Jump to content
atleten

Ola Brynhildsen

Recommended Posts

Har ikke klubbe gjennom mange tilfeller nå villig solgt spillere til utlandet når det har blitt prestert på et høyt nivå over tid.. 

Dette ville vel ikke vært noe unntak for Ola.. Rart det ikke signeres en kontrakt for så å jobbe mot et godt salg til utlandet til sommer.. Må da være vinn vinn for begge parter,,

Breialt med den selvtilliten etter seks mål og null assist på 28 kamper. Kasper har kommet inn og gjort nøyaktig det samme på under halvparten av kampene. 

Er det én klubb som har vist gang på gang at de ikke hindrer spillere når det kommer et interessant bud fra utlandet så er det Stabæk.

Akkurat nå skrev Flexi Knut:

Ja, her har Stabæk vært utrolig naive. Tenk å takke nei til lommerusk fra en konkurrent for ett av våre største talenter! Og tenk at vi ikke unner Ola et seriegull og Molde mulighet til å stikke av med fortjenesten på et ev. videresalg. Skam, Stabæk!

Dårlig ironi, etter min mening. Du sitter jo med fasiten nå, så hvordan syns du det gikk?

Jeg syns det gikk kjempedårlig. Hadde håpet vi kunne forsterket Molde og samtidig fått enda mindre for ham, faktisk. Rett og rimelig av en unggutt som enda ikke har slått igjennom for fullt å tvinge frem en gratisovergang når Stabæk har opptrådt SÅ sykt urettferdige som de har gjort her. 

Uansett greit med avklaring tidlig istedet for 2 dager før overgangsvinduet. 

Ingen problemer med å forstå at ønsker høy lønn (hvem gjør ikke det), så da gjelder det å finne den klubben som er villige til å betale det Ola koster (både til klubb og spiller). Usikker på kontraktsituasjonen til moldespillere, men det er vel nok av offensive spillere der. RBK har vel knapt penger til kaffe neste år hvis man ikke sikrer seg Ecupspill. Ser egentlig ingen andre norske klubber som bør være interessante for Ola fra et rent sportslig/økonomisk/profesjonelt perspektiv.  

Får håpe Solbakken har noen internasjonale interessenter liggende, hvis ikke kan det bli en Thorsby på Ola frem til sommeren.

2 minutter siden skrev blaasoldat:

Når du velger Jim Solbakken som agent og spiller i blått, da lyser alle mine varsellamper, uansett!

Jepp, er ikke første gang det blir bråk når Krim Solbakken har vært involvert med oss heller....#stengelgate

Skulle vært lov å nektet spillere å bruke enkelte agenter...

Nysgjerrig på hvor stor lønn det er snakk om, mtp at kapteinen vår hadde vel ca 250.000 i 2018...

23 minutter siden skrev mbh:

OK. Hva gjør han nå? Signerer ny kontrakt og satser på at klubben tenker på hans utvikling neste gang, ved å selge ham til Kina eller Tyrkia? Det er jo som kjent et fint steg videre (for klubben).

Jeg oppfordrer til å prøve å være litt mere kritisk til andre enn bare en gutt på 20 år.

Du tenker på alle gangene Stabæk har solgt unggutter til Kina og Tyrkia mot sin vilje?

Jeg forstår deler av argumentene din som at han kan heve høyere lønn i andre klubber, men oppfordrer samtidig til å være noe mer kritisk til egne utsagn også.

To ting som må inn i regnestykket: 

1. Stabæks tabellsituasjon i sommer, kombinert med at man hadde solgt unna nesten all offensiv kraft (Ohi og Boli) pluss et ungt talent (Børkeeiet). Å takke ja til et bud fra en norsk klubb på det tidspunktet satt nok ekstremt langt inne. Og det er vel ikke så rart? 

2. Utdanningskompensasjonen man uansett får dersom han går som Bosman til utlandet. Den er vel ikke fryktelig langt under de 4,5 Molde bød, om tallene over her stemmer. 

Så får vi se om dette blir absolutt worst case for oss, at han går som Bosman til en norsk klubb. 

35 minutter siden skrev mbh:

Ola ser at han har de samme betingelsene som før, men kunne kjørt ny Skoda

Hvor viktig er egentlig betingelsene for en 20 år gammel spiller? Hadde jeg vært i den situasjonen ville jeg fokusert på hvor jeg kunne utvikle meg best og dermed legge grunnlaget for en høy lønn når jeg ble ordentlig voksen. Det han tjener nå er (forhåpentligvis) peanuts sammenlignet med ståa om 5-10 år. Jeg er helt sikker på at utviklingen hans har vært mye bedre i Stabæk i år sammenlignet med som rotasjonsspiller i Molde.

Det er greit nok om Ola er skuffet over at han ikke fikk gå til Molde før sesongen. Men det går ikke å samtidig snakke om hvor glad han er i Stabæk. En spiller som har ekte følelser for klubben ville aldri vært skuffet over å ikke få gå til en annen norsk klubb.

34 minutter siden skrev Flexi Knut:

Ja, her har Stabæk vært utrolig naive. Tenk å takke nei til lommerusk fra en konkurrent for ett av våre største talenter! Og tenk at vi ikke unner Ola et seriegull og Molde mulighet til å stikke av med fortjenesten på et ev. videresalg. Skam, Stabæk!

Spørs hvordan man ser på det - Hva nå om f.eks. Askildsen og andre talent nedover i yngres (og ikke minst deres foresatte) ser dette og tenker - ikke f. om jeg skal havne i samme sits - Her gjelder det å ikke skrive under og miste mulighetene til kontroll over egen fremtid. 

Børkeeiet er ekesempel på en som  tegnet ny kontrakt og ikke ble solgt til Kina eller Tyrkia. Bildet er ikke så sort hvitt som det fremstilles av noen.

50 minutter siden skrev mbh:

Jeg lurer på om Ola fikk bedre betingelser hos oss, da Molde ville kjøpe ham tidligere i år.

En hypotetisk tanke; han har lav lønn i Stabæk. Molde gir ham et tilbud hvor lønnen går kraftig opp, samtidig som Stabæk får 4.5 millioner for ham. I tillegg kommer muligheten til å spille på et lag som har gode muligheter til å bli seriemester, og som har realistiske ambisjoner om å spille i Europa. Klubben takker nei fordi de gambler på at han skal gjøre et bra U-VM og bli solgt for en mye høyere sum. Så blir ikke det siste noe av (klubben tapte veddemålet). Ola ser at han har de samme betingelsene som før, men kunne kjørt ny Skoda og vært seriemester med Molde. Han har vært bra hos oss, men kunne nok ha gjort det enda bedre med andre lagkamerater.

OK. Hva gjør han nå? Signerer ny kontrakt og satser på at klubben tenker på hans utvikling neste gang, ved å selge ham til Kina eller Tyrkia? Det er jo som kjent et fint steg videre (for klubben).

Jeg oppfordrer til å prøve å være litt mere kritisk til andre enn bare en gutt på 20 år.

Jeg er gjerne kritisk til egen klubb, men hva mener du Stabæk skulle gjort annerledes her? En sak har alltid to sider heter det (noe Ola også sa i intervjuet), men hva er det du mener taler til Olas fordel her? Skjønner at du liker å være litt i opposisjon til flertallet her inne (og det er selvsagt greit), men da må du samtidig forklare bedre hva klubben har gjort som er kritikkverdig her. 

41 minutter siden skrev ErikErik:

Uansett greit med avklaring tidlig istedet for 2 dager før overgangsvinduet. 

Ingen problemer med å forstå at ønsker høy lønn (hvem gjør ikke det), så da gjelder det å finne den klubben som er villige til å betale det Ola koster (både til klubb og spiller). Usikker på kontraktsituasjonen til moldespillere, men det er vel nok av offensive spillere der. RBK har vel knapt penger til kaffe neste år hvis man ikke sikrer seg Ecupspill. Ser egentlig ingen andre norske klubber som bør være interessante for Ola fra et rent sportslig/økonomisk/profesjonelt perspektiv.  

Får håpe Solbakken har noen internasjonale interessenter liggende, hvis ikke kan det bli en Thorsby på Ola frem til sommeren.

Thorsby gikk vel med æren i behold? Spilte han ikke en halv knallbra sesong og ble solgt i sommervinduet? Bjørnar Holmvik er vel mer det vi snakker om?

14 minutter siden skrev enda en jævla islending:

Thorsby gikk vel med æren i behold? Spilte han ikke en halv knallbra sesong og ble solgt i sommervinduet? Bjørnar Holmvik er vel mer det vi snakker om?

Antar at ErikErik snakker om Thorsby sin situasjon i Nederland før overgangen til italiensk fotball i sommer

Jeg har ikke sagt at klubben har gjort noe kritikkverdig. Jeg sier bare at klubben gjorde det den mente var best for seg da de takket nei til Molde. Det var ikke det samme som Ola mente var best for seg. Nå er det motsatt.

Det er også greit å tenke på at det er noe som heter "prosenter ved videresalg". 4.5 millioner var dermed ikke nødvendigvis summen med to streker under. Potensialet ved salg fra Molde er trolig større enn fra Stabæk.

Håper jeg på at de beste spillerne helst vil spille på Stabæk? Selvfølgelig gjør jeg det!

Spørsmålet vi må stille oss er jo hva vi gjør med andre talenter. Klubben bør kunne peke på Ola og si til de andre akademi-gutta at vi dessverre ikke kan la sånt skje flere ganger. 

Hvem er det evt som har kontrakt som går ut til nyttår 2020? Kanskje de allerede i vinter må få beskjed om at vårsesongen er for de som skal være i klubben hele året?

Sett han på benken, og kom deg vekk så fort som mulig! Når du ansetter KrimJim som agenten din så viser han allerede der hvordan menneske han er.

1 time siden skrev Henrik:

Så får vi se om dette blir absolutt worst case for oss, at han går som Bosman til en norsk klubb. 

Hvis ikke ting er endret i det siste får vi fortsatt utdanningskomp. ved bosman overgang tror jeg.

De sier at de jobber for det, men hvis Jim og Ola allerede har bestemt at han skal til Molde, så jobber de sikkert ikke knallhardt. Det vil i tilfelle være et forholdsvis høyt spill, med mindre man synes det er helt greit med en halv sesong i 3 div.