Jump to content
Celebi2

Sindre Mauritz-Hansen

Recommended Posts

Hvis det stemmer at han ikke har trent godt gjennom sommeren kan det minne om noe annet også.

Er det opplagt at spillerne utvikler seg mer på 90 minutter på søndager enn seks dager i uken med trening? Håper virkelig treningshverdagen på Nadderud er en bedre utviklingsarena enn Strømmen og Ull/Kisa.

Det må da være en tillitserklæring at vi ikke ønsker å leie han ut? Og et tegn på at Stabæk har langsiktige planer for ham, og ønsker å bygge han opp i en treningshverdag sammen med våre beste menn. Og hvis det er sånn at han kom dårlig trent tilbake fra ferien, så kan man jo spekulere i om det har bidratt i ønsket om å følge ham tett. Hadde vært utrolig kult om SMH blir neste års Ohi

Helt enig men da bør han på et tidspunkt få mer enn 3 min og 8 min på dette nivået

Synes den artikkelen var et godt svar til de som mener Stabæk har ført elendig personalpolitikk overfor ham, osv. Jeg tror fortsatt han kommer til å skinne, men nå har vi en forklaring på hvorfor det ikke har skjedd i år!

Lånes ut til Strømmen, og vil fort utgjøre et giftig spisspar sammen med Litj Pedersen

Kan man ved utlån hente tilbake utenom overgangsvinduene

Scoring i debuten etter innlegg fra Thor Lange!

Edited by joogs

Virker som miljø og tillit betyr mye for Mauritz. Veldig hyggelig at han har flyt.

Edited by Nr14

Søndag scoret han for andre kamp på rad da Strømmen tok sesongens første seier. Den innleide angriperen fra Stabæk har imidlertid ikke den samme bakgrunnen som lagkameratene.

For ikke bare var han uten drømmer om spill i toppfotballen til så sent som for to år siden: Som førsteårs junior fikk Mauritz-Hansen nok av fotball.

Få nyhetene servert i innboksen.

– Jeg var på juniorlaget til Stabæk og det ble altfor seriøst. Det var ikke gøy lenger. Jeg var rett og slett møkk lei og sluttet, sier Mauritz-Hansen.

I et helt år var han som en helt vanlig ungdom. Han var sammen med kamerater og festet også i ny og ne.

– Jeg hadde treningskort på et helsestudio, men jeg brukte det ikke. Jeg savnet ikke fotballen og hadde det egentlig veldig bra slik jeg hadde det. Men heldigvis kom lysten tilbake.

Med feil bein

Men spissen startet i det små, i Asker. Der koste han seg i 3. divisjon. Selv om Strømmen faktisk forsøkte å hente ham så tidlig som for fire år siden, hadde han ingen ambisjoner om spill på toppnivå.

– Nei, det kom ikke før for cirka to år siden, før jeg ble hentet til Stabæk. Jeg koste meg og syntes fotball var gøy igjen. Valget om å ta det hvileåret er mitt livs beste valg. Jeg tror ikke jeg hadde stått her hvis jeg ikke hadde gjort det. Da kunne jeg blitt så lei at jeg aldri hadde kommet tilbake.

Da han dundret inn 3-0-målet med «feil» bein – det høyre–og avgjorde kampen helt søndag, hadde han allerede assistert til Emil Sildnes' 1-0-mål.

– Jeg er egentlig best med venstrebeinet, men har hatt litt vondt i det den siste tiden. Derfor har jeg skutt en del med høyre på trening. Det kom bra med.

– I skyggen

Sammen med spisskollega Martin Trøen så Strømmens angrepsduo spreke ut. Trøen er i langt bedre form enn han noen gang har vært og virker nå også som mer enn en målsnik.

– Og bra er det. Sindre setter meg jo helt i skyggen. Det har han vist den siste tiden. Jeg er heldig hvis jeg får sole meg i glansen av ham, gliser eidsvollingen.

Da han var 16 år tenkte han i helt andre baner enn spisskollegaen.– Det er ganske imponerende at han er kommet tilbake etter å ha sluttet. Det er spesielt. Selv var jeg på A-laget til Eidsvold Turn da jeg var 16. Ambisjonene var høye.

Sterkere hjemme

Og skal Strømmen hevde seg bedre enn i forrige sesong må resultatene bli en konsekvens av at de er bedre trent.

Spesielt på hjemmebane slet gråtrøyene i fjor. Søndagens seier ble komfortabel og underholdende, selv om laget var et stykke unna toppnivå rent spillemessig.

– Det var det siste jeg sa til guttene før vi gikk ut. Hjemme er vi nødt til å vinne slike kamper. Vi ga vekk altfor mange poeng her i fjor, sier kaptein Kristian Jahr.

Han stanget inn det viktige 2-0-målet på overtiden av overtiden før pause. Etter en Åsane-spiller pratet på seg direkte rødt kort etter timen kunne hjemmelaget herje.

Og da kom også uttellingen for Mauritz-Hansen.

– Jeg kjenner jeg har litt å gå på til jeg er i toppform, det er betryggende, sier 23-åringen.

Men først og fremst har han funnet grunnverdien i det han driver med. Og det er også moralen til yngre spillere.

– Det er nødt til å være gøy. Ellers er det ingen vits.

Kampfakta

Scoret i cupen onsdag og igjen idag. Står med 3 mål 1 assist etter 3,5 kamp i OBOS.

Edit; ble en målgivende til og delt banens beste med Thor Lange.

Edited by joogs

Scoret i cupen onsdag og igjen idag. Står med 3 mål 1 assist etter 3,5 kamp i OBOS.

Edit; ble en målgivende til og delt banens beste med Thor Lange.

Kombinasjon av tillit og trivsel gjør underverker.

Hvorfor det? Han var ikke god nok i fjor. Neste år vil vi få svar på om han er god nok for Eliteserien eller om OBOS er det høyeste nivået han klarer å prestere på.

Hvorfor det? Han var ikke god nok i fjor. Neste år vil vi få svar på om han er god nok for Eliteserien eller om OBOS er det høyeste nivået han klarer å prestere på.

Han var god nok, han fikk ikke spilletid i det hele tatt.

Skal love deg at hvis Boli hadde fått ballen på 16-meteren på det kanonmålet Sindre hadde idag, hadde han mistet ballen på et håpløst dribleforsøk, eller slått en tversoverpasning eller støttepasning med påfølgende brudd.

Vi skal gi dårligere unggutter sjansen, nesten ubegrenset med tillitt, men et virkelig talent som Sindre? Neida, han skal vi råtne vekk og går nok gratis eller for en billig penge snart, og kommer til å herje med oss i ES snart.

Så du var på feltet jevnlig i fjor og kan med hånden på hjertet si at han burde spilt istedenfor Ohi?

Så du var på feltet jevnlig i fjor og kan med hånden på hjertet si at han burde spilt istedenfor Ohi?

Han kunne fint fått noen flere innhopp. Han imponerte hver gang han fikk sjansen. Håper vi har en plan med han istedet for å hente en avdanket kineser.

Er helt uenig i at han imponerte i innhoppene sine. Såklart er det en plan, den er jo at han skal få en sesong i nytt miljø og spille på seg selvtillit, og komme tilbake som en bedre spiller. Han har jo vært tydelig på det selv at overgangen var stor for ham treningsmessig.

Edited by Norris

Jeg kan heller ikke huske at han imponerte nevneverdig i innhoppene utenom cupkampene. Han var definitivt bakerst i køen og da er lån riktig beslutning, slik det ser ut så virker det jo som han får god utvikling på et lavere nivå og da er det bra for alle parter, kanskje han da mestrer eliteserien neste år.

Ny scoring på Mauritz i OBOS

Etter assist av Lange. Haugsdal har matchvinner assist for Nest-Sotra

Steen Sæthre som satte Nest-Sotras mål i det 90 minutt spilte for Stabæk i 2012. Og bare så det er sagt synes jeg meldingen om Boli er lavmål.

Edited by smart