Jump to content
atleten

Ola Brynhildsen

Recommended Posts

Ola er født i 99, opprinnelig fra Høvik og kom til Stabæk fra Bærum som G15-spiller.

Ola Brynhildsen synes det var stort å debutere i eliteserien for Stabæk.

DEL

STABÆK - TROMSØ 1-2

Stabæk fotballherrer tapte søndag kveld 1-2 i eliteserien hjemme mot et oppofrende Tromsø-lag. Tromsø scoret to ganger i 1. omgang og Stabæk maktet kun å score én gang i 2. omgang.

Stabæks Ola Brynhildsen kom inn etter 70 minutter og fikk dermed sin eliteseriedebut for klubben. Han har tidligere spilt cupkamper for A-laget.

Til tross for resultatet var det en utrolig deilig følelse å komme ut å kjenne på gresset å spille med de store gutta. Det har alltdi vært en drøm og mål, sier Brynhildsen.

Han synes han kom greit fra debuten.

Jeg prøvde å gjøre ting enkelt, slik at jeg ikke skulle få høye skuldre. Jeg følte jeg turde å utfordre min del av spillet som er å sette fart og prøve å utfordre, fortsetter Brynhildsen.

Vil ha flere innhopp

Han ønsker å få flere innhopp mot slutten av sesongen.

Jeg har lyst å bidra mot slutten av sesongen på banen, og jeg har lyst til å bidra til flere poeng for Stabæk. Neste år så er det å prøve å spille seg inn på en fast startellever, forteller Brynhildsen.

Konkurransen er likevel tøff på et Stabæk-lag som består av flere unggutter.

Det er stor konkurranse og det er bare morsomt. Det viser at klubben ønsker å satse på de unge, og at det fungerer også, sier Brynhildsen.

LES MER: Derfor ønsket Stabæk opprykket

Han synes det er veldig bra at Stabæk satser på lokale gutter.

Jeg hadde Toni som trener tidligere, og han sa tidlig at han kom til å satse på oss unggutta, og det har han vist. Det har fungert, og det viser at de har troen på oss.

Trenerskryt

Trener Toni Ordinas er full av lovord om Brynhildsen.

LES MER: Stabæk rykket opp etter høydramatisk slutt

Vi er veldig fornøyde med han. Brynhildsen har utviklet seg fantastisk gjennom året, og jeg synes han er en typisk Stabæk-ving som er mobil, han er god til å drible, og scorer mål. Han har vært meget viktig for andrelaget, og vi er svært spente å se hvordan han kan bidra den neste måneden. Han kommer til å bli en viktig spiller for oss de nærmeste årene, sier Ordinas.

Toni dedikerer målet hans til Akademiet og alle som jobber i Akademiet. Så grattis til alle der også :-)

Oldefaren hans satt på tribunen i dag, i følge Eurosports kommentator. Sikkert et stort øyeblikk for dem begge.

Har ikke han putta de to siste målene våre nå? Ikke verst av en ukjent unggutt!

Ikke ukjent for dem som har fulgt klubbens 2. lag og G19 iår.