Gå til innhold

Kamptråd: Brann-Stabæk


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Sted: Brann stadion
Dato: mandag 19. juni
Tid: 19:00

 

Brostein, inkompetent politi, Norges største medgangssupportere, osv. Nok en gang skal vi opp mot et fysisk, godt organisert lag som ikke er redde for å strekke regelboka så langt som mulig. Det skal bety tap, men jeg synes vi viste en del tendenser mot LSK som jeg håper Toni kan jobbe videre med i landslagspausen. Ellers håper jeg også han ser gjennom Branns uavgjortkamp mot Viking, der sistnevntes utligning på overtid var høyst fortjent og de viste hvordan man kan bryte gjennom et Brann som legger seg bakpå. Samtidig: Brann ligger på medaljeplass av en grunn. Kvalitetsmessig er de et par hakk over både Lillestrøm, Haugesund og ikke minst Viking.

 

På Brann stadion står vi med fire seire, fem uavgjorte og ti tap i Eliteserien. Forrige seier var den legendariske 2014-kampen, før det den enda mer legendariske 2008-kampen. I fjor tapte vi 0-1 i en deprimerende dårlig forestilling på 16. mai. I år har skarrepakket fire seire og to uavgjorte på eget gress, og målforskjellen 17-4 er ikke særlig betryggende for vår del. I skrivende stund spiller Brann borte mot Odd med følgende lag: Leciejewski – Nouri, Wormgoor, Acosta, Kristiansen – Skaanes, Barmen, Haugen – Vega, Orlov, Rolantsson. Jeg vil tippe at de har fått med seg at vi er latterlig svake på defensiv dødball, samt at de gir Daniel Braaten spilletid for å leke seg med oss.

 

Som nevnt flere andre steder likte jeg hvordan vi kom oss tilbake i kampen igjen etter 0-1 mot LSK, og vi var absolutt med i matchen fram til 2-4. Tyder på at vi i alle fall er litt bedre på å bryte gjennom godt organiserte lag. Luker vi bort de utallige personlige feilene i forsvaret, samt tar flere kontringer enn vi har gjort før, skal vi ikke være helt sjanseløse her. Men det skal ikke være tvil om at dette er den vanskeligste bortekampen så langt i år. Kassi har karantene, som nevnt. Derfor vil jeg se dette laget: Sayouba – Skogseid, Skjønsberg, Hanche, Moe – Ba, Lumanza – Gyasi, Vetlesen, Brochmann – Ohi.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sted: Brann stadion

Dato: mandag 19. juni

Tid: 19:00

 

Brostein, inkompetent politi, Norges største medgangssupportere, osv. Nok en gang skal vi opp mot et fysisk, godt organisert lag som ikke er redde for å strekke regelboka så langt som mulig. Det skal bety tap, men jeg synes vi viste en del tendenser mot LSK som jeg håper Toni kan jobbe videre med i landslagspausen. Ellers håper jeg også han ser gjennom Branns uavgjortkamp mot Viking, der sistnevntes utligning på overtid var høyst fortjent og de viste hvordan man kan bryte gjennom et Brann som legger seg bakpå. Samtidig: Brann ligger på medaljeplass av en grunn. Kvalitetsmessig er de et par hakk over både Lillestrøm, Haugesund og ikke minst Viking.

 

På Brann stadion står vi med fire seire, fem uavgjorte og ti tap i Eliteserien. Forrige seier var den legendariske 2014-kampen, før det den enda mer legendariske 2008-kampen. I fjor tapte vi 0-1 i en deprimerende dårlig forestilling på 16. mai. I år har skarrepakket fire seire og to uavgjorte på eget gress, og målforskjellen 17-4 er ikke særlig betryggende for vår del. I skrivende stund spiller Brann borte mot Odd med følgende lag: Leciejewski Nouri, Wormgoor, Acosta, Kristiansen Skaanes, Barmen, Haugen Vega, Orlov, Rolantsson. Jeg vil tippe at de har fått med seg at vi er latterlig svake på defensiv dødball, samt at de gir Daniel Braaten spilletid for å leke seg med oss.

 

Som nevnt flere andre steder likte jeg hvordan vi kom oss tilbake i kampen igjen etter 0-1 mot LSK, og vi var absolutt med i matchen fram til 2-4. Tyder på at vi i alle fall er litt bedre på å bryte gjennom godt organiserte lag. Luker vi bort de utallige personlige feilene i forsvaret, samt tar flere kontringer enn vi har gjort før, skal vi ikke være helt sjanseløse her. Men det skal ikke være tvil om at dette er den vanskeligste bortekampen så langt i år. Kassi har karantene, som nevnt. Derfor vil jeg se dette laget: Sayouba Skogseid, Skjønsberg, Hanche, Moe Ba, Lumanza Gyasi, Vetlesen, Brochmann Ohi.

Enig ... bortsett fra at jeg heller vil ha Kassi for Gyasi
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mot fysiske Brann tror jeg at jeg heller vil se Gyasi enn Vetlesen inn for Kassi. Putt Brochmann bak Ohi.

 

Og Mande tilbake i mål.

Endret av Andreas
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vinner Brann, går de til topps på tabellen. Brann er ikke noe teknisk godt lag, men har ES beste trener når det gjelder taktikk og organisering bakover. Kanskje holder det til å vinne ES ? Når det gjelder våre muligheter, så fikk bunnlaget Viking med seg poeng fra Bergen etter å ha spilt jevnt med Brann i 90 minutter, så helt uten muligheter er vi ikke..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tviler på at det blir uavgjort i kveld. Enten vinner vi og blander oss inn i medaljestriden igjen, ellers vinner Brann og stjeler tabelltoppen fra RBK og den bortskjemte drittungen Kåre Ingebrigtsen (8).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Får håpe Brann choker på muligheten de har nå. På vår side håper jeg gutta har brukt pausen godt, vi må tilbake til der vi var i sesongstarten.

 

Noen som vet om Singh eller Sayouba starter i dag ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mildt sagt viktig kamp. Enten fire poeng til gull eller fem poeng til kvalik. Som tidligere nevnt, ikke troa på uavgjort her.

Bare Godset har spilt mer uavgjort enn Brann. Ett fjoråret sa Lars Nilsen - vi har spilt litt kjedelig fotball. Til neste år skal vi være like kompakte, men flytte laget 25 meter høyere opp på banen. Da kommer vi til å skåre flere mål. I kveld blir det en kamp mellom PASSION og gjennomterpet organisering på halvmeternivå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Brann-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...