Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Kristiansund (samt politikk, samfunn og filosofi)


arni
 Del

Anbefalte innlegg


 

 

Jeg er stolt over de verdiene Stabæk står for at gutta spilte i de draktene de gjorde. Verdier er viktigere enn resultatet i dag. Det skal være ytringsfriehet på Forumet, men VeigarP bør ta seg en tenkepause.

Nei, resultatet er viktigere enn at vi skal drive politikk i idretten. Det kan vi drive med utenom akkurat på kampdagen. Det er min mening!

Hvis vår drakt kan være til hjelp for homofile (eller urfolk), så kan vi bruke denne drakta for alltid. Det er uansett ikke drakta som bidrar til elendig defensiv organisering. Det er min mening!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Jeg er stolt over de verdiene Stabæk står for at gutta spilte i de draktene de gjorde. Verdier er viktigere enn resultatet i dag. Det skal være ytringsfriehet på Forumet, men VeigarP bør ta seg en tenkepause.

Nei, resultatet er viktigere enn at vi skal drive politikk i idretten. Det kan vi drive med utenom akkurat på kampdagen. Det er min mening!

Hvis vår drakt kan være til hjelp for homofile (eller urfolk), så kan vi bruke denne drakta for alltid. Det er uansett ikke drakta som bidrar til elendig defensiv organisering. Det er min mening!

 

Så du mener Stabæks tradisjon som klubb bare skal rives i filler pga en politisk sak? Vi kan jo kalle klubben for Pridebæk?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sindre har vært syk en periode og derfor ikke med i troppen mot Brann og Kristiansund. Sikkert klar mot Sandefjord. Kanskje på tide å teste han fra start om han er klar?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan ikke folk vennligst slutte å quote den aller største idioten her på forumet?

 

Dette er selvfølgelig en trist dag, og vi er mange som har skrevet eller skreket ting vi kommer til å angre på, men nå tenker jeg at vi trenger en vellykket mobilisering snart. For oppmøtet til mobiliseringen i dag var direkte flaut. Neste kamp er det kanskje heller ikke så mye vits, midt i fellesferien. Men kampen mot Sandefjord i august, der kan det kanskje tas en liten "kom för fan halv!" (eller hvordan det nå var Daniel formulerte det for noen år siden)?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har jo noen meget religiøse spillere på laget; hva synes de om homofili og å spille med regnbuefargede drakter til støtte for homokampen? Jeg er glad for at vi gjør det, men kanskje dette ikke er så uproblematisk for alle?

Det er derfor det er så viktig å spille med disse draktene!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Vi har jo noen meget religiøse spillere på laget; hva synes de om homofili og å spille med regnbuefargede drakter til støtte for homokampen? Jeg er glad for at vi gjør det, men kanskje dette ikke er så uproblematisk for alle?

Det er derfor det er så viktig å spille med disse draktene!
Hvis det er problematisk så har de ingenting i Stabæk å gjøre
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Vi har jo noen meget religiøse spillere på laget; hva synes de om homofili og å spille med regnbuefargede drakter til støtte for homokampen? Jeg er glad for at vi gjør det, men kanskje dette ikke er så uproblematisk for alle?

Det er derfor det er så viktig å spille med disse draktene!
Hvis det er problematisk så har de ingenting i Stabæk å gjøre

 

 

Dere har sikker rett, begge to. Det er det FRP mener om de som ikke liker homofile på Grønland også. Problemet er at hva jeg og dere mener, ikke nødvendigvis endrer på hva andre mener.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sindre har vært syk en periode og derfor ikke med i troppen mot Brann og Kristiansund. Sikkert klar mot Sandefjord. Kanskje på tide å teste han fra start om han er klar?

Han bør ihvertfall få litt mer en 3 og 4 minutters innhopp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor?

 

Ohi er landslagsspiss og toppscorer i Eliteserien. Nimely har 2 mål på 226 spilte minutter (de fleste som kant), som er et bedre snitt enn Ohi.

 

Brochmann og Kassi leverer da gjevnt bra rett bak Ohi.

 

Greit at Ohi har svidd en del sjanser i det siste, men skal vi sette ut han som var på landslaget for et ukjent kort som herjet i 2. divisjon?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor?

 

Ohi er landslagsspiss og toppscorer i Eliteserien. Nimely har 2 mål på 226 spilte minutter (de fleste som kant), som er et bedre snitt enn Ohi.

 

Brochmann og Kassi leverer da gjevnt bra rett bak Ohi.

 

Greit at Ohi har svidd en del sjanser i det siste, men skal vi sette ut han som var på landslaget for et ukjent kort som herjet i 2. divisjon?

Har du sett Nimely spille eller? To pene mål, for all del, men har ikke akkurat imponert noen.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Vi har jo noen meget religiøse spillere på laget; hva synes de om homofili og å spille med regnbuefargede drakter til støtte for homokampen? Jeg er glad for at vi gjør det, men kanskje dette ikke er så uproblematisk for alle?

Det er derfor det er så viktig å spille med disse draktene!
Hvis det er problematisk så har de ingenting i Stabæk å gjøre

 

 

Dere har sikker rett, begge to. Det er det FRP mener om de som ikke liker homofile på Grønland også. Problemet er at hva jeg og dere mener, ikke nødvendigvis endrer på hva andre mener.

 

 

Jeg gir da blanke i hva FRP mener om dette. Et dårlig retorisk grep av deg å dra FRP sine holdninger til innvandrere inn i denne tråden. Den kulturen vi levere i er menneskeskapt, da tror jeg også at mennesker kan forandre den. At vi spiller drit dårlig om dagen har ikke en dritt med fargen på draktene vår å gjøre. Legg denne ballen død nå, før dette begynner å bli sikkelig flaut.

Endret av Harry
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

Vi har jo noen meget religiøse spillere på laget; hva synes de om homofili og å spille med regnbuefargede drakter til støtte for homokampen? Jeg er glad for at vi gjør det, men kanskje dette ikke er så uproblematisk for alle?

Det er derfor det er så viktig å spille med disse draktene!
Hvis det er problematisk så har de ingenting i Stabæk å gjøre

 

 

Dere har sikker rett, begge to. Det er det FRP mener om de som ikke liker homofile på Grønland også. Problemet er at hva jeg og dere mener, ikke nødvendigvis endrer på hva andre mener.

 

 

Jeg gir da blanke i hva FRP mener om dette. Et dårlig retorisk grep av deg å dra FRP sine holdninger til innvandrere inn i denne tråden. Den kulturen vi levere i er menneskeskapt, da tror jeg også at mennesker kan forandre den. At vi spiller drit dårlig om dagen har ikke en dritt med fargen på draktene vår å gjøre. Legg denne ballen død nå, før dette begynner å bli sikkelig flaut.

 

 

Jeg foreslår at du roer deg ned, og leser det jeg har skrevet en gang til. Helst grundig.

 

Jeg minner om at homoseksualitet var forbudt i Norge frem til 1972, mens det ble mulig å inngå homofilt ekteskap fra 2009 (for 8 år siden!!). Jeg vet ikke hvor gammel du er, men slikt kan ta tid å snu. Vi må ha respekt for at andre kan ha kommet litt kortere i prosessen. Det nytter ikke å si "så har de ingenting i Stabæk å gjøre".

 

Mitt poeng er at fordomsfrihet må gå begge veier. Jeg håper du ikke synes det er flaut!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

 

Vi har jo noen meget religiøse spillere på laget; hva synes de om homofili og å spille med regnbuefargede drakter til støtte for homokampen? Jeg er glad for at vi gjør det, men kanskje dette ikke er så uproblematisk for alle?

Det er derfor det er så viktig å spille med disse draktene!
Hvis det er problematisk så har de ingenting i Stabæk å gjøre

 

 

Dere har sikker rett, begge to. Det er det FRP mener om de som ikke liker homofile på Grønland også. Problemet er at hva jeg og dere mener, ikke nødvendigvis endrer på hva andre mener.

 

 

Jeg gir da blanke i hva FRP mener om dette. Et dårlig retorisk grep av deg å dra FRP sine holdninger til innvandrere inn i denne tråden. Den kulturen vi levere i er menneskeskapt, da tror jeg også at mennesker kan forandre den. At vi spiller drit dårlig om dagen har ikke en dritt med fargen på draktene vår å gjøre. Legg denne ballen død nå, før dette begynner å bli sikkelig flaut.

 

 

Jeg foreslår at du roer deg ned, og leser det jeg har skrevet en gang til. Helst grundig.

 

Jeg minner om at homoseksualitet var forbudt i Norge frem til 1972, mens det ble mulig å inngå homofilt ekteskap fra 2009 (for 8 år siden!!). Jeg vet ikke hvor gammel du er, men slikt kan ta tid å snu. Vi må ha respekt for at andre kan ha kommet litt kortere i prosessen. Det nytter ikke å si "så har de ingenting i Stabæk å gjøre".

 

Mitt poeng er at fordomsfrihet må gå begge veier. Jeg håper du ikke synes det er flaut!

 

 

Begge veier er en falsk ekvivalens. På den ene siden har du en legning, noe medfødt og uforanderlig, om enn flytende for noen. På den andre siden har du en holdning, mening eller oppfatning.

 

Samtidig skjønner jeg hva du mener og er delvis enig. Det hadde vært feil om klubben ba enkeltspillere personlig og individuelt stille opp og fronte en helt annen mening enn den de selv har. Det hadde vært et overgrep.

 

Grunnen til at draktene og initiativet i sin helhet ikke er det er at det er at drakta er felles. Det er et uttrykk for klubbens standpunkt. Drakta er klubbens, og ikke noen enkeltspilleres. Regnbuedrakta er et kollektivt uttrykk som viser klubbens standpunkt.

 

Det kan være både spillere og supportere som innehar et annet syn enn det klubben nå flagger. Også disse folka bør være velkomne i klubben, men deres syn eller motvilje er ikke problematisk for kampanjen. Hadde det ikke eksistert motforestillinger mot likestilling på dette området hadde aksjonen vært meningsløs uansett.

 

Jeg vet ikke hvor godt du kjenner det religiøse Norge. Jeg kjenner det litt, og spesielt på dette området. Et flertall av religiøse i Norge støtter kirkelig vigsel for likekjønnede. Et overveldende flertall av de som ikke gjør det er tydelige og uttalte motstandere av hets og diskriminering på andre områder enn teologi.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vet ikke hvor godt du kjenner det religiøse Norge. Jeg kjenner det litt, og spesielt på dette området. Et flertall av religiøse i Norge støtter kirkelig vigsel for likekjønnede. Et overveldende flertall av de som ikke gjør det er tydelige og uttalte motstandere av hets og diskriminering på andre områder enn teologi.

 

 

Jeg kjenner det religiøse miljøet i Norge veldig godt. Jeg er også stolt av at klubben har frontet dette, så dette har null med mine holdninger å gjøre. Mitt spørsmål var bare om det kunne være mer problematisk for noen av spillerne. Jeg er for øyeblikket i Malaysia, og har vært her i fire uker - under hele Ramadan. De fleste i Norge aner ikke hvor langt foran vi ligger på en del områder...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Jeg foreslår at du roer deg ned, og leser det jeg har skrevet en gang til. Helst grundig.

 

Jeg minner om at homoseksualitet var forbudt i Norge frem til 1972, mens det ble mulig å inngå homofilt ekteskap fra 2009 (for 8 år siden!!). Jeg vet ikke hvor gammel du er, men slikt kan ta tid å snu. Vi må ha respekt for at andre kan ha kommet litt kortere i prosessen. Det nytter ikke å si "så har de ingenting i Stabæk å gjøre".

 

Mitt poeng er at fordomsfrihet må gå begge veier. Jeg håper du ikke synes det er flaut!

 

 

Jeg er rolig jeg, tipper en puls på 60-70.

 

Tror du blander mine ord med "joogs". Jeg har aldri skrevet "så har de ingen ting i Stabæk å gjøre"

 

Du trekker "respekt"-argumentet. For å være helt tydelig, jeg respekterer alle mennesker. Men nei, jeg respekterer ikke holdninger som diskriminerer homofile. Jeg respekterer personen som sier det som menneske, men holdningene og ordene som ytres respekterer jeg ikke og har min fulle rett til å si i mot.

 

Problemet med "respekt"-argumentet er at det går i sirkel, hvis du skal følge det selv må du også respektere meg og mine holdninger, noe jeg oppfatter at du ikke har gjort...

 

Vi må tørre å yttre hva som vi mener er rett og galt. Jeg mener at diskriminering av homofile er galt. Jeg forstår at det tar tid å endre holdninger, derfor er jeg utrolig stolt av Stabæk som tar del i denne kampen. Det er ikke mange ukene sine vi hadde masse LSK-folk på Nadderud som brukte "homo" som skjellsord mot alle og en hver. De ytringene har jeg ingen respekt for.

 

Forøvrig mange kloke ord fra islendingen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På debatten på eldorado sa IA at ingen av spillerene hadde problem med å gå med drakta. Planen om at barna som leier spillerene ut på banen skulle byttes med menn var det derimot noen spillere som synes var ukomfertablet, så det ble skrinlagt for denne gang..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt uti andre omgang så tok Mande Sayouba noen merkelige valg synes jeg. I stedet for å spille ut lange utspill fra femmeter´n så skulle han på død og liv involvere back-firern i korte igangsettinger, på tross av at Kristiansund sto veldig høyt med to angripere. Dette førte til en del neglebiting på Hovis, spesielt da det så ut til å gå riktig galt, og endte med at ballen bare ble måkt oppover i banen. Er det noen som vet om dette var bevisste strategiske valg (f.eks. etter beskjed fra Toni), kanskje for å lage strekk i motstanderlaget, evt. fordi vi tapte få dueller på midten? Eller var det rett og slett bare hasardiøst spill..

Endret av bluey
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det hjalp oss ingenting hvertfall når ballen likevel ble måkt opp til slutt likevel. Irriterte meg og at Sayouba bruke veldig lang tid på å få ballen i spill igjen flere ganger. Det holder at motstanderens keeper drøyer tid når vi ligger under.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er i bunn og grunn det Toni kaller "the Stabæk way". Vi skal bygge opp angrepene bakfra, men om det er så lurt når vi ikke har veldig spillende midtstoppere er en annen sak. Savner en Nicolai Næss..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Kristiansund (samt politikk, samfunn og filosofi)
×
×
  • Opprett ny...