Jump to content
atleten

Ola Brynhildsen

Recommended Posts

Vi har vel mange en gang som klubb klappet oss på brystet som en av de beste Bosmann handlerne i ES så vi må ikke bli dypt sjokkert og vonbroten om det noen ganger går motsatt vei hvis det skulle skje.

Får man en pris på mandag og en annen pris på torsdag, så er den ene markedsprisen på mandag og den andre markedsprisen på torsdag. 

Man får bedre betalt for en kilo sei på Meny i Oslo, enn på kaia i Honningsvåg. Det betyr ikke at all seien havner i Oslo (neida). Man må også selge fisken mens den er fersk (jada). Det nytter ikke alltid å vente i tilfelle det dukker opp en annen kjøper. Da kan den ha begynt å lukte (joda), og da må man henge den opp og satse på å selge den som tørrfisk senere (neida, joda). Sei hva dere vil, jeg for min del føler at diskusjonen har gått i stampen.

Natta:)

8 minutter siden skrev SAU:

Ola med sitt første u21 landslagsmål

Shit ... dette var Olas tråd ja ... våken på retur på skudd fra kaptein Hugo 

1 time siden skrev mbh:

Får man en pris på mandag og en annen pris på torsdag, så er den ene markedsprisen på mandag og den andre markedsprisen på torsdag. 

Og det funker fint på varer der det faktisk er et marked med kjøpere og selgere. Hvis jeg går over til naboen og sier jeg vil kjøpe huset hans for en tusenlapp er ikke markedsverdien tusen kroner, selv om han ikke har andre bud den dagen.

1 time siden skrev odd:

Og det funker fint på varer der det faktisk er et marked med kjøpere og selgere. Hvis jeg går over til naboen og sier jeg vil kjøpe huset hans for en tusenlapp er ikke markedsverdien tusen kroner, selv om han ikke har andre bud den dagen.

Det du skal gjøre er å short-selge huset til naboen, da tilfører vi likviditet og får i tillegg et marked som ikke utvikler seg til en boble. Tenk på det Odd, selg huset til naboen for en mill mandag og kjøp det tilbake på tirsdag for en tusenlapp. Og naboen merker det ikke en gang

17 timer siden skrev @ringo:

Når det gjelder begrepet markedspris

Med din definisjon er begrepet helt irrelevant for kjøp og salg av fotballspillere. Så da skjønner jeg ikke hvorfor du er så opptatt av å definere det.

På 10.9.2019 den 18.53 skrev @ringo:

Det er ikke påstander fra min side Jon, det har vært skrevet om begge sakene i media - det er i såfall der påstandene kommer fra.

Sier du at vi ikke har mottatt bud fra Molde på Ola eller PSV på Hermann?

Når det gjelder begrepet markedspris - så er det definert slik vi har diskutert lenger opp i tråden. Det står du selvsagt fritt til å være uenig i.

Ja, for det er jo sånn at alt som står i media er sant, det har vi lang erfaring med. 

Budet fra PSV er vel bekreftet fra Stabæk også? Basert på uttalelser fra Brynhildsens far i media, virket det som at Molde-interessen også var veldig konkret, men der finner jeg ikke noen bekreftelse fra noen av klubbene i gamle artikler. (Finner derimot at Moldes bud visstnok skal ha økt fra 3,5 mill til 5 mill i løpet av vinteren. Flott at "markedsverdien" kan stige så mye gjennom noen treningsuker midtvinters!)

13 timer siden skrev greatone:

Hmmm... har du tatt den kaffekoppen på brakka nå...?

Den "kaffekoppen på brakka" skal vel leses som "slutt å skriv negative ting på forumet", så da kan vi jo alle lese her inne at @Ringo ikke har tatt noen "kaffekopp på brakka".

Eller skal vi ikke omtale elefanten i rommet?

Kaffe på Brakka er en metafor vi historisk sett ikke digger, men jeg mener jo det er en raus tillitserklæring fra Unge Tunold. Bli med å ta bidra til å ta ut kurs. Men, så ser en jo også at noen gjør det bedre i opposisjon, enn som styringsparti.

Så lenge Stabæk kommer bedre ut i lengden, tenker jeg.

Så lenge kaffen ikke er med bartene på brakke i Trondheim, får det gå. Men akkurat der stoler jeg på at Ringo ikke lar seg friste 🙂

Godt å se Ola jobbe for å dra tråden sin over på riktig fokus 🙂

Første høsten han hadde med innhopp var han effektiv på tap-ins. Godt å se han tilbake som målsnik. Med selvtilliten tilbake kan det bli en riktig så bra høst.

Få han på Kassis styrkeprogram i vinter! Det er alfor lett å dytte han bort.

19 minutter siden skrev Petter:

For det første så går kontrakten hans ikke ut før til sommeren neste år. For det andre så har det ikke blitt sagt annet i media enn at han har villet avvente kontraktsamtalene, og at de skulle trappe opp forhandlingene nå etter at overgangsvinduet stengte. Så at du klarer å konkludere med at han er ferdig i klubben er vel ganske bak mål.

Deg om det.  Når de først begynner å surre slik med signeringene så er min erfaring at det ikke blir noe av.  Jeg tror ikke han er her til neste år, så står du fritt til å mene noe annet.  Om han ikke signerer, håper jeg noen andre får muligheten.

26 minutter siden skrev Latmann:

Jeg tror ikke han er her til neste år

Det er greit nok, men du sier ganske bastant at han ikke er her neste år. Det kan gi feil inntrykk til andre. Skriv heller at du tror han forsvinner hvis det er det du mener.

Selv har han sagt at han er veldig interessert i å snakke med Stabæk. Så mm han lyver er det nok det som skjer. Om de blir enige er en annen sak.