Gå til innhold

Toppserien 2017, hvordan skal det gå


gwestlund
 Del

Anbefalte innlegg


 

 

Nautnes på Arna Bjørnar lever opp til navnet sitt, og får sitt andre gule kort for å tusle av banen da hun skal byttes ut. Dette var på stillingen 2-1. I tillegg fikk Karoline Haugland kort, og begge må sone mot Sandviken til uken. Med poengtap der kan det være kjørt med tanke på medalje.

Det skal være kjørt for Arna/Bjørnar med tanke på medalje allerede. De er avhengig av at et av lagene foran dem kollapser fullstendig.

Når de i tillegg tapte for Sandviken i går tror jeg vi kan glemme de. 6 poeng bak med en kamp mere spilt. Endret av Totto
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Meget overraskende tap for Arna/Bjørnar i går.

 

 

Oppdatert poeng avgitt:

 

7 LSKKFK

8

9

10 Stabæk

11

12 Avaldsnes

13

14

15

16

17

18 Klepp

19 Arna/Bjørnar, Vålerengen

20 Røa

21 Trondheims/Ørn

 

Særdeles tydelig tendens med medaljelagene langt foran de andre. Hard kamp om 4. plassen som jeg kan mistenke engen tar seg av.

 

Sekspoengsoppgjørene LSK-STB og STB-Ava blir nå meget avgjørende for vår mulighet til å henge med helt i toppen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal AB ta medalje, må Stabæk og Klepp Kollapse helt.... det tror jeg ikke skjer med begge lag. Arna Bjørnar har heller ikke vist formen fra i vår, da de imponerte mange.

Røa har en joker i "verdensmester i syting" på topp, som kan skyte Røa oppover, men at de tar igjen våre jenter kan jeg ikke se. Vi har noen nøkkelkamper, denne mot Klepp, og ikke minst dobbelkampene mot Enga, som IKKE blir enkle, ei heller hjemmekampene mot AIL eller Lsk. Hjemme mot AB, kan bli bergensernes "spiker"....men deres overgangspill i flyt, er tøft¨å stoppe.

Men det hyggelige er, at laget kan avgjøre mye av dette selv, det ligger ikke i andres hender enda :)

 

Vondt spennende :o

Endret av JanReidar
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Stor forskjell i antall kamper spilt, oversikt over antall poeng avgitt:

 

7 LSKKFK

8

9

10

11

12 Avaldsnes

13

14

15 STB

16

17

18

19

20

21

22

23 Røa

24 Klepp

25 VIF

26 A/B, T-Ø

 

Vinner vi borte mot Sandviken i morgen, så er bronsen på det nærmeste i boks.

 

Vi har bare avgitt 3 poeng flere enn Avaldsnes, men har igjen både dem og LSKKFK på slutten, og jeg har ikke allverdens tro på at vi klarer å slå noen av dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oversikt over antall poeng avgitt (med antall kamper igjen i parentes):

 

 

7 LSKKFK (3)

8

9

10

11

12

13

14

15 Avaldsnes (3)

16

17 STB (4)

18

19

20

21

22

23 Røa (4)

24 Klepp (4)

25

26 A/B (4), T-Ø (4)

27 VIF (4)

 

Vinner vi hengekampen hjemme mot engen på lørdag, så har vi alle muligheter med to skjebnekamper mot LSK og AIL. Her forlanger jeg lite, men håper masse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et annet moment er at Arna Bjørnar, Røa og Klepp møter Medkila i de neste kampene.

 

Det andre er at Klepp vs Arna Bjørnar i siste runde, Røa vs Klepp i nest siste runde, og Arna Bjørnar vs Røa i den 20 serierunden.. Alle møtes innternt!

Jeg tror man kan ta bronse uten mer poeng, men da må alt gå riktig i de andre kampene. En seier i kampene mot Enga, Lsk, AIL og Ørn vil gi bronse. Nøkkel kamp mot ENga siden en seier der vil gjøre at man er 2 poeng bak AIL før internmøte, og da kan Stabæk avgjøre selv om sølvet selv.

Men da må De vinne de fire siste kampene, og det er om ikke umulig, så meget vanskelig.

 

Uansett om det sku bli brunt metall, så er det meget sterkt, med tanke på spillerstallen og ha mistet to av sine sentrale. Nå må det tenkes 2018, og få underskiften til de viktigste spillerne, og inn med noen nøkkelspillere med erfaring.

 

Godt med seier i dag---uhh :D

 

Jan R

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Slik vi spiller i dag, og slik vi spilte mot Enga sist (begge hjemmekamper) med hele laget langt tilbake på banen, elendig pasningsspill og masse klareringer, så minner det meg om slik de fleste (noen ganger: alle) lagene spilte mot oss før. Det er det tydeligste tegnet på at du anser motstanderen som bedre enn deg, men skal likevel prøve å stjele meg deg poeng.

 

Så, hvor mange lag anser vi som bedre enn oss? Åpenbart VIF, AIL og LSKKFK, men kanskje også Klepp, Røa, A/B og Ørn? Jeg fatter ikke hvrodan vi gikk fra å være gulltippet til å knapt fortjene en plass på øvre halvdel. Er det kun midtbanespillerne vi mistet i sommer?

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nja, 2. plass?

 

Vi har igjen LSK borte og Ørn hjemme.

 

Avaldsnes har igjen Ørn borte og Medkila hjemme.

 

Hvis vi sier at vår kamp mot LSKKFK garantert gir poeng til hjemmelaget, og Avaldsnes garantert får 3 poeng hjemme mot Medkila, så tar Avaldsenes sølv uansett hvordan det går i våre kamper mot Ørn.

 

Jeg vil derimot si at dette var resultatet som ga oss medalje. For det hadde sett veldig usikkert ut for medalje dersom vi hadde fått et fortjent hjemmetap i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes ikke kampen var så ille med kampene mot Vålerenga i minne. Det siste kvarteret mot Avaldsnes er det dessuten vi som kjører. Pratt viste vel også at hun har noe på banen å gjøre. Bra med litt fart. Skaper jo dessuten målsjanser.

 

Lillestrøm imponerte ingen mot Kolbotn, og kunne fort vært under med et par mål mot Kolb8tn, men laget fra Sofiemyr er jo nærmest vaksinert mot scoringer. Det kan faktisk føre til nedrykk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sett slutten av kampen nå, og å si at vi kjører er vel å ta litt i. At vi hadde bra kontroll på kampen på slutten mener jeg fortsatt.

 

Føler at det er drittkampene mot Vålerenga som ødelegger mye. Mot Klepp har vi en bra 1. omgang, og mot Arna Bjørnar har vi en bra 2. omgang. Dessverre en svak omgang i begge kampene, og dermed bare et poeng.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da nærmer vi oss slutten av sesongen, og må ta en titt på hvordan dette kan ende. To lag har ingenting å spille for, Lillestrøm som blir seriemestere og Sandviken som blir nummer ni. De andre lagene spiller for medalje (Avaldsnes, Stabæk, Klepp og Røa), for å bli topp seks å få tur til Spania (Arna Bjørnar, Vålerenga, Trondheims Ørn, samt Klepp og Røa), unngå nedrykk/kvalifisering (Kolbotn, Grand og Medkila).

 

Medkila-Kolbotn. Medkila etter noen begredelige kamper har de slått Røa, samt tapt mot Klepp. Har sett laget tre ganger i år og har faktisk ikke vært slaktoffer i noen av kampene. Kan derfor godt slå Kolbotn. Problemet til Medkila er kampen mot Grand hvor de fikk bank. Har faktisk bedre målforskjell enn laget fra Bodø mot de andre lagene. Kolbotns problem er at laget ikke scorer mål, og er for "gode til å rykke ned." OK, Medkila scorer heller ikke mye, men denne kampen kan de fort vinne med et mål eller to. Scorer Kolbotn imidlertid først kan det hende at det blir ketchup-effekt.

 

Grand-Vålerenga er den eneste kampen jeg føler meg trygg på. Her vinner Oslo-laget greit, og da spørs det om Medkila kan ta igjen målforskjellen til Grand.

 

Arna Bjørnar-Sandviken. Arna Bjørnar har dabbet av i høst, og Sandviken er sikkert lystne på å ta skalpen en gang til. Tror det fort kan skje siden Sandviken kan slippe seg helt løs. Etmålsseier til et av lagene vil ikke være overraskende.

 

Så kommer medaljekandidatene. Røa-Klepp. Røa fra tap mot Medkila til seier mot Arna Bjørnar. Klepp med tre strake seire, men de to siste har vært mot bunnlagene. Før det to solide kamper mot Avaldsnes. Tror Røa vil kjempe hardt her, og tror/håper at de tar minst et poeng (best for oss).

 

Trondheims Ørn-Avaldsnes. Ørn hadde et bra tak på laget fra Karmøy, men siste tre kampene har man gått målløse av banen. Synes imidlertid laget kan spille veldig bra på sitt beste. Avaldsnes har slitt veldig i det siste. To mål på siste seks kamper (CL inkl), og kun en seier på de fem siste. Noe er ikke som det skal, og ryktene skal ha det til at det satses defensivt her. Da kan det fort bli tap, og jeg er ganske sikker på at det blir en ny trener der neste år uansett hvordan sesongen ender.

 

Lillestrøm-Stabæk. LSK-hallen er ikke et sted vi liker oss, men i høst har vi faktisk spilt bedre borte enn hjemme. Lillestrøm har bare æren å spille for, men vil vel ikke ta imot gullmeldajer etter et tap. Samtidig venter CL om 12 dager, og spillere ønsker ikke å bli skadet. Svært usikker kamp, men muligheten for poeng bør være til stede. Vi har jo dessuten enn godt samspilt ellever nå. Problemet er om noen der skulle falle fra.

 

Så skal jeg ta litt om siste runden, men her er mye avhengig av hva som skjer i morgen. Avaldsnes-Medkila er en bankers hjemmeseier, eller er den det? Avaldsnes sliter med å score, poengtap mot Ørn kan føre til nerver. Om Medkila kommer fra seier mot Kolbotn kan de spille over evne. Dette er nødvendigvis ikke så opplagt.

 

Problemet for oss er om Ørn slår Avaldses har de plutselig mye å spille for mot oss. Et Ørn-lag på sitt beste kan slå alle, og som tidligere nevnt vi har ikke imponert hjemme.

 

Resten av siste runde tar jeg heller etter neste runde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noe som slår meg er at vi scorer en haug med mål på corner, men ikke et eneste mål direkte på frispark eller på straffe. Hvor mange straffer hadde vi egentlig i år? Pussig at det året vi bommet og bommet på straffer hadde vi tosifret antall, mens i år har vi hatt noen? Om noen husker om vi bommet på straffe® i år kan de legge det ut her, eller hadde vi virkelig ingen i år?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synne har vertfall en scoring på straffe, på Nadderud i år.... mot Kolbotn, husker jeg ikke feil. Husker ikke i farten noen bom på straffe...kan ta feil her.

 

11 mål etter corner, et frispark direkte i mål(Maanum), og et (korridor) frispark ved Rønning, som til slutt ender i mål, pluss straffen til Jensen.

 

14 av 46 døballmål..nesten 1/3 del..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selvsagt. Min feil. Tenkte ikke på at jeg hadde registrert målgivende på selvmålene. Jensen med en scoring på straffe og Maanum med scoring på frispark. Pinlig av meg dette her. Bør ikke gjentas.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


OBOS lanserer Superweekend

I runde 9 i 2018 innføres det OBOS Superweekend i Toppserien. Det vil si at denne runden så spilles alle kampene i Telenor Arena. Med andre ord så er dette helgen 26. og 27. mai hvor det spilles 3 kamper på lørdag og 3 kamper på søndag. Gjennom hele helgen vil det være underholdning og aktiviteter for barn og unge. Kampene vises direkte på NRK.

 

http://www.kvinnefotball.no/obos-med-historisk-loeft-for-kvinnefotballen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


OBOS lanserer Superweekend

I runde 9 i 2018 innføres det OBOS Superweekend i Toppserien. Det vil si at denne runden så spilles alle kampene i Telenor Arena. Med andre ord så er dette helgen 26. og 27. mai hvor det spilles 3 kamper på lørdag og 3 kamper på søndag. Gjennom hele helgen vil det være underholdning og aktiviteter for barn og unge. Kampene vises direkte på NRK.

 

http://www.kvinnefotball.no/obos-med-historisk-loeft-for-kvinnefotballen

Hmm hva med hjemmebanefordelen som faller bort for halvparten av lagene og tapte billettinntekter. OBOS betaler vel kanskje litt til klubbene for reisevei, billettinntekter osv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

OBOS lanserer Superweekend

I runde 9 i 2018 innføres det OBOS Superweekend i Toppserien. Det vil si at denne runden så spilles alle kampene i Telenor Arena. Med andre ord så er dette helgen 26. og 27. mai hvor det spilles 3 kamper på lørdag og 3 kamper på søndag. Gjennom hele helgen vil det være underholdning og aktiviteter for barn og unge. Kampene vises direkte på NRK.

 

http://www.kvinnefotball.no/obos-med-historisk-loeft-for-kvinnefotballen

Hmm hva med hjemmebanefordelen som faller bort for halvparten av lagene og tapte billettinntekter. OBOS betaler vel kanskje litt til klubbene for reisevei, billettinntekter osv.

 

Her var det vel snakk om rundt 1/2 mil til hver klubb i penger for dette sponsoratet. Så man kan vel leve med 25.000 i økte reisekostnader, men jeg regner vel egentlig med at dette blir dekket. Ellers tar jeg gjerne bortekamp mot LSK i TA. Men jeg er vel redd vi må spille "hjemmekamp" i TA.

Vi går vel knapt i pluss på kampene vi arrangerer. Når det er ofte rundt 100 personer som har løst bilett og vi "tjener " 2000 på kiosk. Men samtidig har utgifter til dommere og andr driftkostnader, så er det egentlig ikke det store tapet å ikke arrangere hjemmekamp.

Hvis man lager ett serieoppsett der STB, Lyn, VIF, Røa, Kolbotn OG lsk har hjemmekamp denne runden, så skulle det vel ikke bli så urettferdig. Men jeg lurer egentlig litt på hvorfor man ikke kan ha det på Ullevål. På denne tiden av året burde jo gresset tåle det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Toppserien 2017, hvordan skal det gå
×
×
  • Opprett ny...