan man selvsagt trekke lodd om hvilket lag som tilbys å bruke Nadderud, så får heller herrelaget spille på Ullevål eller Sandvika. Fair enough. Selv tenker jeg kanskje litt at når kommunen har to stadioner, en med plass til 5000 og en med plass til 600, da er det logisk at laget som trekker opp til 5000 tilbys den første, og laget som trekker opp til 600 tilbys den andre? (For ordens skyld: Tror BSK eier Sandvika, men om kommunen truer med å stoppe tilskudd til vedlikehold så ordner det seg nok..)

 

For har vi ikke i en annen tråde (Nye Nadderud) sett innlegg opp og innlegg ned om kommunens "plkt" til å stille en ordentlig stadion til eliteserielaget? Er det sånn at det føles naturlig å kreve en fin stadion hvis det går på bekostning av 200 skattemillioner, men ikke å kreve en OK gressmatte hvis det krever at damelaget spiller kampene sine 4,5 kilometer lengre sørvest? (Og om NFF hadde vært villige til å være fleksible burde det være mulig å søke om å bytte stadion midtveis, feks 1. juli. Det ville betydd 5 kamper på en annen arena..

 

Nr14, jeg forstår ikke helt når obos-spill på strøken gressmatte ble et alternativ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


@odd. Hvilket årundre lever du i? Ikke i dette og ikke i forrige i hvertfall. Gutta flyttet til Fornebu, der klubben fikk en tomt til 50mil av kommunene til å bygge en stadion. Desverre gapte de for høyt og måtte flytte tilbake til Nadderud og dermed er det en privatperrson som har fått de 50 milionene. De måtte da flytte tilbake til Nadderud der damene holdt til. Damene ønsket dem hjertelig velkommen til å dele "fasilitetene" på Nadderud. Nå er desverre situasjonen at Chixa må spille på en dårlig gressmatte fordi gutta ikke klarte å avslutte fjorårets sesongen før i desember. Og så mener du at jentene skal ut på ørkenvandring fordi gutta underpresterte??

Videre har ikke kommunen noe som helst plikt til noe som helst. Det de gjør er av vellvilje. Å klage på kommunen og KREVE at de skal bruke enda mer penger på Stabæk gjør at du høres ut som en bortskjemt liten drittunge. Vi bør være ydmyke, takknemlige og stolte over at kommunen jobber på høygir med å bruke 300mil på nye stadioner på Nadderud og Rud.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Som jeg skrev, i likestillingens navn kan vi like gjerne kaste ut herrelaget. Kvinnelaget fortjener også å spille på en ordentlig gressmatte. Men det ser ut som om gresset for øyeblikket bare bør brukes av et av lagene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter 8 runder har Eliteserietabellen begynt å pakke seg litt sammen. Vi er a poeng med medaljeplass, men har bare 6 poeng ned til kvalikk. For tre runder siden hadde vi 9 poeng ned til kvalikkplassen. Vi har ikke spilt så dårlig, men det er altfor dårlig at vi ikke har fått en seier på de tre siste. FKH på Nadderud bør vi kunne slå, mot Vålerenga hadde det blitt enklere om vi ikke hadde gitt opp midtbanen siste halvtimen, og med de sjansene vi skaper mot RBK sist, må det være mulig å en i nettet.

 

Men totalt ligger vi selvfølgelig langt foran skjema poengmessig. 6 poeng per 5 kamper, eller et poengsnitt på 1,2 per kamp gir garantert fornyet kontrakt. Etter 8 kamper tilsvarer det 9,6 poeng. Vi ligger altså over 4 poeng foran skjema, men har resultatmessig falt litt av nå i mai. Det bør være mulig å få til noe borte mot Godset i morgen, og ihvertfall mot Viking neste hjemmekamp. Sistnevnte mener jeg er en utrolig viktig kamp, da det handler om å holde Viking nede. De er i ferd med å få hue under vann igjen, og vi må passe på å holde dem der. Taper de de to neste kampene, tror jeg faktisk at de ikke klarer å komme seg opp igjen. Til den andre nedrykksplassen har vi flere kandidater. Ikke Sandefjord, som nage av oss hadde trodd, men de tre lagene rett over Viking - Kristiansund, Sogndal og LSK - begynner alle å vise tegn på å være et nedrykkslag. Samtidig er dette tre lag som sannsynligvis har helt riktig fighter-innstilling og som ikke blir satt ut av å bli liggende nedi sumpa hele sesongen, og askal aldri avskrives før det evt. er teoretisk umulig å berge plassen.

 

Jeg hadde håpet at vi på dette tidspunkt skulle ha minst to soleklare nedrykkskandidater, men dessverre har vi bare en; Viking.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal man snakke om hvem som ble ønsket velkommen er det vel på sin plass å minne om at kvinnelaget egentlig hører hjemme i Asker.

 

Nå roter du noe grundig! Med mindre dere har beslutningsmyndighet, foreslår jeg at dere rører videre over en pils og en bolle.

 

Denne tråden heter for øvrig "Eliteserien 2017 - Hvordan skal det gå?".

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kult triks å først idiotforklare andre, og så indikere at diskusjonen skal avsluttes med det. Men litt enig, admin kan gjerne flytte masse innlegg over til tråde om Nadderud.

 

Forslag om hvordan banen skal bli bedre uten å enten redusere belastningen eller øke ressursbruken?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg lever egentlig ganske godt med at motstanderne hater å komme til Nadderud. At de i tillegg lever i villfarelsen om at en bedre gressmatte vil komme bortelaget til gode er vel også helt ålreit. Jeg tror og håper det ser bedre ut mot Lillestrøm 3. juni.

Endret av s-simen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fin oppsummering geirti!

 

Det er også verdt å merke seg at vi etter 8 spilte serierunder i fjor hadde 4 poeng, og selv ved halvspilt serie hadde vi da færre poeng (13) enn det vi allerede nå har skaffet oss (14).

 

Lysere tider!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har jo ikke gjort det så gærnt på gresset, Hanche-olsen har ikke noe imot banen. Blir bare en fordel utover sesongen og styrker oss som lag der vi blir tvunget til å sloss mye mer. Så får vi heller trille ball på bortebane.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


nå håper jeg denne debatten er slutt for godt og at vi kan fokusere på faktiske løsninger. Takk for meg

 

Det har jeg prøvd å oppfordre til hele tiden :-) Mitt forslag er altså å minske belastningen, enten ved at damelaget flytter til Sandvika, herrelaget flytter til Sandvika eller herrelaget flytter til Ullevål.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og ikke misforstå mitt forrige innlegg, jeg sier ikke at damene ikke fortjener å få spille på Ullevål, jeg tror bare Sandvika er et bedre alternativ dersom man ikke er avhengig av noen tusen seter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


La Kåre og resten av gjengen klage. :)

 

Det er jo faktisk et godt poeng, hvorfor er vi så jævla misfornøyde? Det virker mest å være av prinsipp. Den er nok snart tilbake i god stand igjen, og i mellomtiden får vi både gode resultater og godt spill, samt motstandere som virker å ha fokus på litt feil sted.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Olsen har sitt fokus om hvordan det skal gå iår i Budstikka:

På spørsmål om lørdagens kamp var nok et bevis på at Stabæk kan kjempe i toppen hele sesongen om de får beholde spillerne sine, svarer Olsen:

– La oss fokusere på 16. mai (mot Strømsgodset). Det blir en fin test.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

@odd. Hvilket årundre lever du i? Ikke i dette og ikke i forrige i hvertfall. Gutta flyttet til Fornebu, der klubben fikk en tomt til 50mil av kommunene til å bygge en stadion. Desverre gapte de for høyt og måtte flytte tilbake til Nadderud og dermed er det en privatperrson som har fått de 50 milionene. De måtte da flytte tilbake til Nadderud der damene holdt til. Damene ønsket dem hjertelig velkommen til å dele "fasilitetene" på Nadderud. Nå er desverre situasjonen at Chixa må spille på en dårlig gressmatte fordi gutta ikke klarte å avslutte fjorårets sesongen før i desember. Og så mener du at jentene skal ut på ørkenvandring fordi gutta underpresterte??

Videre har ikke kommunen noe som helst plikt til noe som helst. Det de gjør er av vellvilje. Å klage på kommunen og KREVE at de skal bruke enda mer penger på Stabæk gjør at du høres ut som en bortskjemt liten drittunge. Vi bør være ydmyke, takknemlige og stolte over at kommunen jobber på høygir med å bruke 300mil på nye stadioner på Nadderud og Rud.

 

Glad for at noen her sier det så rett fram. Hvis damelaget skulle bli kasta ut fra Nadderud så hadde jeg ikke satt mine føtter på tribunen igjen. Vi har allerede nok neandertalerholdninger i norsk fotball og det får holde. Argumentet med å flytte til Sandvika faller på sin egen urimelighet. Stabæk har ingenting med Sandvika å gjøre. Hvis noen har problemer med at Stabæk er en "annerledesklubb" i norsk sammenheng så er det fritt fram å finne noen andre å heie på.

Og som det har blitt oppfordret til gjentatte ganger i denne tråden; nå håper jeg denne debatten er slutt for godt og at vi kan fokusere på faktiske løsninger. Takk for meg

 

 

Det fremsettes saklige argumenter for å få en bedre gressmatte. Ditt innspill er å kalle de som er uenige med deg for neandertalere og erklære diskusjonen for avsluttet. Flott argumentasjonsteknikk du har! Neste gang får du huske å blande Hitler inn i dette også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

@odd. Hvilket årundre lever du i? Ikke i dette og ikke i forrige i hvertfall. Gutta flyttet til Fornebu, der klubben fikk en tomt til 50mil av kommunene til å bygge en stadion. Desverre gapte de for høyt og måtte flytte tilbake til Nadderud og dermed er det en privatperrson som har fått de 50 milionene. De måtte da flytte tilbake til Nadderud der damene holdt til. Damene ønsket dem hjertelig velkommen til å dele "fasilitetene" på Nadderud. Nå er desverre situasjonen at Chixa må spille på en dårlig gressmatte fordi gutta ikke klarte å avslutte fjorårets sesongen før i desember. Og så mener du at jentene skal ut på ørkenvandring fordi gutta underpresterte??

Videre har ikke kommunen noe som helst plikt til noe som helst. Det de gjør er av vellvilje. Å klage på kommunen og KREVE at de skal bruke enda mer penger på Stabæk gjør at du høres ut som en bortskjemt liten drittunge. Vi bør være ydmyke, takknemlige og stolte over at kommunen jobber på høygir med å bruke 300mil på nye stadioner på Nadderud og Rud.

 

Glad for at noen her sier det så rett fram. Hvis damelaget skulle bli kasta ut fra Nadderud så hadde jeg ikke satt mine føtter på tribunen igjen. Vi har allerede nok neandertalerholdninger i norsk fotball og det får holde. Argumentet med å flytte til Sandvika faller på sin egen urimelighet. Stabæk har ingenting med Sandvika å gjøre. Hvis noen har problemer med at Stabæk er en "annerledesklubb" i norsk sammenheng så er det fritt fram å finne noen andre å heie på.

Og som det har blitt oppfordret til gjentatte ganger i denne tråden; nå håper jeg denne debatten er slutt for godt og at vi kan fokusere på faktiske løsninger. Takk for meg

 

 

Det fremsettes saklige argumenter for å få en bedre gressmatte. Ditt innspill er å kalle de som er uenige med deg for neandertalere og erklære diskusjonen for avsluttet. Flott argumentasjonsteknikk du har! Neste gang får du huske å blande Hitler inn i dette også.

 

 

Da har vi komme til "Hitler", nok et bevis på Godwins Law :-)

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Godwin%27s_law

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det jeg tror folk reagerer så sterkt på er at det virker som om dette for noen bare er en beleilig situasjon til å få kasta ut damene. Vi har jo nå spilt fem kamper på banen, og det har gått helt greit. Tror bare det er en fordel for oss at motstanderne fokuserer så mye på banen. Da virker det litt overilt å absolutt skulle kaste ut den ene halvparten av klubben for å løse en situasjon som egentlig ikke er et stort problem, og som sannsynligvis vil løse seg selv i løpet av første halvdel av sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Harry; Ja, det var hele poenget mitt. Å kalle meningsmotstanderes meninger for neandertalerholdninger er en variant av det som gjerne kalles hitling. Eller Godvins lov om du vil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Eliteserien 2017 - Hvordan skal det gå?
×
×
  • Opprett ny...