Gå til innhold

Det Blaa Byggelaget


Posse
 Del

Anbefalte innlegg


Hva var det han het han med steinen oppover fjellsida? Sisyfos?

 

Nå har visst steinen rast et godt stykke nedover - så nå er det på'n igjen....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

12 125

Hva var det han het han med steinen oppover fjellsida? Sisyfos?

 

Nå har visst steinen rast et godt stykke nedover - så nå er det på'n igjen....

 

Yes - http://www.sisyfos.no/

 

Uansett hva som har skjedd før, jeg stiller også. Veldig bra initiativ.

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stått i kjosken?

Det hadde vel vært en ide at noen frivillige vil stå i kiosken, så sparer klubben flere tusen kroner hver kamp. Russejentene får vell rundt 100 kroner timen for jobben.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Flott tiltak ! Håper det virker mobiliserende. Det kom fram noen bra forslag som ledelsen bør ta tak i. Toni virker som en veldig hyggelig fyr, men fikk ikke helt tak i hvordan han mener vi skal spille. Det kan godt være min skyld. Som supporter synes jeg IAOs innlegg var mest interessant omkring hva vi fortsatt jakter på osv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen ble mer opptimistiske etter dette møtet. Mulig de er bedre informert om den økonomiske situasjon en meg. Jeg ble mer skremt. Klubben mangler penger. Er det hold i ryktet jeg hørte, har Sparebank1 redusert sitt sponsorat med 2 mil. Dette er penger man har budsjetert med. Slik jeg følte det var dette en slags brainstorming for å finne på tiltak som øker klubbens intekter. Vi sliter såpass med økonomien at styret og ledelse ikke helt har troen på at vi klarer å holde oss i øverste divisjon til vi har flyttet inn på nye Nadderud Stadion. Stabæk Fotball er jo et korthus og lite skal til, før vi flytter inn som et Postnord lag.

Et av tiltakene som ble foreslått, er å selge livsvarig sesongkort for 50.000 Selger man 30 kort i året så er det 1,5mil. En del av oss føler derimot at dette er "å pisse i buksa for å holde varmen" Men mulig det hindrer oss fra å fryse ihjel før redningsbåten i form av ny stadion kommer i 2020 eller 2021.

Ellers ser det sportslige bra ut. IAO og Tom Schelvan kom sent, og direkte fra London, der de hadde lett etter en spiss fra ett eller annet land. IAO fortalte om hvordan det økonomiske påvirker det sportslige. I fjor hadde vi et spillerlønns budsjett på ca 70% av Start som hadde det nest laveste.

Ett annet problem er at vi ikke har økonomi til å signere en kontrakt med våre unge talenter, noe som gjør at akademiet kan bli "raidet" av utenlandske klubber og agenter.

Jeg synes det også var interesant å få en skikkelig orientering om akademiet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen ble mer opptimistiske etter dette møtet. Mulig de er bedre informert om den økonomiske situasjon en meg. Jeg ble mer skremt. Klubben mangler penger. Er det hold i ryktet jeg hørte, har Sparebank1 redusert sitt sponsorat med 2 mil. Dette er penger man har budsjetert med. Slik jeg følte det var dette en slags brainstorming for å finne på tiltak som øker klubbens intekter. Vi sliter såpass med økonomien at styret og ledelse ikke helt har troen på at vi klarer å holde oss i øverste divisjon til vi har flyttet inn på nye Nadderud Stadion. Stabæk Fotball er jo et korthus og lite skal til, før vi flytter inn som et Postnord lag.

Et av tiltakene som ble foreslått, er å selge livsvarig sesongkort for 50.000 Selger man 30 kort i året så er det 1,5mil. En del av oss føler derimot at dette er "å pisse i buksa for å holde varmen" Men mulig det hindrer oss fra å fryse ihjel før redningsbåten i form av ny stadion kommer i 2020 eller 2021.

Ellers ser det sportslige bra ut. IAO og Tom Schelvan kom sent, og direkte fra London, der de hadde lett etter en spiss fra ett eller annet land. IAO fortalte om hvordan det økonomiske påvirker det sportslige. I fjor hadde vi et spillerlønns budsjett på ca 70% av Start som hadde det nest laveste.

Ett annet problem er at vi ikke har økonomi til å signere en kontrakt med våre unge talenter, noe som gjør at akademiet kan bli "raidet" av utenlandske klubber og agenter.

Jeg synes det også var interesant å få en skikkelig orientering om akademiet.

Jeg synes tanken om livsvarig sesongkort er spennende og betydelig bedre en pisse i buksa. Blir spennende tider og det skaper engasjement og det må til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et rop om hjelp!

 

Det er ingen tvil om at gårsdagens møte var et rop om hjelp. Og man roper ikke om hjelp hvis det ikke er nødvendig. Som det også fremgår av innbydelsen til møtet, er det snakk om å bygge en økonomisk bro fra dagens svært krevende situasjon til Nye Nadderud, med et helt annet inntektspotensiale, er på plass.

 

Det er godt kjent at Stabæk må selge spillere for MNOK 10 årlig for ikke å drive med underskudd, og vi kan ikke belage oss på å "ta en Dio" hvert år.

 

Stabæk har brukt betydelige midler de siste årene på å investere i Akademiet. MNOK 5-6 årlig ble nevnt. Nå kan klubben høste av denne investeringen ved å signere de presumptivt største talentene før de eventuelt "plukkes opp" av større, europeiske klubber og Stabæk derved blir sittende igjen med "småpenger" (utdanningskompensasjon).

 

I tillegg er det slik at klubben ikke har økonomisk handlingsrom til å signere erfarne spillere som går inn og forsterker A-laget på lengre avtaler, og som derved kan bringe vesentlige inntekter til klubben.

 

Gårsdagens prisverdige initiativ hadde til hensikt å redegjøre for denne situasjonen og lufte noen tanker om hvordan klubben i løpet av relativt kort tid kan skaffe til veie ekstraordinære midler for å bygge en økonomisk bro frem til Nye Nadderud er på plass, forhåpentlig i 2020/21.

 

Jeg tror administrasjon og styre ble oppstemt av det store oppmøtet og engasjementet, men det gjenstår å omsette dette til ekstraordinære inntekter. Der ble vi alle oppfordret til å tenke litt på noen forslag og sende inn andre forslag til administrasjonen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


jeg bare minner om at Ingo såvidt var innom referatforbud.

 

Synes det er veldig bra at klubben åpner dørene på denne måten, men skjønner at de nødvendigvis ikke ønsker å åpne dørene for alle, når innholdet i møtene blir smelt ut, i tillegg til rykter rundt generalsponsor og beløper spres.

Endret av frilin
Lenke til innlegg
Del på andre sider


jeg bare minner om at Ingo såvidt var innom referatforbud.

 

Synes det er veldig bra at klubben åpner dørene på denne måten, men skjønner at de nødvendigvis ikke ønsker å åpne dørene for alle, når innholdet i møtene blir smelt ut, i tillegg til rykter rundt generalsponsor og beløper spres.

Møtet var åpent for alle og ingen hemmeligheter ble delt.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


I disse trange økonomiske tider, hvor mye koster det å drifte damelaget pr. år, og hvor stor andel av denne kostnaden dekkes av unike sponsorater/inntekter for damelaget?

 

Alea iacta est.

 

Jeg tror kanskje at helheten er viktigere enn du ser ut til å tro.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes det er helt greitt å oppfordre folk til å tegne livstidskort og at de som ikke har pengene kan få gå for 3-5 års forhåndsbetaling. God ide i en vanskelig situasjon. Det er neppe noen stor hemmelighet at Stabæk trenger penger, så jeg er ikke redd for at det slipper ut fra møtet. Det hadde vel vært helt sensasjonelt og hadde fortjent avisomtale derom vi ikke trengte penger.

 

Det som jeg savnet i går (og kanskje jeg burde ha tatt det opp selv) var en mer offensiv holding til å fylle opp dagens Nadderud fram til ny stadion står ferdig. Det ble litt antydet at det var umulig å få flere på stadion før vi har nybygget klart. Det er jeg uenig i. Planene om ny stadion betyr at det skjer noe i klubben vår - det må kunne gå an å få interesse rundt det. Bærum har visstnok Norges-rekord i nabokrangler. Få med naboen på kamp. La han få utløp for sitt frustrerende liv og irritasjonen over høyden på epletrærne dine - eller kanskje litt høy musikk - ved å hyle gutta fram mot seier ! Hvem vet - du har kanskje noen venner her i livet også som sikkert gjerne går på kamp med deg - ta dem med !

 

Vi trenger enda mer entusiasme omkring Stabæk ! Og la oss ikke stoppe i Bærum ! Det sies at Rosenborg har halvparten av fansen sin i Oslo. Hvorfor skal ikke Oslo-folk inviteres inn i varmen. Lyn hadde noen tusen som kom på kamp og som aldri i livet blir Enga-supportere. Hvor ble det av dem ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Usikker på livstidssesongkort. Men hva med feks 3-årig? Dette sikrer et beløp i hvertfall tre år, så gjelder det å forvalte de pengene best mulig.

Er veldig delt med tanke på dette selv. Klubben får inn penger nå, men dette blir jo seter man aldri vil kunne tjene penger på i fremtiden. For 50000 er det fristende, og man blir jo sett på som en "supersupporter," og litt redd noen vil oppfatte seg selv som det også. Dog vil man jo på sikt betale mye mindre enn den som betaler for sitt sete årlig, og man får flere frynsegoder. Så er det selvsagt mulig at en del av disse vil velge å støtte Stabæk igjen ved andre anledninger. Så er det selvsagt det at man skal holde det i gang til man får nytt stadion på plass, og forhåpentligvis vil man da få opp tilskuertallet med 2-3000 tusen. Kanskje også sette prisene litt opp uten at det fører til murring heller. I såfall bør 50 slike sesongkort ikke være noe problem. Ble nevnt at man kunne satt prisen på 100000 også, men da teller man vel fort på en hand hvor mange som ville kjøpt.

 

Så har jeg i løpet av dette innlegget kommet frem til at dette ikke er så dumt allikevel, men det kan ikke selges for mange av dem. Dessuten bør de som kjøper slike sesongkort at på lang sikt betaler faktisk andre like mye eller mer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

I disse trange økonomiske tider, hvor mye koster det å drifte damelaget pr. år, og hvor stor andel av denne kostnaden dekkes av unike sponsorater/inntekter for damelaget?

 

Alea iacta est.

 

Jeg tror kanskje at helheten er viktigere enn du ser ut til å tro.

Absolutt, damelaget koster relativt sett lite å drifte, samtidig er mye dekket av NFF slik at nettobesparelsen vil være liten. Videre er flere sponsorat helt eller delvis betinget av at vi har et damelag,og til slutt så definerer Bærum kommune herrefotballen vår som næringsvirksomhet, mens kvinnefotballen er idrett og det er ikke helt ubetydelig med tanke på annleggssituasjonen.

 

Damelaget har også tatt sin del av kostnadskuttene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes det er helt greitt å oppfordre folk til å tegne livstidskort og at de som ikke har pengene kan få gå for 3-5 års forhåndsbetaling. God ide i en vanskelig situasjon. Det er neppe noen stor hemmelighet at Stabæk trenger penger, så jeg er ikke redd for at det slipper ut fra møtet. Det hadde vel vært helt sensasjonelt og hadde fortjent avisomtale derom vi ikke trengte penger.

 

Det som jeg savnet i går (og kanskje jeg burde ha tatt det opp selv) var en mer offensiv holding til å fylle opp dagens Nadderud fram til ny stadion står ferdig. Det ble litt antydet at det var umulig å få flere på stadion før vi har nybygget klart. Det er jeg uenig i. Planene om ny stadion betyr at det skjer noe i klubben vår - det må kunne gå an å få interesse rundt det. Bærum har visstnok Norges-rekord i nabokrangler. Få med naboen på kamp. La han få utløp for sitt frustrerende liv og irritasjonen over høyden på epletrærne dine - eller kanskje litt høy musikk - ved å hyle gutta fram mot seier ! Hvem vet - du har kanskje noen venner her i livet også som sikkert gjerne går på kamp med deg - ta dem med !

 

Vi trenger enda mer entusiasme omkring Stabæk ! Og la oss ikke stoppe i Bærum ! Det sies at Rosenborg har halvparten av fansen sin i Oslo. Hvorfor skal ikke Oslo-folk inviteres inn i varmen. Lyn hadde noen tusen som kom på kamp og som aldri i livet blir Enga-supportere. Hvor ble det av dem ?

Glimrende innlegg! :)

Endret av Sebastian Hassfjell
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dere som er skeptiske til livstidssesongkort, dette er jo ikke noe de kommer til å fortsette med i lang tid fremover, men en kortsiktig løsning. Jeg kan aldri tenke meg at det blir så mange som blar opp 50.000,- at vi kommer til å tape nevneverdig på det når nytt stadion er på plass.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


50.000 kr tilsvarer 13 sesongkort på øvre hovis med dagens priser(3.750 kr). Er nok mulig at de få dette vil være interessant og mulig for, uansett ville kjøpt sesongkort i 13 år fremover, men heller ikke umulig at interessen dabber av for enkelte i denne kategorien i løpet av så lang tid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Det Blaa Byggelaget
×
×
  • Opprett ny...