Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Kristiansund (samt politikk, samfunn og filosofi)


arni
 Del

Anbefalte innlegg


Det er da ingenting i Stabækfilosofien som sier at man ikke skal treffe med pasningene, eller at man ikke skal kontre kjapt når motstander er i ubalanse, eller at man kan være godt organsiert bakover, eller at man ha et kollektivt press heller enn en og en.

 

 

Stabækfotballen handler ved (kort fortalt) om å utvikle spillere så de gjør kloke valg (også utenfor banen) og er teknisk gode med ball? Jeg synes at slik vi fremsto på søndag ikke var i samsvar med denne filosofien. Det er mange dårlige valg med ballen i beina, og vi misser på de enkleste ting - som for eksempel å sette opp et godt pasningsspill.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er da ingenting i Stabækfilosofien som sier at man ikke skal treffe med pasningene, eller at man ikke skal kontre kjapt når motstander er i ubalanse, eller at man kan være godt organsiert bakover, eller at man ha et kollektivt press heller enn en og en.

 

 

Stabækfotballen handler ved (kort fortalt) om å utvikle spillere så de gjør kloke valg (også utenfor banen) og er teknisk gode med ball? Jeg synes at slik vi fremsto på søndag ikke var i samsvar med denne filosofien. Det er mange dårlige valg med ballen i beina, og vi misser på de enkleste ting - som for eksempel å sette opp et godt pasningsspill.

 

100% enig i første setning.

 

Tanken bak søndagens prestasjon var nok ikke å endre spillemåte, men å fortsette med stabækfotballen. At vi var milevis unna i både avgjørelser og utførelser er en annen sak.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er rart hvordan fotballfilosofier stort sett beskrives hvordan det skal være når alt funker. "Høyt press, tidlig opp i ballfører, vinne ballen høyt på banen" kan gjerne være filosofien, men det betyr også at om vi prøver på det og ikke lykkes, blir det fort "totalt overspilt på midtbanen, stadig i ubalanse bakover". Men om det siste skjer, har vi da brutt filosofien vår? Eller har vi bare feilet i å gjennomføre den? Vært for dårlige, rett og slett.

 

Vi kan shape opp det vi prøver på, men la oss ikke skrik etter en Arne Erlandsen som kan komme å vise oss hvordan vi kan legge flest mulig mann bak ballen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Vi har jo noen meget religiøse spillere på laget; hva synes de om homofili og å spille med regnbuefargede drakter til støtte for homokampen? Jeg er glad for at vi gjør det, men kanskje dette ikke er så uproblematisk for alle?

Det er derfor det er så viktig å spille med disse draktene!
Hvis det er problematisk så har de ingenting i Stabæk å gjøre

 

 

Dere har sikker rett, begge to. Det er det FRP mener om de som ikke liker homofile på Grønland også. Problemet er at hva jeg og dere mener, ikke nødvendigvis endrer på hva andre mener.

 

 

Uten at jeg har noen naiv tro om at dette ikke kan ha vært en problemstilling, så ser jeg ingen grunn til å vise noen forståelse for slik. Toleransenivået for "homofili er synd" bør (i mine øyne) ligge på samme nivå som det gjør for å lage apelyder og bruke mindre hyggelige kallenavn på de spillerne vi har som ikke er like lyse i luggen og blåøyde som Jeppe og Hanche-Olsen.

 

Er dette et problem, så benk dem med problemet for kampen det gjelder.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Kristiansund (samt politikk, samfunn og filosofi)
×
×
  • Opprett ny...