Gå til innhold

Onkel Blaa


gsk
 Del

Anbefalte innlegg


Er i samme situasjon som Posse. Var mer på Blaa når jeg kunne gå hjem derfra. Bekkestua er ikke akkurat Bærums navle heller.

Det trenger da ikke være verdens navle heller for at supportere kan møtes. Det er vår supporterpup og den som ligger nærmest Nadderud ☺

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Er i samme situasjon som Posse. Var mer på Blaa når jeg kunne gå hjem derfra. Bekkestua er ikke akkurat Bærums navle heller.

Det trenger da ikke være verdens navle heller for at supportere kan møtes. Det er vår supporterpup og den som ligger nærmest Nadderud ☺

Altså puben ligger midt mellom t-banen/trikk/busstasjonen og stadion! Så lokalisasjonsargumentet er vel litt feil.

 

Men at en ikke ser bortekamper der er vel mer latskap/boikot og at den kulturen kanskje, desverre har død litt bort!

 

Eller er jeg helt ur nå?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Er i samme situasjon som Posse. Var mer på Blaa når jeg kunne gå hjem derfra. Bekkestua er ikke akkurat Bærums navle heller.

Det trenger da ikke være verdens navle heller for at supportere kan møtes. Det er vår supporterpup og den som ligger nærmest Nadderud ☺
Altså puben ligger midt mellom t-banen/trikk/busstasjonen og stadion! Så lokalisasjonsargumentet er vel litt feil.

 

Men at en ikke ser bortekamper der er vel mer latskap/boikot og at den kulturen kanskje, desverre har død litt bort!

 

Eller er jeg helt ur nå?

Hadde det ikke vært for Eurosport Player og en dose latskap så hadde jeg sett alle bortekamper på Blaa. Bør bli flinkere til å ta kampene på Blaa kjenner jeg
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Er i samme situasjon som Posse. Var mer på Blaa når jeg kunne gå hjem derfra. Bekkestua er ikke akkurat Bærums navle heller.

Hva betrakter du da som Bærums navle?

 

 

Jeg mente ikke dette som et argument for å flytte Onkel Blaa på noe vis, som JF skrev gikk det jo rimelig kjapt på dunken på Fornebu - der var det primære problemet at Stadion kom før mye av boligene, og før gode kollektivløsninger var på plass (hvis det noensinne kommer).

 

Men sentrum i det i "Store Stabækland" (Bærum, Asker, litt Oslo vest og de nye delene av Asker - Røyken og Hurum) mener jeg soleklart må sies å være Sandvika. Det er dette området som teller om vi skal kunne bli en varig toppklubb. Men sentrum i "Lille Stabækland" er vel gjerne Bekkestua.

 

Om 30-40 år bygger vi kanskje en arena som får TA til å se liten ut i gangavstand til Sandvika stasjon, og fyller den annenhver kamp, men per nå er det klart at vi har stadion på Bekkestua, og da blir det meningsløst å ha puben noe annet sted. Tomme seter på Onkel Blaa er bare nok et symptom på at vi ikke helt har klart å bygge klubben tilbake til optimismen og veksten som rådet for 10 år siden. Andre symptomer er tomme seter på den lille stadion vi nå spiller på (både chixa og gutta har langt lavere tilskuertall enn jeg hadde trodd for 7-8 år siden), dårlige fasiliteter for stort sett alle på stadion (spes. spillerne) og generelt ganske laber interesse over hele fjøla.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om jeg har forstått deg rett Posse så er jeg ikke helt enig med deg. Jeg selv var en pådriver i supportermiljøet fra begynnelsen av. jeg har gode minner fra da både hjemmelag og bortelags supportere møttes på Blaa. Det ble sunget mot hverandre og Blaa spile begge lags supporter sanger. Den gangen kom også barnefamilier for å oppleve stemningen og det var heller aldri bråk. Jeg savner i hvert fall liv på Blaa før kampene og mener Stabæk support bør være bidragsytere der. Det var også folk Stabæk supportere som kom langveis fra og måtte bare oppleve livet på Blaa før kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om jeg har forstått deg rett Posse så er jeg ikke helt enig med deg. Jeg selv var en pådriver i supportermiljøet fra begynnelsen av. jeg har gode minner fra da både hjemmelag og bortelags supportere møttes på Blaa. Det ble sunget mot hverandre og Blaa spile begge lags supporter sanger. Den gangen kom også barnefamilier for å oppleve stemningen og det var heller aldri bråk. Jeg savner i hvert fall liv på Blaa før kampene og mener Stabæk support bør være bidragsytere der. Det var også folk Stabæk supportere som kom langveis fra og måtte bare oppleve livet på Blaa før kamp.

Enig i mye her, og jeg er selv glad i å dra på blaa før kamp. Det å ha noen supportere fra forskjellige lag på besøk ser jeg ikke noe problem i (med visse unntak). Men da skal de også føle at de er på besøk og at det skal spilles sanger fra deres lag skal ikke skje.

 

Ikke mye som slår en kald pils på blaa før match med Stabæk sanger og gode blaa venner!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingen som boikotter blaa, men det var noen som ville teste noe annet etter at brann var der tidligere i sommer. En kjent sak at en del har et litt spesielt forhold til bergen etter brosteinskastingen for en del år siden.

 

Når det gjelder bortekamper tror jeg det er en kombinasjon av lettere tilgjengelighet på tv/stream i tillegg til at færre og færre unge mennesker blir boende i bærum. Det gjenspeiler seg også på kveldene da det for 10-15 år siden var stinn brakke i helgene

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men nå må du begynne å lese hva folk skriver her. Det har IKKE vært en boikott. Og sorry ass, mulig man var venner med alle lag i gamledager, men det er ikke slik virkeligheten er i dag. Enkelte klubber har mange et meget anstrengt forhold til.

Og å spille andre klubbers sanger på Blaa er den mest evneveike idéen av dem alle.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men nå må du begynne å lese hva folk skriver her. Det har IKKE vært en boikott. Og sorry ass, mulig man var venner med alle lag i gamledager, men det er ikke slik virkeligheten er i dag. Enkelte klubber har mange et meget anstrengt forhold til.

Og å spille andre klubbers sanger på Blaa er den mest evneveike idéen av dem alle.

Nå må ikke du snakke ting du ikke har greie på. Det var ganske mye tøffere mellom lags supportere i "gamle dager". Og dit vil vi vel ikke. Dette er et forum da er det lov å debattere uten å kalle andres idéer evneveike for det er ganske evneveikt. Endret av greatone
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Men nå må du begynne å lese hva folk skriver her. Det har IKKE vært en boikott. Og sorry ass, mulig man var venner med alle lag i gamledager, men det er ikke slik virkeligheten er i dag. Enkelte klubber har mange et meget anstrengt forhold til.

Og å spille andre klubbers sanger på Blaa er den mest evneveike idéen av dem alle.

Nå må ikke du snakke ting du ikke har greie på. Det var ganske mye tøffere mellom lags supportere i "gamle dager". Og dit vil vi vel ikke. Dette er et forum da er det lov å debattere uten å kalle andres idéer evneveike for det er ganske evneveikt.

Wait, what? Jeg har da ikke uttalt meg om det var tøffere i gamle dager eller ikke. Men i innlegget over får man inntrykk av at alt forholdet til andre lags supportere var en dans på roser. Og er det noen her inne nå som kom med idéen at vi skal spille motstanderens sanger på vår pub? Mener du det er en god idé?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det har vært nevnt i tidligere innlegg at det er Blaa er boikottet. jeg vet ikke hva som stemmer men ønsket å vite hvorfor det ikke lenger er supportere på Blaa før kamper. Jeg har heller ikke sagt at man skal spille bortelagets sanger på Blaa men jeg sa at det gjorde vi før og uten problemer. Det skapte faktisk enda mer stemning før kamp og kanskje det var også det som skulle til for at det ikke var noe bråk også. Det var noen som hadde anstrengt forhold til andre lag den gangen også, men de ble alltid ønsket velkommen på Blaa før kamp for det nettopp for å skape stemning. Tenker det er på tide at man legger hendelsen i Bergen for mange år siden død og heller tenke på hvordan man kan bli flere til å bli medlem i Stabæk Support. Jeg syntes Stabæk support er bra på kampene men ser også at det blir færre og færre. Hvorfor blir dere færre og færre. Jeg sier ikke at det ikke var ille det som skjedde i Bergen men at det er på tide å slippe taket på det nå. jeg oppfordrer alle til å møte på Blaa før neste hjemme kamp og ta i mot alle som måtte ønske å komme (selv bortelagets supportere) og lag god stemning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Men nå må du begynne å lese hva folk skriver her. Det har IKKE vært en boikott. Og sorry ass, mulig man var venner med alle lag i gamledager, men det er ikke slik virkeligheten er i dag. Enkelte klubber har mange et meget anstrengt forhold til.

Og å spille andre klubbers sanger på Blaa er den mest evneveike idéen av dem alle.

Nå må ikke du snakke ting du ikke har greie på. Det var ganske mye tøffere mellom lags supportere i "gamle dager". Og dit vil vi vel ikke. Dette er et forum da er det lov å debattere uten å kalle andres idéer evneveike for det er ganske evneveikt.
Wait, what? Jeg har da ikke uttalt meg om det var tøffere i gamle dager eller ikke. Men i innlegget over får man inntrykk av at alt forholdet til andre lags supportere var en dans på roser. Og er det noen her inne nå som kom med idéen at vi skal spille motstanderens sanger på vår pub? Mener du det er en god idé?

Det har jeg ikke skrevet eller ment noe om. Men noen ønsker seg tilbake til den gode stemningen som var på blaa før, og da er det jo dumt hvis det foregår en stille boikott.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Men nå må du begynne å lese hva folk skriver her. Det har IKKE vært en boikott. Og sorry ass, mulig man var venner med alle lag i gamledager, men det er ikke slik virkeligheten er i dag. Enkelte klubber har mange et meget anstrengt forhold til.

Og å spille andre klubbers sanger på Blaa er den mest evneveike idéen av dem alle.

Nå må ikke du snakke ting du ikke har greie på. Det var ganske mye tøffere mellom lags supportere i "gamle dager". Og dit vil vi vel ikke. Dette er et forum da er det lov å debattere uten å kalle andres idéer evneveike for det er ganske evneveikt.
Wait, what? Jeg har da ikke uttalt meg om det var tøffere i gamle dager eller ikke. Men i innlegget over får man inntrykk av at alt forholdet til andre lags supportere var en dans på roser. Og er det noen her inne nå som kom med idéen at vi skal spille motstanderens sanger på vår pub? Mener du det er en god idé?

Det har jeg ikke skrevet eller ment noe om. Men noen ønsker seg tilbake til den gode stemningen som var på blaa før, og da er det jo dumt hvis det foregår en stille boikott.

 

 

Men hvor vanskelig skal det være å forstå og hvor mange ganger må noen skrive at det IKKE er noen BOIKOTT av onkel blaa i miljøet vårt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg syntes Stabæk support er bra på kampene men ser også at det blir færre og færre.

 

Til informasjon så har Stabæk Support en økning i medlemsmassen på over 20 % i år. Jeg opplever at det arbeides godt med rekruttering av nye, yngre medlemmer og at takhøyden er større nå enn for noen år tilbake. Det er merkbart mer interesse for tifo-arbeid og turen til Kristiansund nærmer seg utsolgt.

 

At supportere fra motstanderlaget besøker puben er helt uproblematisk. Onkel Blaa har et dilemma når de, samtidig som å drive supporterpuben til Stabæk, er avhengig av inntekter fra både øvrige stamgjester og bortelagets supportere. Her er det flere hensyn som må balanseres, men Onkel Blaa driver først og fremst næringsvirksomhet og ønsker naturligvis at flest mulig legger igjen penger i baren. Det tror jeg de fleste forstår.

 

Hele "boitkott"-diskusjonen er for øvrig, som flere ovenfor har påpekt, en misforståelse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

 

Men nå må du begynne å lese hva folk skriver her. Det har IKKE vært en boikott. Og sorry ass, mulig man var venner med alle lag i gamledager, men det er ikke slik virkeligheten er i dag. Enkelte klubber har mange et meget anstrengt forhold til.

Og å spille andre klubbers sanger på Blaa er den mest evneveike idéen av dem alle.

Nå må ikke du snakke ting du ikke har greie på. Det var ganske mye tøffere mellom lags supportere i "gamle dager". Og dit vil vi vel ikke. Dette er et forum da er det lov å debattere uten å kalle andres idéer evneveike for det er ganske evneveikt.
Wait, what? Jeg har da ikke uttalt meg om det var tøffere i gamle dager eller ikke. Men i innlegget over får man inntrykk av at alt forholdet til andre lags supportere var en dans på roser. Og er det noen her inne nå som kom med idéen at vi skal spille motstanderens sanger på vår pub? Mener du det er en god idé?
Det har jeg ikke skrevet eller ment noe om. Men noen ønsker seg tilbake til den gode stemningen som var på blaa før, og da er det jo dumt hvis det foregår en stille boikott.

Men hvor vanskelig skal det være å forstå og hvor mange ganger må noen skrive at det IKKE er noen BOIKOTT av onkel blaa i miljøet vårt?

Står det "hvis" i innlegget mitt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Greatone: da jeg skrev "i innlegget over" mente jeg altså ikke ditt innlegg, noe som ikke kom helt tydelig frem.

? vi bare dropper det. Jeg tror og håper alle vil ha tilbake god stemningen på onkel blaa før og etter kamp med eller uten seier. ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forslag: Happy hour med fine priser fra 3 timer før kamp til 2 timer før kamp. Da får vi samlet noen fine folk tidlig, 2 timer før kamp til 1 time før kamp er vi brisne og opprettholder stemningen, og tar imot eventuelle etterslengere som får streng beskjed om å spandere en runde til respektive bord, og 1 time før kamp og de neste 30 minuttene diskuterer vi når vi skal gå til stadion mens folk kjøper seg stadig én og én øl for å utsette avreise.

Godt forslag, men det som gjør det vanskelig er vel at det ikke er lov å reklamere for alkoholpriser/alkoholtilbud i Norge. Da må det gå via jungeltelegrafen. Brus, kaffe og mat derimot... :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Forslag: Happy hour med fine priser fra 3 timer før kamp til 2 timer før kamp. Da får vi samlet noen fine folk tidlig, 2 timer før kamp til 1 time før kamp er vi brisne og opprettholder stemningen, og tar imot eventuelle etterslengere som får streng beskjed om å spandere en runde til respektive bord, og 1 time før kamp og de neste 30 minuttene diskuterer vi når vi skal gå til stadion mens folk kjøper seg stadig én og én øl for å utsette avreise.

Godt forslag, men det som gjør det vanskelig er vel at det ikke er lov å reklamere for alkoholpriser/alkoholtilbud i Norge. Da må det gå via jungeltelegrafen. Brus, kaffe og mat derimot... :rolleyes:

Er ikke helt sikker på hvordan disse lovene fungerer, men på Fotballpuben i Bergen har de iallefall forskjellig pris på øl avhengig av tiden på døgnet, burde være lov å ha noe lignende i forhold til kampstart, men som du sier vil man ikke ha lov til å annonsere det, men man kan ha feks et Kick-off med oppdatert prisliste, det tror jeg ingen stopper deg fra å annonsere om

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Onkel Blaa
×
×
  • Opprett ny...