Gå til innhold

Eliteserien 2017 - Hvordan skal det gå?


Anders C
 Del

Anbefalte innlegg


Kjedelig at vi ikke blir kvitt kanari i år heller! Ålesund blir det nok derimot en stund til man ser igjen. Playoffen kan bli spennende - jeg tipper Sogndal mot Møndarn.

Neste år vil mao ingen av de nedrykkede lagene komme opp igjen? Hvis ES-laget vinner kvalikken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Kjedelig at vi ikke blir kvitt kanari i år heller! Ålesund blir det nok derimot en stund til man ser igjen. Playoffen kan bli spennende - jeg tipper Sogndal mot Møndarn.

Neste år vil mao ingen av de nedrykkede lagene komme opp igjen? Hvis ES-laget vinner kvalikken.

Tviler sterkt på at Viking eller Aafk i dagens forfatning er gode nok til å rykke rett opp igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tja. Hvis vi tar vekk Glimt og Start som rykker opp, er de neste konkurrentene til Viking og Aalesund:

 

Sandnes Ulf

Mjøndalen

Ranheim

Ull/Kisa

Levanger

 

OK, jeg kjenner egentlig ikke mye til disse lagene. Men uansett hvor dårlig forfatning de to lagene er i, sjanseløse vil de ikke være..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Kjedelig at vi ikke blir kvitt kanari i år heller! Ålesund blir det nok derimot en stund til man ser igjen. Playoffen kan bli spennende - jeg tipper Sogndal mot Møndarn.

Neste år vil mao ingen av de nedrykkede lagene komme opp igjen? Hvis ES-laget vinner kvalikken.

Tviler sterkt på at Viking eller Aafk i dagens forfatning er gode nok til å rykke rett opp igjen.

Er ikke sikkert de er i dagens forfatning i 2018. Dog Viking rykker aldri rett opp igjen etter et nedrykk.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Kjedelig at vi ikke blir kvitt kanari i år heller! Ålesund blir det nok derimot en stund til man ser igjen. Playoffen kan bli spennende - jeg tipper Sogndal mot Møndarn.

Neste år vil mao ingen av de nedrykkede lagene komme opp igjen? Hvis ES-laget vinner kvalikken.

Tviler sterkt på at Viking eller Aafk i dagens forfatning er gode nok til å rykke rett opp igjen.
Er ikke sikkert de er i dagens forfatning i 2018. Dog Viking rykker aldri rett opp igjen etter et nedrykk.

Nei, det var premisset, sannsynligvis skjønner klubbene at det må gjøres noen seriøse veivalg i vinter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror i grunn Viking er nærmere å innse realitetene og foreta en ordentlig rydderunde enn Aalesund er. Jfr. oss og Fredrikstad i 2012. Til gjengjeld har de jo Bård Wiggen...

 

Når det gjelder sikker plass: selvfølgelig vil det være dumt av Knudtzon og andre spillere å ta sikker plass for gitt når det er matematisk mulig å rykke ned. Vi forventer selvfølgelig at de presterer sitt beste de siste tre serierundene. Men jeg håper også det er greit at vi supportere jubler litt på forskudd, når vi vet at det for lengst er så mange ting som skal gå galt før vi havner på kvalik at det er totalt usannsynlig. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Angående dette med at det blir offisielt at vi har berget plassen (altså at vi har flere poeng ned til 14. plassen enn det er igjen poeng å spille om), så er det 50 % sannsynlighet for at så skjer allerede neste runde, basert på oddsen fra unibet:

  • Det er 25 % sannsynlighet for at vi slår Odd, og da er det garantert uansett utfall av andre kamper.
  • Det er 28 % sannsynlighet for at vi spiller uavgjort mot Odd, og da er det garantert hvis bare Sogndal ikke vinner (53 %).
  • Det er 47 % sannsynlighet for at vi taper i Skien, og da er det garantert hvis Sogndal taper (25 %) og AaFK ikke vinner (80 %).

 

 

Tenk så deilig å møte Sogndal, vel vitende om at det er offisielt at vi har berget plassen, med lave skuldre og et voldsomt ønske om å vise hjemmepublikummet en siste gang, samt snyte Kåre og "lorden" for toppscorertittelen.

 

 

Jeg ser ikke bort fra at vi kan komme til å gruse Sogndal skikkelig om to uker. Akkurat som første serierunde, bare uten alle annuleringene...

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Angående dette med at det blir offisielt at vi har berget plassen (altså at vi har flere poeng ned til 14. plassen enn det er igjen poeng å spille om), så er det 50 % sannsynlighet for at så skjer allerede neste runde, basert på oddsen fra unibet:

  • Det er 25 % sannsynlighet for at vi slår Odd, og da er det garantert uansett utfall av andre kamper.
  • Det er 28 % sannsynlighet for at vi spiller uavgjort mot Odd, og da er det garantert hvis bare Sogndal ikke vinner (53 %).
  • Det er 47 % sannsynlighet for at vi taper i Skien, og da er det garantert hvis Sogndal taper (25 %) og AaFK ikke vinner (80 %).

 

 

Tenk så deilig å møte Sogndal, vel vitende om at det er offisielt at vi har berget plassen, med lave skuldre og et voldsomt ønske om å vise hjemmepublikummet en siste gang, samt snyte Kåre og "lorden" for toppscorertittelen.

 

 

Jeg ser ikke bort fra at vi kan komme til å gruse Sogndal skikkelig om to uker. Akkurat som første serierunde, bare uten alle annuleringene...

 

Den innsatsen og innstillingen som man hadde i den første seriekampen. Der ballen også gikk kjapt fremover når man vant den. Har man den innstillingen kommer man til å vinne med mange mål over Sogndal. Ser man bort ifra alle annuleringene den kampen så burde man likevel ha klart og score 3-4 mål til i den kampen med tanke på de sjansene man skapte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Så lenge vi havner foran LSK er jeg fornøyd, målet får være å bli best i Oslo/Akershus.

 

 

Godt poeng, det er jo faktisk veldig jevnt om å bli Stor-Oslos beste lag.

 

Har et veddemål gående på jobben om noen kasser øl, så viktig at vi havner over LSK og VIF :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Nå pisses det skikkelig på forsvarsspillet til Enga her. Gleder meg stort!

Jeg blir aldri glad når et lag passerer oss på tabellen.
Vi gruser Odd søndag og passerer begge og rykker oppover på tabellen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Nå pisses det skikkelig på forsvarsspillet til Enga her. Gleder meg stort!

Jeg blir aldri glad når et lag passerer oss på tabellen.

 

 

Det er jo ganske defensivt, dette er en håndsrekning fra Sandefjord til oss for at vi skal kunne havne foran VIF på tabellen. Men du tror kanskje vi er ferdig med å ta poeng?

 

 

Og så er det jo enga, da...

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den perfekte runden:

 

Sogndal - Tromsø H

Molde - Kristiansund H

Aalesund - RBK H Næmmen, ikke gull denne runden heller? Så trist da...

Viking - Sarpsborg B Den medaljen har dere ærlig fortjent, særpinger

Sandefjord - VIF H check

Brann - LSK U (H)

Haugesund - Strømsgodset B

Odd - Stabæk B Gjerne med flere mål - plassen er berget!

 

Tabell for lagene som er innenfor seks poeng (6. - 11. plass)

39 FKH (ca. -1 i målforskjell), Odd (-9)

38 STB (-4)

37

36 VIF (+3), Sandefjord (-10)

35 LSK (-2)

 

Plassen er berget, og vi sikter mot sjetteplass.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må føles litt merkelig for Magne Hoseth å være med på å ro i land seriegull til Rosenborg.

Tipper at han har mer fokus på at han kanskje har bidratt til å berge plassen for KBK.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Eliteserien 2017 - Hvordan skal det gå?
×
×
  • Opprett ny...