Gå til innhold

Stallen 2017


Forza Stabæk
 Del

Anbefalte innlegg


 

 

Hvis ikke er jeg redd det blir en lang sesong..

Så ditt tips er 14. Plass og kvallik med dagens tropp?

Forøvrig enig med deg ang ønsker for nye spillere

 

Er forsåvidt mer redd for nedrykk jeg egentlig selv om det er mange dårlige lag i TL. Men vi er absolutt et av de dårlige lagene ville jeg si.

 

 

Er det en ting man må huske på angående forrige sesong så var det at det var Brann og Sogndal som var de to nyopprykkede og det var heller ingen overaskelse at ingen av dem ikke var i bunnstriden. Imotsetingen til 2015- sesongen der man hadde Sandefjord og Mjøndalen som begge rykket ned som nyopprykkede lag. Godt mulig Sandefjord har lært fra sist gang de var oppe, men er sikker på at de vil slite i bunnen. Kristiansund tror jeg fort blir som Mjøndalen 2015. Altså, med andre ord er det enda klarere nedrykkskandidater.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

 

Hvis ikke er jeg redd det blir en lang sesong..

Så ditt tips er 14. Plass og kvallik med dagens tropp?

Forøvrig enig med deg ang ønsker for nye spillere

Er forsåvidt mer redd for nedrykk jeg egentlig selv om det er mange dårlige lag i TL. Men vi er absolutt et av de dårlige lagene ville jeg si.

Er det en ting man må huske på angående forrige sesong så var det at det var Brann og Sogndal som var de to nyopprykkede og det var heller ingen overaskelse at ingen av dem ikke var i bunnstriden. Imotsetingen til 2015- sesongen der man hadde Sandefjord og Mjøndalen som begge rykket ned som nyopprykkede lag. Godt mulig Sandefjord har lært fra sist gang de var oppe, men er sikker på at de vil slite i bunnen. Kristiansund tror jeg fort blir som Mjøndalen 2015. Altså, med andre ord er det enda klarere nedrykkskandidater.

Det er MYE intern uro i Sandefjord. Så tror de kan slite om de starter på feil fot i serien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Som Andreas skrev i går jobber IA med en (eller to) på innleie, trolig frem til sommeren. Men her kommer det garantert lite info ut før ting er i boks.

Endret av Wilmar
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Keeper:


Sayouba
Singh
Kjellevold

Forsvar:

Moe
Skjønsberg
Race
Espung
Hanche-Olsen
Granli
Skogseid - ny

El Amrani - ny

Ødegård - ny

Midtbane:

Bohinen
Kassi
Njie
Brochmann - ny
Lumanza - ny

El Hadji Ba - ny


Angrep:

Ohi
Pedersen
Boli - ny
Mauritz-Hansen - ny


Usikre:

Alan - kontrakt utløpt
Keita - kontrakt utløpt
Escoe - kontrakt utløpt

Bekreftet ut:

Gorozia

Grossman
Mehmeti
Nilsson

Meling

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Keeper:

 

Sayouba

Singh

Kjellevold

 

Forsvar:

 

Moe

Skjønsberg

Race

Espung

Hanche-Olsen

Granli

Skogseid - ny

El Amrani - ny

Ødegård - ny

 

Midtbane:

 

Bohinen

Kassi

Njie

Brochmann - ny

Lumanza - ny

El Hadji Ba - ny

 

Angrep:

 

Ohi

Pedersen

Boli - ny

Mauritz-Hansen - ny

 

Usikre:

 

Alan - kontrakt utløpt

Keita - kontrakt utløpt

Escoe - kontrakt utløpt

 

Bekreftet ut:

 

Gorozia

Grossman

Mehmeti

Nilsson

Meling

Føy faen dette er tynn suppe ass... Forsvaret er greit med 4 mann og en ok backup i Skogseid. Resten er ikke TL materiale akkurat. Midtbane er direkte svak, spiss som leverer har vi fortsatt ikke. Går dette bra kommer jeg til å bli mektig imponert over noen av unggutta våre!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Keeper:

 

Sayouba

Singh

Kjellevold

 

Forsvar:

 

Moe

Skjønsberg

Race

Espung

Hanche-Olsen

Granli

Skogseid - ny

El Amrani - ny

Ødegård - ny

 

Midtbane:

 

Bohinen

Kassi

Njie

Brochmann - ny

Lumanza - ny

El Hadji Ba - ny

 

Angrep:

 

Ohi

Pedersen

Boli - ny

Mauritz-Hansen - ny

 

Usikre:

 

Alan - kontrakt utløpt

Keita - kontrakt utløpt

Escoe - kontrakt utløpt

 

Bekreftet ut:

 

Gorozia

Grossman

Mehmeti

Nilsson

Meling

Føy faen dette er tynn suppe ass... Forsvaret er greit med 4 mann og en ok backup i Skogseid. Resten er ikke TL materiale akkurat. Midtbane er direkte svak, spiss som leverer har vi fortsatt ikke. Går dette bra kommer jeg til å bli mektig imponert over noen av unggutta våre!

 

 

 

Denne analysen skjønner jeg lite av. Er midtbanen vår tynn suppe? - med Kassi som på sitt beste er en strålende offensiv midtbanespiller, Nije som har spisskompetanse en-mot-en, Bohinen og Vetlesen som begge kan ta steget opp i toppklasse (om ikke helt i stabilt i år, så likevel) Brochmann som var OBOS-ligaens kanskje beste spiller i fjor og allerede har vist både offensive ferdigheter og hardt arbeid, og to spillere med et skyhøyt høyestenivå i Lumanza (Champions League-kamper for Standard Liege (?) og El Hadji Ba med landskamper for Frankrike U-20 og spill i Championship i England. OK, de må bli helt matchfit, de må spille seg sammen med gruppa, men å kalle summen av dette "tynn suppe"....Vanskelig å forstå. En god høyrekant/spiss nå, så kan det bli en utrolig morsom sesong.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Keeper:

 

Sayouba

Singh

Kjellevold

 

Forsvar:

 

Moe

Skjønsberg

Race

Espung

Hanche-Olsen

Granli

Skogseid - ny

El Amrani - ny

Ødegård - ny

 

Midtbane:

 

Bohinen

Kassi

Njie

Brochmann - ny

Lumanza - ny

El Hadji Ba - ny

 

Angrep:

 

Ohi

Pedersen

Boli - ny

Mauritz-Hansen - ny

 

Usikre:

 

Alan - kontrakt utløpt

Keita - kontrakt utløpt

Escoe - kontrakt utløpt

 

Bekreftet ut:

 

Gorozia

Grossman

Mehmeti

Nilsson

Meling

Føy faen dette er tynn suppe ass... Forsvaret er greit med 4 mann og en ok backup i Skogseid. Resten er ikke TL materiale akkurat. Midtbane er direkte svak, spiss som leverer har vi fortsatt ikke. Går dette bra kommer jeg til å bli mektig imponert over noen av unggutta våre!

 

Denne analysen skjønner jeg lite av. Er midtbanen vår tynn suppe? - med Kassi som på sitt beste er en strålende offensiv midtbanespiller, Nije som har spisskompetanse en-mot-en, Bohinen og Vetlesen som begge kan ta steget opp i toppklasse (om ikke helt i stabilt i år, så likevel) Brochmann som var OBOS-ligaens kanskje beste spiller i fjor og allerede har vist både offensive ferdigheter og hardt arbeid, og to spillere med et skyhøyt høyestenivå i Lumanza (Champions League-kamper for Standard Liege (?) og El Hadji Ba med landskamper for Frankrike U-20 og spill i Championship i England. OK, de må bli helt matchfit, de må spille seg sammen med gruppa, men å kalle summen av dette "tynn suppe"....Vanskelig å forstå. En god høyrekant/spiss nå, så kan det bli en utrolig morsom sesong.

Ikke meningen å være altfor negativ, men på papiret mangler vi spillere som beviselig har bra TL nivå. Det gjelder hele midtbanen, men selvfølgelig kan Lumanza og dagens nye overraske i enkeltkamper sin første sesong. Tonny er hardtarbeidene, men ingen stor erstatning for Cole og Meling. Helt enig i at Kassi leverer, men han er også den eneste som har et nogenlunde stabilt nivå. Nije og Ohi er "av og på"-spillere, men fortsetter de som i sesongens siste 3-4 matcher hjelper det veldig. Boli får en halv sesong og viste seg fortsatt ikke å være en stor goalgetter i Aafk. Resten er juniorer som du sier kan ta nivået i enkeltkamper. Som sagt; går dette bra kommer jeg til å bli mektig imponert over våre egendyrkede juniorer og spiser min egen negativitet med glede. Men på papiret, med oppsummeringen i tråden, må du da være enig i at vi posisjon for posisjon, bortsett fra forsvaret, er svekket fra i fjor? Og det ble en lang sesong...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt riktig, med unntak av keeperene er vi svekket i alle lagdeler inkl. forsvar (Nilsson > Skogseid) jfr. laget som avsluttet fjorårssesongen med kvalikk.

 

Jeg er særlig skeptisk til sentral midtbane, til tross for dagens signering. Det er ingenting i Ba's cv som skal tilsi at han går rett inn og erstatter eller sågar overgår både Cole og Birger. vi mangler derfor fremdeles desperat en rutinert midtbanegeneral.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Keeper:

 

Sayouba

Singh

Kjellevold

 

Forsvar:

 

Moe

Skjønsberg

Race

Espung

Hanche-Olsen

Granli

Skogseid - ny

El Amrani - ny

Ødegård - ny

 

Midtbane:

 

Bohinen

Kassi

Njie

Brochmann - ny

Lumanza - ny

El Hadji Ba - ny

 

Angrep:

 

Ohi

Pedersen

Boli - ny

Mauritz-Hansen - ny

 

Usikre:

 

Alan - kontrakt utløpt

Keita - kontrakt utløpt

Escoe - kontrakt utløpt

 

Bekreftet ut:

 

Gorozia

Grossman

Mehmeti

Nilsson

Meling

Føy faen dette er tynn suppe ass... Forsvaret er greit med 4 mann og en ok backup i Skogseid. Resten er ikke TL materiale akkurat. Midtbane er direkte svak, spiss som leverer har vi fortsatt ikke. Går dette bra kommer jeg til å bli mektig imponert over noen av unggutta våre!

 

Denne analysen skjønner jeg lite av. Er midtbanen vår tynn suppe? - med Kassi som på sitt beste er en strålende offensiv midtbanespiller, Nije som har spisskompetanse en-mot-en, Bohinen og Vetlesen som begge kan ta steget opp i toppklasse (om ikke helt i stabilt i år, så likevel) Brochmann som var OBOS-ligaens kanskje beste spiller i fjor og allerede har vist både offensive ferdigheter og hardt arbeid, og to spillere med et skyhøyt høyestenivå i Lumanza (Champions League-kamper for Standard Liege (?) og El Hadji Ba med landskamper for Frankrike U-20 og spill i Championship i England. OK, de må bli helt matchfit, de må spille seg sammen med gruppa, men å kalle summen av dette "tynn suppe"....Vanskelig å forstå. En god høyrekant/spiss nå, så kan det bli en utrolig morsom sesong.

Ikke meningen å være altfor negativ, men på papiret mangler vi spillere som beviselig har bra TL nivå. Det gjelder hele midtbanen, men selvfølgelig kan Lumanza og dagens nye overraske i enkeltkamper sin første sesong. Tonny er hardtarbeidene, men ingen stor erstatning for Cole og Meling. Helt enig i at Kassi leverer, men han er også den eneste som har et nogenlunde stabilt nivå. Nije og Ohi er "av og på"-spillere, men fortsetter de som i sesongens siste 3-4 matcher hjelper det veldig. Boli får en halv sesong og viste seg fortsatt ikke å være en stor goalgetter i Aafk. Resten er juniorer som du sier kan ta nivået i enkeltkamper. Som sagt; går dette bra kommer jeg til å bli mektig imponert over våre egendyrkede juniorer og spiser min egen negativitet med glede. Men på papiret, med oppsummeringen i tråden, må du da være enig i at vi posisjon for posisjon, bortsett fra forsvaret, er svekket fra i fjor? Og det ble en lang sesong...

 

 

 

Mener vi er klart forsterket siden i fjor. Svekket først og fremst med Birger (Cole spilte lite og var ikke spesielt god i fjor) og litt med Keita (som også spilte lite). Disse har vi erstattet med Lumanza, Ba, Brochmann, Mauritz-Hansen, Vetlesen.... En eller to til, så er vi et lag på midten som kan sikte oppover. Husk at Hanche, Jeppe Moe, Bohinen etc, har fått et år med mye god erfaring og er klart bedre enn i fjor. Vetlesen kan bli en sensasjon uten at man skal forvente det. I tillegg er det flere om beinet på høyreback-plassen....og til sommeren kommer Boli!!!! Nei, opp med hodet, Knutta.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt riktig, med unntak av keeperene er vi svekket i alle lagdeler inkl. forsvar (Nilsson > Skogseid) jfr. laget som avsluttet fjorårssesongen med kvalikk.

 

Jeg er særlig skeptisk til sentral midtbane, til tross for dagens signering. Det er ingenting i Ba's cv som skal tilsi at han går rett inn og erstatter eller sågar overgår både Cole og Birger. vi mangler derfor fremdeles desperat en rutinert midtbanegeneral.

 

Hvor kommer den lyriske hyllesten til Cole fra? Han spilte nesten ikke i fjor, og var vel i beste fall middelmådig på høsten. Vil tro at både Brochmann. Lumanza og Ba går langt utenpå ham. I tillegg kan Vetlesen bli en gedigent overraskelse og Bohinen ta nye steg. Vi er klart bedre forspent på midten inn i fjor etter mitt syn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er status på Østvold. Kanskje det største talentet. Jeg synes ikke dette ser så galt ut. Vil nok satset på en forsterkning i angrep så er vi i boks. Målet i år må være rundt 9-10 plass. Da har gjengen fått et bra år på baken og kan sikte høyere neste år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes det hvertfall er veldig tidlig å avskrive Ba allerede...

 

Det er ikke mange tippeligaspillere som ville klart seg i championship.

Ikke engang Nicklas Bendtner klarte det.. så vi har gjort et scoop her..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Østvold ser ut til å være i full gang...

Han kan definitivt bli årets hit hvis han holder seg skadefri. Der har vi noe spesielt
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Jeg synes det hvertfall er veldig tidlig å avskrive Ba allerede...

 

Det er ikke mange tippeligaspillere som ville klart seg i championship.

Ikke engang Nicklas Bendtner klarte det.. så vi har gjort et scoop her..

 

 

Dio var ikke veldig god i Championship heller. Tyder på at nivået der borte er betydelig høyere, så har trua på at Ba vil gjøre det bra for oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Helt riktig, med unntak av keeperene er vi svekket i alle lagdeler inkl. forsvar (Nilsson > Skogseid) jfr. laget som avsluttet fjorårssesongen med kvalikk.

Jeg er særlig skeptisk til sentral midtbane, til tross for dagens signering. Det er ingenting i Ba's cv som skal tilsi at han går rett inn og erstatter eller sågar overgår både Cole og Birger. vi mangler derfor fremdeles desperat en rutinert midtbanegeneral.

 

Hvor kommer den lyriske hyllesten til Cole fra? Han spilte nesten ikke i fjor, og var vel i beste fall middelmådig på høsten. Vil tro at både Brochmann. Lumanza og Ba går langt utenpå ham. I tillegg kan Vetlesen bli en gedigent overraskelse og Bohinen ta nye steg. Vi er klart bedre forspent på midten inn i fjor etter mitt syn.

Vetlesen er 16 er han ikke?

 

Brochmann, Lumanza og Ba kan vise seg å være ok signeringer det, nøkkelordet her er KAN. Som sagt tidligere håpet er der selv om troen mangler.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Helt riktig, med unntak av keeperene er vi svekket i alle lagdeler inkl. forsvar (Nilsson > Skogseid) jfr. laget som avsluttet fjorårssesongen med kvalikk.

Jeg er særlig skeptisk til sentral midtbane, til tross for dagens signering. Det er ingenting i Ba's cv som skal tilsi at han går rett inn og erstatter eller sågar overgår både Cole og Birger. vi mangler derfor fremdeles desperat en rutinert midtbanegeneral.

Hvor kommer den lyriske hyllesten til Cole fra? Han spilte nesten ikke i fjor, og var vel i beste fall middelmådig på høsten. Vil tro at både Brochmann. Lumanza og Ba går langt utenpå ham. I tillegg kan Vetlesen bli en gedigent overraskelse og Bohinen ta nye steg. Vi er klart bedre forspent på midten inn i fjor etter mitt syn.

Vetlesen er 16 er han ikke?

 

Brochmann, Lumanza og Ba kan vise seg å være ok signeringer det, nøkkelordet her er KAN. Som sagt tidligere håpet er der selv om troen mangler.

 

 

Grossman spilte over forventning mener nå jeg. Ingenting tilsier at Brochmann, Lumanza eller Ba ikke kan gjøre det samme.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ut ifra det lille jeg har sett av Ba (de to videoene), så synes jeg han ser ut som en sentral vi har manglet en god stund. Virker trygg med ball, god defensivt og har en god pasningsfot, i tillegg ser det ut som at han har ganske god fysikk.

Endret av vi som er stb
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Cole hadde 23 starter, 5 assist (flest sammen med Nije) og 5. beste på den klubbinterne børsen i den grad man skal vektlegge slik. Alt i følge altomfotball.no

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Helt riktig, med unntak av keeperene er vi svekket i alle lagdeler inkl. forsvar (Nilsson > Skogseid) jfr. laget som avsluttet fjorårssesongen med kvalikk.

Jeg er særlig skeptisk til sentral midtbane, til tross for dagens signering. Det er ingenting i Ba's cv som skal tilsi at han går rett inn og erstatter eller sågar overgår både Cole og Birger. vi mangler derfor fremdeles desperat en rutinert midtbanegeneral.

 

Hvor kommer den lyriske hyllesten til Cole fra? Han spilte nesten ikke i fjor, og var vel i beste fall middelmådig på høsten. Vil tro at både Brochmann. Lumanza og Ba går langt utenpå ham. I tillegg kan Vetlesen bli en gedigent overraskelse og Bohinen ta nye steg. Vi er klart bedre forspent på midten inn i fjor etter mitt syn.

Vetlesen er 16 er han ikke?

 

Brochmann, Lumanza og Ba kan vise seg å være ok signeringer det, nøkkelordet her er KAN. Som sagt tidligere håpet er der selv om troen mangler.

Vetlesen ble 16 28. feb.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

Helt riktig, med unntak av keeperene er vi svekket i alle lagdeler inkl. forsvar (Nilsson > Skogseid) jfr. laget som avsluttet fjorårssesongen med kvalikk.

Jeg er særlig skeptisk til sentral midtbane, til tross for dagens signering. Det er ingenting i Ba's cv som skal tilsi at han går rett inn og erstatter eller sågar overgår både Cole og Birger. vi mangler derfor fremdeles desperat en rutinert midtbanegeneral.

Hvor kommer den lyriske hyllesten til Cole fra? Han spilte nesten ikke i fjor, og var vel i beste fall middelmådig på høsten. Vil tro at både Brochmann. Lumanza og Ba går langt utenpå ham. I tillegg kan Vetlesen bli en gedigent overraskelse og Bohinen ta nye steg. Vi er klart bedre forspent på midten inn i fjor etter mitt syn.

Vetlesen er 16 er han ikke?

 

Brochmann, Lumanza og Ba kan vise seg å være ok signeringer det, nøkkelordet her er KAN. Som sagt tidligere håpet er der selv om troen mangler.

Grossman spilte over forventning mener nå jeg. Ingenting tilsier at Brochmann, Lumanza eller Ba ikke kan gjøre det samme.

Da kan ikke forventningen ha vært særlig høy...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

 

Helt riktig, med unntak av keeperene er vi svekket i alle lagdeler inkl. forsvar (Nilsson > Skogseid) jfr. laget som avsluttet fjorårssesongen med kvalikk.

Jeg er særlig skeptisk til sentral midtbane, til tross for dagens signering. Det er ingenting i Ba's cv som skal tilsi at han går rett inn og erstatter eller sågar overgår både Cole og Birger. vi mangler derfor fremdeles desperat en rutinert midtbanegeneral.

Hvor kommer den lyriske hyllesten til Cole fra? Han spilte nesten ikke i fjor, og var vel i beste fall middelmådig på høsten. Vil tro at både Brochmann. Lumanza og Ba går langt utenpå ham. I tillegg kan Vetlesen bli en gedigent overraskelse og Bohinen ta nye steg. Vi er klart bedre forspent på midten inn i fjor etter mitt syn.

Vetlesen er 16 er han ikke?

 

Brochmann, Lumanza og Ba kan vise seg å være ok signeringer det, nøkkelordet her er KAN. Som sagt tidligere håpet er der selv om troen mangler.

Grossman spilte over forventning mener nå jeg. Ingenting tilsier at Brochmann, Lumanza eller Ba ikke kan gjøre det samme.

Da kan ikke forventningen ha vært særlig høy...
Forventet ikke at en spiller som tilsynelatende hadde mistet all motivasjon og vilje til å spille for oss (og ville hjem) etter hjernerystelsen han pådro seg, skulle spille slik nei. Endret av JespV
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Helt riktig, med unntak av keeperene er vi svekket i alle lagdeler inkl. forsvar (Nilsson > Skogseid) jfr. laget som avsluttet fjorårssesongen med kvalikk.

Jeg er særlig skeptisk til sentral midtbane, til tross for dagens signering. Det er ingenting i Ba's cv som skal tilsi at han går rett inn og erstatter eller sågar overgår både Cole og Birger. vi mangler derfor fremdeles desperat en rutinert midtbanegeneral.

Hvor kommer den lyriske hyllesten til Cole fra? Han spilte nesten ikke i fjor, og var vel i beste fall middelmådig på høsten. Vil tro at både Brochmann. Lumanza og Ba går langt utenpå ham. I tillegg kan Vetlesen bli en gedigent overraskelse og Bohinen ta nye steg. Vi er klart bedre forspent på midten inn i fjor etter mitt syn.

Vetlesen er 16 er han ikke?

 

Brochmann, Lumanza og Ba kan vise seg å være ok signeringer det, nøkkelordet her er KAN. Som sagt tidligere håpet er der selv om troen mangler.

Vetlesen ble 16 28. feb.

 

Hugo ble vel 17? Han er født i 2000.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stallen 2017
×
×
  • Opprett ny...