Jump to content
atleten

Ola Brynhildsen

Recommended Posts

Jeg tenker man bør strebe etter å aldri ha spillere med mindre enn 1 år igjen av kontrakten. Ønsker ikke spilleren å signere ny kontrakt bør han selges når det bare er 1 år igjen

Han var jo selv ute å kritiserte spillere som ikke ville spille under Smerud. Like greit at han ikke spiller for oss så lenge han ikke føler noe for Stabæk. Dobbeltmoral. 

Hvis han har takket nei til å fortsette er det helt greit. Er man fortsatt i forhandlinger er det kanskje ikke like smart.

Med Solbakken ved roret så blir det nok Molde eller Rbk som neste stopp.. Håper det kommer noen interessenter fra utlandet også så blir krig om prisen... 

Er i utgangspunktet ikke noe fan av å henge ut unge spillere, men her synes jeg Ola har kløna det til litt på egenhånd, ved å stadig utsette ny kontrakt. Klubben har godtatt flere utsettelser i påvente av eventuelt salg, men nå ønsker han jaggu å vente enda et vindu. Nei, funker ikke for meg som supporter. 

Bortsett fra noen få veldig bra kamper syntes jeg ikke Ola har vært spesielt god i år. Ikke foregående år heller. Med andre ord ingen krise at han drar videre. Jeg har vanskelig for å se at han skal få noe særlig spilletid i en bedre liga enn eliteserien.

Ola har vært en klassespiller siden Jonsson kom. 

At han ikke vil skrive ny kontrakt er et svik, når han drar til en rivaliserende norsk klubb. Drar han til utlandet og vi casher inn, har han fortsatt æren i behold. 

4 minutter siden skrev yiddo:

Bortsett fra noen få veldig bra kamper syntes jeg ikke Ola har vært spesielt god i år. Ikke foregående år heller. Med andre ord ingen krise at han drar videre. Jeg har vanskelig for å se at han skal få noe særlig spilletid i en bedre liga enn eliteserien.

Støttes. Selv i dag roter han bort overgangsmulighet 3vs2, og skal hele tiden gjøre noe ekstraordinært. Hadde han begynt å gjøre ting litt enklere hadde han vært mye bedre. 

Dog veldig god når ting sitter

11 minutter siden skrev nichb:

Med Solbakken ved roret så blir det nok Molde eller Rbk som neste stopp.. 

Hmmm.... vanskelig valg.  Hvem har den mest behagelige benken?

Brynhildsen er jo fortsatt «uforløst», men at han har stort potensial er åpenbart. Men vi blir ikke så svekket av å miste han nå, er mer at vi mister en fremtidig stjerne eller går glipp av noen millioner i fremtiden.

Hatt en dårlig følelse ang Ola helt siden han fikk godeste Jim som agent!

Spørsmålet er han nå gjør i januar.

Så vidt jeg klarte å google kom han til oss som g15 (antar det betyr at han var 14). Når han drar er han 20, så ca 6 år i klubben. Hvis jeg forstår tabellene riktig regnes den treningen vi har gitt han å være verdt 60' Euro pr år hvis han går til en klubb som rangeres feks topp i Norge eller Danmark. Skulle han gå til en toppklubb i Nederland ser det ut som tallet stiger til 90'. Det betyr noe sånt som 3,5 - 5,5 mill i utdanningskompensasjon. Eller har jeg misforstått?

Hva gjør han hvis han feks tenker seg til Molde? Etter Geelmuyden er det litt risky for han å signere med Molde først og håpe klubbene blir enige etterpå. Da blir det fort et halvår i 3. divisjon. (Som for så vidt Thorsby opplevde på et høyere nivå i samme situasjon.)  Kanskje noe han kunne levd med hvis det var "endestasjonen" som ventet, men han må vel ha ambisjoner nok til å se på neste klubb som en mellomstasjon, og da bør han ikke slutte å spille kamper.

Det morsomme med alle talentene som drar fra Stabæk til "en større norsk klubb" for å bruke det som springbrett, er at alle sitter fast i Norge., mens avløsern i Stabæk drar til utlandet.

27 minutter siden skrev Torjus:

Har alltid vært tydelig at Ola ikke er ordentlig Stabæk gutt

På hvordan måte da tenker du?

13 minutter siden skrev @ringo:

På hvordan måte da tenker du?

I sommer: Jeg vil vente og se til høsten.
Nå: Jeg vil vente og se til januar.

Hvis Ola er Stabæk-gutt kan han i det minste stå ved det han sier. Har han bestemt seg for å stikke kan han godt si det i stedet for å late som at han kanskje vil bli. 

36 minutter siden skrev Ace:

I sommer: Jeg vil vente og se til høsten.
Nå: Jeg vil vente og se til januar.

Hvis Ola er Stabæk-gutt kan han i det minste stå ved det han sier. Har han bestemt seg for å stikke kan han godt si det i stedet for å late som at han kanskje vil bli. 

Invitere til pølsefest mener du?