Gå til innhold

Kamptråd: Aalesund-Stabæk


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Sted: Color Line stadion
Dato: Søndag 10. september
Tid: 18:00
Lagoppstilling: Det kommer helt an på hvem som er tilbake.

Vi har scoret seks mål mot Aalesund på hjemmebane i år. Nå får vi prøve oss oppe i jugendbyen. Kun tre borteseire på oss i år, mens Aalesund kun har fire hjemmeseire av ti mulige. Historikken er imidlertid ikke helt grei mot oss: vi har kun to seire på danskebåten, hvorav den siste kom i gullsesongen 2008. På våre ti kamper der oppe har vi til sammen opparbeidet statistikken 2-2-6, og målforskjell på 11-18.

Aalesund har vært et merkelig lag i år. Jeg drister meg til å kalle trenerduoen Trond Fredriksen og Anton Joore en slags Jekyll & Hyde, og lurer på om det har vært uenighet mellom dem angående taktikken. De står med en sterk borteseier i Molde, en fullstendig nedsabling av Odd, og var uheldige som ikke fikk med seg mer enn ett poeng mot medaljekandidat Brann, men til gjengjeld var de kanskje det mest taktisk naive laget jeg har sett på Nadderud i år - i to kamper. Derfor tør jeg ikke spå noe om hvordan de vil se ut.

Det vi vet er at de må klare seg uten venstrebacken Mikkel Kirkeskov, som ble utvist i kampen mot Tromsø, samt midtstopperen Daniel Leo Gretarsson. Vi må også omrokkere i forsvaret, siden Hanche ble utvist i cupen. Ellers er vel Brochmann og Jeppe Moe usikre? Hvor lenge er det til Moussa er klar, forresten?P

Endret av kkh94
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sted: Color Line stadion

Dato: Søndag 10. september

Tid: 18:00

Lagoppstilling: Det kommer helt an på hvem som er tilbake.

 

Vi har scoret seks mål mot Aalesund på hjemmebane i år. Nå får vi prøve oss oppe i jugendbyen. Kun tre borteseire på oss i år, mens Aalesund kun har fire hjemmeseire av ti mulige. Historikken er imidlertid ikke helt grei mot oss: vi har kun to seire på danskebåten, hvorav den siste kom i gullsesongen 2008. På våre ti kamper der oppe har vi til sammen opparbeidet statistikken 2-2-6, og målforskjell på 11-18.

 

Aalesund har vært et merkelig lag i år. Jeg drister meg til å kalle trenerduoen Trond Fredriksen og Anton Joore en slags Jekyll & Hyde, og lurer på om det har vært uenighet mellom dem angående taktikken. De står med en sterk borteseier i Molde, en fullstendig nedsabling av Odd, og var uheldige som ikke fikk med seg mer enn ett poeng mot medaljekandidat Brann, men til gjengjeld var de kanskje det mest taktisk naive laget jeg har sett på Nadderud i år - i to kamper. Derfor tør jeg ikke spå noe om hvordan de vil se ut.

 

Det vi vet er at de må klare seg uten venstrebacken Mikkel Kirkeskov, som ble utvist i kampen mot Tromsø, samt midtstopperen Daniel Leo Gretarsson. Vi må også omrokkere i forsvaret, siden Hanche ble utvist i cupen. Ellers er vel Brochmann og Jeppe Moe usikre? Hvor lenge er det til Moussa er klar, forresten?P

Hvordan er reglene med utvisning i cupen? Må de da stå over i ligaen? Er det likt motsatt vei å?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Sted: Color Line stadion

Dato: Søndag 10. september

Tid: 18:00

Lagoppstilling: Det kommer helt an på hvem som er tilbake.

 

Vi har scoret seks mål mot Aalesund på hjemmebane i år. Nå får vi prøve oss oppe i jugendbyen. Kun tre borteseire på oss i år, mens Aalesund kun har fire hjemmeseire av ti mulige. Historikken er imidlertid ikke helt grei mot oss: vi har kun to seire på danskebåten, hvorav den siste kom i gullsesongen 2008. På våre ti kamper der oppe har vi til sammen opparbeidet statistikken 2-2-6, og målforskjell på 11-18.

 

Aalesund har vært et merkelig lag i år. Jeg drister meg til å kalle trenerduoen Trond Fredriksen og Anton Joore en slags Jekyll & Hyde, og lurer på om det har vært uenighet mellom dem angående taktikken. De står med en sterk borteseier i Molde, en fullstendig nedsabling av Odd, og var uheldige som ikke fikk med seg mer enn ett poeng mot medaljekandidat Brann, men til gjengjeld var de kanskje det mest taktisk naive laget jeg har sett på Nadderud i år - i to kamper. Derfor tør jeg ikke spå noe om hvordan de vil se ut.

 

Det vi vet er at de må klare seg uten venstrebacken Mikkel Kirkeskov, som ble utvist i kampen mot Tromsø, samt midtstopperen Daniel Leo Gretarsson. Vi må også omrokkere i forsvaret, siden Hanche ble utvist i cupen. Ellers er vel Brochmann og Jeppe Moe usikre? Hvor lenge er det til Moussa er klar, forresten?P

Hvordan er reglene med utvisning i cupen? Må de da stå over i ligaen? Er det likt motsatt vei å?

 

 

Siden Stabæk ble slått ut, må Hanche sone i neste obligatoriske kamp - som altså er denne seriekampen. Hadde vi vunnet måtte han stått over i semifinalen. Vet ikke hvordan det går motsatt vei.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da blir det vel enten Skogseid eller Granli inn som makker for MMS? Synes Granli klarte seg veldig bra som midtstopper også. Hvis Jeppe er tilbake øker vel sjansen desto mer for Granli inn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Aalesund har vært et merkelig lag i år. Jeg drister meg til å kalle trenerduoen Trond Fredriksen og Anton Joore en slags Jekyll & Hyde, og lurer på om det har vært uenighet mellom dem angående taktikken. De står med en sterk borteseier i Molde, en fullstendig nedsabling av Odd, og var uheldige som ikke fikk med seg mer enn ett poeng mot medaljekandidat Brann, men til gjengjeld var de kanskje det mest taktisk naive laget jeg har sett på Nadderud i år - i to kamper.

Godt åpningsinnlegg og god analyse. Aalesund forstår jeg meg ikke på - varierer så utrolig i prestasjon. Forsvarsspillet er i noen kamper helt forferdelig, andre kamper solid. Det samme kan sies om angrepsspillet. Med fullt fokus og gode forberedelser som analyserer Aalesunds svake punkter tror jeg mulighetene til seier er gode, spesielt når venstre back Kirkeskov og midtstopper Gretarsson er ute, to viktige spillere for hjemmelaget. Mos er vel den åpenbare trusselen som må stagges, ellers virker dette laget rimelig flatt og forutsigbart per nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvem blir makkeren til Morten?

Hanche-Olsen er vell ute med karrantene, så kanskje Skogseid eller Granli og Amrani eller Hernandez på høyrebacken.

Blir kanskje Skogseid så fortsetter Granli på venstrebacken?

 

Noen som har sett hvordan det er ut i fra treningen de siste dagene?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi får nå se hvor revansjelystent laget er. Har jo ikke vunnet siden juni, og høres ikke ut som stemningen er så god. Må ikke gå i overvuderingsfellen.

Overvurdering av motstanderne er sjelden noe problem for Stabæk, "Robin Hood laget"

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Aalesund-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...