Gå til innhold

Eliteserien 2017 - Hvordan skal det gå?


Anders C
 Del

Anbefalte innlegg


Dette lukter en typisk cupfinalesesong, ja.

Men først må vi se å komme oss til 35 poeng. Da slapper jeg av litt.

Enig og det svinger litt av prestasjonene :) En kamp av gangen og takk for alle poeng vi får!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Syntes vi viser at laget har masse potensiale, men svinger litt ettersom det ikke er kjørt inn godt nok enda, vil nok si at cupfinale/semifinale og top 10 bør være målsetting og en en fantastisk sesong hvis det skjer. Tenk denne troppen med Gyasi og Boli i tillegg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Målsetningen er jo å ta én kamp av gangen, og alltid gå inn for å vinne den kampen. Noe resultatmål har vi ikke såvidt jeg vet, og det er jeg glad for. Vi supportere bør i grunnen ha det samme målet, og jeg tror vi kommer til å vinne ganske mange kamper i år.

Så får vi se hvor høyt vi havner til slutt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Man vet jo det blir en god sesong når arni gjennomsnittelig skriver mindre enn 1 post hver dag?

Det betyr at arni vet hva han snakker om, selv om det ikke er halleluja hele tiden. ???

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Takker for tilliten! Har feiret Brochmann i Danmark noen dager nu.

 

Ellers er det fortsatt ergerlig for oss som så potensialet til Lumanza på treningene store deler av sist høst, at utenlandskvoten var fylt opp av spillere som Esco som vel ikke var IAO's beste valg

Endret av arni
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Takker for tilliten! Har feiret Brochmann i Danmark noen dager nu.

 

Ellers er det fortsatt ergerlig for oss som så potensialet til Lumanza på treningene store deler av sist høst, at utenlandskvoten var fylt opp av spillere som Esco som vel ikke var IAO's beste valg

Nå har det vel vært sånn at Jonathan selv ønsket å komme tilbake i form før han ville spille kamper. Eller har jeg drømt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kvoten var fylt opp og han var av de beste hver gang på trening, men mulig at han stiller så høye krav til seg selv!

Man kan være gode på trening uten at man er i nærheten av å være matchfit da. Det hadde nok mye med saken å gjøre. Samtidig var vi litt desperate etter å finne en spiss på det tidspunktet, men dessverre var ikke Escobar god nok.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Kvoten var fylt opp og han var av de beste hver gang på trening, men mulig at han stiller så høye krav til seg selv!

Man kan være gode på trening uten at man er i nærheten av å være matchfit da. Det hadde nok mye med saken å gjøre. Samtidig var vi litt desperate etter å finne en spiss på det tidspunktet, men dessverre var ikke Escobar god nok.

 

 

Til Escobars forsvar kan nevnes at han ble skutt for snart 23 år siden, ofte vrient å prestere på et særlig høyt nivå da...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Såvidt jeg har forstått trengte også Lumanza tid uten press for å finne tilbake til gleden ved å spille fotball etter en forferdelig opplevelse. Sånn sett perfect match.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har vel seriens dårligste bortestatistikk foreløpig, men for en hjemmeform. Blir spennende å se hvor mange som er på stadion under neste kamp.

 

Nå har vi også vist at vi kan ta bra motstandere, selv uten vår beste mann. Tromsø bør skjelve i buksene!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dety er faktisk hele fem(!) lag som er bak oss på tabellen med kun borteresultater. Mye hjemmeseire hittil, med andre ord. Kun 6 lag har klart mer enn ett poeng på bortebane.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


OK, 4 runder er unnagjort, og overraskelsene har ikke akkurat forlatt oss. Hva gjør Sandefjord oppe på 6 poeng? Gulljagende Deila (etter eget utsagn) på direkte nedrykk? Nedrykkstippede Stabæk på bronseplass? Jeg ser at vi legges på 4. i mange tabeller, sikkert pga alfabetisk sortering, men mener vi er foran Sarpsborg på innbyrdes oppgjør. Vel, vi har hvertfall 6 poeng ned til 13. plass, så nedrykket begynner å komme på betryggende avstand.

 

MEN det er fortsatt 26 kamper igjen. 78 poeng for hvert lag å spille om. Og vi er ikke bedre enn Sarpsborg før dommeren griper inn etter 30 min. Straffen var nok grei, men det hadde vært typisk oss om dommeren hadde oversett den med "skulder mot skulder", "faller for lett" eller noe annet vås de pleier å finne på. Det var nok også strengt å gi rødt kort. Det reduserte selvfølgelig Sarpsborgs evner og iver etter å prøve å jage en utlikning. Vi har riktignok hatt tøff motstand, men har også hatt fordelen av tre hjemmekamper. Den ene kampen hvor vi spilte på en god bane, fikk vi faktisk grisebank. Det er vel kun vi som har en åker å spille på i år, så hvis ikke vi får det til på jevnt underlag, kan det bli mange stygge borteresultater. Kanskje stygge nok til å ta fra oss flyten på hjemmebane også. Jeg tror dette er så høyt på tabellen vi kommer i år, og vi blir ikke her oppe særlig lenge.

 

Jeg tror ikke vi kommer til å rykke ned. Eller spille kvalikk. Jeg tror ikke engang på at vi roter oss inn i kampen om nedrykk og kvalikk engang. Men det er lenge igjen, og vi har fire viktige spillere skadet i dag. Det er egentlig allerede mer enn vi tåler.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dety er faktisk hele fem(!) lag som er bak oss på tabellen med kun borteresultater. Mye hjemmeseire hittil, med andre ord. Kun 6 lag har klart mer enn ett poeng på bortebane.

 

Ja, men alle bak oss har spilt to bortkamper. Ingen "slår" null poeng og minus tre i +/-mål per kamp. Satser uansett på at Tromsøkampen gir oss tre poeng, og et langt hopp oppover på lista :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg ser et helt tydelig mønster at vi tar 3 poeng når jeg er tilstede under kampen og 0 poeng ellers. Dette mønsteret har bare forsterket seg utover sesongen. Tipper at jeg får med meg 12 hjemmekamper og 3 bortekamper i år. Dvs. 45 poeng. Bør holde til 5. plassen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg ser et helt tydelig mønster at vi tar 3 poeng når jeg er tilstede under kampen og 0 poeng ellers. Dette mønsteret har bare forsterket seg utover sesongen. Tipper at jeg får med meg 12 hjemmekamper og 3 bortekamper i år. Dvs. 45 poeng. Bør holde til 5. plassen.

Kronerulling forå få deg på plass på alle kamper? #vilhagull
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Jeg ser et helt tydelig mønster at vi tar 3 poeng når jeg er tilstede under kampen og 0 poeng ellers. Dette mønsteret har bare forsterket seg utover sesongen. Tipper at jeg får med meg 12 hjemmekamper og 3 bortekamper i år. Dvs. 45 poeng. Bør holde til 5. plassen.

Kronerulling forå få deg på plass på alle kamper? #vilhagull

29-0-1 hadde vært noe

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På søndag spiller vi sesongens femte kamp. Da kommer vi til å stå med 9, 10 eller 12 poeng. Klarer man 10 poeng på hver femkampersbolk (også kjent som poengsnitt på 2,0) så tar man medalje, så vi skal være fornøyd med det. :)

 

Neste femkampersbolk blir overstått i løpet av tre og en halv uke:

Haugesund H

Vålerenga B

Rosenborg H

Godset B

Viking H

 

Før sesongen ville jeg egentlig vært fornøyd med 5-6 poeng, men slik det ser ut nå kan vi fort ta med oss 10 poeng fra disse kampene også. Haugesund har tatt med seg noen ganske heldige poeng så langt, forsvarsspillet til Vålerenga er ikke akkurat tillitsvekkende, Godset imponerer ingen, og Viking ser ut til å ha kursen nedover. Selv Rosenborg bør vi kunne utfordre - med mindre de hever spillet sitt de neste ukene.

 

Herregud, for en artig sesong dette har blitt til a, dere! :)

 

Haugesund og Viking hjemme, ok, det bør kunne bli tre poeng. Ikke helt sikkert, selvfølgelig, men hvertfall 4 poeng tilsammen.

 

Borteseier mot Engen eller Godset har jeg null tro på, og seier hjemme mot "trønderne" kan vi hvertfall glemme, selv om det er på Nadderud. 5-6 poeng kan fort vise seg å stemme. 8 poeng er nok absolutt maks av hva vi kan håpe på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Borteseier mot Engen eller Godset har jeg null tro på, og seier hjemme mot "trønderne" kan vi hvertfall glemme, selv om det er på Nadderud.

Hverken Godset eller VIF har fått det til å stemme så langt, så vi har en fair sjanse, men typisk om de snur trenden mot oss...

Med all uturen vi har hatt mot RBK de siste årene, burde ballen rett og slett trille vår vei snart...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Eliteserien 2017 - Hvordan skal det gå?
×
×
  • Opprett ny...