Jump to content
Sign in to follow this  
Peter

Hugo Vetlesen

Recommended Posts

Så vi burde heller beholdt Thorsby og gått konkurs? Reality check: det er dette som holder oss flytende til vi får ny stadion.

Snakket med en speider som var der i går. Han syntes Hugo var bra, men ikke så bra at han ville anbefale noen i Tyskland å spekulere i å signe han. Han hadde ett navn på blokka som han ville følge tettere: KASSI

Snakket med en speider som var der i går. Han syntes Hugo var bra, men ikke så bra at han ville anbefale noen i Tyskland å spekulere i å signe han. Han hadde ett navn på blokka som han ville følge tettere: KASSI

Ikke overraskende etter gårsdagens kamp.

Fortsetter Hugo utviklingen, så vil han dominere EL-kamper i en alder av 18-19 år. Da blir han raskt for god for oss. Han er jo langt fra feilfri i spillet sitt, men det at han prøver igjen, selv om han bommer i forsøket før, gjør at han stadig tar nye steg. Måten han forserte spillere et par ganger mot Molde, har jeg ikke sett så mye tidligere av han, og han gjorde det mot et ganske fysisk robust Molde-lag.

Thorsby hadde åpenbare kvaliteter, og holdt i noen kamper, om ikke lekestue, så ihvertfall dribleparty. Han hadde et toppnivå som foreløpig er litt over Hugo sitt, men han er/var også en spillertype, i en rolle, som er/var hakket mer synlig.

Hugo Boss - likte den.

Fortsetter Hugo utviklingen, så vil han dominere EL-kamper i en alder av 18-19 år. Da blir han raskt for god for oss. Han er jo langt fra feilfri i spillet sitt, men det at han prøver igjen, selv om han bommer i forsøket før, gjør at han stadig tar nye steg. Måten han forserte spillere et par ganger mot Molde, har jeg ikke sett så mye tidligere av han, og han gjorde det mot et ganske fysisk robust Molde-lag.

Thorsby hadde åpenbare kvaliteter, og holdt i noen kamper, om ikke lekestue, så ihvertfall dribleparty. Han hadde et toppnivå som foreløpig er litt over Hugo sitt, men han er/var også en spillertype, i en rolle, som er/var hakket mer synlig.

Hugo Boss - likte den.

Det som er deilig med alt sammen er at om Vetlesen blir solgt, kaster vi bare inn en ny talentfull unggutt! Tror Bohinen er neste i rekke

Sorry for gårsdagens match, det var for dårlig. Setter stor pris på alle dere som tok turen kompis det betyr enormt! Nå skal vi gjøre alt for å slå Vålerenga

Uansett en vanvittig god kamp av unggutten. I mine øyne var han banens beste, med stålkontroll på hvor alle er, og et utall pasninger av høy kvalitet både i tanke og utførelse. I tillegg jobber han knallhardt defensivt - en ekte boks til boks spiller av høy klasse

For en SINNSYK assist på 3-2

Det er to deilige ting på den scoringen, i tillegg til selve scoringen:

1) Hugos herlige dragning som plutselig finter at to mann inne i boksen

2) Hvis ikke Ohi hadde nådd ballen (krampe to sekunder tidligere?) så er Boli der, klar til å dytte den inn. På den gutsen vi har foran mål får jeg litt vibber til 3-2 målet borte mot Follo i 2013 - "der alt snudde". Da var det også sånt trøkk inn i boksen at det nærmest var en selvfølge at det skulle komme flere Stabækmål.

Jeg fikk assosiasjoner til LSK kampen hvor vi snudde 0-2 til 3-2 og Dio etter kampen sa: nå ser vi bare oppover.

Synes Hugo spilte en jævlig bra kamp i dag. Blant våre beste, om ikke den beste!

Enig. Litt usynlig i deler, men ikke mer enn resten. 17 år altså..

Føles litt som at han tok opp arven etter Ba, der den største forskjellen er at moralen og stå på viljen er mye bedre. Og det er uten å ta hensyn til alder.

Edited by testapen

Så det var en fyr på RBKs forum som begynte å kuke rundt med om Hugo kom til å bli deres nye midtbanemann i ikke for fjern fremtid. Vet ikke hva jeg synes var mest vemmelig, at han tok det som en selvfølge eller han som svarte med at han kom til å bli solgt lenge før han blir god nok til RBKs startoppstilling.

Nå kan det vel snart ikke stikkes under en stol at Kåre & Co får et telt i buksene av spillere fra Bærum, men tanken på enda flere Stabæk-gutter med Remaposen tredd over hodet gjør meg fysisk kvalm. Jeg håper vi aldri kommer i situasjonen hvor RBK er eneste økonomiske utvei igjen.

Edited by BelgiskBlaa

Hadde jeg vært lokal bærumsgutt og slått igjennom i Stabæk hadde jeg tenkt følgende; enten så kommer tilbudene fra utlandet eller så gir jeg alt for Stabæk og opparbeider meg legendestatus.

Enkelt å si for en hjernevasket blaa 31-åring, men det kan jo hende at Hugo er inne på noe av det samme. Han virker i hvert fall som en kul og dedikert type.

Hugo er sikkert en flott type, og han er allerede en fantastisk spiller, men det derre "jeg drar aldri til Rosenborg" eller "noen annen klubb i Norge" eller lignende utsagn, det døde for snart 10 år siden.

Hvis RBK kommer inn i gruppespillet i CL neste år, og tilbyr han en feit kontrakt, så er det vrient å være sur på han for å takke ja, så lenge vi sitter igjen med en god overgangssum...

Og det sier jeg som haaater RBK.

Det døde ja, men det har også vært noe akademiet har jobbet mye med for å få tilbake, så sjansen for at Hugo faktisk mener det er langt større nå enn den var hos en spiller som uttalte det for 5 år siden.

Jeg snakket om en viss trener, men for all del, det er flott hvis han ender opp med å bli her lenge etter at RBK begynner å syte om at de vil ha ham.

Vi har vel strengt bare Hugo til låns, inntil RBK henter han? De lot han gå fra Haslum til Stabæk, i sin tid også, i følge Broren til Mini.

Håper han ikke drar til en tyrkisk klubb for pengene, men velger en klubb han kan forsette å utvikle seg i. Jeg tror han har utviklet seg mye med Lumanza som makker. Bli noen år til da please!

Klart Vetlesen blir. Det ville vært idiotisk å dra nå. IKKE SANT, HUGO?!?

Han skal til Nederlandsk æresdivisjon om ett år eller to.

(fri synsing - ingen innsideinfo)

Hugo skal hverken til Trøndelag eller Tyrkia, selvsagt.

(Min oppfatning, ikke inside)