Gå til innhold

Troppen 2018


sexxes
 Del

Anbefalte innlegg


Mens det hos herrene er mange spillere med lengre kontrakt er det ikke slik hos kvinnene. Er ikke kommet ut noe om nye kontrakter, og forholder meg dermed til at det kun er tre spillere fra den vanlige startelleveren med kontrakt også neste år. I tillegg kommer vår utleide keeper, samt fire med amatørkontrakt.

 

De som er med videre med proffkontrkt er Siri Nordeide Grønli, Synne Jensen, Cecilie Liane og Guro Pettersen.

De som har amatørkontrakt ut 2018 er Cornelia Fladeberg, Julie Støstad, Frida Thomas og Kamilla Vangsnes.

 

Av øvrige spillere som har vært i troppen i år la Christine Berthelsen og Martine Flakk opp i sommer, mens Ingvild Isaksen og Frida Maanum dro til andre klubber.

 

Trine Rønning legger opp som alle vel har fått med seg, Kan ikke tenke meg at Folashade Pratt blir med videre, og vil jo vel også koste for mye.

 

Ingrid Hjelmseth teller som vanlig på knappene, men her har vi ihvertfall to keepere om hun skulle velge å legge opp. Melanie Watts blir nok igjen hos juniorene.

 

Så er spørsmålet hva som skjer med Heidi Ellingsen og Andrea Wilmann. Vil ikke forundre meg om Lyn prøver å lokke dem tilbake. Dette er to spillere vi helt klart bør gjøre vårt for å beholde.

 

De to spillerne som kom fra Urædd, Silje Bjørneboe og Rebecca Myland er greie spillere å ha med videre. Ser dog ikke det som noen krise om de forsvinner.

 

Søstrene Dekkerhus kan man jo bare lure på hva som skjer med. Blir de noen gang spilleklare igjen? Om de gir signaler om at de ønsker det blir de nok også med i neste års tropp. Yngstesøster er jo en klassespiller.

 

Celine Granli er jo langtidsskadet, men hun blir helt sikkert ikke sendt på dør. En spiller som kan bli veldig nyttig når hun lærer seg å bruke fysikken.

 

Ine Østmo fikk jo innhopp i høst, og stusser litt på at hun ikke har kontrakt neste år siden de andre unge fra egen stall har det.

 

Gjenstående spillere da er Melissa Bjånesøy, Mina Kjørum, Victoria Ludvigsen og Stine Reinås. Vil bli overrasket om ikke Reinås får tilbud fra andre klubber. I såfall litt krise om hun forsvinner, og to solide midstoppere er borte. Bjånesøy og Ludvigsen kan sikkert få tilbud også, men om det er nok til å lokke dem bort vet jeg ikke. Begge er spillere som kan bedre enn de fikk vist i år, og jeg gjerne ser med videre. Kjørum er jeg mer usikker på. Har fart, men til dels grusomme innlegg. En bedring der så.

 

Vi trenger inn en solid midtstopper, helst en som har skikkelig fysikk og ikke er temposvak. Trenger en som kan styre midtbanen, Ellingsen har potensiale, men er nok ikke rutinert nok ennå. Så trenger vi en som kan bøtte inn mål. Bjånesøy kunne vært den spilleren, men selv om hun scorer en del synes jeg ikke hun er flink nok til å være på rett sted.

 

Vil gjerne ha inn litt mer fart også. Har en på rekruttlaget, og i tillegg har vi en goalgetter på J16. To spillere som kan komme med som hospitanter neste år, men tviler vel litt på at de skal være spillerne som kan løfte laget. Det dukker ikke opp en Ada Hegerberg og Caroline Graham Hansen hvert år (og med tanke på at de er samme årgang kan det ta sin tid, men lov å drømme).

 

Så hvilke spillere kunne man ønske seg inn. Veldig usikker, og Avaldsnes; Lillestrøm og Vålerenga kan fort støvsuge markedet.

 

Ser vi på de som scorer mål er kanskje Anne-Marthe Birkeland fra Grand den som kan være nærmest. Lisa-Marie Karlseng Utland kan man jo også drømme om all den tid Avaldsnes og Lillestrøm i hvertfall er ganske greit sikret på topp. Blir hun i Norge og vurderer klubbytte vil jeg tro der oss og Vålerenga som er mest aktuelle.

 

Midtbane og forsvar har jeg vanskeligere å finne noen. Isaksen tilbake fra Italia hadde kunne ordnet det, men skjer vel ikke med det første. Ellers er det vel kanskje en og annen kriger å finne i Arna Bjørnar. Noen der med studieplaner i Oslo?

 

Ellers får man kanskje se ut av landet, og se om man kan finne noen kreative løsninger. Danskene er kanskje blitt vanskeligere å få hentet nå etter EM, men kanskje noen svensker? Ser også ut som tsjekkisk fotball er på vei opp. Mulig noe å finne der? Så skal leg prøve å holde et øye med Australia, men spillerne der vil neppe komme før i februar.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel gjerne slik på kvinnesiden at kontrakt er tilnærmet uvesentlig. Ønsker man å legge opp, så gjør man det, får man et tilbud fra utlandet, så går man vederlagsfritt dit. I et system nesten uten penger (hvis man sammenligner med vanlige lønninger i 100 % arbeid) så er det nesten gitt at dette med kontrakt er mer en formalitet enn en nødvendighet for arbeidsgiver/-taker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Guro Pettersen derimot forlater oss derimot for femte? gang (utlån Vålerenga, overgang Vålerenga, utlån Fortuna Hjørring, utlån Arna/Bjørnar, overgang Vålerenga).

 

http://www.vif-fotball.no/lag/damelaget/valerenga-kvinner-senior-a/nyheter/guro-pettersen-tilbake-i-valerenga

 

Hun hadde jo kontrakt med oss ut 2018, så er det snakk om salg, eller ble hun løst fra kontrakten? I det siste tilfellet må det vel bety at Hjelmseth tar en sesong til for vi vil vel ikke være både pengeløse og førstekeeperløse?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Guro Pettersen derimot forlater oss derimot for femte? gang (utlån Vålerenga, overgang Vålerenga, utlån Fortuna Hjørring, utlån Arna/Bjørnar, overgang Vålerenga).

 

http://www.vif-fotball.no/lag/damelaget/valerenga-kvinner-senior-a/nyheter/guro-pettersen-tilbake-i-valerenga

 

Hun hadde jo kontrakt med oss ut 2018, så er det snakk om salg, eller ble hun løst fra kontrakten? I det siste tilfellet må det vel bety at Hjelmseth tar en sesong til for vi vil vel ikke være både pengeløse og førstekeeperløse?

Jeg regner med at Ingrid tar 2 sesonger til. Dersom man deltar i en VM kvalik så gir man seg vel ikke på oppløpssiden og overlater plassen til noen andre.

Sånn sett er jeg mer redd for Siri, som kan forsvinne etter sommeren dersom hun skal i turnus tjeneste etter å ha fullført legeutdannelsen. Blir hun derimot i Oslo området så kommer hun til å bli lenge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Victoria Ludvigsen går til Vålerenga. Har hatt en mistanke om det en stund. Hun har jo hatt problemer med å kombinere treninger og studier hos oss. Mulig Vålerenga løser det bedre, evt. at mer penger gjør at studier kan settes litt til side.

 

En spiller med stort potensiale, men fikk dessverre sjeldent vist det hos oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tja, jeg er nå fortsatt skeptisk til Vålerenga. Bytter "hele" laget igjen, og med unntak av Herlovsen, om hun kommer tilbake til tidligere nivå, er det vel bedre spillere som har forsvunnet enn ankommet.

 

Dølvik kunne også være en forsterkelse, men har knapt spilt på et år. Synd, for uten skader og med hodet på riktig plass er hun en av Norges tre beste spillere.

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så forsvant Stine Reinås til Vålerenga også. Dermed er 4 av 11 spillere fra fjorårets startelleveren borte. Positive er at de syv siste alle har kontrakt i 2018, men ennå ingenting om hvem som skal erstatte. Vi trenger ikke bare en, men helst tre solide stoppere inn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så forsvant Stine Reinås til Vålerenga også. Dermed er 4 av 11 spillere fra fjorårets startelleveren borte. Positive er at de syv siste alle har kontrakt i 2018, men ennå ingenting om hvem som skal erstatte. Vi trenger ikke bare en, men helst tre solide stoppere inn.

Ikke sant, det som er trist er jo at Chixa har gått fra å vinne serie og cup til å bli listefyll....

Vi får håpe Rich kan trylle i løpet av vinteren

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja, får håpe det. Nå har vel de fleste toppspillere i Norge signert med diverse klubber, og utenlandske spillere er vel mer eller mindre uaktuelt. Da har vi våre egne unge spillere, men de har spilt to nivåer lenger ned, og prestert ustabilt der. Så jo Kjørum spille der, og hun var da bedre enn de andre. Allikevel den svakeste av våre som forsvinner.

 

Er et par raske spillere som kan være aktuelle fra rekruttene. I forsvaret må vi ha rutine, og nå er det vel Siri som er klippen i forsvaret vårt, og det eneste som kan spille i midtforsvaret.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Guro Bergsvand og Siri Ervik er tilbake i klubben. Dermed er vi tilbake til tre keepere, samt en rutinert forsvarsspiller.

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ting så ganske positivt ut etter kampen mot Røa, men denne uken fikk vi kamp i Sverige avlyst, og i tillegg skal Liane legge opp/ta pause. Dermed ser det ut til at vi pr. i dag sitter igjen med 12! utespillere (+ to langtidskadete) hvor fire av dem har nærmest null Toppserieerfaring. Dog vil det si at det vil komme nye navn inn i troppen for det er vel et minstekrav til antall spillere. Så spørs det om det blir 16-årige rekruttspillere, eller noen store internasjonale navn med rutine. Evt. får vi omskolere noen av keeperne våre.

 

Sitter og vurderer å skrive et lengre innlegg (i en evt. ny tråd) som omhandler ting som har skjedd siden 25/11-12. Var vel da jeg fikk et litt annet syn på kvinnefotballen. Roer meg litt ned, og ser hvordan det ser ut med de forskjellige klubbene under oppholdet på La Manga for kan komme litt kritikk av både spillere, ledere, foreldre og agenter. Men mye henger vel også sammen med hvor vanskelig det er å skulle drive profesjonelt når man har midler på amatørnivå.

 

Kan jo til slutt legge til at rekruttarbeidet i klubben ser veldig bra ut på jentesiden også, og mange spillere der som kan holde et høyt nivå om fem-seks år, men for å dra nytte av det er vi avhengig av at vi fortsatt har en toppklubb i Toppserien, ellers vil de forsvinne andre steder.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Julie Støstad bytter visstnok klubb i sommer. Spiller for rekruttene i dag. For de som lurer er hun en av de som står registrert med et minutts spilletid i Toppserien (mot Lyn 19/5).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spennende. Snakket jo om at de ville ha inn rutinert(e) spiller(e). Trenger en som kan score mål, evt. få Melissa og Synne til å score mer. Noen som har peiling, evt. gjetninger?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Troppen 2018
×
×
  • Opprett ny...